1 week overtijd en neg zwangerschaps test

twijfelaar

1 week overtijd en neg zwangerschaps test

Berichtdoor twijfelaar » 30 dec 2007, 17:04

hallo,

ik ben vorig maand met mijn pil gestopt, nu ben ik ongeveer een week over tijd. ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. nu vraag ik me af hoe het komt dat ik overtijd ben, kan dat komen doordat ik nog maar met de pil ben gestopt of kan die test verkeert zijn.
groetjes

twijfelaar

Esje

RE: 1 week overtijd en neg zwangerschaps test

Berichtdoor Esje » 30 dec 2007, 23:46

Ik lees hier toch regelmatig dat mensen ineens een cyclus van 40 dagen of zo hebben als ze pas gestopt zijn met de pil. Ik ben ook pas gestopt en verwacht morgen mijn maandstonden (of niet ;-) )
Ik zou niet te snel gaan twijfelen, gewoon nog even afwachten of nog een test proberen, eventueel bloed laten prikken bij de dokter. Een collega van me had twee negatieve testen voor ze een positieve had.

Daphne

Berichtdoor Daphne » 31 dec 2007, 09:37

voor mijn vorige zwangerschap had ik een onregelmatige cyclus waardoor ik vaker dacht dat ik zwanger was maar de test negatief uitviel. Helaas zijn testen 99,9% zeker als het gaat om niet zwanger zijn. mijn menstruatie kwam dan ook altijd een paar dagen of een week later.
Omdat je pas net gestopt bent met de pil is het even afwachten hoe je cyclus gaat lopen. Ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn!

succes

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 13:12

Het kan ook zijn dat je zwanger bent, maar dat je hcg-gehalte nog te laag is en nog niet wordt opgenomen door de zwangerschapstest.

Terug naar “Bevalling voorbereiden”