Angelsound - vanaf wanneer kan het?

Emmy

Angelsound - vanaf wanneer kan het?

Berichtdoor Emmy » 19 jul 2007, 15:06

Hoi allemaal,

Ik ben nu eindelijk 10 weken zwanger van ons eerste kindje, na een geschiedenis van miskramen. Ik ben dan ook heel erg bezorgd, krijg wel elke week een echo maar kom dan nog met moeite en met veel angst de week door... Daarom wil ik me nu een Angelsound aanschaffen, heb een winkel gevonden in Diest waar je ze kan kopen (zo hoeft het niet via internet).

In principe kan je er de harttoontjes mee horen vanaf 12 weken, maar lukte het bij jullie al vroeger?

Hebben jullie goede ervaringen met dit toestelletje?

Bedankt voor jullie reacties!
Emmy

Gast

RE: Angelsound - vanaf wanneer kan het?

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 15:29

Normaal ligt de baarmoeder onder de 12 weken onder je schaambeen, en kan je hartslag dus niet horen. Vanaf 12 weken komt baarmoeder boven je schaambeen uit.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 15:31

Ik zou het niet aanraden voor 12 weken te kopen. Je zou er alleen maar extra ongerust van worden, voor niets.
Sommige vrouwen horen trouwens de hartslag met babysound pas rond 16 weken. Allerlei factoren spelen immers mee. (hoe dik ben jij, waar ligt de baby/placenta,...)

Emmy

Berichtdoor Emmy » 19 jul 2007, 15:34

Bedankt voor jullie antwoordjes. Ik heb een vrij platte buik en de baarmoeder begint achter het schaambeen uit te komen, vandaar dat ik al de stille hoop koester dat het sneller dan 12 weken zou lukken...

Hilde

Berichtdoor Hilde » 19 jul 2007, 15:39

Hallo Emma,

Ik kon het al horen vanaf 9,5 weken. Vooral dan als ik volledig uitgestrekt op mijn rug lag. Ik ben nu 13 weken en luister telkens even s'ochtends en s'avonds, zalig.

Veel succes

Emmy

Berichtdoor Emmy » 19 jul 2007, 15:44

Amai Hilde, het kan dus toch!
Tof, dan weet ik dat het alleszins de moeite is om het al te proberen, op een dag zal het wel lukken hè. Goede tip trouwens om uitgestrekt te gaan liggen!

Eefje

Berichtdoor Eefje » 19 jul 2007, 15:58

Hey Emmy,
volgens mijn gyne is het niet goed voor het vruchtje om voor 10 weken een doppler te gebruiken. Dit heeft iets te maken met de frequentie van het toestel. Is verder niet zo'n gyne die me vanalles verbiedt hoor, integendeel, maar ik hoorde het hem vertellen tegen z'n assistent tijdens een echo om de harttoontjes te bekijken.

Zou nog eventjes wachten voor de zekerheid, al is het om je niet onnodig ongerust te maken. Ben nu 16 weken ver van m'n tweede en gisteren bij mijn zus de Angelsound gaan halen om eens te testen en zelfs nu is het niet zo eenvoudig om de hartslag van de baby te vinden.
Eens gevonden is het wel schitterend natuurlijk!

Groetjes,

Eefje

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 17:59

raar maar ik hoor het hartje enkel smorgens. 's avonds enkel wat gebroebel. hoorde het een beetje voor 12 weken

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 18:08

Ik hoorde het op 10 weken en 2 dagen.
Het was alleszinds vroeger dan 12 weken en ik heb het maar 1 avondje niet gehoord.

Nu ben ik 21 weken en gisteren wou ik eens luisteren of ik het nu ook kon horen zonder massageolie ( ik heb al gemerkt dat hoe vloeibaarder de vetzakkerij is die je op je buik moet smeren hoe beter je het hartje hoort ;) ) en ik hoorde totaal niets !
Dus ik giet er wat massageolie op en ineens was daar het hartje. Heel erg duidelijk natuurlijk.

Dus het doet er bv al heeel veel aan wat je gebruikt als 'geleidende stof'.
Ik heb het dus alleen die eerste avond niet kunnen vinden en daarna ALTIJD. Elke keer ik luisterde. Niet altijd even snel, maar het was altijd wel ergens te vinden.
Ik herinner mij wel dat ik in het begin het rondje van de babysound tegen mijn schaambeen moest leggen, richten naar onder mijn schaambeen, dus zo een beetje schuin en toch wel een beetje duwen ( kan geen kwaad, baarmoeder en vruchtwater beschermen het vruchtje toch ). En zo kon ik het dan horen elke keer.

Babysound is trouwens geen Doppler. Het versterkt eigenlijk geluiden ipv wat een doppler doet namelijk door geluiden te sturen die dan terugkeren. Ik heb al heel veel gelezen dat die Babysound geen kwaad kan, maar een doppler wel.
Maar het is een verschillende technologie.

Voila :-) En ik heb hem ook in die winkel in Diest gekocht.

senna

Berichtdoor senna » 19 jul 2007, 20:53

hier ook volop ervaring met de angelsound. vanaf 11 weken en 2 dagen in ons bezit en van begin af aan gelijk het hartje kunnen vinden.
Een toppertje dus.

En v.w.b. die gyn die aangeeft dat het slecht zou zijn.....klinklare onzin aldus mijn VK. Het haalt wellicht de charme van hun beroep een beetje weg, nu het beluisteren van het hartje ook thuis kan gebeuren. En dat zullen ze best jammer vinden. En trouwens, je loopt toch niet de hele dag met dat ding op je buik.
Genieten dus!

ilse

Berichtdoor ilse » 19 jul 2007, 20:56

Vandaag is onze angelsound per post gekomen.
Ik had die wel besteld via internet bij babysound.be en niets te klagen over de snelle levering hoor.
En ook niet over het apparaat zelf, want het hartje hebben we vandaag al 2 x mogen horen.
Wij zijn er echt supercontent mee en ik kan het je wel aanraden hoor Emmy.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 21:02

Wij hoorden het hartje van onze baby met ruim 12 weken met een angelsound.

Eefje

Berichtdoor Eefje » 19 jul 2007, 21:49

Aan Senna,

ik heb echt niet het type gyne die het nodig heeft om mij dingen wijs te maken voor zijn eigen portefeuille hoor.
Je moet mijn berichtje goed lezen; hij zegt niet dat het slechter is als je het thuis gebruikt dan wanneer hij dat zelf doet, hij zegt dat het gewoon niet goed is voor de baby om dat voor 10 weken te doen ( en dit met eender welk toestel, inclusief het zijne), waardoor hijzelf dat ook niet doet voor die periode.
En ik ben helemaal niet het type zwangere dat in paniek slaat om het minste hoor (voeding ed), dit is gewoon wat mij gezegd is door de gyne die mij de vorige keer op een relaxte manier door mijn zwangerschap heeft geholpen.

Emmy

Berichtdoor Emmy » 20 jul 2007, 15:34

Hoi allemaal,

Gisteren de angelssound toch maar gaan halen en uitgeprobeerd en jaja, hartje al te horen hoor, op precies 10 weken! Prachtig!

Nu ik kan wel inkomen in de opmerking van Eefjes gyn, uiteindelijk ben je toch met een soort straling / geluidsgolven in de weer, dus mogelijk heeft dat effect op het kindje. Schadelijk zal het niet zijn, als je er niet continu eme bezig bent hè, maar goed om te weten dat je, zoals met niets, moet overdrijven. Hetzelfde geldt voor een echo hè: gezien het kindje spartelt tijdens een echo wordt verondersteld dat ze toch de geluidsgolven horen en er mogelijks hinder van ondervinden. Middelmaat met alles is een stelregel die altijd geldt hè.

In elk geval, ik vind het een aanrader als je af en toe eens de geruststelling nodig hebt!

Groetjes,
Emmy

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jul 2007, 15:37

ik hoor enkel precies bewegingen in het water, precies een visje maar dat is al en ben 14 weken

Eefje

Berichtdoor Eefje » 20 jul 2007, 15:56

Hey Emmy,

toch iemand die me begrijpt ;-).
Maar aangezien je 10 weken bent (daar had ik de eerste keer blijkbaar over gezien) zou ik zeggen ; geniet er maar lekker van!

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jul 2007, 16:02

Is dit iets handigs en leuks? waar koop je het en wat kost het?

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jul 2007, 16:17

baby baby in diest en kost 47.5 geloof ik. je kan ook online bestellen via ebay

BE

Berichtdoor BE » 20 jul 2007, 17:33

Mijn angelsound komt ook van baby baby in diest en ik ben er heel tevreden over.Ik heb hem van mijn 12 weken zwangerschap.Echt zalig om de harttoontjes van je babytje te horen.Het is soms wel eens zoeken hoor maar eens je ze gevonden hebt is het genieten.Ik ben nu 18 weken en toen ik op 15 weken bij mijn gyn op controle was had ik haar over mijn angel sound verteld en hoe gerust ik ben sedert ik hem heb.Wel enkele dagen later belde de secretares van mijn gyn om mij te vragen waar ik dat toestel gekocht had.Er was dus nog een mama heel geintereseerd.Dus zal zo een angel sound zeker niet slecht zijn gezien mijn gyn hem zelfs aanraad.

Veel suces Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 21 jul 2007, 11:15

hier ook, op 12 weken gekocht, ben nu 16 weken en luister nog iedere dag naar de freggel in de freggelgrot.

zalig

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jul 2007, 08:42

Wij hebben er eentje besteld bij Baysound.be
We kregen al snel een bevestiging en als het klopt, mogen we die vandaag verwachten.
Ik zal zeker eens iets terug laten horen.

@eefje

Berichtdoor @eefje » 24 jul 2007, 08:50

't is al goed hoor.
Senna

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jul 2007, 11:30

babysound versterkt geluiden en werkt dus anders als een doppler die geluidsgolven stuurt en de weerkaatste geluiden ontvangt.

een doppler ( zoals de gyn van senna? ) zei is dus niet gezond voor 10 weken. Een babysound werkt gewoon nog niet zo goed voor 10 weken.

Geniet er dus maar van

Inneke

Berichtdoor Inneke » 24 jul 2007, 12:29

Iemand die hem 2dehands verkoopt?

mie

Berichtdoor mie » 24 jul 2007, 13:09

aan al diegenen die dachten het hartje gehoord te hebben voor ze 12à13 weken waren, het spijt me, maar ik moet jullie teleurstellen: dit was niet het hartje van de baby, maar wel je eigen hartslag die je gehoord hebt, geloof me.

Het is gewoon technisch niet mogelijk om het hartslagje van de baby te voelen voor 12 weken zwangerschap. Bedenk: als je naar de gyn gaat, krijg je tot 12 weken nog een inwendige echo, omdat ze uitwendig nog weinig tot niets kunnen zien (en horen)... en dat is professionele apparatuur! Hoe zou je dan met een dopplertje van pakweg 50 euro méér kunnen horen...?

Had zelf bloedverlies op 11 weken en ik maakte me natuurlijk zorgen, dus besloot ik om toch maar eens te proberen met mijn angelsound. Wat een opluchting: ik hoorde een hartslagje!

Tot ik even later nog meer bloed verloor, naar het ziekenhuis moest en ze daar een curretage moesten doen... waarbij ze vaststelden dat het vruchtje al een paar weken "dood" moet zijn geweest... Ik kon het haast niet geloven en vertelde mijn gyn dat ik zeker was dat ik een hartslag gehoord had met m'n angelsound, en mijn partner ook! Ze legde me uit dat dit ECHT onmogelijk was en dat je enkel je eigen hartslag kan horen zo vroeg in de zwangerschap...

Nu ben ik opnieuw zwanger en voorlopig loopt alles gelukkig goed, hopen dat het zo blijft. Vanaf 13 weken kon ik het hartslagje van de baby horen. (en ook mijn eigen hartslag, die een pak trager is) Voor mij een hele geruststelling!!! Ik luister bijna dagelijks, omdat dit me toch een beetje gemoedsrust geeft, dus ik zou die angelsound zeker aanraden!

Veel succes met je zwangerschap!

Terug naar “Je bent zwanger!”