Lodewijk en Alies

Hannah

Lodewijk en Alies

Berichtdoor Hannah » 09 jan 2008, 20:46

Wij verwachten onze eerste kindjes: een jongen en een meisje. Lodewijk en Alies zouden hun namen worden. Wat vinden jullie?

Groetjes, Hannah

Gast

RE: Lodewijk en Alies

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 21:34

veel te oud.
Arme kindjes

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 22:19

Lodewijk vind ik echt knap!! Alies vind ik op zich wel mooi, maar is al te veel gegeven.

Goele

Berichtdoor Goele » 10 jan 2008, 10:29

ik zou zeker Alice schrijven

en Louis vind ik mooier dan Lodewijk

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 11:23

Lode vind ik wel cool. Alies staat een beetje vreemd voor mij omdat wij zo onze vriendin noemen, die Annelies heet.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 14:47

Alice! Ik vind Alies echt heel vreemd staan.

Lore-04

Berichtdoor Lore-04 » 10 jan 2008, 14:56

Ik zou ook Lode kiezen. Lodewijk is veel te zwaar en koning-achtig. Alies klinkt wel leuk maar is mooier 'Alice' geschreven. Dus "Lode en Alice" vind ik wel mooi passen.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 15:48

Hier ook geen Alies, tenzij je voor Lodeweik zou gaan ;->

mama van Caspar

Berichtdoor mama van Caspar » 10 jan 2008, 18:54

En ik vind Alies net héél tof. Ik heb er eentje in de klas gehad en ik was er meteen zot van (van de naam, hé).

Alies en Lodewijk, een gedurfde en mooie combinatie. Niet te vreemd en niet alledaags. Daar hou ik van!

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 19:01

Mens doe toch gewoon, Alies hoe belachelijk! Verkracht een mooie naam niet , Alice! En Lodewijk de 14 de , de zonnekoning nee hoor lelijk dan liever Lode of Louis!

Hannah

Berichtdoor Hannah » 10 jan 2008, 19:54

Lodewijk & Alice?
We kozen oorspronkelijk voor Alies omdat het een vervlaamsing van Alice is, want Lodewijk is dat ook een beetje (van Louis dan). Alice op zich vinden we leuk, Louis niet. Er worden al te veel Louis' geboren. En Lode... Ik blijf dat een onvolledige naam vinden. Een echte afkorting voor Lodewijk.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 20:02

Ik vind dat Lodewijk perfect kan, de kans is toch zeer groot dat zijn vriendjes hem Lode gaan noemen. Het omgekeerde (Lode heten en Lodewijk noemen) zal niet gebeuren denk ik.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 20:31

ik zou ook voor Alice gaan ipv Alies, want toen ik die naam zag wist echt niet dat het een vervlaamsing van Alice was, het was pas toen iemand het zei dat ik de link legde met Alice.

Lode vind ik ook mooier dan Lodewijk, maar als jullie Lodewijk willen moet je die naam gewoon nemen.

Lode(wijk) en Alice vind ik op zich wel een goede combinatie hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 05:02

Lodewijk en Alies vind ik perfecte namen.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 10:59

Mijn smaak toch ook niet echt:
Lodewijk vind ik veel te bombastisch en stijf
En Alies vind ik ook een beetje raar (toen ik de titel van je topic las, dacht ik ook niet meteen 'aha, dat is de vlaamse versie van Alice)

Maar als jullie erachter staan, moet je het doen, je zal overal wel voor- en tegenstanders vinden, dé naam die iedereen goed vindt, bestaat nu eenmaal niet...

liesje

Berichtdoor liesje » 11 jan 2008, 12:13

Lodewijk en Alies , speciale maar zeker geen belachelijke namen !!
Alies vind ik beetje een speciale schrijfwijze, gewoon omdat ik het nooit zo zag.
Wat vind je van Elies of Ellis ?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 12:31

Zeker niet Alies schrijven, dat schrijft iedereen gewoon fout. 'Alice' natuurlijk! Maar dan past Louis er natuurlijk beter bij.

Ik heet zelf Annelies, en kort mijn naam vaak af tot A'lies (zo geschreven) en dat zal heel wat verwarring scheppen denk ik voor je kindje. zou ik dus niet zo doen.

Terug naar “Namen”