harde buiken

Ann

harde buiken

Berichtdoor Ann » 29 dec 2007, 16:34

Ik ben 28 weken zwanger nu, neem sinds twee weken prepar en toch heb ik regelmatig harde buiken, zowel snachts als overdag...
Is dat normaal? Ik moet donderdag naar de gyneacoloog, maar heb een beetje schrik om te vertellen over die harde buiken, heb al in het ziekenhuis gelegen omwille van contracties... ik heb geen zin om weer naar het ziekenhuis te gaan...
Iemand die ervaring heeft of goede raad?
Alvast bedankt!

Gast

RE: harde buiken

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 13:36

Zijn het pijnlijke harde buiken, hoeveel heb je er per dag, komen ze met een regelmaat, heb je ergens anders pijn terwijl je een harde buik hebt?
Bij pijn en vele harde buiken ga je best nu eens naar het ziekenhuis voor een monitoring... Nu bevallen is nog veel te vroeg hoor!!!
Neem gerust ook magnesium in, kan je vrij krijgen bij de apotheek. (ev.magnecap)
En je moet dit zeker zeggen aan je gyn. ... Je speelt anders met het leven van je kindje.

Ann

Berichtdoor Ann » 30 dec 2007, 17:59

De harde buiken zijn vrij onregelmatig, meestal moet ik rond vier uur half vijf smorgens de eerste keer naar toilet, dan beginnen ze meestal, zolang ik op mijn zij in mijn bed lig is het geen probleem, vanaf ik op mijn rug ga liggen heb ik het zitten... overdag is het ook onregelmatig, varierend van 3 harde buiken tot meerdere, gespreid over de dag... pijn doen ze niet echt... waar ik nu sinds gisteren weer last van heb is een lage druk op mijn blaas en precies ook op mijn vagina...
Ik neem al omni bionta pronatal, en dan om de drie uur prepar vanaf ik opsta tot ik ga slapen...
Het is allemaal zo verwarrend, ik weet op den duur niet meer wat normaal is en wat niet...

vroedvrouwke

Berichtdoor vroedvrouwke » 30 dec 2007, 19:10

Hallo Ann.

Ik denk dat je best even naar het ziekenhuis moet langsgaan voor een monitor. Je hebt nog steeds harde buiken ook al neem je prepar. Waarschijnlijk is de dosis te laag. Daarom raad ik je aan om naar het ziekenhuis te gaan voor een monitor.
en als je in het ziekenhuis moet blijven (ik zeg niet dat het zo zal zijn) dan kan ik goed begrijpen dat je dat niet leuk vind maar je doet het wel voor de goede zaak.
Dus zeker gaan he

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 19:14

Hallo ann

zeker naar het ziekenhuis gaan he. zeker nu je zegt dat je al druk gevoel hebt gehad op je blaas en vagina. Ik zou niet graag hebben dat je te vroeg bevalt. ik heb al met extreem prematuurtjes gewerkt en ik kan je zeggen dat het geen lachertje is. Hoe langer je je baby in je buik kan houden hoe beter geloof mij maar.

Ann

Berichtdoor Ann » 30 dec 2007, 19:21

dus jullie zouden niet wachten tot donderdag op het consult bij de gyneacoloog? Ik voel de baby nochthans vooral aan mijn navel...
Het is allemaal nogal moeilijk in te schatten, ik had geen ontsluiting vorige keer... en het feit dat de gyneacoloog me pas na drie weken weer wou zien gaf me al goede moed eigenlijk, maar nu twijfel ik weer... ik kan toch moeilijk elke keer naar het ziekenhuis rijden voor een monitor? plus ik heb echt geen zin om daar te blijven, ik heb daar vier dagen gelegen met een baxter omwille van contracties, die harde buiken heeft de gynecoloog niets van gezegd... vooral met deze dagen...
Zwanger zijn is niet zo makkelijk als ik me had voorgesteld...

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2008, 23:14

Hier nog zo eentje.

Harde buiken sinds week 14.
Neem extra magnesium maar dit helpt niet.
Omdat ik ook al paar bloedingen gehad heb ben ik op 20 weken moeten stoppen met werken.
Maar de harde buiken blijven komen.
Ik wordt er ook mee wakker en ga er mee slapen.
Zo ongeveer een 20 tal verspreid over de dag.

Zaterdag op zondag hebben ze 4 uur aan een stuk geduurd waarvan de laatste 2 uur pijnlijk.
Even twijfelde ik om te bellen want dacht zijn dit nu al weeën?
Uiteindelijk niet gebeld en in kunnen slapen.
Sedert heb ik weer constant harde buiken zelfs wanneer ik een hele dag niks doe.
Mijn gyn wou me in 2007 niet meer zien en heb donderdag normaal controle.
Ook heb ik soms druk vanonder.
Zal hem er zeker over aanspreken want m'n vorige zwangerschap had ik al opening met 26 weken.
Eerste zwangerschap bevallen op 35 weken.

Ben nu 25 weken van m'n derde dus

Terug naar “Bevalling voorbereiden”