Geslacht kindje: klopt dit bij jullie?

Gast

Geslacht kindje: klopt dit bij jullie?

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 09:41

Volgens een theorie van mijn moeder is het eerste kindje dat je krijgt van hetzelfde geslacht als het eerste kindje van je moeder. Dus als je moeder eerst een dochter gekregen heeft zal je zelf ook eerst een dochter krijgen. In onze familie lijkt dit wel te kloppen. Bij jullie?

Gast

RE: Geslacht kindje: klopt dit bij jullie?

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 09:44

Nog nooit eerder gehoord, maar bij ons klopt het wel...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 09:45

neen hoor, ik ben enige dochter en heb 3 zoons, in mijn omgeving klopt het ook nergens.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 09:49

Bij mij klopt dit alleszins NIET

Mijn moeder heeft 2 dochters en ik heb 2 zoontjes ...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 10:34

Bij ons klopt het ook niet hoor.
Mijn moeder heeft 2 dochters en mijn oudste is een zoon.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 10:44

ik ben de enige dochter van mijn moeder, en ik verwacht als eerste kindje een zoontje

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 11:19

mijn moeder heeft 2 dochters en een zoontje en ik heb dus ook twee dochters en een zoontje, toeval?

Ine

Berichtdoor Ine » 11 jan 2007, 11:22

Het eerste kind van mijn moeder was een zoon, en wij krijgen ook een zoon (eerste kindje).
Mijn vriend heeft al een zoon, en naar 't schijnt is er 75% kans dat het volgende kindje hetzelfde geslacht heeft. Klopt dus, maar volgens mij gewoon puur toeval :)

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 11:32

Mijn moeder eerste kind dochter, mijn eerste kind zoon...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 11:41

ZUCHT, zulke onzin en bakerpraat. Dat is leerstof middelbaar onderwijs. Het is de man (het sperma dus) dat zal bepalen of je een jongen of een meisje krijgT; De eitjes zijn allemaal X, sperma is er in twee soorten namelijk X en Y.

Als het eitje met een X zaadje bevrucht wordt dan heb je een meisje, wordt het met een Y zaadje bevrucht, dan heb je een jongen.

Dus als er al genetische factoren meespelen, dan zijn het die langs vaderskant (bvb dat je man meer X-zaad zou produceren, als dat al een mogelijke afwijking is ...)

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 11:45

Hier klopt het ook niet

@12.41

Berichtdoor @12.41 » 11 jan 2007, 12:15

Dat weten we ook wel, maar dat neemt niet weg dat ik het wel leuk vind om eens na te gaan of die bakerpraatjes een beetje kloppen.
Als je het niet leuk vindt: er is hier ook een frustratieforum.

fanny

Berichtdoor fanny » 11 jan 2007, 12:54

Bij mij klopt het , m'n moeder haar eerste was een dochter bij mij en m'n zus ook .
Daarna kreeg ze een zoon en nog een dochter en van mij hetzelfde, ben nu ook zwanger van een jongen en een meisje.

@ 13u15

Berichtdoor @ 13u15 » 11 jan 2007, 13:10

Als je het dan toch weet dat de hier geponeerde stelling sowieso fout is, wat zit je dan na te gaan of ze toch niet een beetje kloppen.

Dus je weet dat het niet klopt, maar toch ga je even nagaan of het misschien toch klopt ??? Ja, van een rare hersenkronkel gesproken.

En neen, ik hoor niet thuis op het frustro-forum. Ik probeer gewoon van de mensen die geneigd zijn van in dit soort onzin te geloven een beetje kennis bij te brengen.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 13:30

Bij ons klopt het ook niet hoor. Ik was een meisje en mijn eerste kindje was een zoontje.
Dit is een fabeltje en zal bij sommigen wel kloppen maar omdat het dan toeval is, je hebt één kans op twee.
Andere fabeltjes omtrent het geslacht zijn populair, maar het zijn fabeltjes.
Je kan het geslacht niet zelf kiezen.

Kaat

Berichtdoor Kaat » 11 jan 2007, 20:13

Klopt ook hier niet. Ik ben de oudste en mijn oudste is een jongen...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 20:32

hoi , mijn moeder had twee dochters en ik heb ook twee dochters dat klopt dus maar mijn zus heeft twee zonen dat klopt dus niet.

Terug naar “Je bent zwanger!”