Dr Gijselaers( ZOL Genk)zich bij geslacht vergist?

M-ke

RE: Dr Gijselaers( ZOL Genk)zich bij geslacht vergist?

Berichtdoor M-ke » 11 jan 2008, 13:32

oh ja vergeet ik het nog. Je zegt dat je zo een Angelsound zou willen, maar bang bent dat je het hartje niet zou vinden. Wel ik heb me deze keer wel eentje aangeschaft en ik ben superblij dat ik dat heb gedaan. Ik was net 12wk toen ik die aankreeg. Ik natuurlijk dadelijk proberen en net na een 10tal minuutjes toen ik wilde opgeven, had ik het gevonden. In het begin is dat erg zoeken, maar je moet echt heel plat gaan liggen en zoeken hé. Hoe verder ik was hoe makkelijker. Wel rond een 15 a 16wk, was het moeilijker, omdat het kindje continu 'wegzwemt', maar je hoort ook heel goed de bewegingen van de baby. Je voelt het niet, maar je hoort het héél goed. Dat maakt zo een 'zwiep'geluidjes, mijn dochtertje luisterde daar graag naar :) .

Toen ik die bloeding heb gekregen, heeft het mij héél veel deugd gedaan dat ik die Angelsound had. Zo kon ik elke dag een tweetal keer luisteren of ik het nog hoorde bewegen. Een hele geruststelling, want doordat de placenta heel vooraan en laag ligt, kan ik het kindje sinds een goede week pas echt goed voelen. Bij mijn dochtertje was dat al op 16wk. Dus voor mij een superaankoop geweest. En nu nog elke avond voor ik mijn nachtlampje uitdoe, luister ik naar dat kleintje in mijn buik, ik geniet daar echt van.

Dus een goede raad: twijfel niet als je het graag wil!!!

Groetjes

n(U)

Berichtdoor n(U) » 11 jan 2008, 15:36

@M-ke

vandaag ben ik precies 12w en 1d ver. Ik heb m'n eerste echo gehad op 11w en 5d bij de assistente van dr Dejonghe. En toen we nieuwe afspraken gingen vastleggen heeft de secretaresse ons opgezet bij dr Gijzelaers, vandaar dat ik pas bij m'n 20w-echo bij hem terecht zal komen.

Het is ons 1e kindje, maar ondanks de MK maak ik me voorlopig niet zo heel veel zorgen (het gaat met periodes :)). Ben na die echo van deze week echt wel gerustgesteld, maar voor hoelang dat gaat duren.. gelukkig mogen de de 5e februari alweer op controle. En de 6e februari gaan we voor de eerste keer naar het echo-bureau in Lommel. M'n partner vertrekt namelijk volgende nmaand op uitzending naar Libanon en zal pas terugkomen als ik al 7 à 7,5 maand ver ben. En door iedere maand naar dat bureau te gaan en daar wat foto's en een filmpje van de echo te laten maken, kan ik hem een beetje mee laten genieten van ons groeiend kindje :) Ben heel benieuwd, want vond deze echo al heel mooi. We hadden onze allereerste bevestigingsecho op 6w ongeveer en toen was er weinig te zien (vruchtzakje en een "boontje) dus dit keer was het echt van: wauw, zit dat echt daarbinnen?? :) haha

Als ik je uitleg zo hoor, lijkt het me denk ik ook beter om de risico's te beperken en voor KS te gaan. Op die manier ben je er dan ook zeker van dat alles goed voorbereid is. Want zo'n spoedkeizersnede kan nogal eens een beetje hectisch worden denk ik. als je op voorhand beslist een kleizersnede te laten uitvoeren, ben je ten minste nog wat uitgerust :)

Ben trouwens een beetje opgelucht dat het niet die man met het lange grijze haar is, want vond het eigenlijk maar een vreemde man :) Maarja, vreemd of niet, zolang ze maar goed zijn in hun werk, maakt het me niet zoveel uit ;-)

groetjes

M-ke

Berichtdoor M-ke » 11 jan 2008, 16:52

@ n(U)

ja zo een echo is altijd een geruststelling hé. Ik vind dat ook wel, ik kijk er dan ook enorm uit naar donderdag, dan hebben we onze 20wk echo en hopelijk kennen we het geslacht dan ook, want daar ben ik verschrikkelijk nieuwschierig naar. We zeggen het wel aan niemand, dat hebben we bij ons dochtertje ook gedaan en dat was erg leuk.

Seg amai voor 4mnd naar Libanon, dat komt ook niet echt goed uit hé. Dat zullen zware maanden worden voor jou. Je partner is wel terug voor de bevalling, dat is wel goed hé. Dus jou partner zit in het leger, mag ik je wat vragen... gaat jou kindje achteraf naar de crèche van het leger?

Ik moest echt wel lachen dat je blij was dat het die 'vreemde man' niet was, je zat er blijkbaar toch mee in als hij dat zou zijn hé :) .

Zoals ik al tegen Elsken zei, wil ik ook graag naar dat bureau in Lommel gaan voor een 3d echo. In Genk nemen ze blijkbaar de echo's niet meer op band op, alé zo is mij toch verteld geweest. Van mijn dochtertje hebben we zo mooie echo's op band staan en ik vind dit zo jammer dat ik dit van dit kindje niet zou hebben. Plus daarboven wil ik héél graag eens zo een 3d echo meemaken en aangezien we het waarschijnlijk bij 2 kindjes gaan houden, is dit mijn laatste kans hé. Volgende week ga ik eens bellen voor een afspraakje voor rond de periode als ik 26wk ben, dan zou dat het ideale moment zijn. Ik kijk daar ook erg naar uit.

Vele groetjes

Elsken

Berichtdoor Elsken » 14 jan 2008, 10:15

veel geschreven...

Maar voor op M-ke te antwoorden, bij ons meisje hebben ze het op video opgenomen.. maar hebben het nooit kunnen bekijken omdat er alleen storing was te zien.. waarschijnlijk was de gyn vergeten op rec te zetten..
Bij deze had ik echo gekregen van ons beebje + van het hoofdje en zo heb ik ons meisje uitgelegd wat wat was van het beebje...

ik weet dat er ook 3d wordt gemaakt in Genk centrum.. radiografie Jaspers, maar weet neit of je er zo binnen kunt.. ligt tegenover shopping 1 bij al die appartementen...

groetjes meiden en geniet van jullie zwangerschappen

n(U)

Berichtdoor n(U) » 14 jan 2008, 11:55

@M-ke

zoals het er nu naar uitziet, zullen we geen plekje kunnen krijgen bij de creche van't leger (zijn maar 28 plaatsen). Vooral ook omdat het niet veel zou uitmaken voor ons of we er mogen gaan of niet. Ik moet namelijk voorlopig om 5u 'sochtends reeds beginnen, terwijl de meeste creches pas opengaan rond 7u ofzo. En op de meeste dagen is dat gene probleem, dan zou m'n vriend ons kleintje wel kunnen afzetten, maar als hij dan op oefening moet (toch zeker 1x per maand) dan zitten we weer vast... dus ik hoop op een andere job zodat ik mijn moeder als oppas kan aanduiden (woont in Genk).

Wat echo-baby betreft, je hebt daar nogal snel een afspraak, maar ze zei me toch zeker altijd minstens een weekje op voorhand te bellen. Ik heb reeds een afspraak op 6/02 en daarna zal ik ongeveer elke maand langsgaan om de vorderingen mooi bij te kunnen houden en door te kunnen mailen :)

groetjes

M-ke

Berichtdoor M-ke » 14 jan 2008, 16:40

@ Elsken

om even op je opgenomen echo terug te komen. Dat is wel opgenomen, maar in Genk gebruiken ze videorecorders van een ander merk, alé ik weet niet juist hoe ik dat moet uitleggen. Het heeft iets met de 'trekking' te maken. Wij hebben dat ook met de opnames van ons dochtertje. Bij mijn ouders en schoonouders werkt de videoband wel, maar op de onze video niet. Ik geloof dat mijn partner zei, dat dat iets met Amerikaanse toestellen of zoiets te maken heeft en niet alle video's zijn daar op afgesteld. Je moet je videoband maar eens bij andere mensen proberen, het zal er echt wel opstaan hoor, maar jammer genoeg werkt het bij de jouwe ook niet. Maar wel goed dat ik dat weet, dan neem ik donderdag zeker een band mee, merciekes hé!!!

Groetjes

M-ke

Berichtdoor M-ke » 14 jan 2008, 16:48

@n(u)

in verband met de crèche, daar zijn nu wel veel meer plaatsen, want die zijn sinds een jaar uitgebreid, er zijn namelijk 40 plaatsen. Dit kan ik weten, want ik werk er als kinderverzorgster :) , daarmee dat ik vroeg of jou kindje ook zou gaan, want dan zou het ook bij mij terecht komen. Als je echt wil proberen voor een plaatsje, raad ik je aan je nu zeker in te schrijven, normaal gezien zou je, tegen de tijd dat je het nodig hebt, wel plaats kunnen hebben, maar dan moet je het wel nu doen. Ik heb mijn kindje ook dadelijk ingeschreven toen ik 3mnd zwanger was, er zijn dit jaar wel héél veel aanvragen (en nee ik krijg geen voorrang omdat ik er werk), eerst was het pas 1 december dat ik het zou kunnen meenemen, maar kreeg vandaag al te horen dat het al verschoven is naar 1 november. Ben er vrij zeker van als ik begin september moet beginnen, dat ik mijn kindje zal kunnen meenemen. In september gaan er al 11 peuters naar schooltje vertrekken, dus dat schiet dan héél erg op hé. Voor de rest zullen er altijd wel mensen op de wachtlijst afhaken die een andere oplossing gevonden hebben.

Tja ik ga toch deze week een afspraakje proberen vast te leggen bij echo-baby, dan ben ik toch gerust hé.

Groetjes

Terug naar “Je bent zwanger!”