Kindjes voor augustus 2008

Nele

RE: Kindjes voor augustus 2008

Berichtdoor Nele » 11 jan 2008, 15:02

@Evita

Ik had nog iets vergeten te beantwoorden dat je vroeg,
hiet is ook al een buikje te zien en sommige broeken die juist zaten gaan nu niet meer. Maar de ruimere broeken gaan nu nog net. Geniet van de soldenjacht !

@Lilith
Ik lees hier vaak dat eeen beetje bruinbloed verlies geen kwaad kan dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Wanneer mag je op controle?

ellen

Berichtdoor ellen » 11 jan 2008, 15:10

@nele: ik had op voorhand gebeld dat ik langskwam. Ik kan mij voorstellen dat er regels gemaakt moeten worden over verlof, ziekte, ... en dat deze van creche tot creche verschillen. Bij hen ligt de annulatiekost iets hoger en ook bij ziekte betaal je een bedrag, maar op zich zou ik daar geen probleem van maken. Maar ik voelde mij daar niet echt welkom. Via de info heb ik wel vernomen dat ze heel veel activiteiten doen en echt actief met de kinderen bezig zijn. Een tweestrijd. Hoewel. Zij hebben ook pas plaats vanaf maart, dus toch iets te laat om een regeling te treffen met de werkgevers. December zouden we nog kunnen overbruggen.

mollie

Berichtdoor mollie » 11 jan 2008, 15:10

lees hier nu juist dat er kribbe's zijn die een annulatiekost vragen als ze afwezig zijn... zou dit op veel plaatsen zijn?
ik had hier eigenlijk nog niet van gehoord.
ons kindje staat ingeschreven in de kribbe hier wat verder maar heb daar nu eigenlijk niet naar gevraagd. wel de prijs en van wanneer ze open zijn en zo. ben daar ook even binnen geweest. als ik 12weken ben mag ik eens een afspraak maken 's avonds en mogen we eens op ons gemakje gaan kijken.
ik hoop maar dat dat daar ook zo niet is hoor
ik sta in het onderwijs dus als ik thuis ben is mijn kindje natuurlijk ook bij mij hé

Bie

Berichtdoor Bie » 11 jan 2008, 15:50

@ mollie: bij ons is het zo dat als je op vakante vertrekt of zo dat je dit twee weken van tevoren schriftelijk moet laten weten. als je zo eens 1 dagje beslist dat je ze niet brengt is het geen probleem maar als dit regelmatig voorvalt dan moet je wel volle prijs betalen tenzij je het op voorhand schriftelijk laat weten. in geval van ziekte moeten we voor 9 uur bellen en als je binnen de maand daaropvolgend een doktersbewijs binnengeeft moet je de opvang die dagen niet betalen. ik denk dat ze zo overal hun eigen regeltjes hebben.
wij zijn onze opvang gaan vastleggen toen ik juist wist dat ik zwanger was. hebben hier wel 125 euro voor moeten betalen. maar we zijn nu wel zeker van een plaats vanaf 1 januari 2009

ellen

Berichtdoor ellen » 11 jan 2008, 17:02

@mollie: de regels verschillen inderdaad van kribbe tot kribbe.
Bij de meeste moet je een geplande dag niet betalen wanneer je verlof hebt, als je een of twee weken op voorhand verwittigt. Bij sommige is dit een maand op voorhand.
Voor de maanden juli en augustus en voor langere vakanties kan dit één of twee maanden op voorhand zijn.

Ik dacht ook dat je niet moest betalen als je kindje ziek was (en je dit kon bewijzen adhv doktersattest én tijdig verwittigt, bv. voor 8.30u) maar in sommige chreches betaal je wel de volledige dag of een forfaitair bedrag.

De meeste vragen wel een waarborg die je na je opzeg (bv. als je kindje naar school gaat of als je toch ouderschapsverlof gaat nemen en tijdig verwittigt) terugkrijgt. Indien je je inschrijving annuleert vooraleer je kindje komt en het plaatsje dus gereserveerd is (omdat je iets anders gevonden hebt of omwille van een andere reden) kunnen ze deze waarborg geheel of gedeeltelijk inhouden.

Vraag een huishoudelijk reglement. Ze zijn verplicht om dit op te stellen en hier staat alles vermeld inzake tarieven en annulatiekosten.

Vlinder

Berichtdoor Vlinder » 11 jan 2008, 18:23

Weer een hele tijd geleden dat ik hier nog ben geweest.
Maandag hebben we onze eerste echo. Ik ben nu 8 weken, en begin al een buikje te krijgen. Volgens mijn mama verwacht ik een tweeling! Maar dat zullen we maandag wel zien.
Ik zie dat de meeste al rond geweest zijn voor opvang. Daar zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest. Maar als ik dat hier zo lees moet ik daar toch eens dringend werk van gaan maken anders is er geen plaats meer!

Verder heb ik weinig ongemakken, ik merk bij wijze van spreken niet eens dat ik zwanger ben. Enkel veel plassen en soms kokhalzen maar voor de rest alles prima!

Lilith

Berichtdoor Lilith » 13 jan 2008, 16:39

@Stella: bedankt voor de geruststellende woordjes. Ik heb ondertussen niks verlies meer gehad, het was enkel die avond, en 's morgens wat bruinverlies. Ik had wel een pijnlijke rechterlies, en 's avonds deden mijn benen enorm zeer. Maar, dat was 's anderendaags gedaan. Dus, ik denk dat het alleen effe serieus schrikken was.

@Nele: ik mag 30 januari terug op controle. 12 weken-echo, da's altijd plezant he, kijk ik wel naar uit, want dan gaan we al echt de vorm van een kindje te zien krijgen.

Ik denk soms ook dat ik een buikje krijg, maar dat hangt precies af van dag tot dag. Dan voelt mijn buik echt opgeblazen en redelijk hard aan, maar een andere dag denk ik dan weer dat het gewoon nog mijn blubberbuikje is van mijn vorige zwangerschap ;-)) Ik kan in ieder geval mijn gewone broeken nog dragen.

Over die opvang kan ik spijtig genoeg niet meevertellen en niemand helpen, want we moesten gelukkig onze zoektocht naar een creche/onthaalmoeder niet starten aangezien mijn mama op onze beide kindjes zal passen.
Ik neem wel 1/5de ouderschapsverlof (nu ook al trouwens, maar dat zal ik binnenkort moeten stopzetten als de bevalling nadert) zodat ons zoontje (en zijn brusje dan) maar 3,5 dag bij mijn moeder moeten blijven.
Volledig thuisblijven, of halftijds, zien wij financieel ook niet echt zitten. Ik vind 1/5de eigenlijk perfect, dat kan je trouwens 15 maanden nemen, vind ik toch al wel lang. En later, als de kindjes naar school gaan, zal waarschijnlijk mijn man 30 maanden 1/5de opnemen.

Voor de tweede keer mama

Berichtdoor Voor de tweede keer mama » 13 jan 2008, 18:10

Hey meisjes,
Ik heb al even zitten meelezen. Ik weet van woensdag dat ik terug zwanger ben, heb al een baby van bijna 11 maanden (zoals Yanaika). Volgens de dokter ben ik al een dikke 7 weken ver omdat mijn hcg zo hoog was. Ik heb nogal een onregelmatige cyclus dus ik had totaal geen idee dat ik zwanger was. Mijn man wel! Die drong al even aan op een test en heb dan maar toegegeven :) We waren van plan binnen een maand of 2 terug met IVF te beginnen, ons eerste kindje is er zo gekomen na jaren proberen. Vandaar dus dat ik het allemaal nogal moeilijk kan geloven dat ik nu helemaal vanzelf zwanger ben :)

Donderdag mag ik al voor de eerste keer naar de gyne... Eigenlijk wel blij dat ik het zo laat wist dat ik zwanger ben, want wachten is niet mijn sterkste kant! Hopelijk gaat alles goed ,maar ik heb er wel een goed gevoel over. Ik ben misselijk, ongelooflijk moe dus ik voel me wel zwanger :)

Ik veronderstel dat ik ergens in de tweede helft van augustus opnieuw mama word, donderdag weet ik het zeker!

Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat, zeker de eerste keer zwanger is een beetje griezelig... hoewel ik nu ook weer het gevoel van onzekerheid en angst heb, hoor! Nochtans nog niet zo heel lang geleden, maar het lijkt al weer zo ver weg!

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgerekend 16 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Vlinder, 26 jaar, eerste kindje, uitgerekend 23 augustus
Mollie, 24 jaar, eerste kindje, uigerekend 25 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus
Yanaika, 24 jaar, 2de kindje, eind augustus
2de keer mama, 33 jaar, 2de kindje, eind augustus (denk ik)

Amai... wat een hoop volk :)

Tot binnenkort allemaal en een dikke proficiat aan iedereen!

kriebels

Berichtdoor kriebels » 13 jan 2008, 18:21

Waauw, wat een lange lijst!! Ik ben er een tijdje niet geweest. Misselijkheid houdt me in de badkamer of zetel... Als ik dit lijstje zo zie, ammai, de ziekenhuizen zullen volliggen in augustus ;)
Zijn er hier toevallig mama's die in het UZ Brussel (vroegere AZ VUB Jette) zullen bevallen? Ik zal daar voor de derde keer bevallen en ik ben er uiterst tevreden over hun 'behandeling'. Héél vriendelijke, behulpzame mensen, waar niets te veel moeite kost!

Ik mag 29 januari voor een eerste echo (twaalf weken) en laat dan zeker iets weten. Ondertussen doe ik mijn best om zoveel mogelijk bij te lezen en nu en dan een kort berichtje te posten.

kelly

Berichtdoor kelly » 13 jan 2008, 19:28

hey ik ben nu 8weekjes en ben uitgerekend op 27 augustus maar omdat het mijn derde kindje is dat met keizersnede ga komen, heeft ze gezegd 2 weekjes vroeger. dus ergens int midden van augustus denk ik. heb al zoontje dat nu 8j wordt en dochtertje van 6j. op valentijn ons 12 weken echo en hopelijk zit het nu goed want had in november miskraam na 3 maanden...
vele groetjes kelly

Nele

Berichtdoor Nele » 14 jan 2008, 09:47

Hey,

Welkom aan de bijgekomen zwangere mama's voor augustus!

Vandaag nog een dagje uitzieken, maar het gaat gelukkig al beter! Maar het waren lange en saaie dagen in de zetel. Nu weer rustig in actie aan het schieten.

Morgen eindelijk naar mijn gyn... Kga blij zijn dat er toch een hartje te zien is en hopelijk kan hij dan ook zeggen hoe het komt dat er nog af en toe een beetje bloedverlies is.
Spannend...

Groetjes,

Nele

ine

Berichtdoor ine » 14 jan 2008, 13:01

Hoi allemaal,

Ben ook al een tijdje niet meer langs geweest vanwege zware verkoudheid met koorts en erge ochtendmisselijkheid die meestal de hele dag duurt.
Ik ben al 3 kilo afgevallen en heb geen energie meer. Gelukkig ben ik thuis, ik ben verpleegkundige.
Ik breng mijn dagen ook door aan het toilet of in de zetel.
Ze zeggen wel dat het een goed teken is als je erg misselijk bent dus ik trek me hieraan op. Enkele weken geleden maakte ik me nog zorgen dat ik zo weinig voelde ;-)

veel succes met de zwangerschap voor iedereen!
groetjes

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 14 jan 2008, 13:32

Ik mag morgen ook eindelijk naar de gyne.
Vorige week was ik nog zo fier dat ik deze zwangerschap niet zo ziek was als bij Eneas.
Helaas ik heb te vroeg geroepen.
Ik leef nu al enkele dagen op water - yoghurt en fruit. Al de rest komt er zonder twijfelen weer uit.
Ondanks dat ik in een rustoord werk (verzorging dus geen bureaujobke) mag ik werken tot de dag dat ik beval als het moet.
Ik hoop het ook zo lang mogelijk vol te houden al vrees ik er een beetje voor.
In ieder geval ik zal al langer gewerkt hebben dan bij mijn 1ste zwangerschap, dan ben ik op mijn7 weken thuis gezet dus sta al een dikke week verder.

moeke

Berichtdoor moeke » 14 jan 2008, 13:46

Hoi,

ik lees al een tijdje dit onderwerp mee. Ik ben zwanger van ons tweede kindje, inmiddels ben ik 7 weken. Zaterdag ben ik naar de gyn geweest. Die verzekerde me dat alles ok was maar ik twijfel. Hij zei dat het vruchtje ondertussen 8 mm groot is. Klopt dat met 7 weken? Ik dacht dat dat al meer moest zijn? Het hartje klopte al goed regelmatig.

Evita

Berichtdoor Evita » 14 jan 2008, 14:38

Moeke, 8 mm voor 7 weken is volgens mij in orde hoor, maak je maar geen zorgen. Ik ben op 6w4d op echo geweest en toen was ons kleintje 6 mm! Niet te veel zorgen maken, probeer te genieten van jouw zwangerschap en proficiat!

mollie

Berichtdoor mollie » 14 jan 2008, 15:20

bij mij begint mijn maag en darmen terug zijn plooi te vinden. ik heb nog niet moeten overgeven maar kan een hele dag zo ongemakkelijk lopen, maar ondertussen heb ik door dat het ligt aan wat ik de dag ervoor eet. dus nu eet ik allemaal van die dingen die goed verteerbaar zijn en (bloos, bloos) doe ik normaal nooit maar als ik eens goed kan boeren of een wind laten voel ik me zoveel beter. is wel plezant als je op het werk rond loopt... ik heb dat anders nooit maar nu.... amai zenne! maar heb dus helemaal niet te klagen.
sinds gisteren gloeien mijn borsten precies! zou het niet erg vinden als ze wat groter worden, heb een B.
Moeke, ik ben op 7w en 2d geweest en onze uk was 11mm dus dat lijkt me dik in orde hoor. trouwens, als het te klein zou zijn denk ik dat de gyne dit echt wel zal zeggen (of vergis ik mij?)

Bianca

Berichtdoor Bianca » 14 jan 2008, 15:45

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgerekend 16 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Vlinder, 26 jaar, eerste kindje, uitgerekend 23 augustus
Mollie, 24 jaar, eerste kindje, uigerekend 25 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus
Yanaika, 24 jaar, 2de kindje, eind augustus
2de keer mama, 33 jaar, 2de kindje, eind augustus (denk ik)

Bianca, 34 jaar, 3de kindje, uitgerekend op 28 augustus

Deze dag is toevallig ook de verjaardag van mij en mijn vriend. Plezant dus! Mag volgende week dinsdag voor de eerste keer naar de gynaecoloog.

Terug naar “Je bent zwanger!”