Kindjes voor augustus 2008

missi

RE: Kindjes voor augustus 2008

Berichtdoor missi » 08 jan 2008, 10:31

hey meiden,

ik heb een vraagje. Ik ben gisteren dus eindelijk een creche beginnen zoeken. Heb er gisteren 3 uit de buurt bezocht.

De eerste: vriendelijke vrouw, gaf meteen een rondleiding. Leek me wel gezellig. Daar moeten we binnen de week beslissen. Er was nog net 1 plaatsje vrij voor half november 2008 (wat ik dus zocht) en daarna zat het zowiezo vol tot april 2009.

Tweede: zag er langs buiten heel proper en chique uit. Toen ik binnen ging viel het een beetje tegen. Mevrouw die op kindjes paste was niet echt vriendelijk. Zei gewoon dat er een briefje van haar bazin lag dat er pas in januari 2009 plaats was en dan ook maar voor 3 dagen of zo en dat ik dan maar eens met de bazin moest bellen. Ze liet me zelfs de creche niet zien of zo. Stond gewoon haar uitleg te doen op 10 meter van mij terwijl ik achter het poortje moest blijven staan.

Derde: is een vrij nieuwe creche. Waren twee vrouwen en allebei heel vriendelijk. Ook meteen een rondleiding gekregen en zo. Was zelfs een tuintje aan zodat de kindjes konden buiten spelen. Bij hen waren er een paar kindjes die rond november normaalgezien naar de kleuterschool gaan, dus hadden nog wel een plaatsje vrij (al moet ik daar ook snel beslissen natuurlijk).

En nu weet ik het dus niet meer. Er is nog een vierde creche in de buurt en die zou ik vanavond eens willen bezoeken. Voorlopig ligt mijn voorkeur bij de derde creche, maar ik weet niet echt waarom. Bij nummer 1 en 3 was volgens mij alles wel in orde, alleen WAAR MOET JE ZEKER OP LETTEN?

Mijn vraag dus: waar letten jullie op als je een creche zoekt, wat heeft bij jullie de doorslag gegeven om voor een bepaalde creche te kiezen?

Merciekes alvast!

Missi

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 08 jan 2008, 11:14

Eneas gaat niet naar een creche maar naar een Om.
bij haar had ik aan de telefoon al onmiddellijk van: DIT IS ZE.
Dit word de vrouw die ik mijn zoontje toevertrouw.
Want voor mij een pluspunt was: huis was zeer netjes, grote tuin, hond, eigen zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd, heen en weer boekje, alles is bespreekbaar :)

Had bij nog enkele om geweest en met heel veel gebeld, maar geen van hen waar ik echt de klik mee had om te zeggen van hier vertrouw ik mijn baby aan toe...

Ik denk gewoon dat je voor jezelf moet vragen: zijn dit de mensen waar ik mijn baby bij wil achterlaten al sik ga werken?

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 09 jan 2008, 08:15

Missi,

Opvang voor je kind zoeken is niet altijd makkelijk hé?
Voor Ons staat het al vast, vriendin van ons is OM, dus hebben we vlug beslist, ook zij, zit altijd prop vol.....
Toen ik zwanger was van Orlando, konden we niet bij haar terecht, daar ze toen ook net zwanger was, en ze hun eigen kindje moeten bij rekenen voor de opvang...
(ze woont wel niet in onze heel directe omgeving, maar als je de persoon kent scheelt dat al hé)
We zijn dan op zoek gegaan naar een andere OM, hier in de buurt, mijn nicht haar kindjes waren er ook geweest, ik dacht dat het ok zou zijn.
Na bijna 2 jaar opvang zijn we zwaar teleur gesteld geweest in haar, en hebben dan ook besloten, Orlando voor nog 1 jaar te verplaatsen bij een andere OM.
Ze heeft een fout gemaakt die ik absolut niet kon goedkeuren of tollereren.....
Orlando is er maanden zich zelf niet van geweest..... We konden aan de hand van de informatie die Orlando aangaf uitmaken, dat er iets ergs was gebeurd, maar wat zullen we dan ook nooit echt weten, daar ze op 2 jaar zich al verstaanbaar kunnen maken, maar wel nog geen volledige konversaties kunnen doen, zoals hij nu doet......
Heb wel de dienst direct op de hoogte gebracht en zo waar zij voor werkte, maar veel konden zij niet doen, haar woord tegen het mijne.....
Gelukkig had ik wel foto's, maar wat is een foto?
Ze gingen haar in elk geval beter en meer beginnen opvolgen, en alles wat ik heb door gegeven in haar dossier stoppen. (we waren blijkbaar al het 3e ouderkoppel met klachten)
Tot nu toe is ze nog altijd aan het werk als OM, maar hopelijk heeft ze haar lessen getrokken......
Boos ben ik nu niet meer, ze weet dat ze fout was, maar voor mij gaat het om het pricipe, ik heb ook gestudeerd voor kinderverzorgster en bejaardenzorg, soms gebeuren dingen, maar mijn vertrouwen in haar is weg.

Ik wil je hier wel niet over ongerust maken hoor!
Ga gewoon op je gevoel af, meestal zit dit wel goed!

Stella

missi

Berichtdoor missi » 09 jan 2008, 09:36

hey,

hoe vinden jullie die onthaalmoeders eigenlijk? Als ik op de site van kind en gezin kijk krijg ik alleen het adres van de dienst voor opvang of zo. Daar kan je je inschrijven voor een onthaalmoeder, maar je weet nooit op voorhand waar je net terecht zal komen. En ik ben dus een beetje bang dat we dan misschien bij iemand terecht komen die we echt niet vertrouwen of zo...
Ik zou toch op voorhand al eens met die vrouw willen kunnen babbelen of zo, is gaan kijken of alles in orde is. Maar dat gaat dus niet via die dienst.

En ik heb dus geen idee hoe ik een lijst van de onthaalmoeders hier in de buurt kan vinden. We wonen hier ook nog niet lang dus ik ken ook niemand met een kindje hier in de buurt. Daarom dus dat ik eerder naar een creche op zoek was.

mollie

Berichtdoor mollie » 09 jan 2008, 10:03

wij zijn op 4weken en een paar dagen in de kribbe hier in t straat geweest... had daar al veel goed van gehoord en de kribbe is juist vernieuwd. begin 2009 hadden ze plaats dus ik heb die plaats gewoon genomen. ik moet wel mijn ouderschapsverlof op nemen maar dat wou ik toch graag doen en nu heb ik nog een goeie reden ook!
voel me echt heel goed bij mijn beslissing. ik kan gemakkelijk ons kindje gaan afzetten en ophalen en mijn ventje kan er ook gemakkelijk langs...

Bie

Berichtdoor Bie » 09 jan 2008, 10:16

op de site van kind en gezin vind je een lijst met onthaalmoeders met de nummer erbij, effe bellen en een afspraak maken! veel succes!

Heidi

Berichtdoor Heidi » 09 jan 2008, 12:55

Als je belt naar de dienst opvanggezinnen en je gegevens opgeeft krijg je thuis een pakket toegestuurd. Hierin zit een lijst met onthaalmoeders in jouw streek, formulier om te berekenen hoeveel het je kan kosten, vragenlijst ter voorbereiding van een gesprek, info waar je allemaal moet opletten,.... Je mag met die lijst zelf aan de slag gaan en als je een akkoord hebt met een onthaalmoeder moet je dit doorgeven aan de dienst. Inderdaad op de website van kind en gezin vind je enkel het adres van deze dienst ter bescherming van de onthaalmoeders. De lijst zou in volgorde zijn van wanneer er plaatsen vrijkomen. Ik zit te wachten op mijn pakket want wil zo snel mogelijk mijn zoektocht starten.

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 09 jan 2008, 13:32

Ik heb via de landelijke kinderopvang een om gevonden.
Mijn moeder is ook onthaalmoeder maar woont jammergenoeg te ver weg.
Welke regio zoeken jullie een onthaalmoeder?

Bie

Berichtdoor Bie » 09 jan 2008, 13:34

dat is raar, ik heb de mijne echt kunnen vinden via de site van kind en gezin en had daar de persoonlijke telefoonnummer bij.

ellen

Berichtdoor ellen » 09 jan 2008, 16:48

Ik ben ook beginnen zoeken. Een ramp: maart 2009, juni 2009, een inschrijvingsstop...
Ik ben nu gewoon alles aan 't opzoeken dat op de weg naar het werk ligt en neem contact op. Er zal hopelijk toch iets uit de bus komen. Ik zoek opvang in Zoersel/Sint-Job/Brasschaat.Schilde. Iemand tips?

Voor de rest alles ok. 24/01 de tweede echo. De eerste was wel heel tof: een kloppend hartje (177/min) en een klein wezentje van ongeveer 3cm. We werden er stil van. En kregen een paniekaanval. Augustus zal rapper daar zijn dan we denken en er moet nog zoveel gebeuren. :)
Vandaar enkele praktische vraagjes aan jullie:
- geboortelijst, pamperrekening of beide?
- wanneer geboortekaartjes?
- Wanneer suikerbonen?

Allez, ik weet nog wat doen!! Maar dit weekend nog even uitblazen. We gaan er een paar dagen tussenuit. Dan kunnen we alles eens op een rijtje zetten en een to-do lijst opstellen.

groetjes,
Ellen
...

missi

Berichtdoor missi » 09 jan 2008, 16:56

hey allemaal,

heel erg bedankt voor alle info. We zijn vandaag dus ons 'toekomstig kindje' gaan inschrijven in een creche. Ben met mijn man naar de twee creches die ik het leukst vond geweest en hij heeft dan de uiteindelijke beslissing mogen nemen (en gelukkig was dat dezelfde als die ik wou nemen ;) ). k Moet wel zeggen dat ik me er toch een beetje vreemd bij voel... We weten nog helemaal niets over ons kindje, maar wel waar het tot 2,5jaar zo'n 4 dagen per week zal zijn...

Voor de rest maak ik nog niet te veel plannen en zo. Volgende week woensdag weer echo, ben de dagen echt aan het aftellen! En ik denk wel dat als dan alles in orde is, ik mij niet meer ga kunnen inhouden.

Veel groetjes,
Missi

mollie

Berichtdoor mollie » 09 jan 2008, 19:31

vandaag naar de gyne geweest... wat een onbeschrijfelijk gevoel zeg! wou dat ik dit alle dagen kon zien :)
blijkbaar zijn we vier dagen minder zwanger dan we dachten...

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgerekend 16 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Vlinder, 26 jaar, eerste kindje, uitgerekend 23 augustus
Mollie, 24 jaar, eerste kindje, uigerekend 25 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus
Yanaika, 24 jaar, 2de kindje, eind augustus

Bie

Berichtdoor Bie » 10 jan 2008, 06:14

in brasschaat is er één op de lage kaart geloof ik, en in schoten in de paalstraat! paar huizen naast de bouwcentrale!

Nele

Berichtdoor Nele » 10 jan 2008, 07:21

Hey,

ik had heel wat leeswerk...
Het moet zalig zijn om je kindje te zien op echo. Ik verlang er ontzettend naar om het spruitje te zien en hoop dat alles goed zal gaan. Dinsdag is het eindelijk zover... aftellen !

Opvang probleem heb ik niet omdat ik zelf onthaalmama ben maar ik versta wel dat het voor jullie een hele zoektocht is en echt niet gemakkelijk !
Toen ik voor mijn dochter opvang ging zoeken vond ik het ook zo moeilijk om een plekje te vinden waar ik me goed bij ging voelen... MAar gelukkig kende ik via via wel een onthaalmama en had ze nog een plaats vrij. Maar tegen dat ik mijn dochter zou sturen is ze gestopt en zo heb ik beslist om mijn droom werkelijkheid te maken en er zelf mee te starten! Het is echt een droom en ik amuseer me enorm met mijn kapoenen... straks komt het eerste eraan!

Succes met jullie zoektocht! Het beste wat je kan doen is een langsgaan en horen of ze werkt zoals jullie het zouden willen. Voor mij was het belangrijk dat er met een heen-en weer schriftje werd gewerkt, dat er voldoende speelgoed was, knutselmogelijkheden,... Ik moest echt het gevoel hebben dat we qua opvoeding aan het zelfde zeil trokken.
Voor de keuze creche of onthaalmama ben ik niet neutraal he :)

Vandaag opgestaan met een misselijk en moe gevoel dus een zware dag...

dada
Nele

ellen

Berichtdoor ellen » 10 jan 2008, 08:29

@ Bie: bedankt: deze chreches heb ik reeds gecontacteerd. Wij wonen op de kaart, dus dat is ideaal, maar vanaf november zijn er slechts twee dagen vrij.
Dus de zoektocht gaat nog even verder. Of misschien winnen we de lotto wel dit weekend en kan ik thuisblijven :)

@ Nele: ik hoop dat dinsdag alles verloopt! Ik duim alvast voor je.

Bie

Berichtdoor Bie » 10 jan 2008, 09:36

ik heb opvang in deurne vlak achter onze hoek, maar ook pas vanaf januari 2009 dus ik probeer mijn ouderschapsverlof op te nemen, hopelijk lukt dat!

cietje

Berichtdoor cietje » 10 jan 2008, 15:17

Ik heb nu voor het eerst tijd om hier even bij te lezen... Wij krijgen rond 24 augustus ons 2de kindje - ons zoontje is er dan 3,5. Volgende week eerste echo, dus dan weet ik meer. Ik heb op de eerste dag na mijn NOD getest, en de dag erna meteen rondgebeld voor kinderopvang. Maar er is pas plaats vanaf april 2009! En ik ben beperkt in de keuze doordat ik geen auto heb en dus een plaatsje moet vinden binnen wandelafstand van de school van de oudste - pfff...

Veel succes allemaal, en al diegenen die even misselijk zijn als ik wens ik veel sterkte!

Cietje

Nele

Berichtdoor Nele » 10 jan 2008, 17:08

Hey

vandaag weer een mindere dag en terug wat bloedverlies (echt niet veel)... pfff
Het is echt helemaal geen zorgeloze zwangerschap... bij mijn eerste was het toch een leuker gevoel hoor.
Nu nog 5 dagen en dan eindelijk gaan we weten wat er aan de hand is en ik blijf hopen dat we een kloppend hartje gaan zien! Het afwachten is lastig... en elke dag is spannend.

groetjes,

Nele

Lilith

Berichtdoor Lilith » 10 jan 2008, 18:08

Nele, laat hier zeker zo vlug mogelijk iets weten als je bij de gyn bent geweest. Hopelijk is alles in orde.

Ik schrok daarnet ook wel even op het toilet: bij het afvegen was er wat bloederig slijm te zien. Ik heb nooit maar een klein beetje bloedverlies gehad bij mijn eerste zwangerschap, dus dit maakt me wel een beetje bang. En ik mag pas op 30 januari terug naar de gyn. Nu, ik ben nog niet in paniek hoor, maar het was wel even schrikken. Ik zal een beetje afwachten, en heb ik het nog eens voor, ga ik toch wel even bellen naar de gyn.

Bie

Berichtdoor Bie » 11 jan 2008, 07:31

hoi allemaal, mijn bloedverlies is gestopt. iemand die we kennen was 2 dagen voor mij uitgerekend en ze gaat eergisteren op echo en ze zien dat het hartje gestopt was met kloppen op 7w 3d. nu voel ik me kei ongerust... kan ni meer slapen, zit heel de dag te piekeren. mijn borsten doen minder en minder pijn, ik voel helemaal ni of ik wel zwanger ben. help!!!! wie kan mij gerust stellen?
ik moet woensdag terug op controle, maar tegen dan ben ik helemaal zot denk ik.

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 11 jan 2008, 07:54

Lilith,
Als het erg weinig bloed verlies was en roze achtig of bruin, niet al te ongerust worden, heb het intussen ook al gehad, en in mijn vorige zwangerschap ook.....
Meestal wijst dat op innestelingsbloeding kan zeker tot op 12 weken.....
En Nele ook jij positief blijven denken hé! En ook jij Bie.

Iemand op het werk was ook net haar baby'tje verloren op 8 weken, 2 weken voor ik wist zwanger te zijn.
Ik vond het zwaar en moeilijk om haar te vertellen dat ik zwanger ben, ik heb het haar zelf heel voorzichtig gaan vertellen, en ze nam het eigenlijk zeer goed op....
Was ban voor haar reactie.

Als jullie erg ongerust zijn, maak dan gewoon ff een vroegere afspraak bij de gyn?
Allé mijn gyn neemt u dan wel ergens tussen.....
Ook ik had gebeld voor mijn bloedverkies dat ik op 7 weken heb gehad, en zei dat ik niet echt ongerust was, toch zeiden ze dat ik toch beter ff op kontrole ging, dat het beter is het es op te volgen, en dat ik dan ook op mijn gemak zou zijn....
Tja de ene gyn is ook de andere niet hé, en het valt waarschijnlijk ook te zien hoe druk hij het heeft.....

Hier gaat alles verder ok, we proberen Orlando nu duidelijk te maken dat er een kindje in mama's buik zit, maar hij begrijpt dat niet zo goed, hij zegt dat hij ook kindje in buik heeft..... :hoho
Misschien, als het allemaal zichtbaar begint te worden en er wat beweging in komt, dat hij het dan meer zal gaan beseffen.

Allé ben weer es weg

Ciao
Stella

Evita

Berichtdoor Evita » 11 jan 2008, 09:11

Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb.
Ik ben dus 27 en vandaag 10 weken zwanger van ons eerste kindje.

Ik wil jullie allemaal success wensen en de dames die wat bloedverlies hebben, houd de moed erin!!!! En als het te erg wordt, ga gewoon naar spoed, beter een keertje meer dan een keer minder ;)

Hier alles in orde, maar gezien dit mijn eerste zwangerschap is, weet ik niet altijd goed of het nog alles in orde is....als mijn borsten bv minder pijn doen, raak ik even in paniek, pffffffffffff, niet makkelijk. Bloedingen heb ik nog niet gehad. Ik neem trouwens Utrogestan (ben zwanger via ICSI en meestal geven ze dat tot 12 weken).

Waar ik wel last van heb is het constipatie :( :( Hebben jullie dat ook??????
Zijn jullie al wat bijgekomen? Hebben jullie al een buikje?

Ik heb nog één broek die nog net past, morgen ga ik wat winkelen, komt goed uit met de solden :)

Wat ik nog wou vragen; zijn er hier vrouwen die hun werk gaan opgeven of die helemaal niet werken? Ik heb echt grote twijfels....Ik werk ver van huis, mijn man ook. Wij zijn allebei van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds weg. Grootouders om op ze terug te vallen hebben wij ook niet (mijn ouders wonen veel te ver, 2000 km, mijn schoonouders zijn al oud en ziek). Ik heb altijd gezegd dat ik geen thuisblijfmama wil worden, maar nu dat het zo ver is, dat ik zwanger ben, zie ik het niet echt zitten om mijn kind 12 uur per dag af te staan....Ik heb geen mogelijkheid om halftijds te gaan werken....pfffffffff, moeilijk. Zijn er nog vrouwen die denken om thuis te blijven?

Groetjes,
Evita

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 11 jan 2008, 09:45

Zal blij zijn als ik dinsdag bij de gyne kan gaan.
Dat wachten duurt toch altijd zo lang.
Ben al blij dat ik nog steeds kan gaan werken.
Bij Eneas zat ik nu al thuis.
Hoop dat ik het deze keer langer volhoud.

Voor diegene die licht bloedverlies hebben: heb dit bij eneas ook gehad, als het niet te erg is kan dit geen kwaad.
Als je je te veel zorgen maakt kan je best gewoon even langs de gyne gaan.
Mijn gyne neemt me gewoon ergens tussen als er wat mis is.

ellen

Berichtdoor ellen » 11 jan 2008, 14:14

@Bie en Lilith: als jullie niet helemaal gerust zijn, zou ik zeker wat vroeger op controle gaan. Via de spoed kunnen ze julie alleszins al helpen en geruststellen.

@Evita: Ik ken het probleem van constipatie. En ik probeer dingen te eten die zouden moeten helpen, maar tevergeefs. Ook wat het werk betreft: ik heb altijd gezegd dat ik blijf werken en (voorlopig) geen ouderschapsverlof zou opnemen. Maar nu begin ik ook te twijfelen. Helemaal thuis blijven zou financieel niet haalbaar zijn. Hoewel. Wij zijn 5 dagen per week aangewezen op kinderopvang omdat de grootouders te ver wonen, dus dat kost ook wel wat. Het is natuurlijk fiscaal aftrekbaar.
Ben net nog op twee plaatsen gaan kijken. Het ene was niet zo heel gezellig, maar ze waren heel vriendelijk en er waren niet al te veel kindjes. Het andere zag er op de website fantastisch uit en ook aan de telefoon had ik een heel goed gevoel. Ik er langs om wat meer info te krijgen. Aan de voordeur kreeg ik enkel brochuren en het reglement. Ik vroeg wanneer we eens langs konden komen om de creche te zien, en dat zou enkel kunnen wanneer we het reglement voor akkoord zouden ondertekenen. Ze vragen immers een annulatiekost bij afwezigheid en ziekte en niet iedereen is hiermee akkoord. Veel heb ik dus niet gezien (enkel de voordeur), maar eigenlijk zag het er wel goed uit. (door het raam alleszins:) ) Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zal het reglement eens doornemen als het droog is, want ik stond buiten in de regen :)

Vrijdag nog twee afpraken. Het ligt niet voor de hand om iets te vinden voor 5 dagen. Maar we zoeken verder.

Nele

Berichtdoor Nele » 11 jan 2008, 14:57

Hey,

Ondertussen ook ziek geworden, de buikgriep heeft me geveld en ik ben echt wel super zwak...
Mijn bloeddruk is te laag waardoor ik voortdurend moet oppassen om niet flauw te vallen... mijn zetel en bed zijn de plaats waar ik momenteel het grootste deel van de dag me bevindt. Gelukkig dat mijn man voor de kleine meid kan zorgen want het risico was te groot dat ik met dochter in de grond ging vallen.
Het bloedverlies is meer bruin bloedverlies en als ik hier dan lees dan is dit mss helemaal niet zo erg... Maar ik ga ontzettend blij zijn als we dinsdag zijn (hopelijk zal ik dan ook nog steeds een gelukkige mama zijn).
Hebben jullie soms nog steken in je buik?

@Ellen succes met je zoektocht naar opvang, wel raar dat je bij de ene creche niet verder mocht dan de voordeur. Had je een afspraak of gewoon eens langsgegaan?

@Evita
Moeilijke keuze, maar mss is het mogelijk om werk dichter bij huis te vinden zodanig dat je kindje toch geen zo'n lange dagen in de opvang moet. Of zie je dat niet haalbaar? Ik heb beslist om eerst heel lang bij Lore thuis te blijven en uiteindelijk ben ik dan ook als onthaalmama begonnen. Ik zag het niet zitten om mijn dochter naar de opvang te brengen elke dag. Gelukkig was dit financieel wel haalbaar anders ging ik haar ook naar de opvang moeten brengen.

@Bie
Niet teveel zorgen proberen te maken! De zwangerschapskwaaltjes verminderen soms he en dan wil het niet zeggen dat je kindje niet meer ok is.
Als je je teveel zorgen maken mss even vroeger bij de gyn proberen te geraken.

groetjes,

Nele

Terug naar “Je bent zwanger!”