naam voor een poppemieke

Gast

RE: naam voor een poppemieke

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 17:01

Fee Fleur Floor Lotje Aukje

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 20:41

holly hobby

cleo

Berichtdoor cleo » 07 jan 2008, 22:03

hier een dochter die charlotte noemt en als ze laten charlie wil genoemd worden dan zeker met heel veel plezier!
je kan idd niet weten of het een poppemieke in rokjes met krulletjes zal worden maar dat weet je nooit dus ik zou gewoon de naam kiezen die je wilt en dan zie je wel! hier is het chalotte en silke en laten miss wel Charlie en Siel wie weet

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 00:28

Ja, of je kind aan die verwachtingen voldoet, blijft natuurlijk afwachten.
Een vriendin van mij wilde graag een dochter om mee te tutten.
Blijkt haar dochter nu liever te voetballen en helemaal geen jurkjes te willen dragen. Ze hebben inmiddels een compromis gesloten: 2x in de week een jurk aan en de rest van de week een broek.
Haar dochter heet trouwens Noa

Poppemieke's namen vind ik:
Lieselotte
Hannelore
Anneliese
Bibilotte
Anneleine
Rosemarie
Adelina
Eloïsa
Felicitas
Laetizia
Liliana
Ophelia

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 10:49

Ik vind dit echt raar, precies of de opstartster heeft reeds een kind en moet er dan een naam bij zoeken. Het is toch omgekeerd?

Kies toch gewoon een naam die je mooi vindt, later zal wel blijken of ze pijpekrullekes, heel meisjesachtig is of juist niet.
Ik ken stoere meisjes met poppemiekesnamen en echte poppemiekes met stoere namen! En dat misstaat helemaal niet, omdat je dat gewoon bent!

Ik dacht aan Roselien.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 11:07

Als ik aan pijpekrulletjes denk, denk ik spontaan aan Candy, naar de gelijknamige serie van vroeger, dat meisje op de kostschool. Maar of je echt een poppemieke krijgt door haar Candy te noemen, daar twijfel ik ook aan. Net zo min zal je dochter in de zandbak zitten met een tuinbroek als je ze Bo of Sam noemt.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 13:54

ik vind Roos ook perfect, zowel schattig als 't kindje klein is als stoer voor als ze wat groter is

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 16:50

Ik dacht aan 'Lieselot'

Is best een stoere naam als ze ouder zijn, en als ze klein zijn en poppemiekes allures hebben, zeg je gewoon 'Lieselotje'!

Terug naar “Namen”