geboortekaartjes met foto, voorbeeldjes aub

Ellen

geboortekaartjes met foto, voorbeeldjes aub

Berichtdoor Ellen » 11 jan 2008, 11:09

wij zijn op zoek naar leuke, moderne, speelse voorbeeldjes van geboortekaartjes met foto. dank u !

Ellentje

RE: geboortekaartjes met foto, voorbeeldjes aub

Berichtdoor Ellentje » 11 jan 2008, 12:26

hier ons geboortekaartje van ons tweede

Attachment : geboortekaartje2.jpg

P

Berichtdoor P » 11 jan 2008, 15:18

Heel mooi, wij zijn ook op zoek naar een kaartje met foto.bij ons wordt het het 4de dus mijn 3 dochters moeten erop.Weet niet goed of ik zelf een foto moet maken of naar de fotograaf moet stappen.
Ze hebben mij al gezegd dat bij de fotograaf zo een kaartje dan rond de 4 euro per stuk gaat kosten.Vind ik eigenlijk wel veel.
Zelf maken en bewerken maar hoe?
groetjes

Wendy

Berichtdoor Wendy » 11 jan 2008, 15:21

hey,
Eerst zelf proberen zou ik zeggen!
Als je eens googled op fotografen of zo, de meeste hebben wel leuke voorbeeldjes van geboortekaartjes, zo kan je wat ideeën op doen!
Ik ben de mijne zelf aan 't maken.
Wil ze nog niet graag laten zien...
Maar bij mij komt het totaal op 0.70 cent per kaartje. Ik ga wel niet alleen photoshoppen, ook knippen en plakken...
Succes

ineke

Berichtdoor ineke » 11 jan 2008, 15:58

hallo Wendy
Hoe ga je dan tewerk als je (bijna) alles zelf doet en je wil toch dat 't er professioneel uitziet?
Ik zou een goeie vriendin vragen de foto te nemen, zij heeft avondschool fotografie gedaan en heeft een goed oog voor leuke composities en een professioneel toestel.
Hoe ga je dan verder? Stap je naar de drukker met je foto alleen? Heeft die dan voorbeelden van hoe 't mogeljik verder kan? Wat betreft binnenkant van 't kaartje bedoel ik
Of print jij alles zelf uit? Op wat voor papier dan?
Bedankt
ineke

Wendy

Berichtdoor Wendy » 12 jan 2008, 12:49

Hey,
Ik ga zeker niet beweren dat mijn kaartjes er professioneel uit zien... Dat moeten de mensen maar beoordelen.
Voor een vriendin maakte ik kaartje in bijlage, de foto's zijn gewoon van het internet gehaald om iets te kunnen laten zien.
Ze had al een afspraak met een fotograaf, dus ik heb het ontwerp gemaakt en de fotograaf heeft in het ziekenhuis de foto's gemaakt en de kaartjes afgedrukt.
Voor een andere vriendin heb ik nu het kaartje ook gemaakt. Ze gaan zelf de foto maken in het ziekenhuis en bezorgen die aan mij. Ik zal dan de foto's indien nodig een beetje bewerken, ze plaatsen op mijn ontwerpje, datum en namen en zo aanpassen en dan ga ik ze naar een fotograaf in de buurt brengen die ze afdrukt voor 60 cent per stuk (kaartjes van 13*13).
Hoe ik het zelf aanpak:
Ik heb A4 papier gekocht en in drie laten snijden bij een papierhandel.
Dan heb ik het ontwerp gemaakt voor de voorkant en voor de achterkant.
De voorkant is een foto (ongeveer 9*18), de achterkant bestaat uit drie vakken, in het middelste vak staat de tekst: versje, naam, naam ouders,... enkel plaats gelaten voor de datum. Voor het ene zijvak heb ik een foto gemaakt van mijn kids, die druk ik af bij het kruidvat, zo met 4 fotootjes op 1 foto van 10*15. Die snijd ik uit en plak ik in het ene zijvak. Als de baby er is maak ik zelf de foto, bewerk die indien nodig op de laptop, en mijn man gaat die afdrukken bij het kruidvat. We moeten die dan nog snijden en plakken.
Voor de datum, dat vond ik het grootste probleem, ga ik gewoon de datum afdrukken op etiketpapier in de kleuren van het kaartje, uitsnijden en opplakken in het ziekenhuis. We gaan dus wel nog wat werk hebben.
Voor de datum kan je wel veel andere dingen verzinnen, maar omdat ik met twee foto's wilde werken had ik daar de plaats niet voor, en ik heb een proefje gemaakt met het etiket en dat vond ik er leuk uitzien...

Zelf printen zou ik zeker niet doen, of je moet al een hele goede printer hebben. Dat verkleurd ook snel.
Als je met een fotograaf wil 'inhuren' gaat die zeker veel voorbeeldjes kunnen geven en die zorgt dan ook voor het afdrukken en zo. Maar daar betaal je natuurlijk ook voor eh.
Ik wilde graag een kaartje dat ik helemaal zelf gedaan had deze keer...

Op deze site staan ook veel leuke voorbeelden:
http://www.arts-craft.be/index4.html

Als je een idee hebt, kan je dat best eerst zelf al eens uitwerken, met foto's van 't internet of zo, gewoon om te kijken hoe het uitvalt. Je kan zoveel verschillende kanten op!!!
Amai, 't is wel een heel lang epistel geworden, ik weet niet of je er nog een beetje aan uit kan...
Succes in elk geval!

Attachment : LEEN-AF.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 13:52

Onze kaartjes met foto kostten 'maar' 2.5 ¿ per kaartje met enveloppe en etiket met adres op.
Dus echt duur zijn ze niet hoor..

Joke Savelkoul

Re: geboortekaartjes met foto, voorbeeldjes aub

Berichtdoor Joke Savelkoul » 26 nov 2018, 19:39

Terug naar “Je bent zwanger!”