Iemand ervaring met Dr. John Koninckx HH Leuven

hanne

RE: Iemand ervaring met Dr. John Koninckx HH Leuven

Berichtdoor hanne » 22 jun 2007, 14:50

Ben ook eens benieuwd, moet in juli bij dr. van overstraeten bevallen, maar vanaf 16 juli is ze met vakantie en kan het zijn dat ik bij Dr. Koninckx terechtkom voor de bevalling.

S-je

Berichtdoor S-je » 22 jun 2007, 15:20

Ik ben nu 36 weken zwanger van ons eerste kindje en ga al heel de zwangerschap (en de vorige die in een miskraam eindigde) bij dr Koninckx. We zijn heel tevreden. Hoe hij is bij de bevalling weet ik nog niet natuurlijk ;)

Het enige dat ik soms minder leuk vind, is dat je hoort dat sommige vrouwen elke maand op controle moeten en een echo krijgen terwijl ik maar op 13, 21, 31, 36, 38 en 40 weken moet. Vooral tussen 21 en 31 weken was het lang wachten. De rest van de controles gebeuren door de huisarts. En die doet jammer genoeg geen echo's ;)

kat

Berichtdoor kat » 23 jun 2007, 14:13

Ik ben nu 38 weken, en ik ga ook sinds het begin bij dr. Koninckx,
wegens de overvolle agenda van de vrouwelijke gyne's.
Maar ik ben echt heel tevreden over hem, heel vriendelijk en geeft veel uitleg.

Ben wel benieuwd of ik bij hem zal bevallen, en hoe het gaat meevallen.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jun 2007, 14:50

dat van die weinig(??) echo's is eigen aan het HH, niet aan Dr Coninx . Ik ga bij Vandijk, en bij hem is het 12 20, 30 36 38 40 denk ik?
weet het niet meer zo goed, ben al bevallen :-) En die van 40 ,heb ik nooit gehaald, met die van 38 heeft hij het per ongeluk in gang gezet:-)

S-je

Berichtdoor S-je » 23 jun 2007, 17:04

Ah, ik dacht wel dat het voor heel het HH zo werkt. Op zich vind ik het niet erg hoor, alleen als je dan hier hoort van andere vrouwen dat ze elke maand op controle moeten en een echo krijgen terwijl ik er tot nu drie gehad heb, en ik moet volgende maand bevallen, dan ben ik toch een beetje jaloers. ;) Worden tijdens de laatste controles ook nog echo's genomen? Maar ja, veel is er niet meer te zien als het zo groot is.

Konickx zei dat hij liever op 21 en 31 weken laat komen omdat dan vaak alles ietske beter te checken is dan op 20 en 30.

Hoe komt het dat het per ongeluk in gang gezet is? Door de baarmoederhals te checken misschien?

x

Berichtdoor x » 25 jun 2007, 00:18

@ Kat,

Koninckx is een integere en empathische man, een echte steun tijdens de bevalling...
Wees gerust, je bent in " goede handen",

Veel succes!

X

Berichtdoor X » 25 jun 2007, 00:20

@ Kat,

Dr. Koninckx is een integere, empathische man, een echte steun tijdens de bevalling. No need to worry...

Veel succes!

Billy

Berichtdoor Billy » 06 jul 2007, 16:22

Hoi ,

Deze week voor de eerste keer (tweede zwangerschap) bij Dr. Koninckx geweest (normale gyne geen plaats), hij is zo goed meegevallen dat ik erover denk om vanaf nu steeds bij hem te gaan. Hij is ook tenminste bereikbaar indien je op korte termijn een afspraak nodig hebt.
Natuurlijk indien hier iedereen goede reclame maakt dan zal hij sneller volgeboekt zijn zeker.... j:)

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 21:37

Ik ben superenthousiast over Dr. John Koninckx en kan hem dus alleen maar aanbevelen. Toen ik eind vorig jaar zwanger bleek te zijn, ging ik op zoek naar een gynaecoloog in de buurt. Aangezien mijn roots niet hier liggen, kende ik de reputatie van de gynaecologen niet en ben ik bij toeval bij Koninckx terchtgekomen. En ik heb het me nog geen moment beklaagd! Hij heeft een zekere rust, relativering en nuchterheid over zich die ik heel erg goed kan pruimen. Van gebrek aan empatisch vermogen heb ik nooit iets gemerkt. Het is een dokter die mij heel veel vertrouwen inboezemt.
Wel jammer dat hij net op verlof is als ik uitgerekend ben te bevallen. Ik kan me voorstellen dat de aanwezigheid van een dokter als Koninckx heel erg geruststellend werkt tijdens de bevalling. Tenzij mijn kindje later komt dan de uitgerekende datum, zal ik het met één van de andere gynaecologen van het HH moeten doen.

Terug naar “Je bent zwanger!”