Gekantelde baarmoeder en zware zwangerschap???

Gast

Gekantelde baarmoeder en zware zwangerschap???

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 15:44

Hallo,

Mijn baarmoeder ligt naar achter gekanteld en ik heb een héél zware zwangerschap achter de rug.

Nu vraag ik me af of die gekantelde baarmoeder de oorzaak van mijn problemen tijdens mijn zwangerschap kan zijn.

* Heel veel harde buiken, en dit vanaf 16 weken. De laatste 12 weken plat gelegen met 200 harde buiken per dag, en 6 weken in het ziekenhuis aan weeënremmers.
* Van begin af aan heel veel last van mijn darmen en blaas gehad. Heel veel krampen in mijn buik, en vooral 's avonds.
* De laatste 10 weken van mijn ZS verteerde mijn eten precies niet meer. Een boterham 's morgens had bijna een dag nodig om te verteren. Het leek alsof mijn darmen helemaal weggedrukt werden. Ik ben de laatste weken van mijn ZS dan ook afgevallen.
* Mijn buik was altijd minuskuul. Telkens ik op controle ging, bij gyn, of in het ziekenhuis kreeg ik steevast de opmerking "Wat een piepklein buikje, zeg!". Ik kreeg er gewoon complexen van, en was er rotsvast van overtuigd dat ik een mini-baby op de wereld ging zetten. Uiteindelijk woog onze zoon 3 kilo en mat hij 51 cm bij geboorte op 38 weken ZS, dus dat viel reuze mee.

Wat ik me dus afvraag, is of al deze klachten kunnen gekoppeld zijn aan en gekantelde baarmoeder. Want dan staat er mij nog wat te wachten bij een volgende zwangerschap, vrees ik....

Gast

RE: Gekantelde baarmoeder en zware zwangerschap???

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 15:52

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit van gehoord heb van een gekantelde baarmoeder, maar ik weet wel dat sommige mensen echt niet gemaakt zijn om kindjes te kopen!!! ;)
Ik heb alle kwaaltjes gehad die je maar kan opnoemen tijdens mijn zwangerschap, heb dan 23 uur weeën gehad, ben geknipt en gescheurd, heb een ontsteking op knip gehad waardoor hij nu na 2,5 jaar opnieuw moet gehecht worden, brrr....MAAR HEB WEL EEN FANTASTISCH ZOONTJE ERVOOR IN DE PLAATS GEKREGEN, en dat is wat telt he!!!!

Als je dan zo hoort dat sommige mensen nog tot hun 8 maanden zwangerschap kunnen sporten, en op 4 uren bevallen....wel dan ben ik stikjaloers!!!
Maar toch fier op mezelf dat ik het doorgekomen ben zonder enig pilletje of epidurale.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 16:00

hoi mama met gekantelde baarmoeder, ik denk niet dat die kanteling iets met jouw kwaaltjes te maken had hoor. Ik ken namelijk nog iemand die zwanger geweest is met gekantelde baarmoeder, en zij had weining last van harde buiken en een buik van gigantische omvang. Als je echt wil weten welke gevolgen dat al dan niet heeft, vraag het dan eens aan de gyn?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 16:45

ik heb ook een gekantelde en zeer kleine baarmoeder en ben nu voor de 3de keer zwanger en ik heb normale zwangerschappen achter de rug. Niet meer of minder last dan anderen...
Wel een enorme, gigantische buik! (en ook ik kreeg er opmerkingen over door jan en alleman en heb er ook complexen aan over gehouden/nu weer van datte...) Dus daar zal het bij jou niet aan liggen...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 19:47

Tja, mijn baarmoeder is naar voren gekanteld en heb ook veel dingen van wat jij opsomt.

Kim

Berichtdoor Kim » 11 jun 2007, 20:22

Hoi,

Hier nog een mama met een naar achter gekantelde baarmoeder. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap weinig tot geen klachten gehad. Wel wat misselijk geweest in het begin en wat pijn in mijn onderrug bij het begin van de zwangerschap, wat vrij normaal is allemaal denk ik. Ik had op het einde (38weken) een verschrikkelijk grote buik met ernorm veel vruchtwater. Ik vond het eigenlijk spijtig dat ik moest bevallen, had nog zo een tijdje kunnen rondlopen.
Nu ben ik weer zwanger en we zullen wel zien hoe het nu loopt. Ik ben alvast veel misselijker dan de vorige keer, van 'smorgens tot 'savonds. heb de eerrste week wat last gehad van mijn onderrug maar dat is nu weer verdwenen.
Ik hoop voor jou alvast dat een volgende zwangerschap iets prettiger gaat zijn. Het kan dus ook anders met een gekantelde baarmoeder.

Groetjes,

Kim

ilse

Berichtdoor ilse » 11 jun 2007, 21:27

hallo,
ik heb ook een naar achter gekantelde bm. Toen ik zwanger was van mijn zoontje (wordt dit jaar al 7), heb ik vanaf mijn 16de week ongeveer, harde buiken gehad. ik had er ook heel veel, en er zat echt een regelmaat in... dus ook aan de weeënremmers, en in totaal 3 maanden aan de baxter in ziekenhuis.
mijn zoon is uiteindelijk 1 maand te vroeg geboren, hij was 49 cm en woog 2,5kg. (dat heeft hij trouwens ruimschoots ingehaald hoor, is een stoere 'bink' nu)
ondertussen zijn we (mijn nieuwe partner en ik...) reeds 2,5 jaar bezig voor een kindje... waaronder een groot jaar via ivf. Ik heb er reeds 8 terugplaatsingen opzitten, die telkens heel moeilijk verlopen (door mijn gekantelde bm...). volgende week maandag weten we of deze 8ste poging gelukt is.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jun 2007, 12:20

wordt je moelijker zwanger met een gekantelde baarmoeder?

M

Berichtdoor M » 13 jun 2007, 12:24

Bij onze eerste: 3 maand proberen
Bij onze 2de: 4 maand proberen
Bij de 3de zwangerschap (jammer genoeg miskraam): vanaf de 1ste keer raak
Bij de 4de: 4maand proberen

Dus bij ons heeft de gekantelde baarmoeder geen negatieve invloed gehad op zwangerschap en zwanger raken...

Ilse_Leysen

Re: Gekantelde baarmoeder en zware zwangerschap???

Berichtdoor Ilse_Leysen » 19 dec 2019, 17:19

Hey, ik heb ook gekantelde baarmoeder 9 weken zwanger en dit samen met prikkelbare darmen. Geen goede combo aangezien die baarmoeder nu op mijn darmen drukt. Alle organen krijgen meer te verduren als de baarmoeder gekanteld blijft.... blijkbaar kan hij ook verder in de zwangerschap ' terug kantelen ' waardoor de baby alsnog meer naar buiten word gedragen maar dat is bij jou duidelijk niet gebeurd en zat je baby meer naar binnen dan naar buiten. Ik ben alvast aan het wachten op mijn baby bump. Voorlopig enkel mijn vetrolletje :p
Vooral je raad vragen bij de gynaecoloog, zij zijn de experts. Ook al ben ikzelf ook schuldig aan Dr. Google ^^

Terug naar “Je bent zwanger!”