26 weken

peter

RE: 26 weken

Berichtdoor peter » 24 jun 2006, 19:46

Nika is EINDELIJK thuis van gisteren, We zijn echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO blij,....

anneke

Berichtdoor anneke » 24 jun 2006, 23:10

oh peter! proficiat! zal wel een hele opluchting zijn. Ik zie me weer ons flore na 8lange weken in haar eigen wiegje leggen! zalig gevoel!!!
geniet er samen van en post nog es een foto van je dochtertje thuis ok?!
Anneke

@kim: over één uurtje ben je weer een week verder. Laat snel nog es weten hoe het met je gaat ok? En je bent ni verplicht om op mijn vragen te antwoorden hoor....liefs
anneke

kim@anneke en peter

Berichtdoor kim@anneke en peter » 25 jun 2006, 13:44

@peter: wat ben ik blij voor jullie! Eindelijk een echt gezinnetje, want als je altijd op en neer naar het ziekenhuis moet rijden zal ook niet zo fijn geweest zijn. Liefs Kim

@anneke: mijn monitor was woensdag slecht. Kben gisteren terug moeten gaan en wat een geluk dat hij goed was, want anders moest ik in het ziekenhuis blijven. Ik denk dat je je vergist hebt, want kben nu pas bijna 34weken. Dus hij zal toch nog een beetje moeten blijven zitten. Kbegin het echt wel beu te worden al die angst. Als het kindje er is zal het nog heeeeel lang duren vooraleer er nog eentje komt en als het van mijn man afhangt komt er geen meer. Zwanger zijn is voor ons echt geen pretje.
Liefs Kim

anneke

Berichtdoor anneke » 25 jun 2006, 21:56

@kim: ik kan je angst, verdriet en frustratie begrijpen hoor! maar 34weken is te vroeg maar niet meer levensbedreigend hé. Maar waarschijnlijk zijn dat allemaal loze woorden als je al meegemaakt hebt wat jullie allemaal doorstaan hebben. En ik kan goed begrijpen dat het soms teveel is om nog es te willen meemaken.
Ik hoop echt dat je kindje nog een paar weken bij je mag wonen, zodat je hem nadien veilig en onmiddelijk mee naar huis kan nemen!
Hou de moed er nog even in en lucht maar af en toe es goed je hart!

liefs anneke

ps: als je liever mailt wil ik wel mijn adres geven hoor

natascha

Berichtdoor natascha » 26 jun 2006, 10:18

Ik heb hier alles goed gevolgd en wens de nieuwe ouders al een dikke proficiat.
Ikzelf heb al 3kindjes die om 3 verschillende reden alle 3 premateur geboren zijn.Nu ben ik onverwacht zwanger van een 4de (door zware pil heen)Ik was al 16w toen we dat ondekte.
Ik heb twee weken geleden op 23.w en 4dagen een bandje moeten laten zetten omdat de baarmoederhals al helemaal week stond en al aan het krimpen was.Maar sins dat bandje erin zit rommeld het ontzettend hard in mijn buik.Ik ben nu 25 weken en hoop echt dat ik er nog heel wat weken kan bijdoen. Ik moet normaal de 9ste maar naar de gyn, (27w)Ook bij zal er longrijping worden gegeven.Als het zo onrustig blijft, dan ga ik vroeger naar de gyn,Ik heb er helemaal geen vertrouwen in.
Komt er nog eens bij dat ik na de laaste bevalling echt goed de schrik heb gehad. keano zat met een groeiachterstand en is net op tijd geboren,de navelstreng zat twee maal rond zijn nekje en bij de bevalling had die echt een vieze kleur(niet gezond) Ze hebben hem ook gelijk weggehaald!!. hij woog 1530gr op iets meer dan 34 weken zwangerschap.De moederkoek had maar een grote van 23w zwangerschap, en was echt heel klein.
Als je dan kijkt naar mijn eerste die is geboren op 30 w zonder weeen en woog 1485gr.

natascha

Gast

Berichtdoor Gast » 30 jun 2006, 20:50

@kim: hoe gaat het ermee?

@natascha: Vanharte proficiat met je zwangerschap, al was het dan een verrassing ;)
ik ben moeke van 1 dochter, Flore. Zij is totaal onverwacht op 30weken gekomen en woog net als jouw eerste 1,485kg! Ik heb ook nog een kinderwens maar hoop dat ik de volgende keer toch 40weken mag samen doorbrengen met mijn kleintje...
Succes en hou ons op de hoogte...

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 30 jun 2006, 22:23

Vandaag op controle geweest. Kindje is goed bijgekomen. Hij weegt nu 2kg400, wat zeker niet te klein is. Hij heeft wel een salto gemaakt denk ik, want hij ligt terug in stuit. Hopelijk keert hij zich nog, want als ik nu nog een keizersnede moet hebben heb ik alles wel gehad denk ik! Moet zondag naar de monitor en binnen 2weken terug op controle. Als ik dan nog rondloop tenminste.
Groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 01 jul 2006, 22:12

alé toch ook es goed nieuws buiten die buiteling gerekend dan. Mijn gyne zei me dat als ze al es een hele tijd juist hebben gelegen ze, als ze zich nog es durven draaien, toch meestal vlug weer juist kruipen....Ik hoop dat ze gelijk heeft!
Waar ga je eigenlijk bevallen?
en wanneer gaan ze nu je cerclage lossen?
zal morgen es aan jullie denken hoor....

We hebben flore vandaag voort eerst groentenpap gegeven (patatjes en wortel) en ze heeft dirrect haar 150gr opgefret! We zijn zo blij.
Dinsdag nog es op grote controle naar Leuven. Het begint toch weer wat te kriebelen maar ik denk dat het over talgemeen wel goed gaat zijn.
Duim je dan even mee?
groetjes,
anneke

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 02 jul 2006, 20:15

Natuurlijk duim ik voor jullie mee. Heb vandaag enorme last van de warmte.
Vanmorgen naar de monitor geweest en kindje zit inderdaad al terug op zijn plaats. Hopelijk blijft hij dan ook zitten. Heb nog geen datum gekregen wanneer cerclage gelost wordt. Ga bevallen in Reet.
Veel succes voor morgen!

@ peter

Berichtdoor @ peter » 03 jul 2006, 10:44

Proficiat met de geboorte van jullie dochtertje, hopelijk verloopt alles prima!
Laat je even een fotootje zien?
Groetjes!

anneke

Berichtdoor anneke » 03 jul 2006, 11:03

@kim: ja die warmte...ik denk dat het idd geen pretje moet zijn om in die temperaturen zwanger te zijn, maar ja. denk maar dat je ondertussen toch maar weer een weekje verder bent hé (35 toch hé?)
ik ben blij dat je kindje weer gedraaid is. had daar ook schrik voor maar flore lag al van haar 20weken goed en is altijd blijven liggen. zo ben ik vaginaal kunnen bevallen.
en moet je nog lang die berotec nemen?
ik laat zeker weten hoe het in leuven geweest is!

vele groetjes, schaduw en zomerbriesjes toegewenst..
anneke&flore

@peter: hoe gaat het met nika?en met jullie natuurlijk?

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 03 jul 2006, 17:28

Zeker nog tot 37weken. Hoe was het met Flore in het ziekenhuis?

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jul 2006, 21:22

is morgen pas! vanaf half 4!

anneke

Berichtdoor anneke » 04 jul 2006, 22:20

@kim: alles ok met flore! Ze waren enorm content over haar motorische vooruitgang. We zijn nu echt op de goede weg!
ben gelukkig en fier..
Flore heeft ondanks de hitte echt goedgezind en actief meegewerkt bij de kiné.
Ze doet het zo goed dat ze een mr echt niet nodig vinden.
Ook bij het uitlezen van de alarmen van de wiegedoodmonitor ziet het er goed uit. In die 2maand slechts 1bradycardie meer, na een drukke, warme dag.
In september gaan we terug en dan zal de monitor waarschijnlijk niet meer hoeven. Ik ben weer gerust...

Hoe gaat het met jou? De warmte hangt serieus je keel uit zeker?

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 05 jul 2006, 12:35

Kben blij dat alles ok is. Iedereen heeft het warm hé, maar voor mij mag het toch wat afkoelen ze. Ik heb zo een voorgevoel dat het niet meer lang gaat duren. Babytje beweegt constant, precies of hij is een weg aan het zoeken.
Groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 05 jul 2006, 21:20

staat je koffertje al klaar? Hoe zit het eigenlijk met de voorbereidingen qua kinderkamer, lijst, suiker, kaartjes?
hopelijk laat hij nog een weekje op zich wachten! Kan hij eigenlijk geboren worden met die cerclage? Sorry voor de mss stomme vragen ma weet echt ni goe wat ik me daarbij moet voorstellen :o

Flore heeft deze namiddag even bij mijn nicht geweest terwijl ik naar de kapper was. Voelde me al ambetant daarbij...en ik was nog geen uurtje weg! da belooft voor zaterdag. dan gaan wij naar een trouwfeest en zij gaat logeren bij een goei vriendin van mij. Die kent flore wel beter en daar voel ik me wel veel beter bij ma voor een hele avond en nacht....pfft mijn moederhart en maag doen al zeer als ik eraan denk ;)

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 06 jul 2006, 11:20

Mijn koffertje staat al een tijdje klaar. Geboortelijst, doopsuiker en kaartjes zijn ook al een tijdje besteld. Door een cerclage kan je babytje niet geboren worden, maar mijn water kan wel breken en dan moeten ze de cerclage verwijderen. Als ik weinig beweging begin te krijgen moet ik ook onmiddellijk naar het ziekenhuis, want door de cerclage kan de baby niet indalen en krijgt hij dus zo minder en minder plaats. Dat moet ik zeker goed in het oog houden, want als dat zo is zou de baby kunnen sterven. Mijn gyné zegt: met een cerclage houden we het wel tegen, maar we moeten zien dat het wel verantwoord blijft. Daarom moet ik dan ook zoveel aan de monitor. Maar tot hiertoe mag ik niet klagen, want mijn buik lijkt net een botsbal!
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jul 2006, 16:34

hallo kim, hoe gaat het? Hier alles ok, alleen door het mooie weer niet achter de compu geraakt! Heb wel al regelmatig aan jou gedacht hoor. laat snel, gewoon kort es weten hoe het nog gaat!
groetjes
anneke&flore

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 18 jul 2006, 17:01

morgen naar de monitor en als het babytje niet meer in stuit ligt, wat vrijdag teug het geval was, wordt de cerclage gelost. Als dat niet het geval is is het binnen 2weken een keizersnede. Zie serieus af van de warmte. Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jul 2006, 12:09

hé kim, lees net je berichtje! Hoe is het geweest? hopelijk is uwe kleine acrobaat netjes gekeerd! het aftellen is zowiso begonnen hé!?
En als het keizersnede wordt hoop ik dat je je er mee kan verzoenen.

De warmte is idd echt ni gezellig meer. Hopelijk brengen de voorspelde onweders ook wat afkoeling...

Alé reuzebenieuwd nu...
anneke

kim

Berichtdoor kim » 20 jul 2006, 12:50

Cerclage is gelost. Nu begint het echt wel spannend te worden. Ik denk dat het voor dit weekend is. Groetjes

anneke

Berichtdoor anneke » 22 jul 2006, 11:20

hé kim, veeeeeel succes!! Geniet van de laatste momenten samen verstrengeld, en nadien met volle teugen van je kleine wonder!
ik wens je een vlotte bevalling en hopelijk krijg ik hier binnenkort een mooi fotoke te zien!
alle duimen staan omhaaog hier!
anneke&Flore(6maand vandaag)

kim @ anneke

Berichtdoor kim @ anneke » 25 jul 2006, 10:12

hey anneke,

Ik loop nog altijd rond ze. Kvindt het echt wel straf! Nu heb ik zoveel pillekes moeten nemen om weeën te stoppen en nu blijven ze weg.

@kim

Berichtdoor @kim » 25 jul 2006, 22:27

hé kim, heb nochtans veel aan je gedacht en in gedachten meegepuft! al zal het warme weer daar mss ook voor iets tussen zitten?! ;)

Alé, das inderdaad toch straf hé! Wanneer moet je terug naar het ziekenhuis?
Vandaag wast nochtans een leuke dag want mijn zusje verjaart. Ik zou hem dus heel mijn leven goed onthouden hebben...
Enfin, we blijven duimen tot we kramp krijgen! Laat zeker gauw nog iets horen!
Groetjes
anneke

peter

Berichtdoor peter » 26 jul 2006, 08:53

Wat een weer, niet te doen. @ kim: Veel succes vanwege peter, tati en nika.
wat groeien ze toch snel, ons " kleintje" weegt al bijna 4 kg.
Maar het is toch genieten als je die kleine spruit in je armen kan nemen.

Terug naar “De geboorte”