kostprijs doopsuiker

T

kostprijs doopsuiker

Berichtdoor T » 13 jan 2008, 12:56

Hey kan er iemand mij een idee geven van de kostprijs van de suikerbonen.
Ik bedoel eigenlijk; hoeveel kostte bij jullie 1 attentie voor de groten en hoeveel 1 voor de kleintjes? verpakking +vulling +afwerking(strikje,naamkaartje,...)
En wat met de presentatie? Huurden of kochten jullie iets?

En hoeveel hadden jullie er nodig want ik kan me voorstellen dat je er per stuk meer aan kan spenderen als je er niet zoveel nodig hebt.

Alvast bedankt.

Gast

RE: kostprijs doopsuiker

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:33

Ik heb een aantal verschillende dingen:
Voor de kindjes:
1. flesjes gevuld met tandenborstel, 10 fruitella's, rolletje redband en lekstok, met foto-etiket met de naam en sticker op het dopje: ¿1,19 per stuk, 85 stuks (waarvan zo'n 60 voor de klasgenootjes van de broer en zus)
2. snoepzakjes met dezelfde inhoud als hierboven met foto-etiket met de naam: ¿1,06 per stuk, 25 stuks

Voor de volwassenen:
1. blikjes met chocolaatjes (milka en toblerone), foto-etiket en sticker: ¿1,60 per stuk, 40 stuks
2. glazen snoeppotjes met suikerbonen (16), crêpepapier, lint en foto-etiket met de naam: ¿1,33 per stuk, 40 stuks
3. chocolade-repen cöte d'or met foto-etiket met de naam: ¿0,71 per stuk, 40 stuks

Wel alles zelf gemaakt.

Voor de presentatie heb ik een schoolbord gekocht (wat ze daarna nog kunnen gebruiken) voor ¿15 en 3 houten plateau's van ¿6 per stuk (die ik naderhand zelf wil gebruiken voor plantjes op te zetten.
Ik moet alleen nog haakjes kopen bij een doe-het-zelf zaak om de snoepzakjes aan de zijkant van het bord op te kunnen hangen, maar dat zal ook niet zo duur zijn denk ik.

Succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:34

nog vergeten te zeggen, de lijm heb ik niet geteld, dat zal alles bij elkaar op een ¿20 komen denk ik.
Groetjes,
W

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:31

dank u wel voor de info.
Nog anderen?

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 21:03

dat kost toch behoorlijk veel geld zo te zien
een totaalbedrag graag want ik ga hier niet met de rekenmachine zitten ?

Tine

Berichtdoor Tine » 14 jan 2008, 07:08

Ik zit aan een 60 euro voor 48 personen, voor de familie is dat een kaarsje en een zakje met 14 bonen in en voor de collega's doosjes. Dan heb ik er ook al de snoeppotjes voor de kids bijgerekend en dat zullen er een 20-tal zijn. Het ene met mini-mentos enzo, de andere met koekjes. Vind ik niet duur dus.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 08:14

Bij de geboortes uit mijn kennissenkring (ik spreek wel over 4-tal jaar geleden) waren er geen extra presentjes voor de kinderen. Is dat nu noodzaak geworden?

P*

Berichtdoor P* » 14 jan 2008, 08:34

Hoi,
ik ben vorige week ook gaan kijken en verschrok mij eigenlijk.
Een glazen potje,wel volledig klaar, kost rond de 2.70 euro.
Een jeneverflesje met dezelfde kleur jenever als de suikerbonen 3euro en voor een gewone potlood voor de kids,(heb er 90 nodig) was het 1.99 euro.
Veel geld vond ik.
Voor de kinderen heb ik iets gevonden op www.lobbes.nl voor 0.70 cent.Wel zonder suikerbonen of smarties.
Ik vrees dat ik voor de volwassenen toch rond de 2.75 euro per stuk ga zitten.
Sommige kartonnen doosjes waren duurder dan glazen potjes!
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 08:53

Ik vind echt dat je daarin niet mag overdrijven. Je moet nu eerlijk zijn: wat doen de meesten met zo'n geboortepresentje? Ze zeggen eens 'mooi', en eenmaal thuis eten ze de snoep op en vliegt de 'pesentatie' in de vuilbak of verdwijnt in een kast. Een weekje later moeten ze al eens denken wat het presentje nu weer inhield.
Ik hou het leuk maar simpel, ik koop doosjes bij Ava en vul deze zelf met boontjes. Met een mooi strikje erond presenteert dit ook mooi. Ik ga niet meer dan 1,5 euro per stuk daaraan uitgeven (ik wil hiermee niet zeggen dat ik de bezoekers niet dankbaar ben, deze worden tijdens hun bezoek echt heel hartelijk ontvangen met drankje en hapje). Glazen potjes of buizen, de toestanden met de ronde bollen, beeldjes, kleine knuffels en allerhande pruts voor de kids vind ik eigenlijk niet nodig.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 09:16

Hier wordt het ook simpel: een simpel doosje uit Ava met gekleurde bonen en een mooi lintje voor de volwassenen, ik ben er nog niet uit of ik er naamlabeltjes ga aanhangen. Voor de kinderen wordt het een zakje "schepsnoep", ik ga van die kleine celoofaan zakjes kopen bij Ava en dozen snoep bij de Makro, en dan vullen we die zakjes en een strikje errond en klaar ! Voor het werk enzo haal ik grote voorraadpoten bij Ikea (2¿ per stuk) en die vul ik met suikerbonen (of snoep) en klaar is kees !

Ik dacht het te presenteren in een klein valiesje of een rieten mand, die later herbruikbaar zijn als decoratie, maar ik ga zeker niets huren ofzo omdat te presenteren !

Ik vind de kaartjes belangrijker, dat houden de mensen wel bij, maar de verpakking van de doopsuiker vliegt inderdaad na een week de vuilbak in bij de meesten. De kleuren van de suikerbonen zullen de kleuren van het kaartje zijn, dan hoort het ook bij elkaar !

aan P

Berichtdoor aan P » 14 jan 2008, 09:20

Gevulde jeneverflesjes vind je op www.suikerzoentje.com voor 1.50euro.
Je kan de flesjes ook leeg bestellen en zelf vullen.
Leve internet dus!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 10:51

Hier 180 kartonnen doosjes bedrukt met de naam van onze baby (0,80 ¿ stuk) en alles gevuld met zo'n 20 suikerbonen in paar verschillende kleurtjes. Wel zelf gevouwen die doosjes en zelf gevuld. Totaalprijs : ¿ 400.
Schrok me inderdaad rot : het leven is duur geworden.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:41

Ik heb het mijne voor de volwassenen gehaald bij AVA, da kostte 5.84 voor 10 zakjes, wij hebben 120 zakjes nodig, het sluit met een drukknopje, het naamlabeltje koste 90 cent voor 100 labeltjes en we hangen die er aan met een klein wasknijpertje (kostprijs weet ik niet meer juist), we hebben gekozen voor 12 bonen per zakje, da houdt in dat ik 8 dozen suikerbonen gekocht heb aan 10.84 euro...
Voor de kinderen (60 stuks)heb ik bij AVA de cellofaan zakjes gekocht, lint en de naamkaartjes, ook nog een gekleurd stiftje om de naam op de labeltjes te schrijven, ik was in totaal 171 euro kwijt.
Dan ben ik in de makro 3 dozen snoep gaan halen van een kilo, dus ook in de cellofaanzakjes ongeveer 50 gram snoepjes, dat was ongeveer 12 euro
En dan voor de kindjes hebben we per zakje nog een speelgoedje aangehangen van ongeveer 0.40 euro per stuk.
Dus wij zijn een dikke 207 euro kwijt, wat ik toch vrij schappelijk vind...
Voor de presentatie heb ik gewoon 2 rieten manden waaraan ik een vrolijke strik in de voile gemaakt heb... uiteindelijk is da maar om die suikerbonen uit te stallen hé...

ingrid

Berichtdoor ingrid » 14 jan 2008, 14:08

wij zijn bij confiserie loesje geweest in de shopping in genk.
zeer goede service, alles wordt gratis geleverd in het ziekenhuis, en zeer schappelijk in prijs.
ook nabestellen was geen enkel probleem.
ik was 150 euro kwijt voor ruim 70 a 80 stuks.
ik had drie grote dozen voor op het werk (piratenkist ofzo noemen ze dat).
waren dozen van ruim 1 a 2 kg suikerbonen.
dan kleine blikjes met leuk groen strikje en naam met datum erop voor de volwassenen en voor de kids hetzelfde van kleur maar dan leuke zakjes met knipper, idem naam en datum.
de huur van een huisje was maar een paar eurootjes.
ik had meer dan genoeg stuks, zelfs nog over.
dus voor 150 euro all in, zeker niet te duur en zelf heb je geen werk.
als we ooit voor een tweede kindje gaan dan gaan we er zeker nog eens bij loesje.

ikke06

Berichtdoor ikke06 » 14 jan 2008, 17:56

Wij zijn bij mamoenia geweest in de banneuxwijk in hasselt.
zitten alles totaal aan 150 euro voor 75 ex + 20 snoepzakjes

hebben grote sleutelhangers (pistache eendjes) met 5 bonen, balletjes met een magneetje (weer pistache eendjes) met 20 smarties en een doosje met sticker van pistache eendje met 8 bonen. het laatste om de prijs een beetje te laten zakken.
voor de kindjes een snoepzakje met een potlood met (jaja weer) pistache eendje. :-)

groetjes

bibi

Berichtdoor bibi » 14 jan 2008, 19:18

Hier ook zelfgemaakt,

voor de volwassen 85 stuks (glazen zoutvatjes met 10 bonen, glazenmosterdpotje met 15 bonen, kartonen doosjes met 10 bonen)

voor de kindjes 30stuks (potloot of slijper met een mini zakje haribo)

alles samen met lint,versiering (we kleven nog een figuurtje op de potjes en de kinderattentie zijn in dat thema), naamkaartje komt op 150euro of een gemiddelde van 1,30euro per attentie

extra doos suikerbonen voor het werk( we werken samen)

voor de presentatie heb ik een houten duwkarretje bij janbibejan besteld in hetzelfde thema was wel rond de 44euro (zelf party gegeven en kreeg het voor de helft van de prijs maar met mijn omzet eraf heeft het minder gekost :) )maar daarna kan het kindje dat nog gebruiken.

voor de grootouders,meter en peter hebben we ook een speciale attentie als de kleine er is en dat komt op een totaal van 35euro voor allemaal (5stuks)

maakt dus een totale som van 250euro afgerond voor als ik iets vergeten zou zijn.

valt eigenlijk wel goed mee vind ik persoonlijk

Terug naar “Je bent zwanger!”