Keizersnede gasthuisberg

Els

Keizersnede gasthuisberg

Berichtdoor Els » 19 nov 2007, 10:00

Ik ben al een keertje bevallen met een spoedkeizersnede in Gasthuisberg.
Daarvan weet ik dus hoe het gaat.
Nu moet ik binnenkort gepland bevallen MET keizersnede en vroeg me af hoe dat verloopt.
Ik durf het niet goed aan de gyn te vragen uit schrik om te pietepeuterig over te komen.
Mag je kindje na de geboorte bij je op de recovery?

mama kristel

RE: Keizersnede gasthuisberg

Berichtdoor mama kristel » 19 nov 2007, 10:12

hey els,

bij mij juist hetzelfde, beval binnekort ook met keizersnede in ghb leuven
, krijg geen info, weet het dus zelf niet..

keizersnde is voorzien op 29/11, laatste raadpleging 27/11 dan pas kan ik nog mijn vragen stellen

Gast

Berichtdoor Gast » 19 nov 2007, 10:31

hallo,
ik ben eind juni bevallen in ghb leuven met keizersnede van een tweeling
je gaat 's morgens binnen (uur krijg je op voorhand) en dan bereiden ze alles voor. je kan kiezen of je een lavement doet, als je wil mag je dat ook thuis op voorhand al doen
dan komt de anesthesiste langs voor wat uitleg
je gaat naar de operatiekamer en daar wordt de epidurale gestoken
dan testen ze of je voldoende verdoofd bent, je armen worden vastgemaakt aan de tafel (opdat je niet zou bewegen) en dan begint de ks
zodra het kindje uit je buik komt krijg je het te zien, het gaat dan naar de kamer ernaast voor alle onderzoeken.
nadat je kindje nagekeken is mag de papa naast jouw hoofd komen zitten met het kindje terwijl de gyn je wonde toemaakt.
dan ga je met kindje naar de recovery, en nadien samen naar boven naar je kamer
dit natuurlijk in de veronderstelling dat alles ok is met jou en de baby he
bij mij is het heel goed meegevallen, ik had enorm schrik maar eigenlijk was dat helemaal niet nodig!!!
succes ermee!

Evy

Berichtdoor Evy » 19 nov 2007, 13:14

Hallo,
hier hetzelfde, eerste (twin) met spoedkeizersnede, tweede min of meer gepland. Viel goed mee, hoewel je alles bewuster meemaakt. Bij een spoedks ben je wat verdoofd van emotie, vind ik.
De vroedvrouw heeft foto's getrokken van het hele gebeuren en ik heb mijn zoon direct kunnen aanleggen nadat ik genaaid was.
Wat wel zwaarder is, is het herstel. Ik was minder snel op de been.
Maar over het algemeen een positieve ervaring.
Groeten,
Evy

Fee

Berichtdoor Fee » 20 nov 2007, 07:59

Ik ben in maart bevallen van een tweeling in GHB met een keizersnede...niet gepland maar toch héél rustig (hoewel spoedkeizersnede).

Mijn epidurale had ik al dus dat was enkel een kwestie van bijverdoven (had een half uur persweeën maar eerste kindje zat klem)...verder hetzelfde als hierboven.
In ok werden mijn armen vastgemaakt , de eerste baby werd even getoond en dadelijk meegenomen naar het kamertje ernaast , tweede baby idem...na onderzoek (vroedvrouw trok foto's) werden mijn dochters in een dik deken tot bij mij gebracht (mijn moeder hield ze vast => ondertussen was er wel al 1 arm losgemaakt zodat ik ze kon aanraken). Eens in een normaal bed kreeg ik ze allebei onmiddellijk bij mij en bleven ze ook in mijn bed op recovery en werden ze dadelijk aangelegd.

Al bij al vond ik de KS goed meevallen..ook het herstel (maar dit is afhankelijk van persoon tot persoon)...Vrijdagavond bevallen, maandag stapte ik tot op neonatologie(1 dochter werd de dag na de geboorte naar intensieve gebracht) (traag, HEEL traag maar het lukte)...ben na 7 dagen naar huis gegaan en 10 dagen na de KS reed ik met de auto (niet aan te raden maar anders raakte ik niet tot in GHB voor mijn dochtertje op neonato)

De KS zelf vond ik een positieve ervaring..het verblijf op materniteit veel minder :)

Groetjes en veel succes , Fee

Gast

Berichtdoor Gast » 20 nov 2007, 13:30

Ik ben bevallen zonder keizersnede. Het bevallingskwartier was in orde , gyn oke en vroedvrouw en verpleegsters lief. Op de kamers was ik helemaal niet tevreden! Verpleegsters of stagiaires onvriendelijk onbekwaam. Als ik dan belde ,was zeer ziek van allergische reactie van epi kwamen ze tg hun goesting. Geen hulp, zelf spoelen en heel duizelig , geen licht in toilet iiskast stuk en week-end, in 1 woord zeer slechte ervaring.De rekening was wel hoog! Ik heb dan wel vernomen dat er twee verdiepingen zijn . Ik heb de pech gehad op de slechte verd. te verblijven. Voor mij NOOIT meer GHB.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 nov 2007, 16:31

hierboven: ik heb dezelfde ervaring gehad. Was ook zeer zwak en ziek. De verpleegsters hebben geen medelijden hoor , ik heb mijn kindje in driemaal moeten wassen wegens onpasselijk te worden als ik recht stond. De verpleegsters waren dan aan het babbelen en lachen in hun lokaal.GHB is misschien goed om mensen wat langer in leven te houden maar qua menselijkheid nihil!!!! Ik wil ook wel vermelden dar er ook verpleegkundigen zijn met een roeping dat vermindert echter elk jaar.
Bel niet voor de pan een kwartier voor ze van ploeg veranderen want gegarandeerd blijf je liggen.Ik vind de mannen over het algemeen ook beter.

Els

Berichtdoor Els » 21 nov 2007, 06:23

Oei, en ik was vorige keer zo content van de verpleging.
Misschien heb ik het met mijn zwaar zieke kop allemaal zo goed niet beseft ...
Of was ik al blij dat ik 'wat langer in leven bleef' ... :hihi

Kim

Berichtdoor Kim » 21 nov 2007, 08:29

Heb verleden jaar december geplande ks gehad in ghb en ben er zeer tevreden over. Van zodra je in je bed ligt krijg je idd je kindje bij jou en daarna is ze niet meer bij me weggeweest. Als je geluk hebt mag je kindje zelfs al op je borst liggen terwijl ze je nog aan t dichtnaaien zijn. Heb enkel een ambetante nachtvroedvrouw gehad op t verdiep maar ja. Overal zijn er goeie en minder goeie collega's. Mijn man bleef wel bij me slapen zodat ik eigenlijk bijna geen hulp van de vroedvrouwen nodig had. Vrijdag bevallen en dinsdag reeds naar huis gegaan. Veel succes nog met je bevalling!

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 10:15

Els ik zou een post van een andere vrouw niet in het belachelijke trekken hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 12:38

Aan opstartster

Hopelijk loopt uw bevalling goed af. Ongestraft met andere vrouwen lachen , nee ik zou het nooit durven.

Els

Berichtdoor Els » 26 nov 2007, 10:40

Ik trek toch helemaal niks in 't belachelijke. Ik was echt zo ziek...

onmenselijk.... nihil....

Berichtdoor onmenselijk.... nihil.... » 01 dec 2007, 20:18

erg dat hier weer zo gespeculeerd wordt... wees dan ook maar zo eerlijk om je naam erbij te zetten en om bij het einde van je verblijf je klachten op papier te zetten...

ik ben één van die vroedvrouwen met een roeping en vind het echt jammer dat gasthuisberg materniteit hier weer door het slijk gehaald wordt..
Wie weet was ik het wel? maar dan zou ik het graag weten, en niet via dit soort toestanden..

succes aan de andere moeders!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2007, 11:26

Mevrouwtje hierboven:
ik heb niet de indruk dat er over de vroedvrouwen in GHB geklaagd wordt. Ik vond ze heel vriendelijk en heel behulpzaam. Er wordt meer geklaagd over het verblijf op de kamers. Ik heb daar negatieve gevoelens over alhoewel ik niet moeilijk was! Te ziek en geen energie.Dus niks persoonlijk nemen want gyn en vroedvrouw waren super.

"mevrouwtje"

Berichtdoor "mevrouwtje" » 02 dec 2007, 21:12

ja dat is het hem juist... wie denk je dat je op de kamer verzorgt misschien? wij zijn ook vroedvrouwen hoor! En mevrouwtje... als je zo'n toon aanslaat, laat het dan al maar... ik probeer professioneel te blijven, maar soms is het toch verdomd moeilijk als je ziet hoe sommigen je werk bekritiseren...

in ieder geval, het is jouw ervaring en het is je volste recht om daarover te ventileren. Ik zeg alleen nogmaals dat het niet fijn is om zo'n dingen op deze site te lezen. Schrijf je klachten toch gewoon in een brief - desnoods anoniem - maar zo kan het hopelijk verholpen worden... op deze manier namelijk niet, want welk gevoel krijg ik nu? Niet fijn hoor...

groeten

sarah

Berichtdoor sarah » 03 dec 2007, 07:22

Moet de poster dan boerentrut zeggen? Nooit van beleefdheid gehoord? Ik vind dat die mevrouw(sorry hoor want die uitdrukking mag blijkbaar op zappy niet)die gepost heeft zeer vriendelijk was. Ook ik ben bevallen in GHB en ben totaal aan mijn lot overgelaten ( week-end en verlofperiodes.) Als die verpleegsters vroedvrouwen waren wel dan heb ik ook veel vragen rond hun kennis. Trouwens de gyn nam hen ook voor onkundigen(zelf gemerkt) Ik zou trouwens niet door u willen verzorgd worden. Wat een pretentie! Een diploma verpleegster keuze vroedvrouw stelt nu ook weer niet zoveel voor. Aan mij mochten ze nog geen ijzertabletje geven zonder de gyn te raadplegen alhoewel ik al 2 dagen bloed moest gekregen hebben.
De GHB heeft qua menselijk vlak absoluut geen goede naam. Gelukkig hebben, ze de meeste apparatuur enzo en soms kan men niet anders zoniet een kleiner ziekenhuis goedgeweten.

Evy

Berichtdoor Evy » 03 dec 2007, 09:55

Hallo,
even reageren op de 'mevrouwen' hierboven. Ik ben ook 2 maal in GHB bevallen. Ik lag telkens op het vierde verdiep en ben als een prinses behandeld. Ze vroegen me zelf op het einde of ik tevreden was van de verzorging. Moest dit niet zijn, had ik het gezegd. Maar dit was helemaal niet het geval.
Het was er razenddruk (12 bevallingen op één dag) met een hoop opnames tot gevolg. Ik werd er soms pas tegen de middag gewassen, maar dat kan ik wel begrijpen hoor. Misschien is het omdat ik zelf in de sociale sector werk en omdat mijn ouders verpleegkundigen zijn, dat ik wat meer begrip heb?
In elk geval vond ik dat de vv alles deden binnen hun kunnen en macht en zij hebben me zelfs bij de prof en anestesist verdedigd toen ik zei dat ik echt veel pijn had. En gelijk hadden ze want de epidurale was uit mijn rug geschoven.
Dus een dikke pluim voor de meisjes van het vierde!!
Evy

Heidi

Berichtdoor Heidi » 03 dec 2007, 11:10

Evy dan heb jij toch een andere behandeling gehad als ik hoor.Ik heb mijn kindje en mezelf steeds zelf moeten wassen. Pap zelf warm maken , zelf spoelen...
Ik heb wel gehoord dat er 2 verdiepingen zijn , misschien lag ik op de verkeerde!
En ik vond toch ook dat de vroedvrouw op dit forum erg uit de hoogte deed!!!!

b

Berichtdoor b » 03 dec 2007, 13:42

Och er zijn altijd voorstanders en tegenstanders. Maar vroeger was het beroep van verpleegster een roeping nu helaas niet meer.
Vroeger was mevrouw zeggen een must nu juist een beleding , een toon! Och waar gaat de wereld naar toe?

"mevrouwtje"

Berichtdoor "mevrouwtje" » 03 dec 2007, 19:58

Luister mama's,

Om te beginnen: Ik heb niks tegen het woord mevrouw, integendeel.. MevrouwTJE daarentegen vind ik gewoon kleinerend, wat niet wil zeggen dat haar boodschap niet vriendelijk bedoeld was! Tot daar het hoofdstuk beleefdheid.

Verder wil ik enkele dingen nuanceren want ik heb echt geen zin om hier een persoonlijk vete uit te vechten die helemaal niet persoonlijk is...
De opleiding tot vroedvrouw is een opleiding apart, net zoals verpleegkunde één op zich is. Ik waan me absoluut niet meer dan een verpleegkundige, integendeel, ik weet goed genoeg wat dat inhoudt, ben zelf ook verpleegkundige en heb ook jaren dankbare ouderen verzorgd. Nogmaals: beiden zijn voor MIJ een roeping. Ik snap dus echt niet waarom ik "hautain" over kom en pretentie heb..?

Ik ben blij dat er toch iemand snapt dat ook wij ZEER VAAK onderbestaft zijn en ons dikwijls de naad uit de kleren werken. Zeker tijdens weekends en verlofdagen... Dat van dat koffie drinken in "hun lokaal", komt zeker af en toe voor, maar meer dan 10 minuten wordt er bij ons niet gepauzeerd...

Wat het wassen betreft: Als je geen keizersnede hebt gehad, of geen zware complicaties, is het nogal logisch dat je jezelf wast denk ik? En iedereen doet je steeds eerst het badje voor, en laat je de volgende dag zelf proberen, eventueel met haar in de buurt. Als je een keizersnede hebt gehad gebeurt dat op de 4de dag erna, bij een gewone bevalling op de 1ste of 2de dag erna. Wat de pap betreft: 7 op de 10 geeft borstvoeding en dààr zijn wij ontzettend vaak mee bezig!!! Een fles opwarmen zal ook wel lukken zeker? Zo niet, de papa is er ook soms niet? Als je niet mobiel bent, dwz: tot één of 2 dagen na je keizersnede, is het nogal logisch dat wij dat van je overnemen, maar anders, sorry, maar een hotel is het bij ons spijtig genoeg niet... En als je vindt dat dat wel gedaan moet worden tijdens je verblijf, vrees ik dat je ergens anders zult moeten bevallen, maar kies niet Nederland want daar wordt iedereen de dag na de bevalling terug naar huis gestuurd....

Dan wat die gynaecoloog betreft... dat zou ik wel eens graag weten!! Wie ons daar als onkundigen aanschouwt??? Het feit dat je al 2 dagen bloed moest krijgen, ligt wel degelijk aan de gynaecoloog. Wij nemen bloed, kijken de uitslag na, en bellen dadelijk wanneer je hemoglobine te laag is. Wordt dat bloed om één of andere reden te laat gegeven, is dat niet onze verantwoordelijkheid hoor! Wat die ijzertabletten betreft: deze medicatie geven wij zelf en staat bij iedereen standaard voorgeschreven.

Dit is ook mijn laatste berichtje want het was absoluut niet de bedoeling om pretentieus over te komen, bij deze echt mijn excuses. Soms zou ik gewoon graag willen dat mijn patiënten ZIEN waarom ze 10 minuten moeten wachten terwijl ze bellen: Ondertussen ben ik wel iemand anders heel de reutemeteut aan het uitleggen, een bedbad aan het geven, een borstvoeding aan het helpen, de dokter aan het bellen, met een mama naar neonatologie (en daar even bij blijven als blijk van interesse voor haar ziek of prematuur kindje), een collega helpen met iemand die flauw viel in de badkamer, een bloedname aan het doen bij een baby die geel ziet, en ga zo maar verder... ik ga hier niet al mijn dagelijkse activiteiten opsommen. De meerderheid begrijpt dit gelukkig, maar anderen niet..

Wees je af en toe gewoon eens bewust van de goodwill die in ieder van ons zit he! Ik weet waarover ik spreek!

groeten en aan alle mama's van wie we wel een pluim krijgen, BEDANKT!

een tevreden klant

Berichtdoor een tevreden klant » 03 dec 2007, 20:26

Ik weet niet wat voor jobs jullie doen, maar zo perfect zullen jullie ook niet zijn zeker?
Ik ben na 2 dagen arbeid bevallen met een spoedkeizersnede, het was heel zwaar. Nadien moest ik op een dubbele kamer omdat er geen plek meer was.
je kunt al raden hoe druk het was. Ik heb me altijd in goede handen gevoeld, ook al moest ik soms wat langer wachten. Iedereen was zo lief!
trouwens je krijgt een kindje hé? Geen last.
Ik ga zeker terug naar GHB!!!

Evy

Berichtdoor Evy » 03 dec 2007, 20:33

Hallo,
hier ikke nog eens.
Sorry maar ik ben met KS bevallen, mijn man en ik hebben een tweeling van 3 jaar (dus mijn man was geen 24/7 bij mij) en de epidurale werkte niet waardoor ik door een hell van pijn gegaan ben. En toch heb ik vanaf dag 3 mezelf gedoucht en mijn kind gewassen en fleskes opgewarmd. Ik denk dat dat nogal logisch is nee? Ge koopt toch geen kinderen zodat een ander die gaat verzorgen? Als je zwanger bent is het toch de bedoeling dat je nadien voor je kind zorgt? (in normale omstandigheden)
GHB is een ziekenHUIS en geen ziekenHOTEL hé
Ik denk dat de ingesteldheid ook veel doet. Als je daar ligt met de bedoeling gediend te worden, dan kom je bedrogen uit.
Maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
Misschien worden we in de toekomst gediend door superrobotten die onze poep willen afvegen, kots willen opkuisen en aan onze grillen willen voldoen.
En mss moeten we niet op 'mevrouwtje' hare kop zitten maar op die van de minister en beheer van GHB die nog steeds een winstgevende zaak willen maken van hun ziekenhuis?
Goedenavond!
Evy

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 11:20

Spijtig dat de rekening 1 is van een 5 sterrenhotel!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 13:26

Aan hierboven,
ga dan bevallen in een vijfsterrenhotel, hopelijk kunnen ze ja daar goed begeleiden bij je bevalling.
GHB is trouwens een van de goedkopere ziekenhuizen.

Bea

Berichtdoor Bea » 04 dec 2007, 13:42

Nee hoor dat vind ik niet . Het is niet omdat het een AZ is dat het goedkoop is. Zelfde prijzen zoals in andere AZ ziekenhuizen.
Heb de postjes vlug gelezen : een ijzerpilleke kreeg ik ook niet zonder advies gyn!

Terug naar “Bevalling voorbereiden”