Hoe kans zwangerschap optimaliseren?

M

Hoe kans zwangerschap optimaliseren?

Berichtdoor M » 13 dec 2007, 16:06

We hebben al een zoontje van 2.5 jaar en we zijn nu al meer dan een jaar bezig voor een tweede kindje. Wij dachten dat de beste kans om zwanger te geraken, was rond de period van de eisprong om de 2 dagen te vrijen.

Onlangs heb ik onze frustratie dat het maar niet wil lukken voorgelegd aan onze huisarts, en hij zegt dat de sperma van de beste kwaliteit is na 5 dagen onthouding. Sperma is maar 72 uren actief en het eitje (volgens de huisarts) 6 uur (ik dacht 12 uur), dus je moet al heel goed weten wanneer de eisprong is.
Dus ideaal gezien, in geval van een normale cyclus van 28 en de eisprong is op dag 14, dus vrijen op dag 14 en dag 9, maar niet vrijen tussen dag 9 en 14.

Dit vind ik nogal raar. Want de kans word toch groter dat je de eisprong mist?
Weet iemand daar iets meer van?

Gast

RE: Hoe kans zwangerschap optimaliseren?

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 18:00

op ebay kan je van die strips kopen om te zien wanneer je je eisprong zal maken, een dag of 2 voor je je eisprong hebt (berekend op je maandcyclus) kan je dan zo'n stripje plassen en dan weet je dat eenmaal het hormoon er is, je binnen de 12 uur dacht ik een eisprong hebt.

heb dit ook gebruikt na maanden proberen en het was de 2de keer raak :)

succes !

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 18:03

enne... dat sperma: naar wat mijn gyne zei is het het beste om om de dag te vrijen... dus een dag wel, een dag niet... zo kunnen er zaadcellen bijgemaakt worden en zijn ze altijd 'vers' wil ik zeggen: :) als ze vers zijn dan is hun kwaliteit beter, beweeglijker enz .... ook goed letten op geen strak ondergoed dragen (voor de man) en geen (of weinig) koffie ed. omdat daar cafeine in zit ... ik denk wel dat je hierover meer zult vinden op internet als je zoekt op vruchtbaarheid van de man ...

Ilse

Berichtdoor Ilse » 23 dec 2007, 17:59

hier werkte om de dag prima, niet wachten tot de 14e dag na je regels. Veel vrouwen schijnen toch eerder een eisprong te hebben. Wij deden een beetje vanaf dag 8 na het begin van de menstruatie en dan om de dag tot plm. dag 15. Dat werkte goed. En vooral: gebruik geen glijmiddel, dat schijnt negatief uit te pakken voor een bevruchting. Succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 dec 2007, 11:48

Even zeggen hoe wij het aanpakten:

we vrijden om de 2 dagen, zonder echt veel te kijken naar de kalender, want ik had nogal onregelmatige en lange cyclus.
Vrijen in missionarishouding waarbij de vrouw haar bekken goed hoog brengt (benen rond rug man of benen gestrekt omhoog voor de man)
Na het vrijen: vrouw blijft liggen op rug met benen in de lucht en kussen onder bekken, toch wel gedurende een kwartier
Daarna: jezelf bevredigen, daardoor de bm mond het sperma als het ware "aanzuigt".

Ik had dit ook maar uit de boeken en heb het nooit nagevraagd bij een dokter. Of het allemaal wetenschappelijk nut heeft, weet ik dus niet, maar hiermee is het bij ons in elk geval gelukt.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 18:54

ik zou toch maar een andere huisarts nemen hoor ;-)
een eicel leeft 24 uur en geen 6u dit hebben verscheidene fertiliteitsartsen me gezegd alsook voor een spermastaal af te leveren: optimaal is tss 2 en 4 dagen onthouding.
Ovulatietesten zijn mss wel een goed hulpmiddel!
veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 19:18

Inderdaad, een eicel leeft 24uur.
er zijn zelfs gevallen bekend van 48uur.
veel succes

Terug naar “Bevalling voorbereiden”