Maxime?

nele

Maxime?

Berichtdoor nele » 04 jan 2008, 11:03

hallo ik ben mama van 2 prachtige dochters en eind januari komt er nog een meisje bij.
onze andere dochters heten Sara en Nore en nu hadden we voor ons 3 de gedacht aan Maxime vinden jullie dit kunnen voor een meisje?

Gast

RE: Maxime?

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 11:27

ik ga zelfs heel eerlijk zijn ik vind het mooier voor een meisje dan voor een jongen

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 11:36

Ik denk dat Maxime voor een jongen is, en MaxiNe voor een meisje. Ik ken alleen maar jongens die Maxime heten. Ik vind het nogal raar om een jongensnaam aan een meisje te geven, zeker omdat de zusjes typische meisjesnamen hebben.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 11:53

ik heb ook een dochter die Maxime heet en krijg er alleen goeie commentaren op
aan 12:36
in belgie is MaxiM voor een jongne en MaximE voor een meisje en je hebt echt wel meerder meiden die Maxime noemen hoor!

@ hierboven

Berichtdoor @ hierboven » 04 jan 2008, 12:14

De kleinzoon van mijn collega heet nochtans Maxime, dus het is zeker niet alleen voor meisjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 12:28

Maxime is wel degelijk een jongensnaam, ook in België. Maar deze discussie is al 100 keer gevoerd op Zappy.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 12:57

Ik ken ook een vrouw die Maxime heet (en ook een puberjongen). Vind het wel leuk. Maxine ook.

luca

Berichtdoor luca » 04 jan 2008, 13:05

Maxime is een franse jongensnaam maar in belgie en nederland is Maxime wel echt voor een meisje je hebt hier natuurlijk ook jongens die Maxime heten rondlopen maar dat is dan omdat het de franse schrijfwijze is

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 13:24

Ik vind dat meer een jongensnaam. En als ze de naam zien staan gaan ze altijd een jongen verwachten. En dan gaan ze altijd naar mijnheer.... vragen later op het werk.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 13:27

Ja mooi. Ik ken ook een meisjes Maxime (16 jaar). Ik ken een paar Maxim en een Maxime als jongen.

@ Luca

Berichtdoor @ Luca » 04 jan 2008, 13:50

In België heb je ook nog een Franstalig landsdeel, zoals je misschien weet. Daar kun je je vrouwelijke Maxime's met een lantaarntje zoeken. In Vlaanderen wordt Maxime voor jongens en meisjes gebruikt. Maar aangezien de naam van oorsprong Frans is, blijft het voor mijn gevoel een jongensnaam.

Net als Luca overigens, benieuwd hoe lang het duurt voor die discussie weer oplaait. ;)

Luca

Berichtdoor Luca » 04 jan 2008, 14:28

wel ja ieder zijn ding daarover
ik vind Maxime een prachtige meisjesnaam.
ik ben ook een meisje en ik moet zeggen dat ze nog maar heel weinig een jongen verwacht hadden! als je weet dat het een uniseks naam is moet je sowieso voorzichtig zijn met geslachtskeuze
heb je bij Sam en Alex en Max ook

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 14:51

Ook ik vind MaxiMe eerder een jongensnaam en MaxiNe meer voor meisjes.

v

Berichtdoor v » 05 jan 2008, 00:12

Mijn petekind (nu 15) is een leuk meisje met de naam MAXIME .Gewoon doen!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 08:34

Maxima voor een meisje en Maxime voor een jongen.
Ik hou niet van unisexnamen zoals Luca Sam Billie Jo Kris ...Brengt verwarring mee en in sommige gemeentes moet ge als tweede naam er een typische meisjes-of jongensnaam bijnemen.

Terug naar “Namen”