Niet fijn vinden

Anoniempje .. 90

Niet fijn vinden

Berichtdoor Anoniempje .. 90 » 22 jan 2021, 23:00

Dag mama’s
Ik droomde er altijd van om zwanger te worden en kinderen te krijgen.
Maar nu , oh nee ik vind er helemaal niks aan..
En ik schaam me bij deze gedachten.. ben ik de enige ?
Ik kan er ook met niemand over praten. Want het is precies taboe..
alle andere zwangerschappen rondom mij zijn precies zalig en alle mama’s zitten op een roze wolk..
ik word helemaal gek eerlijk gezegd.
Serieuze bekken pijn, werkloos waardoor ik dus niemand zie in de zwangerschap. Ik moet ook nog een dikke 10 weken dus het is niet het gevoel van ben mijn buik moe. Maar eerder ben de pijn moe..
is dit normaal ? Zijn er nog mama’s met deze gedachte ? :/

Anja_Moonen

Re: Niet fijn vinden

Berichtdoor Anja_Moonen » 26 jan 2021, 14:37

Heel eerlijk? Ik heb hetzelfde gevoel gekend tijdens mijn zwangerschap. Je hoeft je hierom helemaal niet schamen of slecht te voelen. Jammer genoeg is dit nog steeds precies een taboe, hier mag en kan je er eerlijk over praten. Dit is namelijk heel normaal! Iedereen uit mijn omgeving vond het geweldig om zwanger te zijn daar zat ik dan, miserabel en ongelukkig. Enorme pijnen en weinig fut.. Na de bevalling was ik enorm blij, niet omdat ik dus bevallen was en de pijn wegtrok, maar vooral omdat ik een eigen kindje had. Iets dat ik mocht laten opgroeien, dat het mij gegund was om kinderen te krijgen. Ik hoop dat je achteraf er ook dubbel van geniet!

Mieke_Janssens_5515

Re: Niet fijn vinden

Berichtdoor Mieke_Janssens_5515 » 18 feb 2021, 09:49

Eerlijk, elke zwangerschap is anders. Bij de oudste van 5 was dit inderdaad een zalige zwangerschap en leefde ik op een roze wolk. Drie jaar later wanneer ik zwanger was van de tweede had ik dit gevoel ook die je hierboven omschrijft.
Je hoeft je er zeker niet slecht over te voelen, want dit komt veel vaker voor dan je zelf zou denken.
Hou nog even vol en wanneer je kindje geboren wordt, zal je dubbel en dik kunnen genieten.

Terug naar “Gezondheid van mama”