wormpjes in kers

Help!

wormpjes in kers

Berichtdoor Help! » 25 jun 2007, 23:15

Ben 36 weken en 2 dagen zwanger. We hebben in onze tuin een grote kersenboom met heerlijke kersen. Een paar uur geleden heb ik er een stuk of 6 gewassen en opgegeten. Nu, bij het doorsnijden en ontpitten van de rest, blijk in bijna alle kersen een wormpje te zitten, echt walgelijk, levend en al! Ik heb al wat opgezocht en dit blijkt de kersenvlieg te zijn. Heeft nog iemand dit ooit voorgehad? Kan het kwaad?? Voor mij tot daar aan toe, maar ik hoop dat dit geen ziekten kan meebrengen waar ons kindje last mee krijgt...?? Ik vind het echt walgelijk. Als ik het nog kon, probeerde ik ze over te geven, maar tis al te lang geleden... Iemand ervaring alsjeblieft (waarschijnlijk geen evidente vraag, want wie eet er nu levende wormen - jezus ik kan er niet van over...)?

Gast

RE: wormpjes in kers

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 23:23

Een antwoord heb ik er zelf niet op, maar heb het ook meegemaakt. Gedachteloos kersen gesnoept en gewoon de pit uitgespuwd. Om dan toch een aantal kersen met een mesje te ontpitten voor in de yoghurt en wormpjes te vinden... yuk!
Maar denk eigenlijk niet dat het kwaad kan, 't zijn eiwitrijke beestjes schijnt... denk niet dat ze ziektes in zich dragen.
Ik kijk vanaf nu toch beter naar mijn kersen hoor-brrrrrr!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 23:24

ow ja, ik ben nu 33w, toen ongeveer 31w...

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 08:21

Vorige week hadden we hier net hetzelfde voor...
Door het warme weer is de kersenvlieg inderdaad superactief geweest en onze kersenoogst is ook helemaal naar de vaantjes!
Naar wat wij er van vinden is het helemaal niet gevaarlijk om de wormpjes op te eten; je zou er niet ziek van kunnen worden maar wij blijven er intussen ook wijselijk van af - spijtig!
Ik zou me geen zorgen maken...
Trouwens mijn man en kinderen hebben er kilo's van gegeten de vorige weken (en hebben er niets van ondervonden) - we hebben het pas ontdekt toen ik vorige week, omdat we zoveel kersen hebben, ze ontpitte om confituur te gaan maken.
Ikzelf heb er geen gegeten; ik ben sinds enkele jaren allergisch aan kersen (ramp, het was mijn lievelingsfruit :()

Opstartster

Berichtdoor Opstartster » 26 jun 2007, 09:40

Ja jammer, ik ga nu ook nooit meer zomaar een kers in mijn mond steken, en ik ben er zo verzot op :-( Mijn man zei me ook al dat het geen kwaad kon: is gewoon wat extra eiwitten ;-) En wormpjes uit een groente/fruit overleven niet in je maag (niet zoals de varianten in dieren, zoals varkenswormen enzo, die kunnen parasiteren in je lijf), aldus mijn man. Ik zal er dus maar vanuit gaan dat het allemaal geen kwaad kan.
Veel succes nog met de bevalling binnenkort!

Sabine_Heesters

Re: wormpjes in kers

Berichtdoor Sabine_Heesters » 19 jun 2020, 09:13

Hallo

Wij hebben zelf ook een kersenboom in de tuin staan. Jammer genoeg hebben we hier ook al een aantal keer last van gehad. Libelle schreef hierover een heel interessant artikel https://www.libelle.be/lekker/kersen-ke ... envliegen/

Terug naar “Je bent zwanger!”