Wat zouden jullie doen?

mama van 2

Wat zouden jullie doen?

Berichtdoor mama van 2 » 14 jan 2008, 20:10

Ik ben de mama van twee kindjes: de oudste is nu 4,5 (word in juni 5 jaar) en de jongste net 1 jaar.
Ik heb altijd gezegt dat ik 3 kindjes wil, mijn man denkt er net zo over, 3 kindjes en ons gezinnetje is compleet.Ik was van plan om te wachten tot de jongste naar school gaat,dat leek me handiger maar langs de andere kant: dan gaat de jongste naar school , je bent helemaal uit het 'babyritme', de pampertjes..en dan zit je weer met een kleintje.
Ik zie het ook niet zitten om nog jarenlang te gaan thuisblijven(ben nu tbm), hoewel ik het graag doe, mis ik toch wel sociaal contact en voel ik me soms niet nuttig(hoewel ik dat natuurlijk wel ben voor mijn gezin)
We denken er dus over om voor een derde kindje te gaan, maar dat zou betekenen als de natuur meewil, dat onze kindjes net 2 jaar verschillen,men jongste kan pas naar de kleuterschool in sept 2009; men oudste gaat dan juist naar het eerste leerjaar.
Nu mijn vraagjes want we twijfelen enorm..

-Ik heb geen eigen wagen(alle winkels en school wel vlakbij), hoe doen jullie dat met twee kleintjes?tweelingbuggy of is dat niet nodig met een 2 jarige(een kiddyboard dan?)bestaan er kleine compacte modellen in tweelingbuggy's waar ook een maxi cosi opgeklikt kan worden?
-zouden jullie nu gaan voor een derde of afwachten tot de jongste naar school gaat en er dan voor gaan?
-2 en 3 kindjes..veel verschil?

Ik ben nu 27jaar dus eigenlijk heb ik nog wel wat tijd, maar ik denk ook dat de kindjes meer aan elkaar gaan hebben met minder leeftijdsverschil en dan ben ik over enkele jaartjes uit de pampers...

wat denken jullie?Ik twijfel enorm en ben ergens ook bang dat ik het niet ga aankunnen..

mvg

Terug naar “Je bent zwanger!”