Kindjes voor augustus 2008

M

RE: Kindjes voor augustus 2008

Berichtdoor M » 02 jan 2008, 13:45

Hallo dames
ik heb een vraagje, ik heb sinds het weekend pos getest
mijn laatste regels waren op 01/12/2007 voor wanneer zou het dan zijn en nog ietske.
Ik ben al sinds maandag misselijk, soms alleen smorgens maar nu ook
de hele dag, is dat normaal dat het zo vroeg is, want uiteindelijk ben ik nog maar een paar dagen over tijd aangezien mijn nod op 27/12/07 was.
bedankt en groetjes

Ine

Berichtdoor Ine » 02 jan 2008, 16:15

Hoi M
Heb je gegevens ingegeven op babybrabbel. org bij interactief datumcalculator en daar staat dat je uitgeteld bent voor 6 september 2008.
Je moet het zelf maar eens ingeven je krijgt er nog een hoop andere informatie. Zoals dat je 5 weken zwanger bent. Je kindje een maagd zal zijn van sterrebeeld, wanneer het meeste geboorte afwijkingen (5 jan-9febr)zouden kunnen ontstaan, wanneer je kans op miskraam afneemt (23 febr) en nog veel meer.
Gewoon naar www.babybrabbel.org gaan
interactief
datumcalculator en bovenaan 01 december ingeven. Andere data moet je niet invullen dat is om de gemiddelde duur van je cyclus te berekenen als die niet altijd 28 dagen zou zijn.
en dan drukken op bereken.

Alvast proficiat!

mollie

Berichtdoor mollie » 02 jan 2008, 17:35

toch raar dat die site's meestal een dag verschillen
op die babybrabbel ben ik uitgerekend voor 22augustus, op babyplaza.be ook en op 9maand is het voor 21augustus.
ben eens nieuwsgierig wat de gyne gaat zeggen, volgende week mag ik eindelijk gaan!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 17:57

Ik denk dat de verschillen in uitgerekende datum mogelijks iets te maken hebben met het feit dat het volgend jaar een schrikkeljaar is. Wellicht houdt niet iedere site daar rekening mee ...

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 17:58

oepsie ... ik bedoelde natuurlijk dat dit jaar een schrikkeljaar is! (tja, het is nog even wennen aan die 2008 hé!)

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 03 jan 2008, 12:56

Hoi,
Ik ben de afgelopen dagen minder intens bezig geweest met mijn zwangerschap, heb me vollidig toegelegd op ons zoontje.....
Gisteren is hij moeten binnen gaan om de amandelen en poliepen te verwijderen....
Dat dutske, ik heb echt met hem te doen......
Je ziet dat hij pijn heeft bij het slikken, maar toch houd hij zich goed sterk.
Hij ligt nu ff te dutten in de zetel dus profiteer ik van de sit. om ff te komen typen......

Bij mij rekende babybrabbel ook 7 aug uit. de gyn zegt 8 aug. het zal in elk geval wal ergen daar rond zijn hé ;)

Voilla, nog vlug ff een en ander checken, en dan weer naar mijn kleine ventje :(

Stella

mollie 7w

Berichtdoor mollie 7w » 03 jan 2008, 19:57

ik heb al een paar uur lage rugpijn en af en toe zo wat ongi-pijnen (of zou het van mijn rug kunnen komen)
heeft dit nog iemand gehad op 7 weken? zal toch geen kwaad kunnen hé...
voor de rest ben ik nog altijd misselijk en gevoelige borsten
t zal mss wel beteren met eens goed te slapen

Bie

Berichtdoor Bie » 03 jan 2008, 20:00

mollie ik had dit in het begin van deze week ook, nu is het beter,
ik ben morgen 8 weken dus ongeveer evenver!

Bountie

Berichtdoor Bountie » 03 jan 2008, 20:24

Hallo allemaal!

Ik sluit me hier graag aan: vorige week naar de dokter geweest en de voorziene bevallingsdatum is 31/08/08! Spannend!

't Is m'n tweede, want we hebben al een zoontje van vier.

Voor de rest al meteen een hele klets symptomen: misselijk en moe, duizelig,... veel meer dan de vorige keer lijkt het wel, of zijn die herinneringen al wat vergeten? ;)

Tot gauw!

Ine

Berichtdoor Ine » 03 jan 2008, 21:43

Hoi

@mollie ik ben zaterdag 8 weken en ik heb ook last van rugpijn en ongi pijnen. Een soort krampen aan mijn baarmoeder en elke keer heb ik schrik dat ik bloedverlies ga hebben als ik naar de wc ga.
De gyn zei dat dat is van het groeien en rekken van de baarmoeder en dat het geen kwaad kan.
Ik ben ook wat misselijk s morgens en als ik lang niet gegeten heb en last van gevoelige borsten.

Ik heb ook al af en toe last van mijn bekken. vorige keer heb ik dat ook heel fel gehad en heb ik een bekkenband moeten dragen, maar nu vind ik dat het wel heel erg vroeg begint.Het is nog niet fel maar als ik een plotse beweging maak of zo. Is er nog iemand met bekkeninstabiliteit?

groetjes

Nele

Berichtdoor Nele » 04 jan 2008, 08:36

Hey

blij te lezen dat die buikkrampen normaal zijn, was al bang dat het uiteindelijk toch nog slecht ging aflopen...
Maar als jullie er ook last van hebben, dan is het normaal... oef.
Die misselijkheid heb ik ook en ik moet om de zoveel tijd iets eten of voel me echt zwak en misselijk..
Van mijn bekken heb ik geen last vorige zwangerschap ook niet dus hoop dat het zo blijft. Ine wanneer moet je terug naar de gyn? Anders kan het dan eens vragen. Misschien is het normaal dat je bij een tweede zwangerschap er vlugger terug last van zal hebben. Misschien met op enkele bewegingen te letten dat het kan beteren...

groetjes,

Nele

mollie

Berichtdoor mollie » 04 jan 2008, 09:03

toch wel leuk zo'n forum...
ben weer een stuk geruster! als het erger ging worden ging ik wel naar de gyne bellen maar ik ga die nu niet opbellen voor alles en nog wat
vandaag is het trouwens over.
heb anders ook wel gemakkelijk last van mijn rug dus eigenlijk is het wel normaal hé, maar toch vrees je altijd het ergste.
bedankt voor jullie antwoorden

Lies

Berichtdoor Lies » 04 jan 2008, 12:25

Hallo allemaal

Ik weet sinds enkele dagen dat er rond 28/8 weer een boeleke bijkomt. Het is ons tweede kindje, ons zoontje is momenteel 17 maanden. Maandag mag ik langs de gyn, ik hoop dat alles ok is. Momenteel heb ik veel minder ongemakken dan bij de eerste, enkel dat ik een paar dagen geleden echt felle diarree heb gehad. Wel lastig als je geen imodium mag innemen.

Lilith

Berichtdoor Lilith » 04 jan 2008, 13:15

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook enorm veel last van bandenpijn, dat was soms niet alleen ongemakkelijk, maar het kon ook echt pijn doen. Precies hevige maandstondenpijn.
Deze keer heb ik dit NIET, maar ik denk dat dat komt omdat ik nog maar 5 maanden geleden ben bevallen, en het een en ander ni echt meer moet uitrekken ;-) Zou toch kunnen he?

Straks om half 6 naar de gyn voor de eerste echo!! Ik ben echt nerveus, hopelijk zien we een hartje kloppen (want ik voel me helemaal niet zwanger of zo, soms alleen een beetje misselijk), en dan ga ik echt een datum meekrijgen om naar toe te leven.
Volgens allerhande sites zou het toch voor 11/8 zijn, zo vlug al!! Ik dacht eerder eind augustus.

Ine

Berichtdoor Ine » 04 jan 2008, 15:58

Hoi

@nele ik moet 23 jan terug naar de gyn, dan ga ik het eens vragen denk ik.
Ik probeer een beetje op te letten dat ik geen bruuske bewegingen maak en dan gaat het wel.

groetjes

Lilith

Berichtdoor Lilith » 04 jan 2008, 18:28

Het is nu officieel: ik ben 7 weken en 5 dagen zwanger, de vermoedelijke bevallingsdatum is 16/8. Ons kindje is nu 15 mm groot, en het hartje ging al goed te keer. We zijn vertrokken!!

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgerekend 16 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Mollie, 24jaar, eerste kindje, uitgerekend op 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Vlinder, 26 jaar, eerste kindje, uitgerekend 23 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus

Basje

Berichtdoor Basje » 06 jan 2008, 11:06

Hallo allemaal, aan iedereen mijn beste wensen en natuurlijk een gezond baby'tje in augustus!

Vinden jullie ook dat de tijd zo vooruit kruipt tot die 12 weken daar zijn? Normaal gezien vliegen de dagen en weken precies voorbij, maar nu... Op 21 jan. mag ik eindelijk voor een echo, aangezien het bij de eerste echo nog te vroeg was om iets te zien behalve het vruchtzakje ben ik toch wel een beetje onzeker! Jullie hebben al bijna allemaal het hartje horen of zien kloppen, dat stelt toch ook een beetje gerust (voor even). Geduld is een schone deugd zeker?

Morgen is de vakantie gedaan en ik heb mijn collega's nog niets verteld, dat wilde ik eigenlijk ook pas eind januari doen. Nu vind ik precies wel dat ik op die 2 weken een dikkere buik heb. Dit komt waarschijnlijk gewoon door mijn darmen. Nu moet ik dat dus proberen te verbergen met mijn kleding. Ben ik de enige of is er bij jullie ook al een buikje?

groetjes

Bie

Berichtdoor Bie » 06 jan 2008, 16:27

ik heb ook al een echt buikje hoor!!! ben al nieuwe broeken moeten gaan kopen, en mijn truitjes komen al wat korter!

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 06 jan 2008, 18:17

Ik ben in kilo's nog niet erg bij gekomen, enkel ook wat meer buik, dat zou eerder te maken hebben met het feit dat je in je zwangerschap meer vocht gaat vast houden.....
Wat mijn kleding betreft, daarin heb ik ff geluk, was tot kort voor de bevalling 8 kg afgevallen, dus mijn wijdste kleren zullen nu nog ff terug van pas komen.
Gelukkig had ik ze bewust nog niet de deur uitgewiept ;)

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 06 jan 2008, 18:30

Ik ga me even tussen het lijstje zetten.

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgerekend 16 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Mollie, 24jaar, eerste kindje, uitgerekend op 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Vlinder, 26 jaar, eerste kindje, uitgerekend 23 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus
Yanaika, 24 jaar, 2de kindje, eind augustus

mollie

Berichtdoor mollie » 06 jan 2008, 19:37

hier kruipt de tijd ook vreselijk traag voorbij.
woensdag gaan we de eerste keer naar de gyne en ik kijk er echt naar uit... denk dat ik pas dan ga geloven dat ik echt zwanger ben en dat alles in orde is!

ik heb eigenlijk vooral last van mijn darmen, tegen 's avonds kan ik mijn broek echt niet meer toehouden. ben in de solden een zwbroek gaan halen en dat voelt 's avonds toch vele beter aan, verdraag die broeken niet zo langs mijn navel!
mijn buik staat 's avonds echt opgezwollen!

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 08 jan 2008, 07:54

hier valt alles nog reuze mee, ook mijn darmen zijn wat gevoelig. Men praat van zwanger zijn en constipatie? bij mij is het omgekeerd, als ik iets voel moet ik lopen..... Had dat van mijn 1e ook.
op 23/1 moeten we terug nr de gyn. Nekplooimeting en zo.....
Gisteren voor het eerst bloed laten afnemen bij huisarts.

Alles verloopt prima, heb gisteren ook mijn colléga's ingelicht allen waren positief ;)

Stella

Nele

Berichtdoor Nele » 08 jan 2008, 08:05

Hey,

nog een weekje en dan eindelijk naar de gyn. terug... hopelijk ziet alles er goed uit!!! Dan pas zal ik opgelucht zijn.
Al moet ik zeggen dat ik me wel zwanger voel hoor. Heel de dag door misselijk en ik probeer te eten en soms moet ik echt eten omdat ik me zo zwak voel.
De spanning de voorbije weken (en nu nog) zullen er ook geen goed aandoen.

Eens die 3 maanden voorbij zal alles wel weer beter gaan he. Hopelijk dan ook weer meer energie want nu loop ik er eerder als een zombie bij, zo moe dat ik ben. Amai, echt niet te doen... Ik kan tegen de middag al met moeite mijn ogen openhouden. Erg hé... maar ja het hoort erbij. En dat neem ik er allemaal graag bij als ik maar weet dat het kindje aan het groeien is...

ik ben druk aan het aftellen naar volgende week, dat we maar vlug een week verder zijn.

Mollie veel plezier woensdag bij het zien van je kindje en laat ons dan weten hoe het was he...

Stella super dat de collega's zo positief reageren...
Ik zal het pas vertellen als die 3 maanden voorbij zijn.
En voor mij hoop ik dat de ouders ook positief zullen reageren en de dienstverantwoordelijk ook. Maar ze wisten dat er nog gezinsuitbreiding ging komen , dus ja... het zal wel meevallen.

groetjes,

Nele

Nele

Berichtdoor Nele » 08 jan 2008, 08:12

Hey,

zoals Mollie schrijft heb ik ook al last van mijn buikje en daardoor dat het nog niet geweten is kan ik geen zwbroeken aandoen... maar wat verlang ik ernaar !
Dan is die druk toch weg.
En nu moet ik me behelpen met 3 broeken die nog ruim genoeg zitten... De andere spannen echt teveel vooral tegen de avond toe. Hopelijk red ik het toch nog even op die manier. Anders zullen het rokjes worden want die zitten ook losser en lager dan een broek.
En weten dat er hier thuis al zwbroeken liggen van mijn eerste kindje he... dan is die verleiding echt groot om ze aan te trekken... Maar ik hou nog even vol...

groetjes,

Nele

Yanaika

Berichtdoor Yanaika » 08 jan 2008, 08:28

Ik mag de 15de naar de gyne.
Pas dan zal ik gerust gesteld zijn dat alles goed gaat.
Ik ben nu een 7 tal weken ver en moet dus nog wat oppassen.
Op mijn werk weten ze het al, ik werk in een RVT waar de werkdruk nog al hoog ligt (smorgens sta je bvb alleen voor 10 mensen die je moet wassen, bedden maken, eten opdienen afdienen.
En er zitten enkele mensen tussen die je in principe alleen zelfs niet kan doen als je op zowel je eigen comfort als dat van de mensen let.
Savonds is het zelfs nog erger want dan sta je alleen voor 20 mensen om opte dienen, afdienen, omkleden, in bed stoppen,...
Op zich is dat allemaal heel haalbaar, maar als zwangere loop je toch enorme risico's.
Mijn ouders en schoonouders zijn ook al op de hoogte en zijn zeer blij, al hadden ze zo snel geen 2de verwacht. :)

Terug naar “Je bent zwanger!”