Welke kinderwagen is de beste?

Gast

RE: Welke kinderwagen is de beste?

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 15:07

wij gaan wellicht voor de maxi cosi mura 3. We zijn nl. geen Stokke of Bugaboo fans en de MURA leek ons echt een heel degelijke wandelwagen. Bovendien is de draagmand lekker breed zodat je babytje er langer kan inliggen

Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 15:29

Wij nemen de Maxi Cosi City. Kan als kinderwagen gebruikt worden, er kan een maxi cosi opgezet worden en de buggy is vrij compact.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 15:37

Ik heb een quinny speedy.
Zeer goed, licht, plooit makkelijk op, makkelijk wendbaar, veel plaats voor ukkie, opbergruimte wat je bij stokke helaas niet hebt onderaan.

Ik heb de mijne nu al een paar jaar en nummertje 3 kan er zeker ook nog in.
De kwaliteit is dus erg degelijk.

groetjes
B.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 16:04

Mijn man en ik zijn 1.87m en 1.73m en wij hebben nog nooit problemen gehad met de Bugaboo omdat deze te laag zou zijn. Wij zijn overtuigde Bugaboo fans, de compactste, lichtste, wendbaarste en gemakkelijkst te gebruiken kinderwagen die er is. Ik kan er werkelijk niets negatiefs over bedenken.

griet

Berichtdoor griet » 23 okt 2007, 22:22

hier ook een bugaboo-fan.
Wel vind ik het een nadeel dat het bakje onderaan moeilijk bereikbaar is omdat de draagmand er zo dicht tegenstaat. Ook vind ik de beschikbare kleuren niet echt mooi. Wij hebben dan maar voor iets neutraals gekozen. Ik vind hem voor de rest wel super mooi.

De draagmand staat inderdaad laag, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit hinder van ondervonden, heb het zelf nog nooit opgemerkt. Mijn man vindt het ook niet storend. Wij zijn 1m70 en 1m85 groot.

Verder ben ik echt super content van onzen bugaboo.
Rijdt super vlot, met één hand te besturen...

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 16:47

Hier ook bugaboo, zonder enige twijfel. Dat de draagmand laag staat, vind ik alleen lastig omdat je inderdaad niet gemakkelijk bij de boodschappenzak kan. Maar om mijn dochter erin en eruit te halen maakt dat geen verschil hoor. Het is niet dat je 50kilo moet neerleggen of oppakken hè...

Wij hebben wel voor opvallende kleuren gekozen, rood met oranje, maar ik ben dan nogal gek op felle kleuren dus dat kwam mooi uit.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 16:56

Ik heb ook de Bugaboo en ik ben er ook content van. Heel licht, wendbaar, met 1 hand te besturen, snel opgevouwd,...

Het boodschappenmandje is inderdaad moeilijk te bereiken als de wieg erop staat.

Mijn dochtertje heeft reflux en ik zette de wieg van de Bugaboo altijd schuin. Is misschien geen zicht, maar 't was toch beter voor haar.

Ik vind het ook leuk dat je het zitje van de buggy naar je toe gericht kan zetten.

Er zijn misschien nog andere merken van kinderwagens/buggy's die de moeite zijn, maar ik kan echt niet vergelijken, want ik heb alleen de Bugaboo.

De Urban Jungle vond ik ook wel tof, maar die vouwde in 1 stuk op. 't Is een driewieler, dus net iets minder stabiel dan een vierwieler.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 21:52

Hier ook Bugaboo, onze 2 kindjes hebben er al in gelegen gezeten. En nr 3 zal daar ook wat tijd in doorbrengen. Dat ding heeft al heel de wereld afgereisd. Hij kan ook mooi plat liggen, dus onze kinderen hebben daar al uren in geslapen voor hun middagdutje. Ja hoor, als je een bugaboo gewned ben, lijkt al de rest zwaar en onhandelbaar. Maar ja, ik ben dan ook ene fan van het eerste uur.
1 keer was hij beschadigd in het vliegtuig, en dat stuk hebben ze gratis vervangen. De beleding kan mee in de was en komt er steeds uit als nieuw.

Tip bij het kiezen: neem een peuter mee (er moet echt gewicht in om het goed te weten) en doe wat rondjes tussen de winkelrekken. Best ook op een effen ondergrond. Op laminaat doen ze het uiteraard allebei. Let ook op de vering!
Succes met je keuze.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 22:06

Het merk Koelstra is enorm goed, de flexxo denk ik. Heel soepel om mee te rijden, gemakkelijk op-en ontplooibaar; echt goed!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 08:05

hoi,
wij waren op 't eerste zicht verliefd op de stokke, maar ondanks onze positieve vooringenomenheid door zijn leuke design gaan we hem toch niet kopen:
- niet compact
- je kindje kan er maar in tot 18 kg
op aanraden van andere moeders en na 'proefrijden' gaan we voor de urban jungle van one tree hill

Sam

Berichtdoor Sam » 26 okt 2007, 09:04

Met stip boven alle andere, de urban jungle - one three hill!

Amber

Berichtdoor Amber » 26 okt 2007, 10:48

Ik ben ook enorm blij mt de Urban Jungle, heel licht, meer bagageruimte onderaan , comfortabel voor grotere mensen ( ben 1m 76 ). Ik was totaal weg van de Bugaboo, estetisch is deze heel mooi maar is ons toch afgeraden geweest door de winkel daar zowel mijn man als ik sukkelen met rugproblemen en na een tijdje zouden we hier zeker en vast de last ondervinden.
Stokke sprak me niet aan, wel heel handig maar ik zie het model niet zo graag maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk .

Succes !!!!!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 16:24

hier een absloute bugaboo fan!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 16:35

Over de Koelstra: een vriendin had deze en was er tevreden over, behalve dan dat bak/zitje niet in beide richtingen kon worden geplaatst. Bij haar tweede kind heeft ze de Koelstra dan ook geruild voor een Bugaboo en nu is ze nog tevredener.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 17:05

bebe confort lola

hangt er ook van af waar je woont (stad/buiten)
veel bergruimte
grote of kleine autokoffer

BE

Berichtdoor BE » 26 okt 2007, 17:29

Wij hebben gekozen voor Mutsy.Maar ervaringen heb ik er nog niet mee.Ze staat nog in de winkel.we gaan ze binnen enkele weken ophalen.De baby word pas binnen 7 weken verwacht.Heeft er trouwens iemand ervaringen met de Mutsy?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 22:54

Ik heb een pericles, mocht ik een nieuwe kopen zou het een bugaboo zijn. Voordeel aan pericles: rijdt heel zacht, mijn zoontje (1j) zit er liever in dan in de maclaren buggy, hij slaapt er gemakkelijk in, gemakkelijk opplooibaar, kindje kan in andere rijrichting geplaatst worden, slaapbak mag in de auto, ... Veel voordelen met 1 nadeel: te lomp! Ooit moest ik de wielen eens afhalen omdat ik niet op de bus kon... Vree ambetant!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 23:12

Hallo,

mocht er iemand een quinny speedy sx willen kopen, ik verkoop de mijne, een zwarte en is echt zo goed als nieuw!!!! Met adaptors voor een maxi cosy en alle handleidingen, handige boodschappenmand onderaan en pompje voor de banden. Reden: mijn kindje zit er niet graag in. Hij is van mei 2007, erg recent dus (aankoopbewijs krijg je erbij). De nieuwprijs was 329 euro. Nogmaals, in uitstekende staat, als nieuw!!!
Mail gerust voor foto's en een bod (redelijk hé), hij moet weg want neemt teveel plaats in de gang:-))
Mailen kan op kiddybips@skynet.be

Gast

Berichtdoor Gast » 27 okt 2007, 12:21

die van stokke!

BB

Berichtdoor BB » 27 okt 2007, 12:57

Zonder twijfelen: DE URBAN JUNGLE !!! Is geen goedkope buggy, alhoewel ik niet goed de prijzen van andere buggy's ken, ik vermoed dat wij enkele maanden terug voor een urban jungle, met inlegkussen en slaapzak rond de 700¿ hebben betaald.

Lien

Berichtdoor Lien » 27 okt 2007, 13:08

Ik heb vandaag een Maxi Cosi mura 4 gekocht. Ik heb hem hier al eens geprobeerd en hij is blijkbaar echt wel handig. De voorste wielen draaien heel gemakkelijk mee en de draagwieg is heel groot. En hij kan in mijn peugeot 206!
Ik ben nu 21 weken, misschien wel wat vroeg voor zo'n aankoop maar bij de Fun geven ze dit weekend 25% korting en dat kan al tellen voor een kinderwagen.

Groetjes
Lien

Gast

Berichtdoor Gast » 27 okt 2007, 14:18

@ lien

Krijgt iedereen 25% korting, of moet je een bon hebben? Geldt dit dan op alles? Dit is inderdaad al eens de moeite om te rijden!

Lien

Berichtdoor Lien » 27 okt 2007, 15:06

Bij de ingang krijg je een stripje met 5 klevertjes: 5%, 10%, 15%, 20% en 25% korting. Je moet natuurlijk eerst het klevertje van 5 % opgebruiken en zo naar 25% gaan. Maar ik heb 2knuffels gekocht van 10euro en daar de klevers van 5 en 10% opgeplakt. De 15, 20 en 25 heb ik gebruikt voor duurdere aankopen: onderstel, draagmand en cosi-sleep. En daarmee heb ik toch een 180 euro kunnen besparen: 122 euro op het onderstel (25% van 489 eruo), 38 euro op draagmand (20% van 189).....

Mijn moeder was er ook bij. Zij kreeg ook klevertjes en heeft al wat voor sinterklaas in huis gehaald (de klevers van 5 en 10% heeft ze gebruikt op snoepjes).

Je kan ze op alles gebruiken, behalve op multimedia en cadeaubonnen.
En dan had ik ook wel geluk dat de kinderwagen die ik wou, ze in voorraad hadden.

Groetjes en veel winkelplezier,
Lien

Lien

Berichtdoor Lien » 27 okt 2007, 15:07

O ja, het is in de fun van Lommel. Ik weet niet of het overal zo is.

Alaina Moor
Contacteer:

Re: Welke kinderwagen is de beste?

Berichtdoor Alaina Moor » 18 dec 2018, 09:27

Eén van de eerste dingen die ik zeker wist toen ik zwanger was, was welke https://10testen.de/kinderwagen-test/ik wilde voor mijn kleine baby. Toentertijd was ik verzot op de Bugaboo kinderwagen en dan het liefste met de knalgele kap. Maar om een goede keuze te kunnen maken, zijn we toch naar een babywinkel gegaan en hebben we verschillende kinderwagens getest. Ik praat over inmiddels alweer 10 jaar geleden. De Mutsy, de Bugaboo en de Quinny waren toen de koplopers van de kinderwagens. Upcoming was de Stokke, een kinderwagen voor wie gedurfd over straat wilde.

Terug naar “Je bent zwanger!”