aambeien

zappyspookje

aambeien

Berichtdoor zappyspookje » 11 aug 2008, 21:10

Het schijnt bij 7 op de 10 zwangeren voor te komen, maar er wordt natuurlijk niet gemakkelijk over gepraat.
Ikzelf ben nu 34 weken zwanger en heb er sinds 2 weken voor het eerst in mijn leven last van. Wie heeft er ervaring mee? Wat helpt? Wat zijn de do's en don't's? Zijn jullie er na de zwangerschap vanzelf van af geraakt of hebben jullie ze moeten laten verwijderen? En hoe ging dat in zijn werk?

Nathalie7175

Re: aambeien

Berichtdoor Nathalie7175 » 11 aug 2008, 21:54

hallo,

Voor ik zwanger was had ik af en toe al eens last van aambeien... tijdens de zwangerschap viel dit goed mee... toch had ik de laatste twee weken van mijn zwangerschap terug last van aambeien... ik was dus bang dat dit zou verergeren bij de bevalling... en tot grote spijt was dit ook zo!!!! Tijdens het persen heb ik serieuse aambeien ontwikkeld... niet te doen... de eerste nacht heb ik ongelooflijk pijn gehad van mijn aambeien... ik was ook geknipt maar daar voelde ik bijna niets van... ge kunt uw voorstellen hoe pijnlijk die aambeien waren... die nacht heb ik bruffen moeten nemen, koude ijsblokjes aangebracht... brr... de volgende ochtend heb ik seriproct zalf gekregen en supo's met cortisone in (trianal)... ik kon bijna niet meer stappen, laat staan zitten op een stoel... het was verschrikkelijk... bang om naar het toilet te gaan en om stoelgang te maken... niet te doen...
thuisgekomen heb ik nog steeds seriproct zalf dagelijks gesmeerd... die suppo's van in het ziekenhuis waren maar voor drie dagen maar ik ben bij de apotheker nog achter andere suppo's geweest (cosi anal - vrij te verkrijgen)... dan maar dagelijks twee suppo's zeven dagen lang... na een week ging het al iets beter... nu ben ik vier weken geleden bevallen en nog steeds heb ik last van aambeien... gelukkig doen ze nu geen pijn meer... dat is toch al iets...
Nu wacht ik nog even af... en zal wel zien of het nog verbeterd of niet... en anders zal ik er eens naar de dokter mee moeten gaan...
Naar het schijnt kan je ook tegen aambeien daflon 500 nemen... maar ik weet niet of dit op voorschrift is of vrij te verkrijgen...

Zappyspookje, verzorg je goed... doe er nu al iets aan en laat het zeker niet erger worden... want met de bevalling zal het er waarschijnlijk niet op verbeteren... ik wil je geen schrik aandoen... maar vraag raad aan de dokter... het is geen pretje...

Veel succes nog met je zwangerschap en bevalling

Groetjes

n1

Berichtdoor n1 » 15 aug 2008, 22:34

dit is mijn 2de zwangerschap, tot in tegenstelling met mijn eerste, heb ik nu wel last van spataders zijn het zegt de gyne.
waarom geen aambeien? omdat het niet jeukt zijn het vaginale spataders ?
ben 24 weken, de gyne rtaadde me daflon 500 aan, vrij te verkrijgen.
helaas helpt dit niet bij mij,
nochtans zei de gyne dat het zou verbeteren, niet weggaan.
ik vind het verergeren en moet pas 5 weken later terug naar de gyne :cry:

Bungoo

Berichtdoor Bungoo » 22 aug 2008, 10:50

bij mijn eerst zwangerschap was ik behoorlijk geconstipeerd en heb daardoor redelijk vroeg aambeien gekregen... nooit gigantisch erg of pijnlijk, enkel bij stoelgang had ik er last van. Ik kreeg ook een zaflfje voorgeschreven en dat kalmeerde wel wat. Als ik echt hard moest drukken bij naar het toilet gaan, kon ik achteraf de aambeien ook wel 'terugduwen' (I know klinkt vies, maar houdt op zich niets in)

Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en geen last gehad van constipatie. Ik heb nu nog maar sinds een kleine week weer last van beginnende aambeien (baby is ook sinds een weekje gedraaid dus ik denk dat het mede komt door de druk die de baby uitoefent)
Momenteel 'kruipen' ze terug na elk toiletbezoek, maar ik vrees dat het wel nog wat zal verergeren naarmate ik verder vorder in de zwangerschap....
Afbeelding
Afbeelding

79lies

Berichtdoor 79lies » 12 okt 2008, 10:46

Ik heb ook last van aambeien vanaf het begin van mijn zwangerschap en thans geen last van constipatie. De apotheker gaf me cose-anal (hielp een beetje maar moest veel smeren). De gyn schreef me proctosan voor (hielp zo goed als niet). Een andere apotheker gaf me hemosedan. En ik heb nu zo goed als geen last meer! Ja, er zit cortisone in, maar ik moet het nog amper gebruiken omdat het zo goed werkt.

Dus mijn advies: hemosedan!

Succes!

Nathalie7175

Berichtdoor Nathalie7175 » 12 okt 2008, 11:26

Dag 79lies

ik ben blij dat jouw aambeien over zijn, hopelijk blijft het zo....
maar weet als je tijdens de bevalling hard moet persen de kans op aambeien groot is...!
maw... verzorg je goed!!!!!

Geniet nog van je zwangerschap en succes met de bevalling!

Greetz

maria4181

Berichtdoor maria4181 » 26 aug 2014, 10:43

Aambeien Behandelen - http://nl.hemapro.com

Je Moeder Suckt Dicks

Berichtdoor Je Moeder Suckt Dicks » 22 mar 2018, 15:39

Hallo vrienden,
Elke maand worden mijn kontboebbels groter :shock: .ze stoppen maar niet met groeien! Per maand groeien ze één halve centimeter coma, punt.
Ik ben al naar de dok-ter geweeeeest puntje-punt-puntje-punt-puntje-punt...... maar coma, hij coma, zegt coma, dat ik ze moet open-prikken punt. Ik heb ze nog-niet ge-openprikt uitroepingsteken uitroepingsteken uitroepingsteken!!!

Dank U vriend-een-lijk uitroepingsteken!

Terug naar “Gezondheid van mama”