zwanger van 2de en geur 1ste kindje niet verdragen

anno

zwanger van 2de en geur 1ste kindje niet verdragen

Berichtdoor anno » 23 aug 2007, 18:18

Hallo
zijn er nog mensen met dit onaangenaam probleem.
Ben zwanger van mijn tweede kindje en kan de geur van mijn eerste kindje niet goed verdragen. s'Ochtends als ik het slaapkamertje binnenkom moet ik al kokhalzend terug naar buiten. Kakkapampers zijn al evenmin een pretje. En zelf de geur die hij heeft als hij van de opvang komt verdraag ik niet goed.

Ik probeer hier zoveel mogelijk ramen open te zetten. Maar kennen jullie nog iets dat me zou helpen?

Dat de frigo, het vlees, ... enzo niet goed rieken tot daar aan toe, maar mijn kindje...

groetjes

Gast

RE: zwanger van 2de en geur 1ste kindje niet verdragen

Berichtdoor Gast » 23 aug 2007, 18:44

hey, ik heb dit dus ook met mijn man en 2 kindjes, hun geur is totaal anders.
we zullen nog even moeten doorzetten want op 32w nu is het nog steeds hetzelfde hier.
weet je ik heb dat dus ook met proper gewassen wasgoed, ik kan niks verdragen van wasgeuren en kokhals dus ook van eender welk merk van waspoeder. nog 8w en alles zal terug normaal worden...

Gast

Berichtdoor Gast » 23 aug 2007, 20:23

dat je nu ziek kan zijn van bepaalde geuren daar kan ik inkomen ( ben zelf zwnager en kan sommige dingen ook niet verdragen )
maar de geur van je eigen kind niet kunnen verdragen dat is ER OVER !!
doe toch normaal seg !

aan 20u23

Berichtdoor aan 20u23 » 23 aug 2007, 21:12

je doet precies of de opstartster hier zelf voor gekozen heeft??
Volgens jou ben ik dus ook abnormaal want ik heb dit ook gehad. Ik ben ondertussen 17 weken en het is sinds een 5-6tal weken een pak minder geworden, vraag zoveel mogelijk aan je man om over te pakken. Ik kreeg vooral met de pampers van de eerste soms behoorlijk moeilijk en heb er meer dan eens kokhalzend gezeten.
Hopelijk gaat het snel beter want echt leuk is het natuurlijk niet...
Groetjes
Isa

Gast

Berichtdoor Gast » 23 aug 2007, 21:28

Ja het is simpel, mensen die er niet over kunnen meespreken hebben het zelf nog niet meegemaakt.
Maar ik kan er 100% inkomen.
Ik verdraag de adem van mijn man ook niet meer. Hoewel die niet 'stink'. Echt afschuwelijk.
Het slaapkamertje van ons dochtertje heeft ook maar een raar geurtje?
Soms brand ik een 'broule de parfum' (ken de ndl naam niet). Zo een potje met water, olie en een kaarsje onder.

Hier is het nog erger eigenlijk. Wij wonen in een volledig nieuw gerenoveerd huis, maar op de benedenverdieping hangt er zo'n kelder-vochtgeur. Die gaat maar niet weg! Ik probeer het met alle mogelijke middelen, maar ik krijg de stank niet weg. Ook op de wc ruik ik iets heel heel vreemd. Weet absoluut niet waar het van komt. Heb echt al alles geprobeerd maar ik walg meer en meer van de geur van heel ons huis.
Ik ruik zelfs de houten planken die op de grond liggen. Ik ruik de gordijnen, ik ruik de muren.
BWEIK

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 11:05

Oh, dit is zo herkenbaar... Toen ik zwanger was van m'n 1ste kindje, werd ik in het ziekenhuis opgenomen met uitdrogingsverschijnselen omdat ik maar bleef overgeven. Geen enkele geur kon ik verdragen: geen shampoo, geen doucheschuim, geen wasproducten, geen afwasmiddel, geen eten (en zéker geen frieten/soep/...). Zelfs tanden poetsen ging maar amper. Toen mijn man eens op bezoek kwam met een vriend, moest ik eerst spurten naar de badkamer om te gaan overgeven van hun geur... heel erg gênant, maar je kunt er helemaal niets aan doen.

Bij de twee volgende zwangerschappen had ik dat eigenlijk niet meer zo sterk. Gelukkig maar...

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 13:32

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger van ons tweede en ik moet zeggen dat ik er ook last van heb. Maar het is niet specifiek de geur van onze oudste dochter, maar van alles. Alles ruikt gewoon veel sterker nu en het werkt bovendien nog eens rechtstreeks op de maag. Er zijn nu ook maar weinig geuren waar ik niet misselijk van wordt: kuisprodukten, parfum, koffie, vis, vlees, vuile pampers, onverluchte kamers,... Ik vind het ook niet gezellig, maar ja, wat doe je eraan?

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 14:35

Ik ben 3 keer zwanger geweest en heb de laatste zwangerschap 9 maanden lang gekosts van 's morgens vroeg tot stukken in de nacht, kortweg 24/24, maar ik heb nooit of nooit de geur van mijn andere kindjes als 'onaangenaam' ervaren, wel bij vlees, koffie, als ik alcohol uit iemands mond rook enz... Maar hoe kan je nu de geur van je eigen kind niet verdragen????

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 14:42

@hierboven, jij doet zo precies of wij zien ons kindjes niet graag!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 15:04

@hierboven

Dat was zeker niet mijn bedoeling, integendeel, maar ik vind het echt cru klinken dat je de geur van je eigen kind niet kan verdragen, mijn excuus als ik je daarmee heb gekwets, dat was echt niet de bedoeling!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 15:09

@hierboven, ;) tof dat je zo reageerde...
het is toch niet altijd even gemakkelijhk hè 'zwanger zijn'
geuren, emoties, goestingskes,...

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 15:15

Neen het is zeker niet altijd makkelijk, en de ene zwangerschap is ook de andere niet.

Bij de eerste heb ik van week 7 tot week 13 doorgebracht bij mijn beste vriend de wc;) Voor de rest was het een echte droomzwangerschap.

Bij de tweede ben ik niet misselijk geweest maar kreeg braakneigingen van alle soorten geurtjes en had er de laatste 2 maanden bekkeninstabiliteit bij.

En bij de derde (ben nog maar 7 weken geleden bevallen)had ik last van een maagklep die niet goed mee sloot dus heb ik bijna 9 maand lang overgegeven, de laatste 2 maanden vloog het er zelfs met redelijk veel druk uit, (zodat ik soms niet op tijd aan de wc geraakte wat me vreselijk veel kuiswerk heeft bezorgd) gelukkig was het vele braken na de bevalling onmiddelijk over.

Toch zou ik elke zwangerschap met plezier overdoen;)

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 15:21

hahahaha... wat gaan ze nog allemaal uitvinden...
Dit gaat er echt wel over vind ik

Eline Van Houtte

Re: zwanger van 2de en geur 1ste kindje niet verdragen

Berichtdoor Eline Van Houtte » 06 mei 2018, 08:17

Oef... ik was al bang dat ik de enige was die dit had... ik zie mijn zoontje doodgraag maar 's morgens als die net uit zijn bedje komt, of ik doe hem verse kleren aan, heb ik het heel moeilijk met zijn lijfgeurtje. Om nog maar te zwijgen van de geur die hij meedraagt als ik hem ga ophalen van de crèche...

Ik vind het zo erg dat ik zijn papa moet opdragen om hem uit bed te halen... het liefst van al zou ik hem vastnemen en wakker knuffelen maar dat lukt momenteel echt niet...

Voel mij daar soms echt schuldig over. :oops: Maar het helpt te weten dat ik niet alleen ben... hopelijk gaat dit snel over...

Terug naar “Je bent zwanger!”