zoek vriendelijke gynaecoloog, omgeving Kortrijk

lisa

zoek vriendelijke gynaecoloog, omgeving Kortrijk

Berichtdoor lisa » 11 jan 2007, 14:55

Hallo,
ik ben onlangs in de omgeving van Kortrijk komen wonen en nu zoek ik hier een gynaecoloog, liefst een vrouw.
Ik ben hier al 2x bij een gyn geweest, maar vond haar eerlijk gezegd nogal bruut, en ze luistert helemaal niet naar wat je vertelt.
Graag wat tips.

groetjes

een kortrijkzaan

RE: zoek vriendelijke gynaecoloog, omgeving Kortrijk

Berichtdoor een kortrijkzaan » 11 jan 2007, 15:27

vroeger ging ik bij staelens.nooit meer zij is ook veel te bruut.
Ik wou vroeger ook enkel een vrouw maar ben uiteindelijk bij dr.buysse terecht gekomen en ook een zwangerschap mee gedaan.
Een zeer zachte lieve man.

kim

Berichtdoor kim » 11 jan 2007, 16:30

hier ook dr. bysse,beetjes speciale man maar iemand die zijn vak kent!
heb al drie bevallingen met hem gehad.nu vierde op komst,maar door een heel verstoorde cyclus heb ik deze keer insiminatie moeten doen,die na de tweede maal al is gelukt!

veel succes

nog een kim

Berichtdoor nog een kim » 12 jan 2007, 13:46

dr buyse is zeker een aanrader!!!

A'tje

Berichtdoor A'tje » 12 jan 2007, 15:45

Lisa, ik ben bij Dr Vercruysse geweest, en op zich niks op aan te merken, correcte persoon, heel stipt in afspraken enzo, alleen geeft hij niet erg veel uitleg (je moet het echt wel zelf vragen en dan nog is het antwoord beperkt in één of twee zinnen, zonder onvriendelijkheid hoor)
maar blijkt nu wel dat dit één van de gyné's is die standaard een knip zet, en dat wil ik al niet, én wij hebben ook beslist dat we eventueel thuis zouden willen bevallen en daar staat hij ook al niet achter
Dus ben ik ook op zoek naar een nieuwe gyné, misschien Dr Buysse? Denken jullie dat hij openstaat voor alternatief bevallen? Schijnt dat Dr Dekeersmaecker daar geen probleem mee heeft, weet iemand dit?

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2007, 16:47

Ga zeker niet bij Dr. Staelens, ze is onvriendelijk, toont niet veel interesse en je zit lange tijd in de wachtzaal, maar eens binnen gaat alles supersnel, controle, betalen en de deur staat al weer open!

Domino

Berichtdoor Domino » 12 jan 2007, 16:51

Hallo A'tje,

Mag ik je vragen hoe je dat weet dat Dr Vercruysse standaard een knip zet? Ik vraag me eigenlijk af of er nog veel bevallingen zijn zonder knip. Ik heb van mijn eerste kindje ook een knip gekregen (van Dr. Buysse, dr van wacht) en ik heb maar drie keer moeten persen!

Groetjes

A'tje

Berichtdoor A'tje » 13 jan 2007, 13:39

Hoi Domino,

Mn vriendin was bij een andere gyné, maar omdat ze ih weekend bevallen is, is ze toevallig bij Vercruysse terecht gekomen. Hij heeft haar zonder te vragen geknipt, ze zei dat hij dat gewoon deed, en naderhand heb ik dit ook verteld aan andere mensen (waaronder de kinesiste waarbij ik nu prenatale doe én de huisartse die me nu opvolgt tot aan de thuisbevalling) en zij bevestigden idd dat hij bijna altijd knipt. Naar het schijnt knipt de 'jongere' generatie minder snel, en gelukkig maar, het is ook bewezen dat een scheur makkelijker geneest en minder pijnlijk is dan een knip, een knip zet de gyné puur voor zijn gemak (is mooi recht om te naaien en gaat idd vlotter).
Denk toch dat er weer meer bevallingen zonder knip zijn, al weten vele vrouwen niet dat ze dit ook mogen vragen om niet geknipt te worden! Ik zal dit in elk geval vragen mocht ik toch in het ziekenhuis moeten bevallen...

Groetjes,
A'tje

Sofie

Berichtdoor Sofie » 15 jan 2007, 09:27

hallo
ik ga bij dr De Keersmaecker (Sint-Niklaas) ben er heel tevreden van. neemt zijn tijd en geeft heel veel informatie. hij stelt je echt op je gemakt als je er bent.
groetjes

sandra

Berichtdoor sandra » 15 jan 2007, 12:29

hallo,
ik ga bij dr Desmet(st.niklaas) ben ik heel tevreden van al 3 keer de 1ste keer was ook Staelens en inderdaad bruut en geen uitleg het was een dag en nacht verschil bij Desmet ik voel mij daar meer op mijn gemak

Sah

Berichtdoor Sah » 25 jan 2007, 16:33

Dr. Vercruysse raakt mij met geen handen meer aan. Op een consult waren mijn kleren rapper af dan ik me kon voorstellen. Neem zeker zijn tijd niet voor je ... Alles meot rap gaan, want de centjes moeten binnenkomen.
Heb nu 2 goeie gyne's in Kortrijk: Dr. Theys (beetje zwijgzaam, maar hij zegt wel waar het op staat, neemt zijn tijd en is heel voorzichtig en zeker niet bruut) en Dr. De Keersmaecker (heel openhartig, ook heel voorzichtig, niet bruut en neemt zijn tijd voor je) 2 aanraders !!!

ann

Berichtdoor ann » 26 jan 2007, 09:10

Ik ga in Waregem bij Dr. Belaen.
Nog nooit zo'n aangename gynaecologe gehad.
Neemt rustig de tijd, is familiaal en kent haar vak.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 14:03

Ik zit nu momenteel ook bij dr staelens (de enige vrouw in kortrijk), en ik moet eerlijk zeggen dat ik haar echt correct vind en nog totaal niet gemerkt heb dat ze bruut is. Ze gaat inderdaad geen onnodige praatjes met je aangaan, maar daarvoor ga ik ook niet naar een gynaecoloog.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 feb 2007, 11:21

Ik weet dat Dr Staelens al eerder blunderde. Na drie maand zwangerschap werd iemand opgenomen met bloedingen. Ze heeft DRIE LITER bloed verloren! De reden? Buitenbaarmoederlijke zwangerschap! Dr Staelens had dit nog niet eens opgemerkt! Sorry hoor, maar dit kan niet!
Ik weet dit niet van horen, ik ken de persoon in kwestie, dus dit is zeker geen fabeltje.

Ikzelf ging en ga nog steeds bij Dr Tonnelier, en ben daar heel tevreden van. Ik heb een heel zware bevalling achter de rug, en hij is heel rustig en kalm gebleven, waardoor ik ook niet gepanikeerd heb. Prima begeleiding gehad!

Terug naar “Bevalling voorbereiden”