wanneer op controle?

Gast

wanneer op controle?

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 13:52

Ik ben momenteel zwanger: dat is zeker (4 positieve testen). Na een berekening zou ik nu 8 weken zwanger moeten zijn.

Wanneer moet ik op écht op controle? Ik heb er niet zoveel zin in. Niet wegens preuts of bang voor dokters, maar gewoon omdat ik nog kinderen heb en gewoon mijn tijd niet wil steken in wachtzalen. In het verleden heb ik al uren doorgebracht in wachtzalen en ik ben dat zo beu.

vroedvrouw

RE: wanneer op controle?

Berichtdoor vroedvrouw » 09 dec 2007, 20:25

Beste, de ideale tijd voor de eerste controle is tussen 7 en 10 weken. Dan heb je nog de tijd om eventueel de verschillende screeningstesten te doen (vroeg of laat in de eerste trimester) indien je dat wil. Een eerste echo zou ik toch wel laten doen voor je 12de week omdat je de exacte zwangerschapsleeftijd best vroeg vaststelt. Maar waarom neem je eens niet contact op met een zelfstandige vroedvrouw (zie www.vlov.be) Zij kan je zwangerschap volledig medisch opvolgen indien alles normaal verloopt. Ze stuurt je door naar een gynecoloog voor de echo's (max. 2 à 3 normaal gezien) en stuurt je ook door indien er iets mis zou zijn. Het voordeel is dat je niet in een wachtzaal moet zitten schilderen en dat de consultatie zelf veel uitgebreider is op het vlak van je persoonlijke gevoelens en vragen. De meeste vroedvrouwen hebben er ook niks op tegen dat je de andere kinderen meebrengt op consultatie en ze zal hen er zeker bij betrekken. Succes!

Gast

RE: wanneer op controle?

Berichtdoor Gast » 13 dec 2007, 18:26

zeker doen, wij hebben ook met vroedvrouw gewerkt ipv gyne en zal het voor het volgende ook zo doen !!!! Bij hen krijg je tenminste een duidelijk antwoord en vlieg je niet zo snel buiten :)

Terug naar “Bevalling voorbereiden”