melk

melkje

melk

Berichtdoor melkje » 13 jan 2008, 10:25

hebben jullie ook zoveel last van gespannen borsten en melkverlies. Ben 26 weken en heb dit nu al een 2-3 tal weken. Ze doen echt ongelooflijk veel pijn, zijn erg gegroeid en als ik er een klein beetje op duw, komt er zeer veel vocht en melk uitgelopen. Vind dit zeer vervelend. Stopt dit nog of blijft dit tot aan de bevalling. Is dit een referentie dat de borstvoeding vlot op gang komt of niet?
groetjes

Gast

RE: melk

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 08:32

niemand????

Marie

Berichtdoor Marie » 14 jan 2008, 08:50

Hoi,

Ervaring heb ik niet; ben zelf 21 weken en nog geen melk te bespeuren. Een paar weken geleden was ik op een infosessie rond borstvoeding en daar vertelde de consulente (of hoe heten die :) ) dat het normaal is dat er rond de periode die jij noemt wat melk in de borsten komt. Anders moet je je vraag eens voorleggen aan La Leche Leage of vzw Borstvoeding of zo? Voor zover ik weet hebben die ook consulentes die online raad geven.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 09:08

Ik had dat niet, heb 3 kindjes en bv kwam pas op gang na de bevalling. Of het bij jou een garantie betekend voor makkelijk bv te geven, ik weet het niet, bij mij loopte dat altijd van een leien dakje maar ik denk dat je gewoon zal moeten afwachten.

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 14 jan 2008, 09:20

Bij Eneas had ik dit ook.
Als het mij te veel werd ging ik onder een warme douche staan, dan zag je de melk zo lopen, maar dan was de spanning toch weg.

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 14 jan 2008, 10:24

Hoi,

Ik heb op 24 weken wat melk verloren, maar niet heel veel. Volgens gyn was dat normaal en betekent het dat je melkproductie op gang komt. Is een goed teken :)

Groetjes,
ingrid

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:51

Ik ben 28 weken en hier gebeurt er niets. Eigenlijk hoop ik wel dat dat nog even zo blijft, lijkt me vrij vervelend...

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:58

Ik had dit ook vanaf 26 weken. Ben bevallen, en heb de bv moeten stopzetten omdat ik echt te weinig voedzame melk had, kindje was echt niet voldaan (er was genoeg melk, maar er zat geen voeding in, waardoor voldane gevoel bij baby niet kwam). Het is dus zeker geen garantie! Ik ben nu opnieuw zwanger (35 weken), en heb het nu ook sinds 26 weken. Nu ga ik ineens fv geven.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:07

Hoi,

Ik heb dat melkverlies al van een week of 20. Niet met stralen maar als ik op mijn borsten duw komt er toch redelijk wat uit, beetje wittig intussen ook. Ik masseer m'n borsten nu af toe wel, kan nooit kwaad om de melkklieren te stimuleren.
Bij mijn vorige 2 had ik dit ook. Maar gelukkig niet in die mate dat ik met borstcompressen moest rondlopen nog voor ik bevallen was.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 14:22

hey, heb dat al sinds een week of 22, wit afwisselend met geel. Is idd niet slecht alleen wat lastig. Het is wel beter dit niet te stimuleren want dan ga je er alleen maar meer last van hebben. Ik heb dit bij de vorige ook gehad, Had toen zoveel melk dat mijn kindje nooit bij de achtermelk kwam (de echte dikke voedende melk) Ik denk eraan om deze keer ineens af te kolven en fles te geven, dit om de voormelk(dorstlessende doorzichtige melk) wat te laten weglopen en ineens de goeie melk te geven want anders kan ik weer om het uur eten geven

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 15:05

Ik had dit veel later dan jullie (rond een week of 30), maar mijn gynaecoloog drukte er op om het niet te stimuleren! Melkverlies kan namelijk weeën in gang zetten. Dus niet met de sproeier opzitten of masseren enzo!

Terug naar “Je bent zwanger!”