vruchtwaterverlies?

Kaat

vruchtwaterverlies?

Berichtdoor Kaat » 29 mei 2007, 11:30

Hoi,

Ik ben 36 weken en een paar dagen zwanger en moet al heel de tijd véééél naar toilet, maar gisteren was ik plots ongerust of ik vruchtwater aan het verliezen was (waarschijnlijk ook in de wetenschap dat het allemaal aan het korten is hoor).
Ik denk uiteindelijk niet dat het dat was (onderbroek blijft ook droog enzo), want dan zou het de hele tijd nat blijven denk ik dan, maar toch vraag ik me af, wanneer er wel reden is tot ongerustheid....?
Gyn heeft daar nooit iets van gezegd...

Merci,
Kaat

valérie

RE: vruchtwaterverlies?

Berichtdoor valérie » 29 mei 2007, 12:04

ofwel verlies je je vruchtwater in 1 keer en dan kan je je niet vergissen... redelijk wal
ofwel verles je het in beetjes maar dan wel een "tijdje"
ofwel verlies je helemaal niks en moeten ze je vliezen breken in ziekenhuis

Kaat

Berichtdoor Kaat » 29 mei 2007, 13:45

dus als het in beetjes is, is het ook niet zo´n ramp...?
Ga morgen op controle en alles voelt nu goed, dus geen reden tot ongerustheid zeker?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 13:48

ALs je denkt dat je vruchtwater verliest moet je dat onmiddellijk laten controleren in het moederhuis. De vroedvrouwen kunnen dat heel makkelijk hoor. Een scheurtje in de vruchtzak is immers niet alleen een uitgang voor kleine beetjes vruchtwater maar ook een ingang voor bacterien en die kunnen dodelijk zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 14:19

Tja, maar hoe weet je of dat vruchtwater is...?

fie

Berichtdoor fie » 29 mei 2007, 14:21

ik had vorige week een paar keer wat verlies van een paar druppels.
Plots voelde het alsof ik iets voelde stromen. Ik spurtte telkens naar het wc, om te zien dat het wat druppels waren en enkel m'n slipje wat nat was.
Ik kon niet uitmaken of het urine of vruchtwater was.
Vrijdag ben ik naar de gyne geweest en blijkt het zeker geen vruchtwater te zijn, want m'n vliezen zijn nog mooi gesloten.
als je ongerust bent, ga dus effe tot aan het ziekenhuis.
Mij hebben ze meteen gerustgesteld !!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 14:26

Wat mijn gyne me altijd meegaf als tip: een plas kan je ophouden, vruchtwater niet. Vruchtwater komt er gewoon aan en je slipje is nat. Dus volgens mij ligt je kleintje gewoon een beetje harder te drukken op je blaas en moet je daardoor vaker naar het toilet. (misschien is het aan het indalen hé?!) Wat ook kan is dat je een kleine blaasontsteking hebt (veel voorkomend bij zwangere vrouwen!) de beste remedie daartegen is: véél drinken!

Succes met je bevalling binnen een paar weken!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 14:35

vruchtwater is een beetje troebel met rozige vlokken in.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mei 2007, 14:48

ok, bedankt. Ik denk dan ook niet dat het vruchtwater is, want mijn slip is niet ´plots ´nat ofzo, moet alleen inderdaad héééééééééél veel naar toilet en het duwt, waardoor ik dénk dat ik het niet kan tegenhouden. Maar als ik zou verliezen, zou mijn slip nat zijn...?!

fie

Berichtdoor fie » 29 mei 2007, 15:17

urine kunnen ophouden en vruchtwater niet ? tja, dan gaat het wel over heel veel water in eens hé.
Toen ik m'n verhaal over die natte slipjes aan de vroedvrouw vertelde, vertelde ze me dat zij destijds op 32w een scheurtje in haar vliezen had.
Dat voelde ze niet en viel eigenlijk niet op behalve dat ze heel vaak, om de paar uur, een natte slip had.
Dat vond ze toch raar en is dan maar op controle geweest....
Maw veralgemenen kan je ook in deze topic niet !

Gast

Berichtdoor Gast » 30 mei 2007, 10:28

Bij mijn vorige zws had ik een dag voor de uitgerekende datum ook telkens een paar druppels vochtverlies. ik heb ook een hele dag zitten twijfelen en dan 's avonds toch maar naar het ziekenhuis gebeld, waar ze me lieten binnenkomen. Ook de vroedvrouw kon niet echt vaststellen dat het om vruchtwater ging, maar toen ze me aan de monitor legden, had ik wel lichte weeën (die ik nog niet voelde). De gyne heeft mijn water dan volledig gebroken en ik ben 's anderendaags 's middags bevallen. Omdat er vermoedelijk toch een scheur was in het vruchtvlies, en omdat ik ook begon te twijfelen of ik al niet enkele dagen wat meer vocht verloor, hebben ze erop gelet dat mijn zoontje de eerste dagen geen koorts maakte, want dat kon wijzen op infectie. gelukkig was hij kerngezond.
ik zou dus toch maar even checken met je gyne, hoor. als je een scheur hebt in het vruchtvlies bestaat er altijd een klein risico op infectie. het is in ieder geval niks waar je dagen mee mag blijven rondlopen.

Nathalie_delen

Re: vruchtwaterverlies?

Berichtdoor Nathalie_delen » 21 jan 2020, 15:41

Beste mama's

Wanneer je onzeker bent over vruchtwater te kort, of scheur in vruchtzak laat het dan zeker goed opvolgen.
Door een slechte opvolging zijn4 vingers van mijn kindje geamputeerd.
Aan de vruchtzak zitten draadjes en kunnen verwikkeld raken aan ledematen van het ongeboren kindje.
Harde periode ons kind lijd nog, duimpje is er open wonde door amputatie

Terug naar “Je bent zwanger!”