Keizersnede gasthuisberg

Debbeke

RE: Keizersnede gasthuisberg

Berichtdoor Debbeke » 04 dec 2007, 15:46

ik ben zopas bevallen met ks in GHB. Ik was ontzettend zenuwachtig (de zenuwen hadden meer effect op mijn darmen dan het lavement), maar alles is heel goed uitgelegd. Ik ben 's morgens binnengegaan. 's Avonds had ik een pilletje moeten nemen en 's morgens ook één en dan ook zelf een lavement. In het ziekenhuis mocht ik dan in de recovery wachten. Ze kwamen regelmatig langs en ook de gyn is zelf langsgeweest om te zien hoe ik mij voelde. Toen het bijna aan mij was, zijn ze in de recovery mij de operatieschort komen brengen en nadien het infuus komen steken. als het OK klaar was, zijn ze mij komen halen en hebben ze de epidurale gestoken. Dan de schort omhoog en alles afgeplakt en ze zijn begonnen. Na enkele minuten was mijn dochter er en is ze samen met mijn man naar het lokaaltje ernaast gegaan. Daar is ze onderzocht en nadien is ze bij mij gekomen. Ik mocht haar zelfs op mijn borst leggen, maar wou dit niet, omdat ik hevig beefde. Na de ingreep zijn we samen naar de recovery gegaan en een uurtje later samen naar de kamer.
Van de verzorging was ik deze keer iets minder tevreden dan bij mijn vorige bevalling. De technische kant van de verzorging was goed, maar ik heb maar heel weinig iemand gezien. Bij mijn eerste bevalling kwam er regelmatig een vroedvrouw langs om te vragen hoe het ging en nu enkel 1 maal 's morgens voor het onderzoek en als ik niet belde, zag ik niemand meer tot 's avonds voor de verzoring. Het kan misschien ook wel zijn dat dat was omdat het het tweede kindje was. Ik heb mezelf na 2 dagen ook zelf gewassen, maar ik denk dat dat beter is, dan heel de tijd betutteld te worden. Ik zou dat ook niet leuk vinden dat iemand anders dat allemaal bij mij doet, ik doe het liever op mijn tempo en ik had toch niets anders te doen. Mijn dochter hebben ze de eerste 4 dagen wel gewassen, omdat ik niet graag met haar in mijn armen rondliep (laag ijzergehalte) en dat hebben ze toch met de glimlach gedaan.
@opstartster, wie is je gyn? ik had dr Lannoo en die heeft mij heel veel uitleg gegeven. Zelfs op de stomste vragen, antwoorde ze met de glimlach. (mijn man wou bv weten hoe groot die snede ongeveer ging zijn)

annelies

Berichtdoor annelies » 04 dec 2007, 17:52

Hallo,

Ik ben vorig jaar in november bevallen in gasthuisberg. Na 2 dagen op het verloskwartier te hebben doorgebracht en tenslotte een keizersnede gehad hebben kan ik niets dan lof zeggen over de vroedvrouwen en gyn van gasthuisberg;

Ik was zeker geen makkelijke patient, had de eerste dagen veel pijn en was enorm emotioneel. Ik heb altijd kunnen rekenen op begrip en hulp van de vroedvrouwen. Ook bij het geven van bv hebben ze heel goed geholpen. En ja, soms moest ik even wachten als ik belde maar je ligt daar niet alleen hè! Het was ook toen ik daar verbleef razend druk.
Nu een jaar later, heb ik ondanks de moeilijke en zware bevalling soms wel heimwee naar mijn verblijf in gasthuisberg. Bij een volgende zwangerschap zal ik zeker terug naar daar gaan.
Dus vroedvrouwen van gasthuisberg: ik was heel tevreden over mijn verblijf bij jullie! Bedankt!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 17:55

Ik heb niet gezegd goedkoop, wel goedkoper....dat kan je zelfs opvragen hoor!
By the way, ze hebben ook VEEL meer verantwoordelijkheid dan een vijfsterrenhotel.

Nadia

Berichtdoor Nadia » 05 dec 2007, 07:04

Ben de eerste bevallen in GHB absoluut niet tevreden. Heel ziek en geen steun. Hierboven : verantwoordelijkheid? De dokters wellicht wel maar de verpleegsters ? Mijn moeder ging hulp vragen voor mij : een half uur moeten wachten want de vroedvrouwen(?) waren hun reis aan het vertellen.
Tweede bevalling HH zeer goed verzorgd en heel vriendelijk.

Els

Berichtdoor Els » 05 dec 2007, 09:29

Ik moest bij mijn eerste bevalling elk kwartier gecontroleerd worden (bloeddruk,vitale functies etc.).
Ik ben schitterend begeleid en verzorgd.
Ook wassen, eten , niks kon ik nog zelf.
(zoals ik al zei, ik trok echt niks in het belachelijke bij mijn vorige post, ik was echt bezig te overleven)

Ik kan mij inbeelden dat als een vroedvrouw zo'n patiënt als ik in haar 'bestand' heeft, er een aantal mama's zijn die met borstvoeding moeten geholpen worden en er ook nog baby's te soigneren zijn, dat je dan als gezonde, fitte mama niet moet rekenen op een wasbeurt van je eigen billetjes...

De vroedvrouwen die mij verzorgden hadden trouwens wel een uitgebreide medische kennis, ze hebben telkens op het gepaste tijdstip de gyne erbijgehaald. Zelfs een keertje toen een prof me al bijna genezen had verklaard, dat de vroedvrouw me gered heeft...

Hier dus enkel lof.

Flora

Berichtdoor Flora » 05 dec 2007, 10:08

Annelies spijtig hoor , heb je zo weinig vreugde in je leven dat je heimwee hebt naar je verblijf in GHB?

Annelies

Berichtdoor Annelies » 05 dec 2007, 10:11

Beste Flora,

Er zijn jammer genoeg nog steeds mensen op deze wereld als jij, het negativisme druipt van je af. Over vreugde gesproken!

Flora

Berichtdoor Flora » 05 dec 2007, 14:34

Waarom , omdat ik nu een andere opinie heb?
Ken je mij? Dus doe geen uitspraken. Ik ben absoluut niet negatief. Maar heimwee hebben naar een zieken nhuis , nee dat heb ik nu niet!

tess

Berichtdoor tess » 06 dec 2007, 09:14

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor jullie de rekening toekregen van jullie verblijf in GHB? Ik ben er 4 maand geleden bevallen en nog steeds niks te zien... Hoop stiekem dat ze het 'vergeten' zijn of zo... ;-)

Carolien

Berichtdoor Carolien » 06 dec 2007, 17:33

2 jaar geleden ben ik bevallen in GHB. Er kwam daar zo een kleine rosse dokter(?) heel onsympathiek ; ik krijg nog koude rillingen van hem! Kent iemand zijn naam , hij was heeeeeel onbeleefd.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 20:32

De rekening kan wel lang wegblijven, inderdaad! Dat is omdat ze de rekening eerst naar je ziekenfonds sturen, daarna krijg jij het overblijvende deel (dat je dan via je verzekering terugkrijgt). Zij hebben dus speciale regelingen met het ziekenfonds, echt handig! Ik denk dat je rekening nu niet meer lang weg zal blijven ;-)

Veerle

Berichtdoor Veerle » 07 dec 2007, 07:37

Ik was bevallen en ik werd 's morgens naar mijn kamer gereden. Mijn man was bij mij en de verpleegster vroeg: Moet mijnheer ook een ontbijtje hebben? 2 sneetjes brood , een potje confituur rnet een taske koffie , op de rekening 10 euro!!!Een duur ontbijtje vind ik.Van uitbuiting gesproken!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 11:23

Wij waren dan weer wel heel tevreden over de materniteit. Ik ben er wel niet bevallen, maar omdat mijn zoontje van Antwerpen naar de intensieve neonatale werd overgebracht in Leuven.

De vroedvrouwen waren echt super. Het was een hele moeilijke periode voor ons omdat bij mijn zoontje leukemie was vastgesteld de dag van geboorte.
Al de vroedvrouwen hebben ons door die eerste, zware, moeilijke en emotionele dagen geholpen. Ze lieten ons voldoende met rust maar kwamen toch af en toe checken hoe het met me ging. Nee, ik was echt tevreden.
Ze hebben zelfs kunnen regelen dat ik nog drie dagen langer op materniteit kon blijven zodat ik daarna samen met zoontje kon verhuizen naar het kinderziekenhuis.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 13:13

Neonatologie is natuurlijk een hele andere situatie. Veel succes met je zoontje en heel veel moed !

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 13:13

Dit is hier weer een discussie geworden die geen zin heeft. Overal zullen er mensen wel zijn die niet tevreden zijn over een bepaald ziekenhuis of een aspect ervan of die niet opgezet zijn met hoe de verpleging zijn werk doet. Er zijn trouwens altijd wel eens mensen bij met wie het minder klikt, dat is ook niet meer dan normaal.

Zelf ben ik vorig jaar November bevallen in GHB. Na een lang verblijf op het verloskwartier heb ik boven heel goede begeleiding gekregen. Ook toen ons zoontje na een paar dagen naar de afdeling neonatologie werd overgebracht, heeft de verpleging zelf regelmatig gebeld naar de afdeling neonato om ons informatie te kunnen geven (buiten de bezoekuren). Ik heb geen enkele een slecht gevoel gehad over het kunnen van de verpleging. Ze hielpen met de BV, maar drongen zich ook niet op. Ze gaven hem zijn flesje terwijl ik 's nachts afkolfde zodat ik sneller kon gaan slapen.

Dus ja, niks dan lof hier.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2007, 10:16

Natuurlijk waren ze dan vriendelijk, kind naar neonatologie en zij geen werk meer. Mensen toch!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2007, 10:53

En af en toe mama eens naar die afdeling rijden? Wij kennen dat ,voor een verpleegster een uitstapje!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 dec 2007, 14:17

Aan iedereen die zo graag kritiek geeft:

Kijk eens heel even in de spiegel,
Kunnen jullie met 100 procent overtuiging zeggen dat jullie dag in dag uit even vrolijk en gedreven jullie job uitoefenen?
Maakt niet uit welke job je doet maar die dat kan zeggen daar doe ik mijn petje voor af!

tess

Berichtdoor tess » 13 dec 2007, 21:08

Idd, ze zijn de rekening niet vergeten: vandaag toegekomen!

de tevreden klant

Berichtdoor de tevreden klant » 14 dec 2007, 20:34

Voor sommigen onder jullie zou enige vorm van respect wel niet misstaan, echt schandalig. Ik ken een vroedvrouw op GHB en ze heeft dit gelezen, ze was erg geschokt. Ze doen hun job zo goed mogelijk, maar dit wordt onmogelijk gemaakt door mensen zoals jullie. Trouwens de vroedvrouwen op de afdeling en verloskunde schuiven door, dus het is onmogelijk dat ze op ene plek vriendelijker zijn dan de andere. Op het verloskwartier ben je zo overmand door emoties en zo gelukkig dat je volgens mij er nog niet aan denkt om kritiek geven. Op de materniteit komt de vermoeidheid en zijn we toch ook niet altijd even aangenaam zeker? Alle schuld op de verpleging schuiven is echt laag. Ik heb een voorstel voor jullie: beval in het vervolg thuis.

papa

Berichtdoor papa » 14 dec 2007, 20:36

De enige mama's die klagen zijn zij met wiens baby alles in orde is.
En zij hebben geen recht van klagen.

Dit is een harteloze discussie die nergens op slaat.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 13:34

@papa, ik denk dat dat ergens logisch is. Dikwijls is de bevalling dan ook vlot gegaan en kan de mama alles perfect zelf. Dan is er zoveel zorg niet nodig voor de moeder, maar die verwachten wel dat voor hen hetzelfde gedaan wordt als voor iemand die niet uit bed kan.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 13:38

De rekening is wel voor iedereen hetzelfde!

L.

Berichtdoor L. » 19 dec 2007, 14:22

Hallo,

Ik moet toegeven dat ik mij nooit heb afgevraagd of ik tevreden was van de service of niet. Ik beschouw mij in het ziekenhuis helemaal niet als een klant of zo. Een ziekenhuis is toch geen hotel?
Mijn tweeling en ikzelf, we zijn alledrie levend en gezond uit de bevalling gekomen en dat is voor mij het enige wat telt. Mijn premature kindjes zijn bovendien uitstekend opgevangen en verzorgd geweest op neonatologie en ik vind dat het litteken van mijn keizersnede heel mooi is. Wat kan ik nog meer wensen?
Hoe snel de verpleegsters kwamen toesnellen als ik belde, of de assistent van dienst vriendelijk was en of de kamers groot en modern ingericht waren, dat weet ik niet meer hoor! En dat is ook het minste van mijn zorgen geweest!
Binnen twee maanden beval ik terug in GHB en ik heb terug maar 1 enkele verwachting: dat mijn kindje en ik levend en gezond de bevalling doorkomen!

Groetjes en succesaan iedereen,

L.

k

Berichtdoor k » 20 dec 2007, 08:31

Ik verlang meer . Het voornaamste is natuurlijk een gezond kindje.
Toch vind ik dat de verzorging op de kamers zeer goed moet zijn. Vergeet niet de kostprijs in een ziekenhuis heel hoog is , te veel eigenlijk , een 5 sterrenhotel kost minder. Verder worden de verpleegkundigen betaald om hun job gewetenvol uit te oefenen. Ik ga werken en moet dat ook doen!

Terug naar “Bevalling voorbereiden”