Wat was jullie 1ste hcg waarde

Eloise

Wat was jullie 1ste hcg waarde

Berichtdoor Eloise » 02 apr 2007, 19:53

hallo,

Vorige vrijdag werd bloed genomen na een positieve zwangerschapstest. Mijn hcg waarde bedraagde toen 166, wat nog maar zou overeenkomen met 3 weken zwangerschap terwijl ik dacht dat ik morgen al in week 5 zou zijn. De dokter zei dat waarschijnlijk de bevruchting later heeft plaats gehad dan ik vermoed.
Dit is mijn 2de zwangerschap, de 1ste is geëindigd in een miskraam, vandaar dat ik zo ongerust ben. Vrijdag laat ik opnieuw bloed nemen. Maar ik zou eens graag weten wat dit bij jullie was en hoeveel dagen jullie overtijd waren bij de bloedafname.

Groetjes

Eloise

V.

RE: Wat was jullie 1ste hcg waarde

Berichtdoor V. » 02 apr 2007, 20:07

Beste Eloise,

Mijn hcg-waarde was 248, bepaald uit een bloedstaal afgenomen op mijn nod. Ik moet wel zeggen dat mijn ovulatie altijd heel erg vroeg valt.

Staar je hier niet blind op, het is vooral de STIJGING die belangrijk is. Ik ken mensen waar de hcg-waarde onder de 100 lag en toch geen miskraam hebben gekregen omdat de hcg goed steeg.
Ik zou eerder afgaan op het verschil tussen je 'huidige' hcg-waarde en je hcg-waarde die wordt bepaald op vrijdag. Je dokter kan je laten weten of het een goede stijging is (normaalgezien is het een verdubbeling per dag). Ga daar eerder op af!

Ik hoop echt van harte dat deze zwangerschap wél in een gezond, voldragen kindje mag resulteren. Ik duim alvast heel hard voor je!

Oja, om je gerust te stellen: je moet maar eens op internet gaan kijken hoeveel kans je weer hebt op een miskraam, je zult zien dat deze kans net zo groot is als voor elke andere vrouw die nog nooit een miskraam heeft gehad!

Veel succes!

V.

Sara (28w3d)

Berichtdoor Sara (28w3d) » 02 apr 2007, 20:11

Dag Eloise,

mijn hcgwaarde bij de eerste bloedafname was 49. Heel erg laag, maar ondertussen ben ik toch aan 't aftellen.

Ik wist dat mijn cyclus heel lang was (wel 33 dagen) en ik heb dus eigenlijk 'te vroeg' getest en bloed laten afnemen. Ik was amper 1,5 week zwanger!
Ik had enkele maanden ervoor ook een miskraam gehad dus ik was heel ongeduldig!

Veel succes! Ik hoop dat het lukt!

Inge

Berichtdoor Inge » 02 apr 2007, 20:25

Mijn eerste waarde was 23, en dat toen ik 4 weken ver was. Momenteel ben ik 40 weken en 1 dag....'t is dus echt wel de stijging die het belangrijkst is. Ik heb ook zwaar gepanikeerd in het begin.

Trouwens, ik heb nooit last gehad van ochtendmisselijkheid, ik vraag mij af of dat aan de lage hormoonwaarden ligt....

Eloise

Berichtdoor Eloise » 02 apr 2007, 20:36

Al bedankt voor jullie reactie.

Vorige keer voelde ik mij ook vlug onwel, maar ik heb geen flauw idee hoe mijn hcg waarden toen waren want er werd maar 1 keer een bloedafname genomen. Vandaar dat ik mij nu al zorgen begin te maken.

maar ik zal misschien maar niet te hard voor die misselijkheid.....

Ik zal afwachten tot vrijdag.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 apr 2007, 20:37

week 3, dat zou willen zeggen dat je een week voor je NOD bent? men begint nl te tellen vanaf de eerste dag van je laatste regels. heb je daar rekening mee gehouden?

bij mij was het zo: eerste zwangerschap op kleine 5 weken 115 (is helaas misgelopen), tweede op ongeveer zelfde moment rond de 900 (loopt tot nu toe goed)
beginwaarden lijken me nogal weinig zeggend. laat je er dus zeker niet door opjagen.
wens je het beste!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 apr 2007, 21:21

Hoi!
Mijn eerste Hcg waarde was 118 als ik me goed herinner (zal rond die waarde geschommeld hebben). Ik dacht toen een week over tijd te zijn, en zowel ik als mijn huisarts hadden er geen goed gevoel bij (lage waarde voor een week over tijd). Na een bange week afwachten is er opnieuw bloed onderzocht en was mijn waarde heel goed gestegen. Blijkbaar was mijn (anders heeeeeeeel regelmatige) cyclus net die maand een weekje langer...
Niet te ongerust maken dus!! Waarschijnlijk is je eisprong gewoon wat later gevallen dan anders!
Proficiat met je zwangerschap en probeer ervan te genieten en je niet te ongerust te maken!!! Ik was tijdens die bange week zo ongerust en ongelukkig dat het nog lange tijd geduurd heeft voor ik me echt aan de baby kon hechten en blij kon zijn met mn zwangerschap. Laat het dus niet zo ver komen!!

Groetjes!

tana (25 weken)

Berichtdoor tana (25 weken) » 03 apr 2007, 08:25

hoi,

toen ik op mijn NOD testte, bleek het positief. Ik ben nog dezelfde dag naar de dokter gereden.
HCG : 108
Heel weinig dus. Maar zwanger he. Hij zei het ook : het is nog wel heel pril deze keer dat je komt.
Ondertussen ben ik 25 weken en weten we sinds 12 weken dat het er twee zijn.
Dus hier een lage HCG maar wel twee boelekes voor die prijs !!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2007, 08:30

bij mij HCg 155 en bleek ook 1 week nminder ver te zitten dan ik zelf dacht
niet ongerust maken benn u 9wen5d en alles loopt perfect

mijn eerste was trouwens ook een miskraam met een HCG toen van 159 dus dat wil niet veel zeggen zenne

succes en laat iets weten he

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2007, 09:51

Mijn hcg waarde was 1078 op 4weken en 3dagen.

N.

Berichtdoor N. » 03 apr 2007, 10:11

@hierboven: amai das veel - hehe!

@Eloise: zoals iedereen al zegt: ik zou je echt niet druk maken over die waarde! het stijgen is het belangrijkste!
° 3 weken en 5 dagen zwanger: HCG 132
° 4 weken en 2 dagen zwanger: HCG 681
° 5 weken en 2 dagen zwanger: HCG 9701

nu weet ik sinds vrijdag dat het er ook bij ons twee zijn! (dus ook niet zo'n heel hoog HCG-gehalte voor een tweeling, maar de stijging is oké dus het zit goed!)

succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2007, 13:14

Bij mij was het op 4w 2d: HCG 2117

Op de site van 9maand.be, kan je bij je zwangerschap doorklikken naar HCG-waarde, en dan kan je ook zien hoever je ongeveer bent. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het om de 2 dagen verdubbeld.

Deetje

Berichtdoor Deetje » 03 apr 2007, 13:18

Ik ben begonnen op 55 (toevallig ontdekt bij bloedonderzoek voor blaasontsteking dat ik zwanger was), nog geen twee weken later zat ik al aan 15.000... Zit nu in mijn 23ste week.

Lage beginwaarden zeggen blijkbaar niet veel, het is de stijging die telt!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2007, 16:12

Mijn waarde was iets van 5170 en ik was 5 weken.

miss

Berichtdoor miss » 03 apr 2007, 19:47

ik ben zwanger via icsi. Dus ze wisten bij mij toch behoorlijk zeker wanneer alles zowat gebeurt was. Op weken mijn eerste bloedafname en die was 139. Ze zeiden dat dat boven de 100 op 4weken een goede start was. Ondertussen bijna 14 weken zwanger.
Maar ze hebben er ook altijd op gehamerd: het is vooral de stijging die belangrijk is

Het word afwachten of het mooi stijgt, maar ik zou zeker niet panikeren. Het ziet er zeker niet slecht uit vind ik

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2007, 23:17

Die van mij was op 4 weken en 1 dag 3336. Ik schrok mij te pletter aangezien mijn eerste 3 zwangerschappen op rond 4 weken nog geen 100 waren....

Op 5 weken heb ik opnieuw bloed laten trekken en toen was het 19635.
Dus is het om de 2 dagen x 1.8 gegaan. Is dit ook nog ok denken jullie? Ik maak mij ongerust omdat het die eerste keer zooo hoog was en die 2de keer eigenlijk nog niet eens x2. Ik heb ondertussen een week verder nog niets van bloeding, geen krampen of buikpijn, ongelofelijk veel kwaaltjes zoals misselijkheid, pijnljike borsten, opgezwollen buik ( vocht vasthouden ), emotionele schommelingen, vooral misselijkheid.
Volgende week heb ik pas een nieuwe echo en ik heb mijzelf nogal wat moed moeten inspreken om gewoon te geloven dat alles goed gaat en dat 19600 nog altijd een hele goede waarde is voor 5 weken enz, maar het is moeilijk om dit blijven te geloven.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 apr 2007, 09:07

4 weken, hcg: 404

saartje

Berichtdoor saartje » 04 apr 2007, 11:54

196 op 4w1d
5100 op 5w2d

Gast

Berichtdoor Gast » 04 apr 2007, 11:59

Toen ik van mijn tweede kindje zwanger werd had ik ook maar een hcg gehalte van 160, mijn gyn heeft mijn verwachte bevallingsdatum toen verzet van 14 mei naar 23 mei, volgens haar ging het om een late bevruchting. Mijn meisje is geboren op 22 mei 2004 en is ondertss al een hele grote meid!

Isabel Biebauw

Re: Wat was jullie 1ste hcg waarde

Berichtdoor Isabel Biebauw » 20 okt 2018, 14:46

Ik ben beetje bang ik ben positief zwanger en ben nu 4 a 5 weken en had bloedverlies vanmorgen zoals mijn maandstonden beetje heb wel geen pijn en hebben mijn hcg gemeten en stond op 2000 en op echo was het vruchtzakje te zien in mijn baarmoeder heeft iemand ervaring daar in

Terug naar “Je bent zwanger!”