Kindjes voor augustus 2008

*Stella*

RE: Kindjes voor augustus 2008

Berichtdoor *Stella* » 25 dec 2007, 10:21

Bie,
Ik denk niet dat het een troost is, maar ik had zondag ook wat roze achtig bloedverlies, Had dat bij mijn 1e ook, erg veel was het niet, dus ben ik niet erg ongerust. Gisteren gyn gebeld, ik mag toch op kontrole vrijdag voor de zekerheid.....

Stella

Bie

Berichtdoor Bie » 26 dec 2007, 07:46

hey stella, bedankt voor je antwoord!
het bloeden is bijna gestopt, het zou blijkbaar een innestellingsbloeding van de placenta geweest zijn. ben zo blij dat het bijna over is, het was precies mijn ergste nachtmerry coming true.
veel succes op controle maar alles zal wel in orde zijn he!!! bij mij was het veel bloed en zelfs dan hielt ons kleintje niet op mijn het hartje te laten zien en horen.
xxx

Nele

Berichtdoor Nele » 26 dec 2007, 08:32

Hey,

ik denk dat ik geen augustusmama meer zal zijn....
Vandaag en gisteren wat bloed verloren en vandaag de dokter gebeld. Volgens hem is het het begin van een miskraam...
Hij zegt wel dat als je het positief bekijkt het nog innestelingsbloed kan zijn maar de kans is klein. Dus ik ga er van uit dat ik mijn kindje aan het verliezen ben.
Echt een rotgevoel !

aan de augustusmama geniet van jullie zwangerschap en hopelijk ben ik de enige en blijven jullie ervan gespaard !!

groetjes,

Nele

kikikoko

Berichtdoor kikikoko » 26 dec 2007, 08:34

Hallo,

Ik weet ook sinds kort dat ik zwanger ben ... maar het is dus nog heel pril. Vrijdag deed ik een positieve test en op zaterdagochtend mocht ik al naar de huisarts voor het bloedonderzoek. 's Avonds belde ze me op met het bevrijdende positieve antwoord ... Gezien de feestdagen hebben we het direct aan onze ouders moeten vertellen want met al dat eten en drinken zou het wel opgevallen zijn dat ik veel zomaar aan me liet voorbijgaan. Op 7/1 mag ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog. Als ik het zelf allemaal uitreken, zal ik dan zo'n dikke zes weken ver zijn, wat ook betekent dat het uitgerekend is voor eind augustus. Het is dus allemaal nog heel pril, soms moeilijk om te geloven, maar langs de andere kant toch zo'n fijn en vreugdevol idee. Momenteel mag ik niet klagen over kwaaltjes. Mijn borsten zijn wel pijnlijk gespannen (waardoor ik het vermoeden had zwanger te zijn en direct op mijn NOD getest heb ... ) Wat ik wel heb, is dat ik naar de avond toe nu al een paar dagen na elkaar precies heel gevoelige (soms pijnlijke) nieren heb. Die gevoeligheid situeert zich toch op de plaats waar mijn nieren zouden moeten liggen en het is langs de twee zijden ... Heeft iemand hier ervaring mee, want soms maakt me dit wel een beetje ongerust. Ik drink nochtans genoeg want meer dan 3 liter per dag.

Groetjes aan iedereen en geniet van het 'zwanger' zijn!!!

Basje

Berichtdoor Basje » 26 dec 2007, 10:51

Nele,

Wat een slecht nieuws voor jou, maar probeer positief te blijven, als je ziet dat het bij Bie ook goed is gekomen en zij heeft meer dan één dag bloed verloren! Trouwens, ben je bij de dokter langs geweest of heeft hij je dit aan de telefoon verteld? Als je nog niet bij hem bent geweest, kan je misschien ook naar spoed rijden voor een echo. Wie weet is het ook gewoon wat innestelingsbloed of zoiets. Kop op, we hopen allemaal met je mee dat het goed afloopt!

groetjes

missi

Berichtdoor missi » 26 dec 2007, 11:34

Nele,
echt rot voor jullie. En zoals Basje al zei hoop ik ook van harte dat je hetzelfde voorhebt als Bie... Ga toch maar voor een echo...

missi

Nele

Berichtdoor Nele » 26 dec 2007, 11:50

Hey,

merci voor jullie reacties maar ik vrees dat het toch geen zin zal hebben.
mijn hcg stond laag en dus was er een kans op een miskraam ...
het is nu gewoon afwachten en tuurlijk hopen we nog dat alles goed komt en het gewoon een nachtmerrie is. Maar ja veel kan je er niet aan doen...

het is ROT gevoel en ondertussen ben ik nog aan het werken.

groetjes

Nele

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 26 dec 2007, 12:03

Nele,
zo lang je niet zeker bent, de moed niet opgeven hoor! positief blijven denken!
Ik zou toch ook maar es op kontrole gaan. Je weet maar nooit. Mijn gyn volgt dit altijd nauwkeurig op hoor!

Bie,
gelukkig is alles ok! Bij mij gaat het om echt een heel weinig roze achtig bloed tussen het (vele) witverlies, Sinds die morgen niet meer gehad, maar mijn gyn wil dit toch altijd nog es na kijken....

Greetz Stella

Bie

Berichtdoor Bie » 26 dec 2007, 17:22

Nele, nog niet opgeven he meid!!! aan de telefoon kan hij veel zeggen maar zolang die echo er ni geweest is... mijn eerste dokter zei ook rechtuit dat het een miskraam was en dat hij een echo wou nemen om te zien of ze het al konden weghalen, wij zijn daar gewoon vertrokken en al een geluk want het hartje klopte heel hevig. ik heb nog steeds wat verlies maar is al veel minder, op een gegeven moment was het zelfs meer dan mijn regels.

kikikoko,
ik heb dit ook gehad!!! volgens mijn arts heeft dit met zwakke gewrichten en spieren te maken, weet niet of je net hetzelfde hebt maar bij mij rekt dit en soms krampachtige pijn ter hoogte van mijn nieren.

Stella:
waarschijnlijk zal dit wel niets zijn, mijn dokter zei dat zolang het niet helder rood is je je geen zorgen moet maken, dus denk dat dit wel normaal kan zijn.

mollie

Berichtdoor mollie » 26 dec 2007, 17:46

nele: ik duim echt dat alles in orde mag komen hoor. wanneer mag je naar de dokter?

wij hebben het onze ouders verteld en ze zijn allemaal zo blij. wel leuk...
ik begin nu toch het één en ander te voelen. morgen 6 weken en sinds vandaag heb ik last van mijn borsten, voor de moment vind ik dat wel leuk nu ik wat begin te voelen, eens nieuwsgierig of ik zo ga blijven denken :)

Nele

Berichtdoor Nele » 26 dec 2007, 18:32

nog eens dank je allemaal voor jullie lieve woorden! !

Vandaag vaak buikpijn maar geen enkel ander teken meer van een zwangerschap (terwijl ik toch een volledige dag misselijk was de voorbije weken) dus ja... maar eigenlijk ook geen bloedverlies meer.
Het is nog een beetje afwachten en me proberen weinig zorgen in te maken. Ik ga er van uit dat de zwangerschap voorbij is en moest ik tegen 15 januari nog steeds niet meer bloedverlies hebben dan kan ik nog hopen op goed nieuws.
beetje een dubbelgevoel he!

Maar ik ga voorlopig hier niet meer verder schrijven want jullie moeten kunnen praten over het zalige zwangerschapsgevoel...

Geniet er van en mss tot na 15 januari ...

groetjes ,

Nele

kikikoko

Berichtdoor kikikoko » 26 dec 2007, 18:58

@Nele: de moed niet opgeven hé! Ook al kan ik me wel voorstellen dat je met een heel dubbelgevoel rondloop ... Het zal allemaal niet evident zijn, maar ik geloof heel sterk in de kracht van het positieve denken! Ik vind niet dat je dit forum voorlopig moet verlaten. We zijn er toch om elkaar te helpen in goede en kwade tijden hé! Mocht je toch besluiten van even niet meer te schrijven, dan duim ik nu alvast dat we je na 15/01 hier opnieuw mogen verwachten met positief nieuws. Ik duim alvast!

@Bie:bedankt voor je reactie! Het stelt me gerust dat ik blijkbaar niet de enige ben ... ik had al proberen informatie terug te vinden op het internet, maar ik ben er maar mee gestopt omdat het dan soms allemaal zo negatief wordt hé. Ik ben blij dat nu alles ok is met jou en ik hoop dat jij na de 'nachtmerrie' nu opnieuw in de droom beland ben en verder kan blijven hopen en dromen!

groetjes,
kikikoko

ellen

Berichtdoor ellen » 26 dec 2007, 19:41

@nele: veel sterkte!!

Mussie

Berichtdoor Mussie » 26 dec 2007, 19:52

@Nele... Ik was hier even niet meer geweest, dus lees nu pas over je angst en twijfel. Toch denk ook ik dat je niet te negatief mag denken. Wie weet is alles toch nog in orde! Ik duim alvast mee!

@Kikikoko (ook geen eenvoudige naam hé?! :-) ) en @Bie: ik herken die pijn in je rug ter hoogte van je nieren. Bij mij is 't wel zo dat ik dan ook altijd pijn voel aan en rond mijn staartbeentje. Ik weet niet of 't die pijn is die hoger uitstraalt naar m'n onderrug of andersom, dat de pijn aan m'n nieren naar onderen 'zakt'.
Ik vraag 't bij 't volgende bezoek aan de gynaecoloog.

@Bie: Wat een verhaal seg?! Goed dat alles nu toch in orde blijkt te zijn! Hopelijk verloopt alles nu verder zonder andere bizarre verschrikkingen!

Op kerstavond hebben we 't geweldige nieuws thuis verteld.
Iedereen was héél blij (m'n ouders hadden al wel een héél zwaar vermoeden, ze kennen me te goed), maar ik vond de reactie van m'n kleinste broer toch wel echt maf!
Hij is er de hele avond 'stil' van geweest, écht van zijn melk! Hij vond 't zo'n raar idee dat zijn zus nu plots zwanger was! Je moet weten dat ik twee broers heb en nog een zus en dat mijn oudste broer al een zoontje heeft. Toen was hij helemaal niet zó onder de indruk... Een zus die zwanger is, blijkt toch een héél verschil te zijn met een 'schoon'zus die in verwachting is! :-)

17 januari (op mijn 28e verjaardag!) mag ik opnieuw naar de gynaecoloog voor de 12 weken-echo. Dan meten ze de nekplooi. Ik ben er toch wel weer een beetje nerveus voor (zonder dat ik als stresskip rondloop, hoor!). Als die echo ok is, zijn er weer heel wat mogelijke "afwijkingen" geëlimineerd!

Hou jullie goed!
Tot gauw!

kikikoko

Berichtdoor kikikoko » 26 dec 2007, 20:42

@mussie: wees gerust, het wordt niet de naam van ons kindje! Tja, ik wist niet zo gauw iets te bedenken ... ik wou eigenlijk kiki nemen, maar toen dacht ik van dat hier al ergens gelezen te hebben dus dan heb ik er maar iets aan toegevoegd! Amai, jij mag al aftellen naar je 12 weken-echo! Voor mij is het voorlopig uitkijken naar de eerste echo. Wanneer heb jij die gehad? Ik mag op 7/1 gaan en volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan zes weken en drie dagen ver ... Wij hebben het vorige zondag aan mijn ouders verteld en gisteren aan de ouders van mijn vriend. Ze waren allemaal heel verrast en blij ... heel fijn om de reacties te zien. Het is bovendien langs beide kanten het eerste kleinkind en ergens zaten ze er wel op te wachten (ik ben dan ook al 32 jaar) Deze middag waren we bij mijn zus die ondertussen ook groot nieuws had, want ze gaat volgend jaar trouwen ... Toen ze begon over de periode waarin ze wilden trouwen, konden we niet anders dan haar ook ons nieuwtje vertellen (we wilden eigenlijk wachten tot op nieuwjaarsdag om het aan mijn broer en zus te vertellen) want ja, als ze beginnen zoeken voor een feestzaal en ze zouden iets vastleggen voor in augustus, zou dat toch niet zo'n schitterende timing zijn hé! Wellicht zal het voor september/oktober zijn ... dus ons kindje zal al direct een trouwfeest mogen meemaken van zijn/haar tante!
De nierpijn is vandaag gelukkig al veel minder geweest dan dagen voordien ... ook dat stelt me gerust natuurlijk. Ik ga het er zeker wel over hebben met de gynaecoloog. Ik had ook wel de indruk dat die pijn soms uitstraalde vanaf het staartbeen, maar wat oorzaak en wat gevolg is, weet ik niet. Nu ik weet dat er nog anderen dat gevoeld hebben, maakt het me in alle geval wat minder onzeker.

toedeliedoe!

Mussie

Berichtdoor Mussie » 26 dec 2007, 20:52

@ Kikikoko: :-) Opgelucht dat dit niet de naam wordt van je toekomstige kindje!!
Ik heb mijn eerste echo gehad op 8 weken (vorige week donderdag).
De eesrte is een inwendige echo (gelukkig had een vriendin me dat op voorhand verteld, want inwendig is toch iets minder 'relaxed' dan gewoon zo'n ding dat over je buik wrijft!) en eigenlijk zie je er op zich niet zo heel veel op. Ik zag een groot 'zwart gat' en daarin een grijs vlekje (van 1,5 cm). Het ontroerendste vond ik toen de gynaecoloog het geluid opzette en we het hartje héél fel hoorden kloppen.
Hopelijk zie en hoot jij binnenkort net 't zelfde!!
Wat een feestjaar voor je ouders! Je zus die trouwt én hun eerste kleinkind!
Bij ons was dat vorig jaar zo. Mijn broer had een zoontje gekregen en kort daarna trouwden wij! (aug.'07)
Op onze trouw was 't kindje van mijn man zijn zus net drie weken. Ze gaf borstvoeding en dus is het ventje de hele dag mee van hier naar daar gezeuld! Hij heeft eigenlijk overal doorheen geslapen, dus dat zal bij jullie ook wel meevallen hé?!

Tot één van de volgende!

Mussie

Berichtdoor Mussie » 26 dec 2007, 20:55

Excuses voor de typfouten! (--> 'eerste' en 'hoor'...)

*Stella*

Berichtdoor *Stella* » 27 dec 2007, 08:16

Bie, ik maak me echt geen zorgen hoor ;)
daar ik bij mijn 1e zwangerschap ook wat lichtjes roze verlies had.....
Maar de gyn checkt toch liever ff...... (voor mij hoeft het niet echt, maar aan de andere kant ben ik dan weer blij, dat ik het hartje nog es zal zien kloppen ;)

kikikoko

Berichtdoor kikikoko » 27 dec 2007, 08:37

@ Mussie: dank voor je info ivm eerste echo ... ik kijk er echt wel naar uit, gewoon al omdat het toch opnieuw de bevestiging brengt van het wondertje dat in je buikje aan het groeien is hé! Ik zal er proberen zo relax mogelijk naar toe te leven en toe te gaan! Tja, het wordt inderdaad een echt feestjaar ... ze zijn er toch even niet goed van geweest, van alle verrassende nieuwtjes die hen in de kerstperiode te beurt vielen! De vroegste datum die mijn zus plant om te trouwen, is 20/9 ... als ik op de uitgerekend datum beval, dan zou ik ook zo'n drie weekjes ver zijn ... en aangezien ik ook borstvoeding wil geven, zal het er dan een beetje zo aan toe gaan als bij jullie het geval was... Vannacht heb ik eigenlijk heel slecht geslapen. Ik zat geboorte- en trouwfeesten te regelen en die liepen natuurlijk helemaal door elkaar!
Zijn jullie van plan een geboortefeest te geven?
Heb jij al kinderopvang gevonden? Ik denk dat ik deze maar alvast ga beginnen zoeken, want ik keek al eens op de site van 'kind en gezin' en er zijn verschillende plaatsen waar er pas vanaf begin 2010 vrije plaatsen zijn ... dat zal dus nog een moeilijke klip worden om te omzeilen!
Als ik het allemaal goed kan volgen, zou het voor jullie ook jullie eerste kindje zijn?! Hebben jullie al namen? En wil je het geslacht op voorhand weten?
Er zijn zo enorm veel dingen en vragen die op je afkomen hé ... ik voel me nog altijd een beetje overrompeld, hoewel ik zo enorm verlangde naar het moment waarop ik eindelijk zwanger zou zijn!
Wij vertrekken overigens straks voor een mini-tripje naar Nederland ... even gaan uitblazen en uitwaaien en ontspannen. We hebben nogal drukke tijden achter de rug want net gebouwd en we voelen dat we wat rust af en toe kunnen gebruiken. Vandaar dat we in ons verlof vaak eens een mini-tripje plannen. De vorige herfstvakantie gingen we nog naar de Moezel. (ik sta in het onderwijs dus ik heb lekker veel vakantie hé!)

Het zal dus tot na ons reisje zijn!

Hou jullie goed allemaal!

Bella

Berichtdoor Bella » 27 dec 2007, 08:39

Momenteel ben ik bijna 7 weken zwanger, maar heb nog steeds geen duidelijke symptomen, behalve soms wat pijn in de onderbuik en licht gevoelige borsten.
Zijn er hier nog meiden die nergens last van hebben?

Alice

Berichtdoor Alice » 27 dec 2007, 08:48

Heeey allemaal,

wat een verhalen zeg, er is weer veel gebeurd met de kerstdagen! hoop dat het voor jullie allemaal goed is/komt...

voor mij was het ook even spannend, ben donderdag opgenomen met heel veel pijn in mijn buik.... moest in het ziekenhuis blijven! ze dachten aan een buitenbaarmoederlijkezwangerschap..... volgende dag bleek het gelukkig allemaal mee te vallen... pfff was dat spannend zeg!

maar voor ons is de kans groot dat er niet 1 maar 2 VRUCHTZAKJES zitten..... van de ene schrik in de andere.....
7 januari weet ik meer! maar 2 kindjes, jeetje dat is bets veel zeg... ook omdat ik al een meisje heb.

nina

Berichtdoor nina » 27 dec 2007, 10:18

Hallo allemaal,

Ook ik ben zwanger en verwacht een kindje in augustus. Op dit moment ben ik 5,5 week zwanger. Deze zomer was ik al eens zwanger, maar ben ons kindje toen verloren op 11 weken (het was reeds gestopt met groeien op 9 weken, bleek op de echo). Dat was een serieuse domper en heeft heel wat tijd en traantjes gekost om daar weer wat bovenop te geraken. Nu weet ik dus sinds kort dat ik opnieuw zwanger ben, maar 't is met een zeer bang hartje. De ene dag gaat goed en de andere dag ben ik echt doodongerust. Vandaag is weer zo'n ongeruste dag, ik voel m'n borsten niet meer... hopelijk komen ze er straks in volle glorie weer door, want de schrik zit echt heel diep. Ik heb anders ook heel weinig kwaaltjes om op voort te gaan, dus best wel lastig. Naast de borsten heb ik ook wel beter reukvermogen en minder zin in eten. Maar voor de rest ben ik nooit misselijk of ziek.

Nele, ik las je verhaal. Hoe gaat het nu? Zou je toch niet wat vroeger op controle gaan?

't Is raar, maar ik durf me helemaal niet meer te binden aan deze zwangerschap. Ik denk dat het tot de eerste echo zal duren voor ik echt zal beseffen dat ik terug een kindje meedraag.
Aan de andere kant kan ik niet wachten tot m'n buikje begint te ronden en mijn omgeving zal beginnen doorkrijgen dat het opnieuw zover is (veel mensen weten wat er deze zomer gebeurt is, heb op die manier ook wel op heel veel steun kunnen rekenen).

Intussen ben ik nog een beetje in twijfel over wanneer ik naar de gyn zal gaan. Zo snel mogelijk? Of wachten tot ik 8 weken voorbij ben?
Vorige keer ben ik voor 't eerst op 6w en 4d gegaan, dat was mooi, maar 't was allemaal nog zo klein toen. Aan de andere kant is het wel een bevestiging dat alles nog in orde is natuurlijk...

Ik heb het laatst beschikbare lijstje hierbij dus maar aangevuld:

Mieke, 28 j, vierde kindje, uitgerekend 29 juli
n(U), 23 jaar, eerste kindje, uitgerekend (voorlopig) 29 juli
peggy, 37 j, vierde kindje, uitgerekend 30 juli
C'ke, 25 jaar, tweede kindje, uitgerekend 31 juli
Mussie, 27 j, eerste kindje, uitgerekend 31 juli
Kelly, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
Veertjen 25j, eerste kindje, uitgerekend 1 augustus
xxx, 28 j, eerste kindje, uitgerekend 3 augustus
Amélie, 22 j, eerste kindje, uitgerekend 4 augustus
Missi, 25 j, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Lientje, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend 5 augustus
Ellen, 31 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Isis, 24 j, eerste kindje, uitgerekend 6 augustus
Ano, 30 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Ellen, 25 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Fieke, 31 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
Stella, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 7 augustus
kelly,25j, tweede kindje, uitgerekend 8 augustus
K'tje, 25j, tweede kindje, uitgerekend 9 augustus
Anna, 31 j, derde kindje, uitgerekend 10 augustus
Katje, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Be, 26 j, eerste kindje, (voorlopig) uitgerekend 11 augustus
Sarah, 26 j, eerste kindje, uitgerekend 12 augustus
Basje, 30 j, eerste kindje uitgerekend 12 augustus
Charlotte, 32 j, eerste kindje uitgerekend 13 augustus
Krista, 31 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Kriebels, 32 j, derde kindje, uitgerekend 15 augustus
Bie, 23 j, eerste kindje, uitgerekend 15 augustus
HH, 27 j, eerste kindje, uitgerekend half augustus
Sophie, 30j, tweede ( en derde?), uitgerekend half augustus
Ine, 29 j, tweede kindje, uitgerekend 17 augustus
Evi 26 j eerste kindje, uitgerekend 18 augustus
Alice, 26 jaar, tweede kindje, uitgerekend op 19 augustus
Katrien, 28 jaar, eerste ronde, uitgeteld 21 augustus
Mollie, 24jaar, eerste kindje, uitgerekend op 21 augustus
Disney, 23 jaar, eerste kindjes, uitgeteld 22 augustus
Lilith, 31 jaar, tweede kindje, uitgeteld einde augustus??
Jesse, 25 jaar, tweede kindje uitegerekend rond 23 augustus
Nina, 24 jaar, eerste kindje, uitgerekend rond 25 augustus
Jessica,24 jaar, tweede kindje uitgerekend eind augustus

groetjes,

nina

n(U)

Berichtdoor n(U) » 27 dec 2007, 11:22

hey allemaal,

heb een tijdje zonder pc gezeten, enkele weken en het is hier goed opgeschoten. Het is al een serieuze lijst geworden!

aan de nieuwe mensen: een dikke proficiat!
aan degenen waarbij het jammer genoeg nog niet zal gebeuren: sterkte! en veel succes bij de volgende poging(en)!

wat mij betreft is alles wel in orde denk ik. Ben 2 weken terug nog eens bloed laten trekken omdat ik me wat zorgen maakte (aanhoudende constante pijn in de onderbuik) maar wat het bloed betrof was alles in orde. m'n HCG was al gestegen naar iets meer dan 14000, dus dat was goed. Nu wacht ik geduldig af tot 8 januari, dan mogen we voor onze 2de echo (allé ja, de 1e officiële :)) gaan en ben echt wel benieuwd hoe het eruit zal zien. Dat zal wellicht ook de laatste keer zijn dat m'n vriend mee kan gaan, want hij vertrekt begin februari voor 4 à 5 maanden naar Libanon. Wat zal hij verschieten als hij terugkomt! ;)

groetjes

Mussie

Berichtdoor Mussie » 27 dec 2007, 11:32

@Alice: Wow, twee kindjes ineens! Dat wordt een heel georganiseer als 't echt zo blijkt te zijn in januari, maar 't lijkt me ook wel héél fijn! Hou ons hier op de hoogte van het aantal! :-)

@Nina: Alvast proficiat! Heel begrijpelijk dat je nu zo'n angst hebt! Probeer toch maar te genieten en ik duim mee dat alles goed gaat!

@Kikikoko: Ik sta ook in het onderwijs! Aan welke leeftijd geef jij les? Ik sta in het zesde leerjaar. Zeker nu is die vakantie héél welkom! De twee weken voor de vakantie was mijn parallelcollega ziek en zat ik met anderhalve klas. Ik was 's avonds écht doodop en wilde 't liefst gewoon in de zetel crashen, maar al dat verbeterwerk moest écht gebeuren... Ik ben ook al enkele weken héél misselijk, niet alleen 's morgens, maar ook wel doorheen de dag.
Ik heb al kinderopvang kunnen regelen. Wij hebben via de dienst voor onthaalouders (adres in onze buurt gevonden op site van Kind en Gezin) onszelf op een 'wachtlijst' geplaatst. Vlak voor de geboorte krijg je dan drie adressen van onthaalmoeders waar je eens mag gaan kijken en dan kies je één van de drie. Ik vond het wat riskant, want wat als geen enkele van de drie je bevalt?! De mevrouw heeft me verzekerd dat dat zelden voorkomt en als 't écht zo is, dan zoeken ze gewoon verder naar iemand die je wel ligt.
We hadden ook al eens gehoord achter minicrèches, maar daar is idd nog maar héél weinig plaats! Er was er eentje in onze buurt, maar daar zitten de kindjes precies achter een etalage, iedereen kan er zo binnenkijken en dat vonden we toch maar raar!
Ik snap je dromen over al dat geregel héél goed! Er komt tenslotte toch heel wat bij kijken hé?!
Ik twijfel nu heel erg of ik in november full-time terugkom of toch maar part-time. Mijn man heeft 't liefst dat ik part-time ga. We kunnen dat financieel wel trekken, maar ik vind mezelf precies zo 'lui' dan. De meesten gaan pas na het tweede kindje halftijds, niet?
Jullie zijn al van de (ver)bouw(ingen) vanaf! Dan zal zo'n tripje nu idd héél welkom zijn! Geniet in Nederland!!
Wij staan voor hele zware verbouwingen. We weten nog niet concreet wanneer we willen beginnen. Tussen 't eerste en 't tweede kindje of tussen 't tweede en 't derde... (Ervan uitgaande dat alles vlot verloopt met onze kinderwens hé?!) We zien wel!

Ik ben hier weer een heel epistel aan 't schrijven... :-)
Tot gauw!

Nele

Berichtdoor Nele » 27 dec 2007, 12:03

Hey,

ben hier terug :)

Ik heb jullie raad opgevolgd en toch even naar de gyn geweest. Ik belde naar mijn gyn maar daar kon ik niet terecht maar ze verwezen me door naar de gyn. van wacht. En vanmorgen een echo gehad en er is een vruchtzakje aanwezig in de baarmoeder. Dus het zit er nog steeds ! Maar het is wel kleiner dan verwacht en nog geen hartslag te zien.
Dus ofwel ben ik minder lang zwanger dan ik dacht ofwel is het gestopt met groeien....
Uiteindelijk weet ik weinig meer maar ik ben dus nog steeds zwanger dus kom sluit ik me weer aan als ik mag... Want ik wil van het positieve nieuws uitgaan. Al heb ik weinig tot geen zwangerschapskwaaltjes meer...Maar ik lees dat er nog zijn die weinig last hebben van de kwaaltjes.

Ondertussen nog zwangere bij gekomen ! SUPER en proficiat allemaal !

groetjes,

Nele

Terug naar “Je bent zwanger!”