6 weken zwanger en al dikke buik

W.

6 weken zwanger en al dikke buik

Berichtdoor W. » 24 jul 2007, 20:59

Ik ben zwanger van mijn 2de kindje en heb al een enorme buik.
Zo erg dat ik het bijna niet kan verstoppen.
Normaal heb ik een platte buik, dus het valt echt op.
Ik vraag me af hoe lang ik het ga kunnen verstoppen.
Bij mijn 1ste zwangerschap kon je het maar zien toen ik 16weken was.

Heeft iemand dit nog?

Gast

RE: 6 weken zwanger en al dikke buik

Berichtdoor Gast » 24 jul 2007, 21:04

Herken de situatie, ik heb het op mijn 7 weken op het werk verteld, niet meer te verstoppen... was ook van mijn tweede, maar wees gerust het stabiliseerd wel na een tijdje

W.

Berichtdoor W. » 24 jul 2007, 21:16

het is te hopen, straks is het een tweeling?

Ik zal het volgende week weten, eerste echo

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jul 2007, 22:14

Oei, als je van in het begin zo rap verdikt, moet je hard opletten voor striemen!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jul 2007, 22:19

je buik verstoppen? Het is toch ok om te laten zien? ok op 7 weken is misschien wel wat vroeg denk dat het daarom gaat dan?

Lallapop

Berichtdoor Lallapop » 24 jul 2007, 23:10

@ 22.19

Het is niet dat je dat niet wil laten zien, maar wel dat je graag zou willen wachten tot de eerste 12 weken voorbij zijn. Bij mij net hetzelfde. de eerste was een miskraam, ikwas bijna 11 weken zwanger, ons zoonje is nu bijna 19 maanden en nu 21 weken zwanger van ons volgend zoontje. Maar bij mij was het op 7 weken ook al goed te zien. Zwijgen tot 12 weken zat er voor mij ook niet in.

Groetjes Lallapop

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jul 2007, 07:56

Het is in elk geval NIET de baby. Waarschijnlijk water en de darmen.
Het zou staf zijn mocht dat nu al de baby zijn, op amper 6wk, veel te pril natuurlijk.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jul 2007, 08:08

Niemand zegt hier toch dat ze op 6 weken al een baby van 20 weken in hun buik hebben en er daarom al zwanger uitzien?

Hier is het ook het geval. Al 7,5w zwanger en vooral 's avonds na het eten heb ik een vooruitstekende buik. Vooral mijn onderbuikje staat al bol, er zijn onderbroeken die iets harder beginnen spannen.

Het is ons tweede. Dat buikje is al wat voorgevormd hé. Denk ook dat er inderdaad meer lucht/vocht in men buik zit. Je baarmoeder ze ook wel uit en duwt het een en ander omhoog. Neem dat samen met de vreetbuien die ik sinds enkele dagen heb en je krijgt een dikker buikje!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jul 2007, 08:11

ik ben nu 39wk en 5dg zwanger van een tweede. mijn buikje werd pas tegen 12-13wk duidelijk, nou ja, iedereen is dan ook verschillend. ik vond dat ik bij mijn eerste eerder een buikje had, tegen 8wk, natuurlijk vocht en de darmen. of misschien meer de tijd gehad om er op te letten?
maakt ook niet uit, pff, ben blij dat het bijna zo ver is! :)

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jul 2007, 13:16

up

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jul 2007, 07:48

up

San 36w

Berichtdoor San 36w » 26 jul 2007, 11:22

hier ook oop 7 weken al een serieuze buik, maar waren vooral darmen die van streek waren.

Nu een erg bolle buik, maar slechts 3kg bijgekomen dus.....
Is wel 5e zwangerschap.

Kan dus geen kwaad en zegt zeker niets over verder 'verloop' van je buikje.

Fieke

Berichtdoor Fieke » 26 jul 2007, 15:17

Ik had ook meteen een erg opgezette buik en kwam ook vrijwel onmiddelijk 2 kilo bij. Allemaal vocht natuurlijk.

Ben nu aan week 13 en mijn buik ziet er nog niet veel dikker uit. Ook mijn gewicht is ongeveer gebleven zoals in het begin (dus niet méér dan die 2 kilo bij).

Judith_Lievens

Re: 6 weken zwanger en al dikke buik

Berichtdoor Judith_Lievens » 13 nov 2019, 11:56

hoi, wat lucht dit op om te lezen..
ik ben nu 5weken zwanger en heb zelfs al een zwangerschapsbroek moeten kopen.. ik vind het heel vervelend omdat ik ook liever nog wacht met het te vertellen maar ik wil er precies ook niet over liegen.. vooral mijn vriend wil echt wachten tot 12 weken, maar ik ben echt ongemakkelijk op het werk, zelfs als ik mijn buik intrek zie je het nog heel erg goed.. gelukkig is het winter en kan ik wel dikke truien dragen maar je ziet het dan nóg..
Eén college kwam zelfs op de man af vragen of hij me mocht feliciteren..

Terug naar “Je bent zwanger!”