antibitica

els

antibitica

Berichtdoor els » 14 jan 2008, 16:27

hallo,
ben momenteel 16 weken zwanger, en heb al 2 weken een verkoudheid, nu begint deze erger te worden pijn in borst, fluimen (groen), zal maar naar de dokter gaan. Maar kan toch niet veel geven, wat als ze antibitica geeft, kan dit kwaad voor mijn zwangerschap? tis anbetant mijn huisarts is juist zelf in zwangerschapsverlof moet dus naar vervanger.

groetjes

akoos

RE: antibitica

Berichtdoor akoos » 14 jan 2008, 16:43

Hey Els,

elke huisdokter is natuurlijk anders maar die van mij zou bijvoorbeeld niks geven, hij is van het princiepe hoe minder medicatie je binnenhebt hoe beter.
Misschien een tip, neem eens een lekker warm bad met euchalyptus of pepermuntextract, je weet wel, van diezelfde druppeltjes als je in zo een brandertje doet met een theelichtje onder;
een 5 a 8 druppels oplossen in een bodempje melk(anders vervliegt het onmiddellijk, melk neemt het op) en in je bad gieten, en lekker genieten, veel beterschap !!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 16:55

Bepaalde antibiotica kunnen geen kwaad. Als je naar je huisarts gaat zal hij of zij je wel een antibiotica voorschrijven die geen kwaad kan. Ik heb zelfs MOETEN antibiotica nemen. Leg er wel de nadruk op bij je huisarts dat je zoveel weken zwanger bent

Hier ook antibiotica moeten nemen

Berichtdoor Hier ook antibiotica moeten nemen » 14 jan 2008, 17:21

Ik had aan het begin van mijn zwangerschap een (1) ontstoken amandel. Het deed verschrikkelijk pijn en mijn dokter heeft bloed laten trekken om te kijken of er veel ontsteking in mijn bloed zat. Het was toch redelijk erg en omdat het zou kunnen ontaarden in een abces (nog erger) heb ik toch antibiotica genomen.
Ik kreeg er die ze ook geven aan zwangeren met een blaasontsteking. Dat was kennelijk geen enkel probleem.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 17:45

Inderdaad, sommige antibiotica kan tijdens de zwangerschap. Zelf had ik in het begin van mijn zwangerschap nierstenen. Dan kan je niet anders dan antibiotica nemen, maar de dokter wist dat ik zwanger was. Daarom heeft hij eens goed extra opgezocht dat het zeker geen kwaad kon.

Gewoon aan de dokter waar je bij gaat, vertellen dat je zwanger bent. Zij weten wat kan en wat niet. In sommige gevallen helpt alleen antibiotica (hoewel ik er ook tegen ben). Probeer eerst zo veel mogelijk natuurlijke middeltjes, maar als het niet betert, toch maar bij de dokter langsgaan hoor!! Een verkoudheid kan, indien niet verzorgd, overslaan in een longontsteking. En dat wil je toch zeker niet als je zwanger bent hé...

kaat

Berichtdoor kaat » 14 jan 2008, 17:58

heb ook antibiotica moeten nemen voor mijn hoest en keelontsteking gewoon vermelden hoe lang je zwanger bent en er zijn antibiotica's die je gerust mag nemen hoor ben intussen 23 weken en met ons pruts was allles goed grtjs

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:03

Toen ik enkele weken geleden ziek (zware verkoudheid) was (rond 29 weken), ging ik ook naar de huisarts. Die zei dat er niets anders opzat dan antibiotica nemen. Maar ik dacht: "No way ... al die weken geen medicatie genomen en nu ineens antibiotica." Dus ik wachtte. Twee dagen erna was de verkoudheid veel erger geworden, kreeg ik hoge koorts en lag ik 's avonds aan de monitor met 38,9 graden koorts + een baby met een hoge hartslag. De gynaecologe kon er toen niet mee lachen dat ik niet meteen antibiotica had genomen, want dokters weten heus wel wat ze doen. Ik mocht toen naar huis, maar ik moest twee dagen later terug naar het ziekenhuis en als de antibiotica toen niet aansloeg, moest ik opgenomen worden. Er waren al heel wat zwangere vrouwen met een longontsteking opgenomen. Dus een onnozele verkoudheid kan snel uit de hand lopen ...

Naar de dokter gaan en zijn advies opvolgen. Niet te veel zelfmedicatie! Want dampen met eucalyptus enzo is ook af te raden als je zwanger bent. Dat wist ik zelfs niet tot de apotheker mij zei dat het niet mocht.

Akoos

Berichtdoor Akoos » 14 jan 2008, 19:43

oei dat wist ik niet van die dampen. Goed dat je dat even vermeld, misschien moeten we daar dan misschien in het vervolg ook maar me oppassen he.

Bedank hoor !!

Terug naar “Je bent zwanger!”