Hoe beginnen weeën? ben nu 39,5 weken

Fien

Hoe beginnen weeën? ben nu 39,5 weken

Berichtdoor Fien » 17 dec 2007, 13:26

Hoi, kben 39,5 weken, 21 dec is uitgerekende datum.
Heb héél lang in ziekenhuis gelegen : van week 28 tot 34 met weeënremmers, dus ah infuus en bijkomend pillen om derna thuis nog een tijdje plat te liggen.
Welja, weeënremmers omdat ik veel harde buiken had. maar die harde buiken had ik al van in t begin, en die waren nooit pijnlijk.

Ook nu dus nog keiveel harde buiken, maar nooit geen pijn, terwijl die gynecoloog en vroedvrouwen der altijd zo paniekerig over deden alsof ik elk moment kon bevallen!

Kvraag me op de duur af of ik het wel op tijd ga voelen als ik binnenmoet! :)
Hoe begonnen jullie weeën???

Kheb nu al drie weken 1 cm opening en volledig verstreken baarmoederhals. Kga nu elke week op controle en elke week denkt mijn gynecoloog dat ze mij niet meer terug ziet... donderdag ist de volgende controle, en kheb het gevoel dat ik er zéker terug zal staan...

groetjes

Gast

RE: Hoe beginnen weeën? ben nu 39,5 weken

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 15:22

bij mijn eerste zwangerschap had ik ook al vrij snel harde buiken (vanaf een week of 18 denk ik), en ik had er best veel: een stuk of 2 per halfuur gemiddeld. Maar die harde buiken deden nooit pijn (gewoon het hard worden en het scheeftrekken van de buik). In vergelijking met harde buiken deden bij mij weeen pijn (ik denk bij iedereen wel). Zo'n wee ging gepaard met een zeurend,zagend en knellend gevoel in de buik.
Omdat ik ook zoveel harde buiken had vroeg ik me ook af of ik wel ging voelen of ik weeen had... en maak je maar niet druk, je zal het echt wel weten dat het weeen zijn in plaats van harde buiken.
nog een verschil: harde buiken kwamen bij mij zeer onregelmatig, soms 1 of 2 uur niet, soms een 5-tal op een half uur, terwijl als de ween begonnen was dit al meteen telkens mooi om de 4 minuten...

succes!

fien

Berichtdoor fien » 17 dec 2007, 15:30

ah ok :) kzal het dus wel voelen...

toen ik op 28 weken ad monitor ging dan had ik 7 harde buiken op een half uur :-) én dus wel héél regelmatig zo om de 4 minuten.
Met de prepar heb ik dan lang in het ziekenhuis gelegen, aangevuld met adalat en toestanden.
Eigenlijk zijn ze nooit over gegaan hoor. DIe vroedvrouwen en gynecoloog maar panikeren, en alsmaar zeggen : als je last hebt moet je roepen hé! Ikzelf voelde die harde buiken vooral als ik ad monitor lag door de spanning van die elastieken. Daarbuiten had ik ze ook, maar kvond ze zo normaal dat ik er niet op lette.
En nu nog voel ik op heel regelmatige basis harde buiken, maar nu ist allang normaal. Ik voel ze nu heel duidelijk, maar vooral omdat de baby nu al meer dan 3kg weegt en ik dan meer druk voel naar mijn ribben toe enzo.

Allé ik zal wel voelen als het zover is zeker hé! :-)
21 dec. uitgerekend. De gyn die denkt nu al van mijn 36ste week (vanaf dan mocht ik weer normaal gaan doen en stoppen met de weeenremmers) dat het voor alle momenten was.
INtussen BLIJF ik met die ene cm en totaal verstreken baarmoederhals rondlopen se.
Ben benieuwd voor wanneer het is.
Wie weet voor mijn verjaardag => 20 december :)

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 15:24

Ze zeggen altijd: als je nog twijfelt, zijn 't voorweeën ;-)

Volgens mijn vroedvrouw is het verschil dat echte weeën zoveel qua frequentie, duur als intensiteit regelmatig zijn. Voorweeën zijn heel onregelmatig. (Een voorwee kan wel héél pijnlijk zijn)

Veelgehoorde truuk is ook: als het vermindert door een warm bad, dan zijn 't nog geen ontsluitingsweeën.

Lieze

Berichtdoor Lieze » 20 dec 2007, 12:20

Hallo,

Mijn verhaal is ongeveer vergelijkbaar. Ook opname in ziekenhuis van week 28 tot 34 met heel veel harde buiken. Toen ik een weekje thuis was, dus op 35 weken, begon ik ineens wat vocht te verliezen(weinig hoor). Maar voor de zekerheid toch even naar het ziekenhuis op controle geweest. Wat bleek het was vruchtwater. Mocht niet meer naar huis maar voelde nog niets van weeen.
Ongeveer 12uur later begon ik een menstruatiegevoel te krijgen, een paar uur nadien zijn men vliezen dan echt goed gebroken en toen kwamen ook de weeen.
En je voelt het verschil wel hoor. Een harde buik of een wee is niet te vergelijken. Wil je geen schrik aanjagen want ik vond het al bij al goed meevallen maar je merkt het echt wel.
Veel geluk nog!!!
Lieze

Terug naar “Bevalling voorbereiden”