Naam kinderen met dezelfde beginletter

Veerle

Naam kinderen met dezelfde beginletter

Berichtdoor Veerle » 07 jan 2008, 18:32

Zouden jullie de namen van jullie kinderen met dezelfde letter laten beginnen? Of zou het te zijn? Ik had gedacht het nooit te doen, maar onze dochter noemt Eveline en we zien de naam Emma wel zitten voor onze tweede dochter die op komst is. Op zich zijn het twee totaal verschillende namen, maar toch twijfel ik of we het wel zouden doen.

Gast

RE: Naam kinderen met dezelfde beginletter

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 18:44

Ik vind het kunnen
zelf zou ik het niet kiezen maar waarom niet

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 18:55

Tuurlijk past dit bij mekaar, ik vind het zelfs twee mooie namen!
Het zijn ook twee verschillende namen hé! :)

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 18:56

Dat vind ik toch geen enkel probleem hoor... Gewoon doen dus...

ann

Berichtdoor ann » 07 jan 2008, 18:58

ik zie er ook geen problemen in.
wij hebben dat ook gedaan 1ste Myra
2de Maïthe
en ik denk dat er nog eentje bij komt dat het een Merel word
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 19:06

Ik zou het alleen maar doen als ik echt niets mooier vind. Maar bij jou vind ik het niet echt zo opvallend. Eveline begint met lange -ee, Emma met korte -e.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 19:12

Wij hebben het niet gedaan, vooral voor de post als ze later groter zijn. Maar verder vind ik het helemaal niet raar als je het wel doet.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 19:28

Wij hebben eerder toevallig 2 kinderen met dezelfde beginletter... kind 1 en kind 3:-) Nog noit bij stilgestaan eigenlijk hoor...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 20:02

wij hebben 3 zonen met dezelfde beginletter.
Vonden geen mooiere naam bij de 2de met een andere letter en voor de derde,het paste dan mooier samen.

Mae

Berichtdoor Mae » 08 jan 2008, 16:23

Ik ben het eens met de persoon van 20.06 uur.

Bij jullie is het niet storend omdat Eveline begint met een lange ee en Emma met een korte.
Het kan wel problemen opleveren met de post, maar dan kan je evt een tweede naam geven.

Zelf zou ik denk ik niet kiezen voor twee namen met dezelfde beginletter. Maar als dit echt dé naam voor jullie is zou ik daarom geen andere kiezen!

Mae

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 16:45

ik zit ook met hetzelfde dilemma als jij

ik heb al een dochtertje June en we zouden onze 2e dochter Jade willen noemen, maar we zijn ook bang dat die zelfde beginletter voor problemen zou kunnen zorgen, zoals de persoon boven mij zegt.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 17:01

Pffff als je voor de post later de namen van je kinderen moet aanpassen ;)
Tegen dat de rekeningen binnenkomen zullen ze toch al het huis uitzijn mag ik hopen. Voor die tijd heb ik nooit post gekregen waarop mijn voornaam afgekort stond...

Zolang je niet Evelien en Elien of Steven en Stefanie neemt - namen met dezelfde grondnaam of quasi dezelfde klank- vind ik het normaal en vaak ook mooi.

Veerle

Berichtdoor Veerle » 08 jan 2008, 19:16

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het er straks nog eens met mijn man over hebben. Naast Emma horen we ook nog Margot en Lore graag. Het zal één van deze drie worden. Ik heb nog 3 maanden de tijd, maar wil ook niet tot het laatste moment wachten om te beslissen.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 20:17

Ik zou het rustig doen. Het is inderdaad absoluut niet storend.

Ik heb altijd wel zoiets van als je je eerste 2 kinderen de zelfde beginletter hebt gegeven, dat het dan mooier is om bij een derde dan ook die zelfde beginletter te nemen. Dan passen de namen veel beter samen. (Maar dat is bij jullie nog helemaal niet het geval natuurlijk).
Maar ja, dat vind ik. Velen vinden dat juist weer 'te'. Ik vind het juist heel mooi samen gaan. Als de namen, behalve die beginletter dan, maar niet veel op elkaar lijken. Dezelfde stijl dan wel weer maar dan niet rijmend bijv.

mano

Berichtdoor mano » 08 jan 2008, 20:34

Ik vind het 2 mooie namen, zowel Eveline als Emma. Heel verschillende namen ook. Wij hebben gekozen voor korte namen, omdat hun achternaam al lang is

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 07:49

het wordt wel vaker gedaan dus het kan wel
ik ken zelfs mensen waar zowel de naam van mama als papa als kinderen met dezelfde letter begint
bovendien hebben de namen van de kinderen dezelfde stamnaam als die van mama en papa

maar het schept volgens mij ook wel practische problemen
vb. post
vaak wordt de familienaam voluit en enkel het initiaal van de voornaam gezet
op dat moment weet je dan niet voor wie het is want de beide kindern beginnen met dezelfde letter

ikzelf zou het niet doen

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 09:55

k vind eveline en margot eigenlijk mooier dan emma ...

Marie

Berichtdoor Marie » 09 jan 2008, 20:17

Ikzelf ben een uit een gezin waarvan mijn broertje èn zusje met dezelfde beginletter hun naam hebben.
Op zich probleemloos, maar altijd gelazer met de post inderdaad.

Ergens de persoon hierboven die beweert dat vooraleer ze rekeningen ontvangen hopelijk het huis uit zijn. Er is altijd meer post. En reken er niet op dat ze met 18 de deur uit zijn of een ander postadres hebben.

Spaarrekeningen die je al jong krijgt, vanaf mijn 10e ongeveer een rekening courant, zelfde school, zelfde sportclub maar andere sport, huisarts en tandartsafspraken/-bevestigingen, oproepen voor vaccinaties etc. etc.
En ja, ik denk dat ze tegenwoordig al op redelijk jonge leeftijd rekeningen ontvangen denk bijv. aan hun telefoon.

Dus houdt er wel rekening mee en geef ze dan in elk geval andere namen zodat de initialen het verschil aangeven.

8/01 18u01

Berichtdoor 8/01 18u01 » 10 jan 2008, 13:55

Ow ja, oeps, de tijden zijn veranderd...
Ik kreeg alleen post van vriendinnetjes... en verder niets, ik zat niet in een sportclub of chiro.
Rekeningen kwamen pas toen ik 18 werd en alleen ging wonen.

Tandarts gebeurde gewoon telefonisch, afspraak maken, dat was in de tijd dat je alleen naar de tandarts ging met gaatjes (ben nochtans maar 27) of met je zusje als die gaatjes had (kon jij gelijk op controle)
Ook van de school kregen we geen post, dat werd via de agenda gecommuniceerd.
Vandaar dat ik er nog niet bij stil had gestaan.
Mijn kindje is ook nog geen jaar oud, kan dus nog geen 'hedendaagse' post krijgen.

Bedankt dat je me erop wijst... al denk ik toch dat onze volgende, als het een jongetje is, toch dezelfde initialen als z'n vader zal dragen. We vinden die naam al jaren mooi.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 10 jan 2008, 14:27

Onze 2 kindjes hebben namen die met dezelfde letter beginnen. Nr. 2 omdat ik wou dat er een deel van de naam van mijn grootmoeder in verwerkt zat. Dus niet om de naam met dezelfde letter te laten beginnen.
Onze dochter heet Laura-Lynn en onze zoon Leroy. Indien er een 3de spruit zou bijkomen zou ik de naam nu wel expres met de L laten beginnen.
Maar dan zou de tweede klank wel een O of een korte e worden zodat het niet op elkaar lijkt!

Terug naar “Namen”