Amelie of Amélie

mama

Amelie of Amélie

Berichtdoor mama » 07 jan 2008, 21:55

wij verwachten een meisje en zouden voor de naam Ame(é) lie willen gaan maar weten niet of we het met accent of zonder zouden schrijven!
we willen dat het uitgesproken wordt op zijn frans dus Amélie maar zal ons kindje dan niet altijd moeten zeggen met een accent op de e of maakt dat niet echt uit volgens jullie?

En wat vinden jullie van de naam zelf?

Gast

RE: Amelie of Amélie

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 09:00

met accent! Als je wil dat het zo uitgesproken wordt, moet je het zo schrijven ook hé.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 09:29

Och ja anders gaat ze moeten zeggen: 't is zonder accent.
Er zijn altijd mensen die gaan vragen hoe je het juist schrijft of het verkeerd zullen spellen, daar moet je geen rekening mee houden vind ik.
Ik vind het gewoon mooier met accent, een stem voor Amélie dus.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 10:42

Ik zou het ook met accent schrijven, denk dat dit de meest courante schrijfwijze is ook. En al zeker als je het zo uitspreekt!

Heel mooie naam trouwens!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 11:31

mijn meisje noemt ook zo
het is Amélie op zijn frans geschreven
veel mooier

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 09:51

Amélie

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 19:44

Amélie. Hele mooie naam!

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 19:55

Mijn dochter noemt ook Amélie. Wij vonden het vanzelfsprekend dat je het dan ook op zijn frans uitspreekt. Maar blijkbaar is dat niet zo, bijna iedereen spreekt het uit zoals Amelie. Als je kijkt op de site van kind en gezin is Amelie, zonder accent, ook de meest voorkomende schrijfwijze. Maar ik vind met accent veel mooier en wij blijven het natuurlijk altijd mooi op zijn frans zeggen.

We hebben trouwens al veel positieve reacties op de naam gekregen.

Terug naar “Namen”