dringende vraag

mama van 2 zoontjes

dringende vraag

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 27 dec 2007, 10:06

ik ben 7 maanden geleden bevallen en geef geen borstvoeding, dus ben vrij snel terug aan de pil gegaan.
Het ging allemaal zonder problemen, tot deze maand. Ik vermoed dat ik in de derde week een pil uitgebraakt heb (een half uurtje na inname moeten braken). Normaal gezien heb ik met de pil totaal geen pijntjes ofzo, en nu heb ik op het einde van die derde week duidelijke steken gehad helemaal linksonder in de buik, een pijn die mij duidelijk deed terugdenken aan de maanden dat we probeerden zwanger te worden vorig jaar, en ik dus geen pil nam.
Ook heb ik sindsdien last van pijn in de borsten, wat ik anders ook nooit heb als ik aan de pil ben. Toen mijn stopweek begon had ik erge ongipijn, en met 1 dag vertraging heb ik toen wel gewoon mijn ongesteldheid gehad. Niet anders dan anders. Mijn regels zijn ondertussen al gedaan en ik ben reeds bezig met een nieuwe pilstrip, maar de buikpijn steekt nog geregeld de kop op, de pijn in de borsten blijft en ik ben misselijk. Ik had voor alle zekerheid NA mijn regels een urinetest gedaan maar die was toen negatief.
Nu is mijn vraag eigenlijk:
Als je in de derde week een fout maakt met de pil, kan er dan toch nog een eisprong gebeuren? (wat die stekende pijn aan het einde van die derde week zou kunnen verklaren)
En zo ja, als je dan enkele dagen later menstrueert, mag je dan zeker zijn dat je niet zwanger bent geworden, of kunnen dit zogenaamde 'artificiële regels' zijn, die puur uitgelokt zijn door de hormonen van de pil?
Kan ik toch zwanger zijn geworden rond het begin van mijn stopweek, en dat ik daardoor gewoon te vroeg was om te testen op het einde van de stopweek?

Ik heb al allerlei onderwerpen hierover opgestart op andere forums maar niemand reageert, daarom dat ik het hier nu eens probeer.

Gast

RE: dringende vraag

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 10:11

Ik zou het absoluut niet weten.... Maar waarom ga je niet gewoon bij de gynaecoloog als je twijfelt? Of je belt gewoon eens met je gynaecoloog???

Ik weet wel dat je gewoon kan blijven menstrueren de eerste maanden van de zwangerschap, ik ben ook een maand vroeger uitgerekend als dat normaal zou kunnen... Ik zou eens bellen naar de gynae en eens gaan (of nog een urinetest kopen)
Spijtiggenoeg kan ik je niet meer dan dat helpen...

Groetjes, Karo

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 27 dec 2007, 10:59

karo,

Toch al bedankt voor je reactie.
En ja je hebt gelijk, maar we zitten nu net in die feestdagen, ik had zoiets van, kan beter wachten tot na de feesten om naar een dokter te gaan, stom he eigenlijk.
Als nog iemand iets weet, ik hoor het graag !

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 11:08

Het is niets hoor, en dat van naar de dokter gaan was goed bedoeld.... Maar ik ga meestal ook te laat dus ik heb niet echt recht van spreken...

Maar als je nu al eens een test haalde? ALS je zwanger bent zal het toch dat aanduiden, niet? Het zwangerschapshormoon zal nu toch al hoog staan als het zo is...
Of gewoon eens bellen, naar de gynae of de huisdokter... Die zal je misschien naar het ziekenhuis sturen voor bloedafname...

Veel succes alvast
Karo

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 27 dec 2007, 11:53

ik denk niet dat het zwangerschapshormoon noodzakelijk nu al hoog moet/kan staan, daarom dat ik hier de vraag stelde of iemand weet hoe het juist zit als je een pil vergeet in de derde week.
Mijn vermoeden is zo: ik vergat een pil in de derde week, stel dat er dan vlak voor de stopweek toch nog een eisprong is doorgekomen, met bevruchting als gevolg, en die regels waren daar losstaand van ofzo, als ik dan verder tel, ten vroegste 14 dagen na bevruchting kunnen testen, dan zou dat morgen pas zijn. Want mijn stopweek was al 1 week en nu zit ik in de eerste week van mijn nieuwe pilstrip. Tis allemaal iets.. feit is ook wel een beetje dat ik goed genoeg weet als ik op dit moment met dit verhaal naar mijn huisarts of gyn ga, ze toch gaan zeggen dat ik nog even moet afwachten. Op een echo gaan ze nog niks zien en voor bloedafname is het ook eigenlijk kantje boord, te vroeg eigenlijk.

Maar toch bedankt voor je medeleven, ik zou alleen dooooodgraag al eens van iemand lezen die zwanger is geraakt door een pil te vergeten in de derde week, en hoe het dan juist allemaal in elkaar zit, ben gewoon benieuwd of mijn denktheorie hierover klopt of niet. En mijn gyn is een schat van een man, maar niet zo iemand die daarin meegaat om dat allemaal haarfijn uit de doeken te doen, en ik ben nu eenmaal nogal leergierig.. ;-)

Heb jij kinderen? Of een kinderwens?

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 12:01

Ik ben zwanger van ons eerste natuurlijke kindje maar we hebben al twee pleegkindjes onder onze hoede die ook evengoed uit mijn buik geboren konden zijn, zo graag zien we ze... Maar het zijn dan ook superschatjes, vandaar....

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 12:01

Ah ja, en ik ben 8 maand ver...

Groetjes, Karo

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 27 dec 2007, 17:51

Alé proficiat ! dan begint het wel stilaan af te korten naar de bevalling toe.
En al 2 pleegkindjes, dan zal het gezellig druk worden bij jullie binnenkort met een derde erbij.

Veel succes nog en een goede bevalling gewenst, en een wolk van een babytje!

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 21:03

DANK U!
Aftellen doe ik nog niet echt, daarvoor geniet ik teveel van deze zwangerschap!

Ga je morgen of overmorgen een test doen? Nu ben ik wel benieuwd naar het resultaat!

Groetjes, K

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 28 dec 2007, 09:19

Hoi K,

Heb vanmorgen een test gedaan en zo negatief als maar kan zijn.
Ofwel heb ik nog altijd te vroeg getest, ofwel zullen mijn klachten toch een andere oorzaak hebben. Het zal het laatste wel zijn.
Ik blijf het maar raar vinden allemaal...
Mja, ga het uit mijn hoofd zetten en na nieuwjaar gewoon nog eens op controle bij de gyn en dan zal ik wel vlug weten wat er juist scheelt.
Vind het wel jammer dat op het hele zappyforum geen enkele vrouw of verhaal te vinden is met een gelijkaardig probleem.
Het is toch gek eigenlijk, ben nog maar amper 7 maanden geleden bevallen, en het was helemaal niet de bedoeling om nu al terug zwanger te worden, we hadden gezegd na 2 jaar terug te beginnen voor nog eentje erbij, maar nu met dit geval was ik al aan het nadenken geweest, moest het zo zijn.. wat dan? Je begint automatisch de voordelen ervan te zoeken en op een rijtje te zetten, zoals vb. de kindjes gaan veel aan mekaar hebben als er zo weinig leeftijdsverschil tussenzit, de vermoeiendste jaren gaan in 1 keer door, enz..
Mijn oudste zoon is bijna 9 jaar en hoewel hij zijn broertje doodgraag ziet, gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet veel aan mekaar hebben, want ze gaan allebei altijd in een hele andere leefwereld zitten.
Enfin, ik wil maar zeggen, door dit geval ben ik dus nu wat gaan twijfelen of ik wel nog 2 jaar zal wachten. Misschien is dit wel een teken dat we er in 2008 maar gewoon opnieuw voor moeten gaan.. ik weet het nog niet.
Kindjes zijn zo'n vreugde he, ook al kunnen ze zo vermoeiend zijn (mijn oudste heeft ADHD), toch zou ik ze voor geen geld ter wereld kunnen missen.
Ik werk ook niet buitenshuis, dus ik leef werkelijk dag in dag uit voor en met de kinderen.

En weet je al wat het geslacht van jouw kindje is? Het is zo'n leuke bijzondere tijd he.. zwanger zijn. Dan heb je allicht niet al te veel lichamelijke klachten dan, dat je zo ten volle kunt genieten van de zwangerschap? Hoe oud zijn je pleegkindjes?
Dat is 1 punt dat mij dan weer wel zou afschrikken om snel terug zwanger te worden, ben een beetje bang dat het lichamelijk te zwaar zou zijn, een zwangerschap moeten combineren met de zorg voor een baby..

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 16:30

Hallo mama van 2 zoontjes,
ahhhhh negatief... Ik had al gehoopt op positief omdat ik wel voel dat je dat het liefste zou hebben, niet?
Tja, het leeftijdsverschil... Dat is maar hoe je het beziet.
Onze twee pleegkindjes zijn respectievelijk 4 jaar en verschiet niet, 8 weken oud... Tussen onze twee jongste sloebertjes zal dus nog minder verschil zitten, zo'n 3 maand...
Maar ik zie er nu vooral de voordelen van in... Ze zullen inderdaad veel aan elkaar hebben! Bovendien zijn het allemaal meisjes dus des te meer plezier.

Zwanger zijn is inderdaad een heel bijzondere tijd... De dokters hadden gezegd dat het moeilijk ging gaan, zwanger raken door de chemo die ik een paar jaar geleden gehad heb maar ik was van de eerste maand proberen zwanger dus ze weten ook niet alles of andersgezegd de natuur is onvoorstelbaar...
Ons geluk kan echt niet meer op, dat is waar! Ik denk niet dat ik ooit al zo gelukkig geweest ben als nu en ook al is het een beetje zwaar op dit moment toch geniet ik er ten volle van. Nog drie weekjes al zegt de gynaecoloog al twee weken dat het voor elke dag is... Dat ons meisje nog maar wat blijft zitten denk ik dan en tot nu toe heeft ze flink geluisterd dus wie weet haal ik de datum toch nog...

Maar je ziet, alles kan, als je het maar wil...

Laat me zeker weten hoe het nu afloopt en wat de klachten nu juist inhouden... Misschien toch te vroeg getest inderdaad?????

Groetjes, Karo

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 28 dec 2007, 19:59

hm dan hangt er bij jou ook spanning in de lucht.. voor wanneer ben je eigenlijk juist uitgerekend? Goh ik herinner me nog alsof het gisteren was hoe ik die laatste maand elke dag aftelde, het was zelfs zo erg dat ik een afstreepkalender had gemaakt tot aan mijn uitgerekende dag, en elke dag die voorbij was streepte ik door. Kwam ook wel een beetje doordat mijn oudste zoon ook te vroeg geboren was, ingeleid op iets meer dan 37 weken als gevolg van zwangerschapsvergiftiging. Vandaar ik bij mijn tweede kindje zo fier was als een gieter toen de 38 weken gepasseerd waren en alles nog steeds goed ging, ben uiteindelijk spontaan bevallen op 39 weken 4 dagen.
Amai het kleinste is 8 weken oud, dat moet idd soms wel fysiek zwaar zijn nu, maar zoals jij ook zegt, de voordelen die gaan komen maken het allemaal goed he, en eens je bevallen bent, ben je deze zware periode ook zo weer vergeten.
Allemaal meisjes zeg, ik moet toegeven dat ik er wel erg van droom om ook nog mama te worden van een meisje. Een jongetje zou ik natuurlijk evenveel van houden, maar ik ben ervan overtuigd dat het toch een aangename "nieuwe bries" door ons gezin zou zijn, zo'n kleine meid erbij. Dus ja, je hebt wel gelijk, eigenlijk verlang ik er wel naar om terug zwanger te worden, maar met mijn verstand besef ik wel dat ik toch nog minstens een paar maanden moet wachten. Mijn lichaam heeft het zwaar te verduren gehad, ik was met de zwangerschap 30 kg bijgekomen en heb er die nu het laatste half jaar alweer afgekregen, eigenlijk veel te snel afgevallen dus, maar ik heb wel een verleden van jarenlang op en neer gaan met mijn gewicht, in tientallen kilo's telkens. Maar dat eist wel zijn tol, dat kan ik niet ontkennen.
Dus nu maar nog even uitrusten en op adem komen, zodat ik er dit jaar weer met volle moed en nieuwe kracht tegenaan kan.
Ik zal je zeker op de hoogte houden, wel fijn dat er iemand meeleeft. Vooral omdat er eigenlijk niemand op de hoogte is, behalve mijn man dan, en het doet toch wel altijd deugd om je hart even te kunnen luchten.
Misschien een beetje een indiscrete vraag, maar is het niet moeilijk om zo'n klein babytje als pleegkind in je gezin op te nemen, ik bedoel, ben je niet bang dat je te fel gehecht geraakt aan die kindjes, en dat ze plots misschien toch uit je leven kunnen verdwijnen? Alé ja, ik weet eigenlijk niet goed hoe zoiets allemaal in zijn werk gaat.. Je moet niet op antwoorden als je niet wil, is ook nogal privé eigenlijk, ik vroeg het me gewoon plots af.

Nog een fijn weekend gewenst !

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 21:52

Hallo mama,
ons tweede pleegdochtertje is een natuurlijk zusje van ons eerste pleegdochter. Zij is hier ook al 4 jaar (is gekomen toen ze ongeveer 3 maand was) en zij is ook nog niet weg, dus... Bovendien hebben we een supergoede relatie met de natuurlijke ouders van onze meiden, wat in pleegzorg eigenlijk haast onbestaand is... Maar wij hebben geluk met onze pleegdochters EN met hun entourage. Nee, niets slechts over de natuurlijke ouders...
Natuurlijk is het nu wel een beetje zwaar. Daarstraks lag ik een beetje in de zetel maar de jongste wou persé gewiegd en gedragen worden. Wel wat moeilijk als ik onze andere dochter helemaal onderaan voel duwen. Bovendien denk ik dan_ ik ga neerliggen zodat ik de bevalling niet op gang breng met mijn geloop maar dat gaat dan ook niet hé... Je kan toch moeilijk zo'n kleintje een half uur laten brullen... Dus stap stap maar met een ballon tussen je benen...

Ik maak geen aftelkalender omdat ik de datum dan zo dichtbij zie komen... Ik zou echt graag tot het einde gaan maar.... Bon, ik zal morgen wel zien, dan moet ik terug op controle...
Ik was in de zesde maand ook al 15 kg bij. Kon gewoon mijn ogen niet geloven toen ik op de weegschaal stond in die tijd... Maar in de zevende maand ben ik 5 kg afgevallen (vooral vocht volgens mijn gynae) en sindsdien ben ik er maar 3 terug bijgekomen, wat het totaal maakt op 13 kg. Valt reuze mee dus.
Eigenlijk heb ik inderdaad een droom van een zwangerschap zonder veel kwaaltjes en pijntjes en met eigenlijk superveel energie. Ik bof maar!

Als je lichaam het zo zwaar heeft gehad tijdens de zwangerschap is het misschien inderdaad het beste om nog een klein beetje te wachten. Maar wie weet in 2008???
Bij ons is dit waarschijnlijk het eerste en het laatste (als het van mijn man afhangt) Hij vindt 3 genoeg... Terwijl ik er graag nog wel ééntje bijwil... We zullen wel zien hoe het loopt.

Ik vind het ook leuk om met je te babbelen... Precies of we kennen elkaar een beetje... Hou me dus zeker op de hoogte!
Ik zal ook iets laten weten wanneer ik bevallen ben; hopelijk duurt dat nog wel enkele weken maar ik begin nu toch ook te twijfelen. Ik voel zulke rare dingen gebeuren in mijn lichaam... Natuurlijk gis ik maar daar ik nog nooit bevallen ben maar toch... Daarnet had ze de hik en normaal voel ik dat in mijn buik maar nu was het gevoel eerder helemaal beneden (eigenlijk voelde ik het in de aarsopening- jezus wat een beschrijving, sorry hoor) dus ik vrees dat ze inderdaad ingedaald is. Ik zal het wel horen bij de gynaecoloog morgen zeker of het zo is of ik me iets inbeeld...

Jij ook een fijn weekend gewenst!
Karo

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 29 dec 2007, 10:11

Niet wachten tot je bevallen bent hoor om iets te laten weten! Ben toch wel benieuwd nu, hoe je bezoek bij de gyn verloopt vandaag. Als je echt je meisje nog een tijdje bij je wil dragen, zorg dan dat hij/zij je niet stript, want dit heeft bij mij toen alles in een stroomversnelling gezet toen ik 39 weken was en op controle ging. Ze kunnen natuurlijk wel chequen of je al een beginnende ontsluiting hebt ofzo..

Dat is wel tof dat je zo'n goed contact hebt met de natuurlijke ouders. Maakt het voor de kindjes zelf ongetwijfeld ook veel leuker, vooral op lange termijn als ze beter gaan begrijpen hoe de situatie in mekaar zit.
Ik vind het wel bewonderenswaardig wat je doet, zo'n mensen kom je niet meer elke dag tegen, die nog werkelijk de moeite kunnen opbrengen om mensen te helpen die door welke omstandigheid dan ook, hulp nodig hebben.
Ik ben nu wel geen pleegouder, maar ben wel van hetzelfde principe. Ik help een koppel met mentale problemen, om hun administratieve en financiële zaken op orde te houden. Mensen die niet 'ziek' genoeg zijn om in een instelling te zitten, maar dan ook weer niet 'gezond' genoeg om normaal te kunnen functioneren. Het zijn schatten van mensen op innerlijk gebied, en ik kan zelf op elk moment op hen rekenen als ik zelf hulp zou nodig hebben, maar ze hebben nu eenmaal constant een leidende hand nodig of alles, werkelijk alles loopt mis. Heel vermoeiend met momenten, en weegt soms best wel zwaar door op mijn eigen leven, maar het geeft zo'n goed gevoel, te weten dat je helpt waar het echt nodig is, te zien welk verschil het maakt, hoe miniem ook soms. Er bestaan instanties voor zulke "probleemmensen" maar het is schrijnend als je merkt hoe zij te wensen overlaten op het gebied van omgang en begrip voor deze mensen. Oordelen lijkt zoveel makkelijker dan de moeite doen om eens wat dieper te graven en zo te snappen hoe het komt dat deze mensen in zo'n situatie zitten. Zij hebben ook een kindje dat binnenkort geplaatst zal worden, uit eigen initiatief, omdat de verantwoordelijkheid nu eenmaal te zwaar weegt op hun schouders. Ik hoop van harte dat ze net zo'n lieve pleegouder zullen treffen zoals jij er 1 bent.

Zo, ik ga nog wat knutselen met de oudste, had beloofd dat ik deze kerstvakantie allerlei gezellige dingen zou doen met hem. Heb gisteren voor de eerste maal een computergame gespeeld, met zo'n spelconsole, tot groot jolijt van de zoon, want ik bakte er niks van, vreselijk was het! ;-)

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 17:33

Hallo mama,
we zijn vanochtend dus bij de gynaecoloog geweest en ik ben er met de breedste glimlach van de wereld buitengekomen!!! Er is dus nog niets veranderd... Onze spruit is gestopt met haar groeispurt, de opening die ik had is nog niets veranderd, de baarmoederhals is nog niet verweekt en alhoewel ze wel denkt dat de baby al eens is ingedaald (weet ook niet hoe ze dat weet en heb er in mijn euforie ook niet naar gevraagd) maar nu zit ze weer goed hoog.
Haha! Ze heeft gezegd: " ik was er van overtuigd dat je al bevallen zou zijn maar ik moet mijn mening herzien, misschien haal je toch nog wel de 40 weken want alles is normaal en zoals het moet zijn nu..."

Flinke dochter die dus goed luistert naar haar mama!!!!!!!!
Goh, ik ben zooooo blij dat het blijkbaar toch nog even zal duren...
Echt, mijn geluk kan niet meer op!!!
Ik ben nu 37 weken en haar hoofdje stond op 35 weken, haar buikje ook en haar benen op 39 weken. En ze was weer van katoen aan het geven! Elke keer zegt de gynaecoloog: "het is wel een hevig kind hoor!!!!"

Tof dat je dat voor die mensen doet, om het eens over iets anders te hebben... Tja, instanties... Ik weet het... Dat is "werk" voor die mensen en het moet vooruitgaan en mensen zijn daar een dossier, dus wat wil je... Pleegzorg is net hetzelfde hoor, zij zijn het niet die een band hebben met het kind dus...
Dat zal in jouw geval hetzelfde zijn, jij ziet die mensen graag dus doe je je uiterste best.... Chapeau toch ook!!!

Ik ga nog wat "suikerbonen" maken... Allez, het zijn geen suikerbonen geworden bij ons... Ik heb van die plastiek doorschijnende kerstballen gekocht (om in de sfeer te blijven) daar schrijf ik haar naam op in zilverglitters en vul ze met gekleurde hosties... Echt romantisch... (heb het idee "gestolen" van een winkel in Parijs, maar daar was het zo één voor net geen 5 euro en dat vonden we net iets te veel. Bovendien zou het twee dagen geduurd hebben eer de bollen hier waren, dus... Maar handige Harry heeft hier alles onder controle. Als ons kleinste prutske slaapt zetten de oudste en ik ons eraan. Ik schrijf en zij sorteert de hosties per kleur. Zij vindt het super en ik ben uiteindelijk blij dat ik dit zelf heb gedaan voor onze dochter, dat maakt het net iets specialer... vind ik)

Allez, ik ben dan weg...
Hopelijk tot binnenkort (stom maar ik zie uit naar onze conversaties... hihi)

Groetjes, Karo

P.S. troost je, ik ben zelf ook geen computergenie en spelletjes verlies ik ook ALTIJD. De enige tegen wie ik me nog kan weren is mijn oudste (als het geen geluksspel is want dan verlies ik OOK)

mama van 2 zoontjes

Berichtdoor mama van 2 zoontjes » 29 dec 2007, 21:24

Hey Karo,

Wow jij loopt precies op wolkjes zo ineens.. ! :-)
Haha, kan daar nu eens perfect inkomen se, je hebt echt wel fantastisch nieuws gehad vandaag hé. Ben superblij voor je !!!
Ja toch wel gek, we zijn nog maar een paar dagen hier aan het schrijven en ik leef al echt mee met je. Word er zelf al vrolijk van, van je laatste bericht zo te lezen.
Ik ben er zeker van dat de verwachting van dat kleine wezentje in jou de feestdagen voor jullie dubbel zo gezellig maken dit jaar.

Dat is wel echt knap zeg, je doopsuiker. En dat je dat idee zogezegd gestolen hebt van die winkel in Parijs.. wie gaat dat weten? Ze gaan vast allemaal verrast zijn dat je op zo'n creatieve en originele manier je doopsuiker zelf hebt ontworpen :-). En daar heb je wel gelijk in, als je het zelf gedaan hebt, heb je veel meer het gevoel dat het echt iets is van jezelf dat je erin steekt, voor dat lief prutske dat geduldig zit te wachten op de grote dag. En dat is altijd fijn he als de oudste al wat kan meehelpen, dat versterkt waarschijnlijk alleen nog maar meer het warme gezinsgevoel.

Een mens kan opbouwen en uitbouwen wat hij maar wil, carriere, hobby's, talenten, noem maar op, maar ik denk niet dat 1 van die dingen kan opwegen tegen het machtige gevoel dat je krijgt van een gezin op te bouwen en verder te zien groeien. Ik kijk elke dag met zoveel fierheid naar mijn zoontjes en dat geeft toch altijd weer zo'n warm fijn gevoel. Ook al is het met de oudste niet altijd makkelijk (ADHD), dat trotse moederhart-gevoel dat overwint werkelijk alles.

Allé, genoeg gefilosofeerd voor vandaag ;-)
Moest je dit vandaag nog lezen (want jij kan hier blijkbaar ook niet lang wegblijven, hihi) .. nog een zalige nachtrust toegewenst

Terug naar “Bevalling voorbereiden”