utrogestan bij IUI

mac

utrogestan bij IUI

Berichtdoor mac » 15 jan 2008, 08:51

He,
heeft er iemand al utrogestan moeten gebruiken bij IUI ?
Wanneer moet je hier dan mee starten ?

Ik ken alleen het traject van IVF en daar start je de avond na de PU en dus voor de TP

Moet je dan utrogestan starten voor de inseminatie ?
ben het vergeten te vragen en kan pas deze avond dokter bereiken.....

hoop dat iemand kan helpen
bedankt alvast !

Gast

RE: utrogestan bij IUI

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:00

Je moet ermee beginnen de ochtend na de inseminatie.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 15 jan 2008, 09:00

Hey Mac,

Ik heb zelf ook dit traject doorlopen (inseminatie en ivf) en moest enkel Utrogestan gebruiken bij IVF. Bij IUI was dit niet nodig omdat je lichaam dan zelf voldoende van dit hormoon aanmaakt.

Groetjes en heel veel succes.

dita

Berichtdoor dita » 15 jan 2008, 09:03

Ikzelf heb 1x een kuur utrogestan genomen gedurende een maand maar had toen geen iui's meer. Ik ging toen na de eerst volgende menstruaties starten met ivf. Maar dit bleek niet meer nodig te zijn, was blijkbaar spontaan zwanger.

Ik zou toch maar eens proberen contact op te nemen met de kliniek waar ze de iui's uitvoeren. Vrij belangrijk om de fertiliteitskuur stipt op te volgen!!
Veel succes.

D.

Berichtdoor D. » 15 jan 2008, 09:38

Het is niet altijd waar dat je bij IUI geen utrogestan nodig hebt, omdat je lichaam dit voldoende aanmaakt.
Je kan op dag 5 na de inseminatie bloed laten trekken om te zien of je genoeg progesterone aanmaakt.
Dan zullen ze je zeggen of dit nodig is of niet om verder te gaan of te beginnen met utrogestan.
Ik heb 4 IUI's achter de rug, en heb al 4x utrogestan moeten gebruiken.
Laatst vroeg ik het aan de gyn waarom je soms wél en soms niet utrogestan moet gebruiken. Dit zou afhangen van ziekenhuis tot ziekenhuis. Het is een extra hulpmiddel, je kan er nooit een overdosis van nemen. Dus moest ik jou zijn, start er maar mee !
Ik heb telkens in de ochtnd een inseminatie gehad, en dezelfde dag 's avonds mocht ik ermee starten.

Succes !

Terug naar “Vruchtbaarheid”