Keizersnede gasthuisberg

Gast

RE: Keizersnede gasthuisberg

Berichtdoor Gast » 20 dec 2007, 18:54

Zwanger zijn en bevallen lijkt precies een ziekte (of nog erger) . Ik zou er niet aan denken om mijn kind door de verpleging te laten verzorgen als ik er ben. Mezelf wassen en spoelen ook , wie wil nu dat een ander dat doet als je het zelf kan . Bevallen is toch geen ziekte.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 dec 2007, 12:13

Er is al jaren een personeelstekort en je weet nooit hoeveel bedden bezet gaan zijn. Wees blij als alles OK is met jezelf en met je kindje. Wees blij dat er verpleging rondloopt die de mensen verzorgen die het wel nodig hebben.

Mijn eerste werd geboren op 37 weken met spoedkeizersnee. Ze verbleef 1 week op neo en 6 weken op de zuigelingenafdeling. Ik werd perfect opgevangen en kon af en toe naar mijn kindje gaan.
Mijn tweede kwam natuurlijk, werd naar boven gebracht en kreeg toen een nieuwe zware bloeding. Mijn man was juist naar huis. Ik terug naar beneden waar ik bijna 12 uur bleef. Mijn kindje werd toen boven goed opgevangen.

Vermits op de fiche stond dat het mij tweede kindje was, dachten ze dat ik het wel al kon. Maar door de problemen bij de eerste had ik eigenlijk nooit die eerste verzorging gedaan (navel, wassen, pamper,...). Heb dat toen 2x gezegd en kreeg goede begeleiding.

Nog eens, GBH is echt geen hotel, dus die vergelijking moet er niet zijn. Ik ben ook vaak op de kinderafdeling (soms opnames van 3 weken) en ben over het algemeen echt tevreden. Iedereen maakt wel eens iets mee, maar dat gebeurt in elk bedrijf!

Mensen die zo graag betutteld worden kunnen naar het HH gaan. Dan is er minder volk in GHB en heeft de verpleging meer tijd. Zo is iedereen tevreden!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 dec 2007, 12:42

Dit is inderdaad een straatje zonder eind...

Ik ben vier maanden geleden van mijn tweede bevallen in GHB. Heb bij mijn eerste op de vierde verdieping gelegen en ben daar heel goed verzorgd. Dit maal op de derde verdieping, en evenmin te klagen gehad.

Toen ik op de kamer aankwam, is de vroedvrouw in de buurt gebleven terwijl ik douchte, omdat ze er niet gerust op was dat ik niet flauw zou vallen. De eerste dag zijn ze mijn dochtertje nog komen wassen, terwijl het mijn tweede was, en ik het perfect zelf had kunnen doen.
Je kan na een normale, gewone bevalling toch perfect voor jezelf zorgen zeker? Laat de vroedvrouwen zich aub bezighouden met de mama's die het nodig hebben, na een keizersnede bijvoorbeeld.

En het is echt niet dat ze niet kwamen aanbieden om te helpen, integendeel. Om de paar uur staken ze even hun hoofd binnen om te vragen of ik hulp nodig had bij de borstvoeding (had al wat ervaring, dus het ging allemaal wel), en de nachtverpleegster kwam altijd even een babbeltje doen.

Dus van mij in elk geval een dikke merci aan alle vroedvrouwen in GHB, ik was er héél tevreden van!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 22:23

Grote hekel aan GHB. In het begin of met de camera's zijn de slimme verpleegkundigen, lees luieriken zeer vriendelijk. Of als er een dokter in de buurt is! Een echte fabriek en heel cru in hun uitspraken. Mij krijgen ze er niet meer binnen of ik moet in de coma liggen!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 15:45

@ hierboven,

Ik vind het jammer dat je zo'n ervaring gehad hebt. Ik heb net het tegendeel ervaren, zeer warme en lieve mensen waar ik veel hulp aan gehad heb. Voor mij dus leve gasthuisberg!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 22:06

Natuurlijk in alle beroepen zijn er goede en slechte werkkrachten.Maar ge moet maar juist op de laatste vallen hé!

Terug naar “Bevalling voorbereiden”