Kindjes voor augustus 2008

Alice

RE: Kindjes voor augustus 2008

Berichtdoor Alice » 27 dec 2007, 12:14

@ Nele:
hebben ze ook bloed geprikt bij jou? om te kijken of je hcg goed zit?
dan heb je ook wat meer zekerhied toch.... bij mij konden ze vorige week ook nog weinig zien.. maar hcg was goed en een paar dagen later flink toegenomen!!

Gewoon voor jezelf staan hoor... goeie check is nooit verkeerd.

Nele

Berichtdoor Nele » 27 dec 2007, 12:32

@Alice

Dank je voor de tip dat is niet gebeurd, maar kga nu beetje geduld oefenen want ik heb een grote hekel aan prikken... en probeert dat echt tot een minimum te beperken. stom he...

en kga er nu vanuit dat alles goed komt... we zien wel !

Want uiteindelijk kunnen ze er toch niks aandoen he, als het een mk wordt dan kunnen ze het niet tegenhouden. BAH !

duimen maar...

groetjes,

Nele

L

Berichtdoor L » 27 dec 2007, 14:49

Hallo,

Heb eens een vraagje. Ik zit (volgens eigen berekening) juist in de 7de week. Ik heb bijna constant last van krampjes in de onderbuik en lage rugpijn. Soms worden de krampen echt wel hevig. Heb geen bloedverlies, wel veel witverlies.
Zijn er nog die dit hebben en is dit normaal?? Mag pas volgende donderdag naar de gyneacoloog en ben er niet gerust in (hoewel ik er niet te veel probeer aan te denken).

Groetjes, en alvast bedankt voor de raad!

Lien

stefanie

Berichtdoor stefanie » 27 dec 2007, 16:52

Nele , ken de schrik voor prikjes... Maar toen wij aan ivf begonnen moest ik me daar snel overzetten hihi. Nu nog zie ik er echt tegenop.

Mussi , ook ik zit in het onderwijs! We zullen dus een extra lange vakantie hebben.

Nina, ik begrijp je angst hoor. Ik heb nu wel nog nooit miskraam gehad maar heel veel geduld en pijn moeten overhebben voor de zwangerschap ( ivf/ICSI) Nu ben ik ook zo bang dat het zou mislopen en dat ik dat allemaal nog eens zou moeten ondergaan... ieder toiletbezoek blijft bij mij dan ook spannend. 2 januari eerste echo en dan ben ik 7 weken. Hoop dat de tijd vlug voorbij gaat!

groetjes xx

missi

Berichtdoor missi » 28 dec 2007, 04:56

hey allemaal,
ben hier een paar dagen niet meer geweest en heb veel moeten bijlezen...

@ Bella: ik ben nu 9 weken zwanger en heb zo goed als geen symptomen. Soms niet goed naar het toilet kunnen gaan (ook al drink ik veel water en eet veel vezels en zo), af en toe wat steekjes in de onderbuik en een beetje gevoelige borsten. Maar geen misselijkheid of zo. Ben wel heel snel moe. Gelukkig was het de laatste dagen vakantie voor mij, want heb toch geregeld tot 11 a 12 uur in mijn bedje gelegen. En nu ben ik dan weer om 4u30 wakker geworden en kan ik niet meer slapen...

@Nele: ik hoop echt dat je inderdaad minder lang zwanger bent dan je dacht en dat alles in orde is. Hopelijk weet je 15 januari meer he!

@Alice: spannend seg, een tweeling! Waarom zeg je eigenlijk dat de KANS groot is. Hebben ze dit bepaald met je hCG of hebben ze een echo gedaan?

@Nina: heel veel succes meid! En positief denken he!

@n(U): pfff, zo lang je man moeten missen en dat wanneer je zwanger bent. Dat zal toch ook niet makkelijk zijn waarschijnlijk. Je gaat in ieder geval wel altijd weten waarover vertellen als je hem belt/mailt...

@Mussie: pffffff, kinderopvang: ik heb ook het adres van die dienst van onthaalmoeders al opgezocht maar ben er nog niet langs geweest. Ergens vind ik het toch zo raar om nu al achter opvang te zoeken.... Maar zal er toch maar eens werk van proberen te maken, want blijkbaar is dat toch vrij dringend. We weten wel niet goed wat we juist willen. Onthaalmoeder, minicreche, creche... Ik heb van allemaal al positieve en negatieve verhalen gehoord dus... Ik vind het wel vreemd dat je dan voor de geboorte nog niet weet bij welke onthaalmoeder je kindje juist zal terechtkomen.

En ondertussen is de maand augustus al bijna vol... ;) Heb net gezien dat er al een topic gestart is over kindjes uitgerekend voor september 2008! Stilaan begint het dus wel "echt" te worden he. Wij beginnen hier meer en meer te beseffen dat we binnen een goei 7 maand mama en papa gaan zijn. Mijn ouders zijn stilaan over de 'shock' heen (toch ook een hele verandering om ineens te beseffen dat je grootouders wordt blijkbaar) en zijn nu ook al aan het uitzien naar kinderkamers en zo :) ('t is hun eerste kleinkind en ze zijn het al aan het verwennen nog voor het geboren is).

spannend allemaal toch he

groetjes,
missi

Lilith

Berichtdoor Lilith » 28 dec 2007, 06:43

@Nele, de moed erin houden he meisje. Hoewel ik je angst wel kan voorstellen, die eerste weken zijn eigenlijk niet goed voor de bloeddruk he...

Hier hebben we het nieuws toch ook maar verteld met kerstdag, ik kon niet langer wachten! We dachten het eerst pas op oudejaar te zeggen, maar ik wilde het van mijn hart.
Ze reageerden allemaal verrast en blij, maar wel anders dan bij ons eerste kindje. Tja, draai het en keer het zoals je wil, een tweede kindje is altijd al iets gewoner he. En ze hadden ergens wel verwacht dat een tweede kindje ni lang op zich zou laten wachten.
Ik hoorde mijn moeder in de keuken zo zeggen: "Da's goed, zo kort opeen, ze moet niet wachten tot ze zo oud is als Wendy Van Wanten" hahahaha, ik denk ni dat ze wist dat ik het hoorde!
Ik vroeg aan mijn moeder of ze het zag zitten om op 2 kleintjes te passen, en ze twijfelde. Ze ging erover nadenken (ah ja, want zoniet moesten we dringend beginnen uitzien naar opvang). Maar o jee, toen we eens begonnen opzoeken naar prijzen voor opvang, JAWADDE!!!! Dat iedereen dat zomaar kan betalen, en het is nu niet dat we zo weinig verdienen, we hebben volgens mij een gewoon gemiddeld loon.
Gelukkig zei mijn moeder dan gisteren dat ze toch voor de opvang van ons 2 kleintjes zou zorgen. Ik moest toch effe een traan laten van opluchting, want ik had er al echt mee ingezeten.

Verder spannend afwachten, nog 1 weekje en dan naar de gyn. Misselijkheid is al iets beter, maar hetgeen me wel wat beangstigt, is dat ik af en toe terug mijn puffer moet gebruiken (dat ik ademtekort heb, en begin te piepen). Ik hoop dat alles in orde is met het vruchtje, want normaal kan ik tijdens mijn zwangerschap echt wel zonder puffer (raar he, blijkbaar heel gezond, zwanger zijn ;-))).

katrien2

Berichtdoor katrien2 » 28 dec 2007, 13:06

Hallo iedereen,
Ik ben zwanger voor ons tweede kindje. Normaal (op basis van mijn laatste cyclus) zou ik net 7 weken zijn maar gisteren bij de echo zei de dokter dat het iets minder lang is. Dat zou kunnen omdat ik niet heel regelmatig ben en iets langere cyclussen heb. Hij dacht tussen de 5 en de 6 weken. Nu was hij wel nog heel voorzichtig en zei hij me dat ik volgende keer wel mijn moederboekje zou krijgen. Er was dus ook nog geen hartje te zien. Hij sprak wel niet over 'gestopt met groeien' maar ik denk daar wel aan. Zou hij dat kunnen gezien hebben? Binnen 2 weken mag ik terug. Maak me wel wat zorgen want ook ik voel weinig, zelfs mijn borsten doen geen pijn (maar dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet).

Anna

Berichtdoor Anna » 28 dec 2007, 13:30

@L: Ik heb ook veel witverlies gehad de vorige zwangerschappen, dus dat is wel normaal. Bij de eerste had ik in het begin ook enorme krampen. Eerst dachten ze aan een mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar alles bleek normaal.

@alle nieuwen: Welkom!!! En hopelijk gaat alles verder goed!

@Alice: Ik begrijp waarom je zegt dat de KANS bestaat op een tweeling. Ik had bij mijn vorige zwangerschap op 8 weken ook een tweeling, er waren zelfs al twee hartjes die klopten. Op 10 weken bleek het er nog maar één te zijn. Ik had nochtans geen bloedverlies of krampen gehad. Nr. twee was gewoon 'opgelost'. Blijkbaar komt dit vaker voor en heet dit een 'vanishing twin'. Een gril van de natuur...

Ik moet ook eens gaan beginnen rondhoren voor kinderopvang. Tegen dat nr. 3 geboren wordt zullen de twee oudsten reeds naar school gaan. Dus ik zou graag een kinderopvang in de buurt zoeken.

Wij hebben het ook gezegd met Kerstavond. En iedereen was aangenaam verrast. Allé, verrast... Ze wisten wel dat we een derde wilden en dus was de verrassing niet meer zo groot. Maar toch wel leuke reacties gehad. Het zal ook het laatste kleinkind worden langs mijn kant. Mijn broer en zussen willen ze zelf geen meer. Dus... nog eentje om te vertroetelen!

Groetjes,

ellen

Berichtdoor ellen » 28 dec 2007, 13:32

Ook wij hebben met kerstmis de grootouders ingelicht. Ze waren allemaal heel blij en mijn moeder kon haar tranen niet bedwingen. Ik wordt 32 en waarschijnlijk dachten ze dat het er niet meer van ging komen.
Volgende week de eerste echo. Dat zal toch wel meer zekerheid geven. Dan zal ik negen weken en drie dagen zijn. (volgens huidige berekeningen)
Hopelijk verloopt alles goed.

In dit forum werd het reeds gevraagd, maar ik heb nog geen antwoord gelezen: wat is het wondermiddel tegen striemen? Iemand suggesties?

Vlinder

Berichtdoor Vlinder » 28 dec 2007, 15:26

Hallo,

Hier nog iemand die zich graag bij het lijstje van Augustus wil voegen!
Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje. Ik ben uitgeteld voor 23 augustus. Ik heb mezelf dus in het lange! lijstje geplaast.
Hier niet echt veel kwaaltjes enkel braakneigingen bij sommige geuren en pijnlijke borsten voor de rest alles ok!

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Mollie, 24jaar, eerste kindje, uitgerekend op 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgeteld einde augustus??
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Vlinder, 26 jaar, eerste kindje, uitgerekend 23 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 28 dec 2007, 18:33

hoi daarnet naar gyn geweest op kontrole voor mijn weinig bloedverlies, en zoals gedacht, nix aan de hand
weer echo gehad, het begint al mooi te vormen hoor heeft al 4 stompkes voor de armpjes en beentjes, heeft een goed gevoel dit te zien ;)

Nele

Berichtdoor Nele » 28 dec 2007, 20:49

@ Stella

Het moet idd super zijn om al meer te zien van je spuitje !! En gelukkig betekende het bloedverlies niks!!
(hopelijk is het hier ook zo :) )

Voor degen die de vraag stelde ivm striemen...
Ik denk dat het voor een deel ook te maken heeft met hoe je lichaam is... ik bedoel de ene zal er last van hebben en de andere niet. Ik heb geluk gehad bij de eerste zwangerschap dat ik geen striemen over gehouden heb. (alleen een beetje op mijn borsten maar die vervagen) Wat ik op mijn buik gesmeerd is een olie vanuit een kruidenwinkel, essenza... Maar ik denk dat gelijk welke massageolie of creme me hetzelfde resultaat ging opbrengen! Het was gewoon leuk voor de papa dat hij ook iets kon doen.

Voorlopig heb ik geen bloed meer verloren dus hoop ik echt dat het nog innestelingsbloed was... duimen maar.

Voor iedereen een goed weekend !!

groetjes,

Nele

Nele

Berichtdoor Nele » 28 dec 2007, 20:58

ben hier nog eens...

@katrien 2
Ik herken je angst... hier is het ook zo. Volgens de echo is het vruchtje ook nog kleiner dan het zou moeten zijn voor een zwangerschap van 7 weken... Maar zoals je zelf zegt we hebben geen zekerheid wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden, dus mss klopt alles !!
We moeten erin geloven dat als we volgende keer gaan we een hartje gaan zien kloppen. Wanneer moet je volgende keer gaan? ik moet op 15 januari...
Volgens mij gyn. was alles in orde zolang ik geen massaal veel bloed verlies of heel hevige pijn heb.
Het is wel vervelend he, maar we moeten geduld hebben!!

groetjes,

Nele

Ine

Berichtdoor Ine » 29 dec 2007, 00:45

Hoi allemaal,

het is weer een tijdje geleden maar ben juist terug van een week vakantie.
Ik las juist de berichten van bie en nele en heb iets soortgelijks aan de hand gehad.
De dag voor ik vertrok had ik ook bloedverlies. Ben dan met veel schrik in het hart naar spoed gegaan en daar hebben ze een echo gedaan. Daarop was het vruchtje en een kloppend hartje te zien. De gyn kon niet zeggen waar het bloedverlies van kwam maar alles was in orde.
Ik ben dan toch op vakantie vertrokken maar heb niet echt kunnen genieten omdat ik zo n schrik had. Het bloeden is wel redelijk snel gestopt.
Ik heb ook een serieuze buikgriep gehad en ben ook 3 kilo afgevallen maar de gyn zei dat dit geen kwaad kon voor het kindje.
Ik heb op 2 januari een nieuwe echo en durf tot dan niet echt blij zijn. Heb zo n schrik voor een nieuwe miskraam!
Toen ik bloedverlies had zag ik het al helemaal gebeuren. De gevoelens van mijn vorige miskraam kwamen allemaal naar boven.
Het was echt vreselijk, wil het echt niet opnieuw meemaken.

@ Nele : alles ziet er nu toch goed uit, ik voel met je mee
@ bie : dat is ook nogal schrikken geweest voor jou, maar alles gaat nu toch goed gelukkig!

groetjes

mammie

Berichtdoor mammie » 29 dec 2007, 09:49

hoi allemaal,

Ik lees jullie verhalen al een tijdje mee en normaal was ik ook een augustus-mama maar vorig weekend heb ik een miskraam gehad...
Het is een ongelooflijk rottig gevoel het moment dat je bloeding begint en de angst van het al dan niet verliezen van het vruchtje...
Dan nog niet te spreken van het letterlijk voelen verliezen van het vruchtzakje...

Dus ik ben ongelooflijk jaloers op jullie allen en wens jullie een zorgeloze zwangerschap en een gezonde baby !!!

@ Nele: enkel als de bloeding fel en constant is, zou ik me zorgen beginnen maken... ik duim voor je mee !!!

Nele

Berichtdoor Nele » 29 dec 2007, 12:44

Hey mammie,

ik vind het echt rot voor je! Ik kan me echt inbeelden wat die angst niet moet zijn! Hier is het nog elke dag angst of het wel goed zal blijven lopen. Sommige momenten geloof ik echt dat alles in orde komt en dat ik uiteindelijk mama zal worden maar andere momenten is het een rot gevoel en geloof er niet in...
Elke keer ik naar het toilet ga ben ik al bang of er bloed zal zijn... waarschijnljk zal jij dat ook gehad hebben. Jammer dat je het effectief hebt verloren. Het is waarschijnlijk niet echt een troost maar blijkbaar moet het vruchtje niet sterk genoeg geweest zijn... ik hoop echt dat je ondanks dit verdriet vlug terug de moed hebt om er weer voor te gaan en duim voor je dat alles dan super mag gaan !!

groetjes,

Nele

Ine

Berichtdoor Ine » 30 dec 2007, 16:05

Hoi mammie,

ik vind het heel erg voor jou dat het mis is gegaan!
Twee maanden geleden heb ik ook een miskraam gehad en ik weet dat het heel zwaar en moeilijk is.
Ik zat ook op het forum zwanger voor juni en ben er dan moeten weg blijven en dat deed heel veel pijn.
Hopelijk heb je veel geluk en ben je snel terug zwanger.
Bij mij is het ook redelijk snel gelukt. Ik heb wel geen curretage gehad en weet niet of jij er een hebt gehad. Ik mocht dadelijk opnieuw proberen en daar trok ik me aan op.
Ik heb wel nog heel veel angst en dat zul je waarschijnlijk ook hebben als je volgende keer zwanger bent, maar probeer vertrouwen te hebben en positieve gedachten.

Op het forum miskraam heb ik heel veel steun gehad, misschien kun je daar eens gaan kijken. Dat zijn allemaal mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Nog heel veel moed en ik duim voor je!

nina

Berichtdoor nina » 31 dec 2007, 08:05

mammie,

het spijt me heel erg voor jou. zoals hierboven gezegd, inderdaad op het forum miskraam krijg je heel veel steun. Ik kom daar ook nog regelmatig langs. Ik weet hoe pijnlijk het is, vooral emotioneel dan. Neem je tijd en zoek je moed terug bij elkaar. Het gekke is dat je er wel weer bovenop komt, ook al klinkt dat nu onmogelijk voor jou.

Gisteren heb ik ook een rotdag gehad. 's morgens vond ik tot tweemaal toe een beetje bloed tussen mijn witverlies. Omdat het gevoel in mijn borsten ook al een aantal dagen weggevallen was, was het dus grote paniek. Maar omdat het zondag was en omdat ik het nog te vroeg vind voor een echo (zou nog meer paniek kunnen veroorzaken, op 6 weken is er nog niet te veel te zien he) ben ik niet naar gyn geweest. Ik heb heel de dag op de zetel gelegen en gelukkig, tot nu toe geen bloed meer gevonden. Op zich kan zo bloedverlies perfect normaal zijn en gelegen zijn aan innesteling he, maar mijn miskraam begon ook op die manier, dus ik heb duizenden rampscenario's zijn passeren...

nu ben terug rustig want mijn borsten zijn wonder boven wonder voor 100 procent terug en ik voel me zelfs een beetje misselijk, en daar heb ik doorgaans nooit last van.

Ik voel me wel nog steeds geen augustus-mama. Ik hou nog steeds afstand. Hopelijk zijn wel snel een paar weekjes verder en kan ik wat emoties toelaten. Wat ik wel een beetje raar vind is dat ik nog niet echt een band heb gecreeerd met m'n nieuwe kindje. dat had ik rond deze tijd met mijn vorige kindje wel al. Zou dat invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van dit kindje of is dat iets puur psychologisch bij de mama denken jullie?

Nele

Berichtdoor Nele » 31 dec 2007, 08:33

@Nina

Hey,

vervelend he om bloedverlies te hebben!! Voor jou zeker want de herinnering naar je miskraam zullen idd aanwezig zijn.
Ook hier is het nog steeds spannend en angstig aan het afwachten hoe alles afloopt. Een augustus mama voel ik me ook nog niet echt maar toch hoop ik dat ik er een wordt, net als jij !
Ik denk dat het normaal is dat je nog niet echt een band kan vormen omdat die angst erin zit om het te verliezen. Maar eigenlijk mogen we daar niet vanuit gaan, nu we kunnen de tijd echt wel nog inhalen hoor!!
je kindje zal er geen hinder van ondervinden. Ik denk dat het vooral belangrijk is om er contact mee te maken als we verder zijn.
Maar probeer toch positief te denken en er is een grote kans dat ons vruchtje het red en het enkel nog wat innestelingsbloed was.

Duimen maar dat we over 8 maanden mama zijn !!!

groetjes,

Nele

probeer toch positief te denken !!

Bloem

Berichtdoor Bloem » 31 dec 2007, 09:42

Hallo iedereen, ook ik volg al enkele dagen jullie verhalen en het contrast tussen blijheid en spanning is toch zo laag hé. Zelf heb ik op 27/12 een positieve test afgelegd na 10 maanden van teleurstelling. Uit test was reeds gebleken dat ik niet elke maand een eisprong maak. Als ik weer een cyclus dreigde over te slagen nam ik pilletjes om mijn maandstonden op te wekken zodat we opnieuw konden proberen.

Ik heb al een zoontje (spontaan) maar omdat we er toevallig achter kwamen dat het niet altijd even vlot zou kunnen gaan zijn wij vrij snel aan een tweede beginnen klussen. We willen wel graag kindjes kort opeen...

Nu, in januari, zouden we beginnen met clomid behandelingen maar, totaal onverwacht en vol ongeloof ben ik nu in deze laatste ronde voor de start van de behandelingen toch nog spontaan zwanger. Naar onze berekeningen ben ik een kleine 6 weken maar het kan ook nog minder zijn (meestal cyclus van 40 dagen als ik er een "goeie" heb).

Ik ben superblij en heb stiekem al 3 zwangerschapstests afgelegd om toch zeker te zijn en om gewoon dat gevoel van "YES" het is echt waar te kunnen bevestigen!!! Ons tweede kleintje zou voor eind augustus zijn (of mss zelfs begin sept). Vrijdag moet ik naar de gyn. Die afspraak stond eigenlijk al lang gepland voor het starten van de clomid-behandeling maar die gaan we nu toch nuttigen om eventueel meer te weten te komen over hoe ver ik nu precies ben en of dat alles in orde is...

Ik duim voor ieder van jullie mee... zeker voor diegenen die in de onzekerheid van het verloop van hun zwangerschap zitten.

Groetjes Bloem

Vlinder

Berichtdoor Vlinder » 31 dec 2007, 11:01

@mussie en kikikoko: ook ik sta in het onderwijs: eerste kleuterklas. Ik heb genoeg weerstand tegen het CMV virus dus hoop ik dat ik mag blijven werken.

@Bloem: alvast proficiat! Ik heb zelf ook 2 tests gedaan om toch maar zeker te zijn en dan onmiddellijk naar de huisarts om bloed te laten trekken om toch maar zeker te zijn. (dit allemaal op dezelfde dag!)

Wij hebben ook 1.5 jaar moeten wachten en nu het eindelijk zo ver is kan ik nog altijd moeilijk geloven.
Gisteren zijn we, omdat we ons verveelde, al eens gaan rondkijken voor een kinderkamertje, mijn vriend wou er al een bestellen, maar ik durfde niet, ik wil het noodlot niet uitdagen. Pas als we de kaap van 12 weken hebben overschreden wil ik iets kopen.
14 januari mogen we gaan voor de eerste echo, ik ben dan 8 weken en op 12 februari mogen we dan gaan voor de tweede echo en de nekplooimeting.

Bij ons weet het nog niemand, alleen mijn mama, want die had het onmiddellijk aan me gezien, ze kent me veel te goed. De rest willen we het pas zeggen na de eerste echo, ik hoop dat ik tot dan kan zwijgen, vooral met al die familiefeestjes voor de deur!

Bloem

Berichtdoor Bloem » 31 dec 2007, 13:59

Hallo Vlinder, ik wens je alvast heel veel kiesgenot! Bij ons is het een tweede kindje en dus hebben we al heel veel maar als ik terug denk aan al dat kiezen... zó leuk! Wij vonden Paradisio in Sint-Niklaas (en er is er nog ergens één) een hele toffe winkel om alles in het echt te kunnen bekijken. We zijn daar vaak gaan snuffelen en prijzen gaan vergelijken. Het meeste zie je daar ook in het echt in tegenstelling tot bij andere zaken waar je vaak uit de cataloog moet kiezen. Ook veel kinderkamertjes. Er een beetje verder af heb je ook de woonark. Daar ook heel wat kinderkamertjes en toch in verschillende prijsklassen. Het kan maar een tip zijn hé.

Amélie

Berichtdoor Amélie » 02 jan 2008, 07:58

Hallo,

Lang geleden dat ik nog hier geweest ben, maar we zijn pas verhuisd. Ik sta ook in het 6de leerjaar dus kan ik nog een weekje bijkomen voor we erin vliegen. 24 Januari is mijn eerste echo. Ik ben dan 13 weken. Toch wel lang wachten vind ik, maar ja dan weet je direct of alles goed is.

Bie

Berichtdoor Bie » 02 jan 2008, 08:58

hoi allemaal!
mijn bloedingen waren vrijdag voorbij maar zondag terug wat bruinverlies, maakte me ni echt zorgen, heb van de dokter alvast een week platte rust gekregen. en ja gisteren was het zo veel dat ik echt verschoot en met hevige buikkrampen. we zijn weer naar de spoed gegaan (3de keer in 1,5 weken pfff) weer een echo gehad en ons kindje was weer perfect in orde, hij heeft nagekeken of er ergens een wondje was, niet dus het is soms echt helder bloed. wel schrikwekkend! sinds vandaag weer minder verlies. het zou bij mij dus echt te maken hebben of ik veel rechtsta al dan niet. gisteren heb ik een half uurtje rechtgestaan en toen is het begonnen. als ik plat lig is het miniem.
ons kindje was gisteren 1,2 cm en het hartje klopte als nooit tevoren! fantastisch om dat kleine wondertje te zien!
morgen moeten we op echo bij de gyn, kga daar nuttig gebruik van maken om toch eens te horen hoe het nu verder moet met die bloedingen.
iedereen nog veel succes en een fantastisch nieuwjaar gewenst!!!

Ine

Berichtdoor Ine » 02 jan 2008, 13:31

Hoi iedereen,

Alvast een gelukkig nieuwjaar en een geweldig 2008 toegewenst met een pracht van een baby in augustus!

Ik ben vandaag terug op controle geweest bij de gynaecoloog. Alles was in orde. Het hartje klopte goed en ons kindje was al 1.5 cm groot.
Ik heb ondertussen ook geen bloedverlies gehad. Ik ben nu een beetje gerustgesteld.

@Bie: Stom dat die bloedingen blijven komen, ik kan me echt voorstellen hoe je je voelt. Als het hartje goed klopt en het is al zo goed gegroeid is dat wel een goed teken he. Rust maar goed als het bloedverlies dan minder is.
Ik heb een vriendin die haar zwangerschap lang bloedverlies gehad heeft en die heeft nu een prachtige dochter van een jaar oud als dat je misschien kan gerust stellen.

Groetjes

Terug naar “Je bent zwanger!”