Dezelfde naam gekozen

Jolien Hoskens

Dezelfde naam gekozen

Berichtdoor Jolien Hoskens » 22 mar 2018, 14:18

Dag dames,

Al van voor mijn tweede zwangerschap was voor mij de naam gekozen, voor moesten we een zoontje krijgen. Toen bevestigd werd dat onze dochter een broertje ging krijgen, moest ik ook niet meer twijfelen over de naam. Mijn man had graag wat bedenktijd om zeker te zijn dat het de goede naam is. Uiteindelijk stond hij er ook helemaal achter. Ik helemaal in de wolken. Het lukte mij ook niet om andere mogelijke namen te bedenken. Geen enkele kon mijn eerste keuze evenaren. Geboortekaartjes, doopsuiker werden al gekozen in functie van de naam.
Alleen wil het nu dat in de familie van mijn man, waar wij weinig tot geen contact mee hebben,een koppel hun zoontje heeft verloren op 7 maanden zwangerschap. Met de naam die wij ook hadden gekozen.
Mijn man wil absoluut veranderen van naam om niemand te kwetsen, wat ik ook wel begrijp. Maar een andere naam bedenken, lukt mij maar niet. Het was voor mij echt de naam en ik denk ook al de hele zwangerschap over ons zoontje met die naam. Ik kan moeilijk vrede nemen met een alternatief. Die naam en ons zoontje zijn al de hele zwangerschap gelinkt aan elkaar.

Kan ik, wanneer er wat tijd voorbij is gegaan, aan de ouders vragen/meedelen dat wij eigenlijk dezelfde naam hadden gekozen? Of ben ik dan een vreselijk mens?

Terug naar “Namen”