Wormen

Nu even niet !!

Wormen

Berichtdoor Nu even niet !! » 28 feb 2007, 21:46

Ik denk dat ik wormen heb nu is mijn vraag kan dat kwaad tijdens de zwangerschap ?
heeft dat gevolgen voor de baby ?
en wat mag ik innemen ?

Ik heb mij verloskundige gebeld en zij zegt dat het geen kwaad kan en ze nam me niet echt serieus ze twijfelde of het echt wel om wormen zou gaan ..

A.u.b iemand help me

Gast

RE: Wormen

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 23:43

Wat bedoel je nu met wormen?????:? Lintwormen???
Hoe kan je zoiets weten?

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 09:25

ik had dat vroeger soms van américain te eten,het enige dat hielp was Vermox maar ik weet niet of je dat tijdens de zwangerschap mag nemen
Hoe zien ze eruit bij mij waren dat kleine witte sliertjes van een halve cm

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 09:26

Ja bij mij ook , maar ze bewogen niet dus nam de verloskundige me niet serieus

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 09:27

En dat weet ik omdat ze met me ontlasting mee zijn gekomen

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 09:34

mijn antwoord zal al even genant zijn als jouw vraag maar je moet eens checken op het toiletpapier of ze bewegen want in de pot (sorry) zijn die meestal onbeweeglijk

huisarts(v)

Berichtdoor huisarts(v) » 01 mar 2007, 09:54

wat een taboe over worm besmetting , dit kan inderdaad komen van rood vlees of niet doorbakken vlees,het middel vermox kan je halen zonder voorschrift en kan tijdens zwangerschap , als ik het zo lees zijn het de spoel /aarswormen in u geval , binnen een paar dagen is het probleem weg, wel steeds een goede handhygiene in acht nemen je kan andere besmetten

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 10:07

Dank u hartelijk !!
Ik had nog een vraagje voor u is het erg om wormen tijdens de zwangerschap te hebben ?
Ik maak me zorgen over de baby

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 10:10

Ik ben trouwens vergeten te melden dat ik zondag 39 weken zwanger ben

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 11:32

Vermos kan geen kwaad tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Ik ben 38 weken en had ll. ook het zelfde probleem.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 11:32

sorry, Vermox

Topic Starter

Berichtdoor Topic Starter » 01 mar 2007, 11:54

Danke !!

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 12:23

die vermox kan geen kwaad voor de baby hoor.

X

Berichtdoor X » 01 mar 2007, 13:37

Ja hier ook al "prijs" gehad, eigenlijk kunnen ze totaal geen kwaad die aarswormen, maar t'is wel errug vervelend en kriebelig. Je kan er ook vanzelf vanafkomen door héél strikte hygiene erop na te houden, strake slip te dragen en grondig je huis te onderhouden (deurklinken, wc ontsmetten, beddegoed WARM wassen en daglijks uitschudden), maar ik zou ook niet willen liggen persen met wormen in m'n kont ...

Bij mij zijn ze nu spontaan weg, maar als ze zolaat in m'n zwangerschap moesten terugkomen ga ik ook voor pillekes!

PS als je kids hebt ze meebehandelen, anders krijg je het weer over van hun!

huisarts(v)

Berichtdoor huisarts(v) » 01 mar 2007, 14:44

kan op zich geen kwaad maar is niet helemaal onschuldig, die beesten eten jou voedsel op in je darmen , aan gezien je gevorderde staat in zwangerschap lijkt dit geen probleem, maar ik zou het wel vermelden moest je binnen de behandelingsduur (14 dagen) bevallen als er stoelgang bij de bevalling vrijkomt bevat deze eieren en geeft besmetting wel belangrijk is dat je weet welk soort worm het is lintwormen hebben een zware behandeling nodig en zijn niet zo makkelijk te verwijderen, maar een strikte hygiene is heel belangrijk, handen wassen en toilet onstmetten, ook na de douche of bad en geen washandjes door geven
praat eens met je HA erover of het niet raadzaam is om het hele gezin te behandelen

@ huisarts

Berichtdoor @ huisarts » 01 mar 2007, 15:06

Aarswormen kunnen GEEN kwaad en gezien mevrouw zegt dat het om 0.5cm grote witte sliertjes gaat zal het zeker geen lintworm zijn!
Aarswormen "eten" ook niet het voedsel weg maar leven zoals hun naam suggereert bij de anus ... Je zou van een huisarts meer kennis en beter lezen mogen verwachten ....!

Ander huisarts @ 16:06

Berichtdoor Ander huisarts @ 16:06 » 01 mar 2007, 16:42

Waarschijnlijk heeft mijn collega maar diagonaal over de tekst heen gelezen. De meesten van ons hebben het nl druk.
Wat hij/zij vertelde over het eten klopt wel: aarswormen leven in de hele darm en eten er de onverteerde resten van onze voeding. Ze leggen hun eitjes bij de anus en kunnen voor anale jeuk zorgen, vandaar de naam...

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 16:47

Daarmee heb je ook alles gezegd, ONVERTEERDE voedingsresten ... kortom, aarswormen kunnen geen kwaad, zijn wel vervelend ;)

Topic Starter

Berichtdoor Topic Starter » 01 mar 2007, 18:01

Maar ik heb geen last van jeuk rond mijn anus.
en het waren lange dunne sliertjes ze waren wit van kleur ..
ik wil niet lastig doen maar wou alleen even erbij melden dat ik er geen last van heb gehad en ze opeens met me ontlasting mee waren gekomen
de verloskundige zei dat het slijm zou kunnen zijn maar ik kan heus wel slijm en witte sliertjes die er als wormpjes uitzien uit elkaar houden

Terug naar “Je bent zwanger!”