!!! DRINGENDE VRAAG LAPAROSCOPIE !!!

Imme

!!! DRINGENDE VRAAG LAPAROSCOPIE !!!

Berichtdoor Imme » 08 jan 2008, 12:13

Hallo,

Morgen heb ik een laparoscopie.
Ik weet in grote lijnen wel wat ik mag verwachten :
de 3 gaatjes in je buik langs waar ze kijken en lucht inblazen.
Maar krijg je ook zo'n soort klem vaginaal ingebracht?
Moet er vaginaal ook iets gebeuren?
Wie mocht in het UZA al dezelfde dag naar huis

Thanx voor de antwoorden !

Liefs
Imme

Gast

RE: !!! DRINGENDE VRAAG LAPAROSCOPIE !!!

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 12:27

Eerlijk gezegd weet ik niet of er iets vaginaals gebeurd is. Ik denk het niet maar ben het niet zeker. Alles gaat via een sneetje in de navel en twee in je lies volgens mij....
Ik weet dat ik gevraagd heb aan de gyni nadien hoeveel dagen ik last zou hebben van bloedverlies maar die keek me raar aan en zei geen enkele en inderdaad ik heb geen bloedverlies gehad.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 12:43

ik heb in augustus een laparascopie gehad:
's middags rond 12u begonnen en 's avonds rond acht uur naar huis (was wel nog serieus draaierig).
diezelfde nacht veel buikpijn maar dat bleek te komen door lucht die ze in je blazen waardoor je buik opzwelt (en zo zien ze alles beter) --> hiervoor heb ik brufen genomen en het was een stuk beter! pijn is nergens voor nodig, gepaste pijnstillers bestaan, neem ze!
vaginaal is er niets gebeurd, alles via de buik zelf.

Veel succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 12:53

Ik heb ook in augustus een laparoscopie gehad. Sneetje in navel en één in de lies (geen twee). Volgens mij gaan ze vaginaal toch ook met instrumenten binnen om beter te kijken. Maar daar heb je niets last van en geen sneetjes ofzo. Mocht ook diezelfde avond al naar huis. Heb wel iets bloedverlies gehad (tijdens operatie begonnen en gyn. begreep niet waarom) en vooral veel buikpijn de dagen nadien. Door lucht in buik denk ik, en het proberen open te maken van de eileiders. Normaal krijg je ook aantal dagen rust erna voorgeschreven.

Veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 16:41

Bij een laparoscopie als pre-IVF onderzoek worden 1 tot sneetjes in je buikwand gemaakt. Eenmaal je onder narcose bent, plaatst de gynaecoloog een speculum (zo'n instrumentje dat ze ook bij een kankeruitstrijkje nemen) in je vagina en plaatst hij een klem op de baarmoederhals zodat ze de baarmoeder op en neer kunnen bewegen om te bekijken.
Na de laparoscopie heb je vaginaal geen hinder. Je zal enkele dagen spierpijn aan je buik hebben, en soms buikpijn en/of schouderpijn door de lucht die ze gebruikt hebben. Brufen helpt hier inderdaad goed voor. Van de narcose kan je wat misselijk zijn.
Je mag dezelfde dag het ziekenhuis verlaten.

Soms doen ze gelijktijdig een hysteroscopie of hysterosalpingografie (een onderzoek om het baarmoederslijmvlies en de doorgangelijkheid van de eileiders te evalueren) Hierbij wordt een fijn buisje in je baarmoeder aangebracht. Je hebt er nadien helemaal geen last van.

Terug naar “Vruchtbaarheid”