IVF/ICSI te Jette

Tijger

IVF/ICSI te Jette

Berichtdoor Tijger » 09 jan 2008, 11:45

Hallo,

Het verdikt is dus gevallen, wij gaan voor IVF. Nu zou ik graag willen weten hoeveel pogingen jullie nodig hadden om zwanger te worden? En wat de procedure is in het UZ te Jette? Zijn er nog mensen die IVF volgen in Jette?

Tijger

RE: IVF/ICSI te Jette

Berichtdoor Tijger » 09 jan 2008, 13:57

Niemand dat in Jette gaat of antwoordjes weet?

Lieve

Berichtdoor Lieve » 09 jan 2008, 14:01

Ik eerste IUI in Jette.

nat

Berichtdoor nat » 09 jan 2008, 14:05

hoi,
ik heb zondag een pu achter de rug in Jette. Dit is mijn eerste poging voor een tweede kindje. Voor mijn eerste kindje ben ik in St Pieters in Brussel gegaan en was ik dus bij eerste poging zwanger.

groetjes,

Nat

Tijger

Berichtdoor Tijger » 09 jan 2008, 14:09

Bedankt voor de antwoordjes!

Nat, kan je me misschien uitleggen hoe die dag eruitziet van de pick up? daar maak ik mij eigenlijk het mij het meeste bang voor

Ann

Berichtdoor Ann » 09 jan 2008, 14:37

Hallo Tijger,

ik wil je niet afschrikken, maar bereid je al maar voor op lang wachten.
De wachttijden om een consultatie in Jette vast te krijgen lopen van 6 tot 10 weken en om een IVF-ICSI behandeling te kunnen starten moet je ook al gauw terug 3 à 4 maand wachten.
Daar staat tegenover dat je er in goede handen bent, dat ze flexibel zijn en dat er best wel vriendelijke mensen werken.

Ben je in Jette al op consultatie geweest of ben je nog bij een "gewone" gyn?

Veel succes in ieder geval.

Ann

Tijger

Berichtdoor Tijger » 09 jan 2008, 14:56

hey dag Ann,

Eerst ben ik bij een gewone gyn geweest maar die heeft ons daar doorgestuurd naar de fertiliteit. Eigenlijk hebben we wel een beetje geluk (mag wel is). Vrijdag hebben we al een afspraak voor de councelling. Iemand had zijn afspraak afgezegd. Weet jij wat dit inhoudt? Zo'n lange wachttijden...

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 16:21

Hallo tijger,

Van de wachttijden hangt het een beetje af of er voor die periode veel zijn die consulteren of er willen aan beginnen . Bij mijn eerste keer naar Jette moest ik 2 maanden wachten om mijn eerste afspraak, en dan en nog enkele maanden weet niet meer maar het was begin van de terugbetaling en was zeer druk maar daarna ging het vlot ( ik heb wel enkele pogingen achter de rug en reeds een flinke zoon van 9 maanden).
Hangt een beetje af wanneer jij je kan vrijmaken en zo en als je speciale onderzoeken zal nodig hebben(bij mij was dit wel het geval).
Heel heel veel succes

nat

Berichtdoor nat » 09 jan 2008, 18:04

Hey tijger,
maak je maar geen zorgen je moet vooral 'zen' zijn op dat moment (ook al is het moeilijk). Ik vrees dat ik een slechte referentie ben voor pu want ik ben onder algemene narcose gegaan en pu gehad via buikwand, wat zelden voorkomt.
Ik geef je enkel de raad altijd optmistisch te blijven (maar 1 op 5 is zwanger van de eerste poging) en te hopen:da's al een stap in de goeie richting.
Focus je er niet te hard op want 'life goes on' (moeilijk, ik weet het) en met de instelling van 'wat komen moet, dat komt' geraak je er wel!
Bereid je voor op slecht nieuws ivm zwangerschap maar sta open (en hoop) voor goed nieuws!!!!
groetjes,
Nat

sammeke

Berichtdoor sammeke » 09 jan 2008, 20:13

Ik had mijn eerste poging 2 a 3 maanden na het gesprek met de counselor.
De wachttijden zijn normaal lang;(mijn eerste afspraak was in mei en de eerste ICSI was in december)
De PU vond ik wel pijnlijk maar niet ondragelijk hoor!
Eventjes de pijn die je voelt als ze vb een spiraal plaatsen.
Ik was wel heel suf en draaiering van de pijnstillers.

Mijn poging bleek mislukt en ik moest erna wel 5 weken wachten voor ik op consultatie kon komen voor de nabespreking, dus ik raad je aan om onmiddellijk na de PU een nieuwe afspraak te maken,dat doen er nog.
Dat moet je niet zo lang wachten.
Maar hopelijk lukt het en moet je geen 2de poging ondergaan!

Succes!!!

monique

Berichtdoor monique » 09 jan 2008, 20:35

Hallo,
(het nederlands is niet mijn moeder taal, ik excuseer voor de fouten)
Ik ben ook in Jette, vandaag is de 9 dag van mijn stimulatie - onze eerste in vitro. Ik heb ook heel lang gewachten - de eerste keer dat ik in de kliniek was was in Juli (ondertussen hebben wij veel onderzoeken gehad) Eindelijk konden wij op 1 januari beginnen, het wordt nu spannend!
De procedure zelf in Jette valt wel mee, de dokters & personeel zijn heel vriendelijk:)
Groetjes

S.

Berichtdoor S. » 10 jan 2008, 00:17

Hoi!

wij waren in behandeling in Jette en waren na onze tweede icsi poging zwanger. Ik vond alles er heel goed geregeld en de mensen zijn er echt heel vriendelijk. Je kunt er altijd terecht met vragen en probleempjes.

Ann

Berichtdoor Ann » 10 jan 2008, 06:55

Hoi Tijger,

Bij de counsellor krijg je de praktische uitleg over het hele verloop van de behandeling. Dit is enkel de voor je de eerste X start.
De dokter zal al wel beslist hebben welke behandeling je juist nodig hebt:
IVF, ICSI, korte of lange procedure, welke medicatie zal gestart worden...
Dan krijg je zo'n hele schema mee, dat je gaandeweg mee kan invullen.
De counsellor geeft je daar meer uitleg over. Bij mij ging het verder - voor zover ik me kan herinneren (is geleden van mei 2004) - vooral over hoe ik de Puregon pen moest gebruiken om zelf in te spuiten.

Verder kan ik alleen maar beamen wat ze hierboven ook al gezegd hebben. Ik vind ze daar (bijna) allemaal heel vriendelijk en met vragen kan je er ook steeds terecht.

veel succes en als je nog vragen hebt, vuur ze maar af

Ann

Lies

Berichtdoor Lies » 10 jan 2008, 06:58

Ik ga ook in Jette. Onze eerste ICSI-poging was direct een goede --> dochter is nu 15 maanden. Maandag hebben we een afspraak voor de start van een nieuwe poging, hopelijk gaat het even vlot. Ik heb ondertussen ook al 2 cryopogingen achter de rug, zonder resultaat jammer genoeg.
Is er iemand die onlangs in Jette geweest is om een poging vast te leggen. Ik vraag me af wanneer we zullen mogen beginnen. Wij moeten geen onderzoeken meer doen.

Tijger

Berichtdoor Tijger » 10 jan 2008, 10:46

Iedereen heel heel erg bedankt voor de antwoordjes! Morgen is onze afspraak voor de counseling. Ik ben benieuwd! Normaal moeten wij geen onderzoeken meer doen. Het probleem ligt bij mijn ventje, dus ik vraag mij af of ze de korte of de lange poging gaan proberen.

Ann

Berichtdoor Ann » 10 jan 2008, 12:14

@ Lies,

wij zijn begin december op consultatie geweest en hebben toen als startdatum 10 maart toegewezen gekregen.
Ik heb intussen ook nog een cryopoging gedaan, maar het is niet tot een terugplaatsing gekomen. Geen enkel cryo'tje had de ontdooiing overleefd.

Ik vrees dat je moet rekenen op 3 à 4 maand vooraleer je kan beginnen.

Groetjes,

Ann
(mama van 2 ICSI-kindjes "gemaakt" in Jette)

Lies

Berichtdoor Lies » 11 jan 2008, 08:57

@Ann, ik had al zo'n vermoeden dat we pas in april gingen kunnen beginnen. De startdatum die je hebt gekregen, is dat de start van het nemen van de pil of Suprefact of het starten van de stimulatie met Menopur of iets dergelijks?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 09:44

mijn tweede icsi poging ging van start in oktober.

afspraak met dokter midden november (had ik op voorhand geregeld, absoluut doen anders moet je een zestal weken of nog langer wachten en dat komt dan bovenop de lange wachtlijsttijd).

toen zat de lijst al vol tot begin maart.

heb net een cryo zonder tp achter de rug, spijtig.

volgende cyclus begin ik met suprefact dus pu zal rond midden maart zijn.

dus ja, lang wachten - tussen oktober en maart ligt praktisch een half jaar.
dat is twee pogingen per jaar, en 't gaat al niet vlot het zwanger worden.

Ann

Berichtdoor Ann » 14 jan 2008, 06:50

@ Lies,

ik heb altijd het korte schema gehad dus op dag 2 bloed prikken en dan beginnen met Puregon te spuiten en dan vanaf dag 5 Orgalutran.
Dus moet mijn cyclus ook nog eens overeenkomen met mijn startdatum...

Groetjes,

Ann

Lies

Berichtdoor Lies » 15 jan 2008, 06:59

@Ann, ik heb gisteren als startdatum 16 april gekregen. Dit is de datum waarop ze de PU voorzien dwz dat ik rond 23 maart mag starten met Suprefact, daarna Menopur en Pregnyl.

Terug naar “Vruchtbaarheid”