haptonomie+draaien baby

A

haptonomie+draaien baby

Berichtdoor A » 16 apr 2007, 09:42

Hallo ben 35weken en mijn baby ligt nog in stiut,nu heb ik iets over haptonomie gelezen dat dit zou kunnen.
Wie kent dit?

Gast

RE: haptonomie+draaien baby

Berichtdoor Gast » 16 apr 2007, 09:47

Hoi A,

De baby kan nu nog uit zichzelf draaien. Als het in week 37 nog in stuit ligt dan gaan ze het in het ziekenhuis proberen te draaien, en soms lukt dit !

Haptonomie is een zwangerschapscursus, dit heeft volgens mij hier niets mee te maken. Dit is een cursus die je samen met je partner doet, waarbij je contact zoekt met je kindje.

Succes,
Liesbeth

Gast

Berichtdoor Gast » 16 apr 2007, 09:57

Moxatherapie geeft veel meer kans op succes A. Bij mij is het na de 4de moxabehandeling rond diezelfde tijd gedraaid. Een uitwendige draaiing mislukte voordien.
Succes in ieder geval!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 apr 2007, 09:59

Bij mij heeft een simpele zwangerschapsbola geholpen, ik was 37 weken en kindje lag nog in stuit, heb m'n zo'n bola gehaald en na 2 dagen lag hij mooi met het hoofdje naar beneden, blijkbaar vond het het geluidje zo leuk dat hij zich draaide om het beter te kunnen horen. Ik vond het allessinds het proberen waard.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 16 apr 2007, 10:17

Ik heb vorige week bij de Kraamvogel in Antwerpen geïnformeerd naar het draaien dmv haptonomie. De beste tijd om dit te doen is bij 34-36 weken. De haptonoom doet dit ook met de moxa-techniek, de kans op slagen zou 50-70% zijn. Natuurlijk kan de kleine nog terugdraaien, dus het is geen zekerheid!
Dit lijkt mij een stuk minder risico hebben dan het manueel draaien, dus in eerste instantie had dit mijn voorkeur.

Na de echo van afgelopen vrijdag bleek het kindje zich te hebben gedraaid, hoofdje mooi naar beneden, dus het is voor ons niet nodig. Google maar eens op moxa, dan kom je een heleboel te weten.
Succes,

Terug naar “Je bent zwanger!”