26 weken

peter

26 weken

Berichtdoor peter » 30 mar 2006, 18:15

mijn vrouwke is nu 26 weken, ze is juist terug uit het ziekenhuis.daar heeft ze een kuur gekregen met tractocil( i.v.m. weeen en een weke baarmoederhals)Ze moet adalat blijven nemen en heeft reeds spuitjes gekregen voor de longrijping. De weeen waren stilgelegd maar met die spuitjes heeft ze nu toch weer enkele weeen( iemand hier ervaring mee),volgens de gyne is dit normaal.Ze moet plat blijven liggen en 2 maal per week op controle gaan. Kan er iemand ons helpen met wat informatie i.v.m overlevingskansen enzo, en of ze het nog lang kunnen trekken????????????? wij zijn ons eerste kindje verloren daarom dat er bij ons de schrik goed inzit.

Gast

RE: 26 weken

Berichtdoor Gast » 30 mar 2006, 23:19

ik ben mijn eerste kindje ook verloren. Heeft maar enkele weken geleefd na een zwangerschap van 25 weken.
Nu terug zwanger en dankzij het product bryophyllum krijg ik mijn weeën onder controle.

Het is van weleda en je kan het bestellen bij de apotheek maar het duurt wel enkele dagen.

Van waar zijn jullie?

peter

Berichtdoor peter » 31 mar 2006, 14:25

wij wonen in duffel,nabij mechelen

Gast

Berichtdoor Gast » 31 mar 2006, 20:50

Mijn zoontje is geboren aan 26 weken en 4 dagen(760 gram). Hij is nu 2.5 jaar en stelt het zeer goed. Echt zware problemen heeft hij nooit gehad in zijn couveusetijd, maar is nu wel wat aan de trage kant qua motoriek. Maar dat is normaal bij vroeggeborenen.
Sterkte aan jullie beiden, en hopelijk kun je de geboorte nog wat uitstellen. Maar moest het toch geboren worden heeft jullie baby goede overlevingskansen(tegen ons hadden ze gezegd: 80 a 90%)

Gast

Berichtdoor Gast » 02 apr 2006, 23:29

Heb platgelegen van 23 weken tot 32 weken owv van bloedingen en harde buiken. Zwanger van 2ling. Medicatie was Prepar, Adalat .. hiermee werd alles goed onder controle gehouden. op 32 weken water gebroken. 2ling was van in het begin gezond. Wel 4 weken couveuse en 6 weken ziekenhuis in totaal.

peter

Berichtdoor peter » 03 apr 2006, 11:53

alvast bedankt voor de info.Nu had ik nog wel een vraagje?moeten met die medicatie de weeën volledig weg zijn of hadden jullie ook nog een paar weeën per dag???

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2006, 13:18

ik heb weeen gekregen vanaf wk 26 en die zijn niet echt meer overgegaan zelfs met medicatie, ik ben toen opgenomen geweest en heb de rest van de zwangerschap moeten blijven platliggen en gemonitord geweest.
Ik heb mijn kindje gekregen 5dagen te vroeg uiteindelijk
hij woog 2.5 kg
ik had al een cyrclage gekregen
veel moed en succes en vooral verlies nooit je hoop want alles kan ook bij een voldragen zwangerschap!
mijn vriendin haar kindje is geboren aan 25wkn hij woog 780gr en is nu een kerngezonde jongen van 8j en in feite heeft ze niet veel problemen gehad met hem behalve het normale(zoals elke ouder)

peter

Berichtdoor peter » 09 apr 2006, 13:22

oef weeral een weekje erbij : ze is nu 27 weken 2dagen , ik hoop dat we het nog even kunnen trekken tot 30 weken.De weeën steken de kop weer op, stoppen die nu echt niet?????? morgen moeten we naar het ziekenhuis, dus we zullen wel zien.

vroedvrouw

Berichtdoor vroedvrouw » 09 apr 2006, 19:31

ik zou toch echt die bryophyllum nemen zoals men hier reeds eerder aanraadde. Ik heb dit aanbevolen aan vele rouwen en het effect was toch zeer zeer goed!

peter

Berichtdoor peter » 13 apr 2006, 12:57

joepieeeeeee, 28 weken ik weet dat het nog vrij vroeg is maar ik ben er toch al iets meer gerust nu ( of denk ik fout?????? ) normaal op 28 weken is er toch al een betere kans op overleven??????????

Gast

Berichtdoor Gast » 13 apr 2006, 15:46

Hallo Peter,

Bij mijn eerste zoontje heb ik moeten rusten vanaf 26W. Nog kunnen rekken tot 37W. In het begin zeiden ze me, elke dag is er ene bij! Dus jullie hebben er al 2 weken bij kunnen doen! Goed zo volhouden!
Bij mijn 2de zoontje ben ik bevallen op 26W en 4 dgn. Natuurlijk schrikken maar alles is goed afgelopen.
Zolang er niets gebeurt, positief blijven. Het heeft geen zin na te denken over alles wat mis kan gaan!! Als je veel rust is dit goed voor de baby, zo komt het goed bij!!

Doe zo verder!!

Ikkie

Berichtdoor Ikkie » 13 apr 2006, 20:24

Peter, je mag zeker al juichen!Vanaf nu kunnen ze al héél veel.
De goede kansen stijgen nu met de dag. Elke dag is er eentje.
Ik duim mee voor jullie

ikkie

Berichtdoor ikkie » 13 apr 2006, 20:25

Even terug; Krijgt je vrouw reeds longrijping voor t babytje?

peter

Berichtdoor peter » 14 apr 2006, 09:31

jaja, ze heeft die longrijping gekregen op 26 weken

tweelingmama

Berichtdoor tweelingmama » 14 apr 2006, 10:29

op 27 weken kreeg ik ook weeen.3dagen ziekenhuis en infuis berotec.heb toen nog vijf weken thuis platgelegen dus heb uiteindelijk de 32 weken gehaald.heb toen ook longrijping gekregen denk wel dat het zijn effect gehad heeft want onze kindjes zijn nooit beademd geweest.ik voelde ook nog steeds lichte weeen en had heel veel last van harde buiken.
vanaf nu zijn de overlevingskansen inderdaad al groot maar je moet maar denken elke dag langer bij mama in de buik zoveelste beter.Ik duim met jullie mee!
Groetjes gwenny

Lisa

Berichtdoor Lisa » 19 apr 2006, 17:04

Hallo Peter,

Ik ben opgenomen geweest op 32 weken met weeëen, heb ook Prepar, Berotec en Adalat gekregen. Ik heb 2.5 weken in het ziekenhuis plat gelegen en de rest thuis. Ik ben uiteindelijk op 38 weken bevallen. Het is zeker niet makkelijk, verre van maar het kan allemaal nog lang gerekt worden. Ik duim alvast voor jullie. Ik weet dat elke dag nu VERSCHRIKKELIJK lang duurt en dat je er waarschijnlijk voordien nog nooit hebt bij stilgestaan hoe lang een week kan duren.

Heel veel succes en veel moed. Ik heb mij toch steeds laten vertellen dat een kindje met longrijping op 28 weken een zeer goede kans maakt.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2006, 18:45

ik heb weeén gekregen op 22 weken en gescheurde vliezen mijn dochter is geboren op 34 weken en woog 3 kilo!! ze is nu een koppge mie van bijna 11 jaar oud veel succes!!!!

peter

Berichtdoor peter » 21 apr 2006, 14:21

YES, 29 weken, het begint er beter en beter uit te zien. we zijn allebei super tevreden dat we al zover gekomen zijn. Nog 3 weekjes en dan kunnen we weer een zucht van opluchting slagen.

peter

Berichtdoor peter » 22 apr 2006, 14:29

Ze moet nu berotec nemen en daar gaat het precies beter mee. De gyne had donderdag gezegd dat de baarmoederhals stabiel bleef en dat dit ook al een posisitief teken is. Ze mag een BEETJE rondlopen( gaan dus,.....) maar dat is ook alles.Hopelijk halen we de 32.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 apr 2006, 21:26

En Peter? Hoe is het met je vrouwtje en de baby?

Gast

Berichtdoor Gast » 27 apr 2006, 12:16

up

peter

Berichtdoor peter » 27 apr 2006, 20:52

morgen zijn we 30 weken. Het begint serieus door te wegen nu. Maar ja we zijn weeral een weekje verder he.Die verdomde pilletjes ook he.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 apr 2006, 15:18

30W is toch al heel goed!! 4 W erbij!
Wees blij dat die kleine pilletjes bestaan en alles rekken!!
Ik ben op 26W bevallen en hoopte tot 30W te geraken.
Je moet maar denken wat zijn nu die "enkele" weken op een heel leven.
Maar ik weet wat je bedoelt, bij mijn eerste kindje heb ik 9 W moeten rusten.

Nancy

Berichtdoor Nancy » 28 apr 2006, 18:58

Ik ben op 30 wkn bevallen van ons zoontje. Hij woog 1280gr en 41 cm.
Heeft geen problemen gehad. enkel in de couveuse op te groeien.
Nu is hij bijna 4. nog steeds wat klein en fijn voor zijn leefdtijd maar kern gezond. ik heb longrijping gehad op 28 wkn.

Oorzaak van vroeg geboorte was hellp-syndroom.

Groetjes en nog even volhouden.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 apr 2006, 20:18

Ik heb bij onze jongste van 22 weken tot 36 weken plat gelegen en weeënremmers gekregen, grotendeels in het ziekenhuis (intraveneus). Ik bleef regelmatig harde buiken hebben (bewegen / opstaan was vaak voldoende om er eentje uit te lokken) maar blijkbaar hadden die toch niet zoveel effect. Kindje is uiteindelijk geboren op 40 weken...

Terug naar “De geboorte”