namen voor dochter

Dorien

namen voor dochter

Berichtdoor Dorien » 10 jan 2008, 11:48

Wij zoeken wat apartere meisjesnamen maar niet té apart, tot nu toe is dit wat we op ons lijstje hebben staan, vinden jullie het wat of hebben jullie ook nog andere namen?

Marin
Noëlia
Leonne
Bruni

Gast

RE: namen voor dochter

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 11:52

Hahahahahahaaaa

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 12:16

Onnozel gans ga je Sarkossi achterna? Sommige mensen mogen in de media niks horen of ze zijn al aan het imiteren.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 12:21

Wie is Sarkossi ?

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 13:39

Sommige namen zijn toch al redelijk apart vind ik. Bruni zeker niet doen, klinkt als een naam voor een Grizzlybeer. Marin klinkt mannelijk, dan zou ik er Marine van maken. De andere twee zijn niet bepaald mijn smaak, maar iets in die trend kan ik zelf niet bedenken. Marine vind ik het beste van allemaal

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 14:38

Nog suggesties:

Malin (Zweedse afkorting van Magdalena)
Léonce
Bruna
Romée
Noémi

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 15:38

Noélia en Marin vind ik erg mooi!

Bruni en Leonne zijn mijn smaak niet.

Dorien

Berichtdoor Dorien » 11 jan 2008, 11:47

Ik ben Nederlandse dus misschien dat daarom de namen wat 'vreemd' overkomen. Het zijn overigens gewone namen (in NL) maar je hoort ze weinig.

Bruni, naam van actrice Bruni Heinke, mooie oudere vrouw
Leonne, zat ik 30 jaar geleden mee op de kleuterschool
Noëlia, vroeger vriendinnnetje van mijn man
Marin, volledig uitgesproken, ooit eens op ´n geboortekaartje gezien.

Marine is geen optie, de uitspraak verandert, de korte i wordt de langere ie en doet me denken aan de zeevaart.
Malin hebben we ook overwogen maar de uitspraak is officieel Máálin en dat vonden we weer wat te zeurderig.

Sarkossi is naam mijn mening nog steeds gespeld als Sarkozy en dat zijn vriendin van nu als achternaam Bruni heet doet me helemaal niets.

Verder al leuke opties gezien, maar meer is altijd welkom.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 13:59

Hoi, ik ben de vrouw die Marine voorstelde. Nu ik weet dat je in Nederland woont verandert dat de zaak natuurlijk een beetje. In tweetalig Belgie zou Marin als mannelijk worden beschouwd (want de meeste mensen zouden het op z'n Frans lezen, als "Marein"). Daarom dat ik voorstelde het te vervrouwelijken. In Nederland denk ik dat dat probleem zich niet zo zal stellen en men het inderdaad als Maarin zal lezen. Dan is het wel leuk.
Noelia vond ik ook nog leuk, maar als het het vroegere vriendinnetje van je man is vind ik dat wel een beetje vreemd :)

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 14:01

Ow ja en PS, Marine wordt in Belgie niet met lange IE uitgesproken, maar op z'n frans en zoals het er staat (dus niet mariene). Nog veel succes met het beslissen

andere Nederlandse

Berichtdoor andere Nederlandse » 11 jan 2008, 14:05

Ik vind Marin erg leuk. Leonne vind ik ook wel mooi.
Bruni doet me inderdaad aan Bruni Heinke denken, ik weet niet, een beetje ouwelijk denk ik.
En Noëlia vind ik eerlijk gezegd echt niet mooi.

Inge

Berichtdoor Inge » 11 jan 2008, 14:30

Van het lijstje vind ik Leonne wel ok.

Wat zo verder in me opkomt: Anka, Aniela, Dunja, Kyra, Mila, Leli, Alma, Begga, Ymke, Ronja, Jocelijn, Maris.

Terug naar “Namen”