Wie start in jan met 1e of nieuwe ivf/icsi poging?

monique

RE: Wie start in jan met 1e of nieuwe ivf/icsi poging?

Berichtdoor monique » 11 jan 2008, 20:52

Hallo Dames,
mag ik ook er bij? Nederlands is niet mijn moedertaal dus ik excuseer voor mijn fouten.
Wij zijn vorige week gestart met de eerste ivf, wij gaan ook naar Jette. Vanaf het begin spuit ik elke avond puregon (150) en orgalutran - vanaf dag 7.
Vandaag is de dag 11, gisteren had ik al veel follikels, morgen heb ik de volgende bloedafname + echo, hopelijk zijn er niet te veel...
Wendy, ik ben ook van Turnhout :) Ik laat alle echo's bij mijn gyn hier in Turnhout doen (bloedname in Sint Elisabeth ziekenhuis). Tot nu gaat alles vlotjes.
Groetjes :)

WENDY

Berichtdoor WENDY » 11 jan 2008, 21:20

hey monique

ik zit vandaag op dag 7 en had een totaal van 7 grote en 3 kleinere.
mijne gyn zit ook in turnhout ( sint Elisabeth ziekenhuis) hij noemt dokter proost.

normaal kon ik ook in turnhout gaan voor bloed en voor de echo , maar ik heb samen mee mijne vriend afgesproken om toch naar jette te gaan .
voor zeker te zijn dat ze in jette alles aankrijgen.

ben jij van Turnhout zelf ? ik ben eigenlijk van Gierle .
maar is 10 min van Turnhout.

ik hoop voor jou dat ze morgen kunnen zeggen dat je vlug ene pu hebt.
dan ben je al ene stap dichter.

zo hoop ik ook dat ze dat maandag bij ons zeggen .
afwachten en nog eens afwachten hé

groetjes wendy

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 21:39

Hallo,
ja ik woon in Turnhout en Van Rompaey is mijn dokter, hij werkt samen met dr Proost als ik mij niet vergis.
Ik ben 29j en dat is onze eerste in vitro voor de eerste kindje :)
Groetjes en tot morgen!

monique

Berichtdoor monique » 12 jan 2008, 20:35

Hallo, deze morgen heb ik mijn echo gehad, er zijn meer dan 30 follikels...!!!! Hopelijk zijn ze van goede kwaliteit....
In de namiddag hebben ze van de kliniek gebeld dat mijn eicel pik-up voor maandag is gepland, deze avond spuit ik pregnyl, morgen nog bloedname laten doen en dan richting Jette, het wordt nu spannend!
Groetjes:)

nat

Berichtdoor nat » 12 jan 2008, 21:12

Way to go! 30 follikkels: da's niet mis! Mijn max tot nu toe is 4 !!!
Dat kan niet slecht verlopen hé!
Veel succes Monique: hou ons op de hoogte!!!
groetjes,
Nat

Noa

Berichtdoor Noa » 13 jan 2008, 10:37

Wooooooh Monique! Dat moet idd goed komen! Veel succes meid!
Liefs, Noa.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 11:29

hey monigue

heb jij daar veel hinder van in je buik ?
bij 30 zal er zeker goed zitten :-).
ik mag morgen nog eens gaan laten kijken hoeveel erin zitten ,ben morgen op dag 10 van mijn regels.maar veel hinder heb ik er niet van ,
hopelijk krijg ik ook goed nieuws ;-)
op hoeveelste dag zit jij morgen ?
groetjes wendy

WENDY

Berichtdoor WENDY » 13 jan 2008, 11:32

Bovenste bericht was van mij , vergeten mijne naam bij te zetten :-)
veel succes iedereen

Nitje

Berichtdoor Nitje » 14 jan 2008, 08:54

Hoi dames,
Mijn gesprek van donderdag is uitgesteld tot nu donderdag omda ik dan toch langs moet gaan voor de uitgangsecho en de uitleg van de glue duurt maar een 5-tal minutjes, dan zal ik mijn andere vraagjes ook wel kunnen stellen zeker?

Voor de rest hier dus niet te veel te vertellen want ben gewoon nog aan het puffen, gisteren was ik wel één keer veel te laat om te puffen, maar ik veronderstel dat het wel nie zoveel kwaad zal kunnen, we zien donderdag wel.

Iedereen nog veel succes in deze poging hé

petra

Berichtdoor petra » 14 jan 2008, 12:30

hallokes,

Ben gisteren mogen starten met suprefact!
Ik heb ook gezien dat er een foutje bij mijn naam en uitleg staat, ik heb al 2 eigen kindjes (eentje op natuurlijke wijze en eentje via ivf)
En nu gaan we dus voor ons derde ipv 1ste.
We hebben 3 pleegkindjes maar ja die zijn niet van ons he! En die gaan ooit terug naar huis!
Maar deze keer gaan we ook eens een groot hart bij onze ivf laten zien, we gaan "delen".
Dus eicelletjes doneren.
Maar de eerste 8 zijn zowiezo voor ons , dus hoop ik dat we er terug een goed aantal hebben en nog iemand gelukkig kunnen maken he!(vorige keer 28 waarvan 20 super kwaliteit, maar geen enkel had het ontdooiproces overleefd)
En het voornaamste dat het weer zo vlug lukt al bij ons zoontje he .
Veel succes allemaal
groetjes petra

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 15:21

Wendy, 32jr, 3de kindje, 1ste ICSI (jette ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1
Nitje, 32jr, 2de kindje, 4de IVF (UZA), start suprefact 7/1, stimulatie vanaf 18/1
Riet, 27j, 1e kindjes, ICSI PGD (Jette), start 10/1 (suprefact en puregon), 1e FM 16/1
Noa, 26jr, 1ste kindje, 1ste ICSI (AZ Brugge), start suprefact 27/1
Nat, 32jr, 2de kindje, 1ste IVF (Jette), PU 6/1, TP 11/1
Petra, 27 jr, 3de kindje, 3de IVF (Jette), bloedafname 13/1

Noa

Berichtdoor Noa » 14 jan 2008, 15:27

Super Petra dat jullie willen doneren! Voor sommigen de enige mogelijkheid om van babygeluk te kunnen genieten, dus chapeau hoor!

Ik moet nog 2 weekjes geduld oefenen vooraleer ik mag beginnen snuiven. Ik kijk er al naar uit, het zal toch weer een stapje in de goeie richting zijn, en de eventuele ongemakjes zal ik er met plezier bijnemen. Nu is het echt gewoon wachten zondermeer. Maja, ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen mee te pikken, zodat de tijd een beetje rapper voorbijvliegt.

Veel groetjes!

@ petra

Berichtdoor @ petra » 14 jan 2008, 15:31

ik ga ook naar jette - derde icsi, 1ste kindje.

deze keer heb ik een lang schema dus eerst suprefact en daarna menopur (vorige keren eerst puregon en dan orgalutran).

ik ben op mijn regels aan het wachten om dan op dag 21 met suprefact te beginnen. moet ik dan eerst de resultaten van het bloedonderzoek afwachten of moet ik direct beginnen snuiven want dat moet toch om de drie uur, niet?

wel lang hoor, wachten op regels, wachten op dag 21, dan drie weken snuiven, dan spuiten en dan pas pu en tp - hopelijk krijg ik er een mooi paasei voor in de plaats ;-)

die van hierboven

Berichtdoor die van hierboven » 14 jan 2008, 15:34

te rap weg ...

mijn naam is sien en ben er net 33 geworden.

veel succes allemaal!

nat

Berichtdoor nat » 14 jan 2008, 18:51

Hey girlz,
hoe gaat het met jullie? Ik heb dus een embieke van 5 dagen in mijn buik sinds vrijdag. Ik moet wel zeggen dat ik toch wel denk dat het 'raak' is: deze ochtend was ik zoooo draaierig toen ik ontwaakte en opstond: dat heeft zeker zo'n 45 min geduurt. Ik moest me wel vasthouden op sommige momenten omdat ik mijn evenwicht niet kon houden.Niet gemakkelijk met een kleintje van 18 maanden dat nog moet gedragen worden! Gisteren en vandaag ook het gevoel dat mijn eten op mijn maag ligt en dat remt m'n eetlust...Heb ook constant zin in melkprodukten en véééél kaas! (had ik ook bij mijn eerste zwangerschap). Af en toe ook lichte menstruatiepijnen en kleine prikjes ter hoogte van de baarmoeder.
Nu ja, 't kan sowieso nog verkeerd lopen hé. We zien wel zondag wat mijn bloedprik zegt.
Ik herrinner me niet dat ik deze verschijnselen al zo vroeg had? Maybe it's all in the head...pff...hate waiting.
Ben wel blij dat ik vandaag gaan werken ben (was 3 weken geleden in vakantie gegaan) maar het gekke is dat iedereen het sporadisch over babies met me had en me er eentje toewenste dit jaar: zouden ze het aanvoelen???
Ons zoontje is me de laatste tijd ook zomaar kusjes op mijn blote buik komen geven...(lief he...)
Want hij snapt nog niet alles, zie je? Nu ja, eenmaal je met die babies in je hoofdje zit, zie je niets anders hé?Het lijkt dat alles voorbestemd is, maar dat is waarschijnlijk wat j'ervan maakt...
groetjes,
Nat

petra

Berichtdoor petra » 15 jan 2008, 07:00

hallokes

Sien,
ik wist ook niet of ik direct mocht starten met de suprefact, ik heb dan maar gewacht , toen ik telefoon kreeg van jette rond 18 uur vertelde ze me dat ik mocht starten met de suprefact die dag nog 2 keer en erna 6 keer per dag.
Ik blij dat ik gewacht had maar was dus ook aan het twijfelen!
En dat lange wachten is inderdaad vervelend, maar bij de vorige poging heb ik bijna 6 weken moeten snuiven, dat was dus nog lastiger!
Hopelijk gaat de tijd nu een beetje snel vooruit, want soms kan het vervelend zijn he zo uitkijken naar die pu, (hier toch) dat het maar snel zover is !

Nat,

Ik duim voor je mee hoor!
Hopelijk zijn het indaad allemaal de goede symtomen dat je nu al voelt en is het inderdaad raak!
Ik hoop het voor u!!

Ik zit hier met een super verkoudheid! hopelijk kan de suprefact goed haar werk doen want ik moet om de 10 minuten mijn zakdoek boven halen!
het wil weer eens lukken dat het nu juist is!

groetjes!
petra

Nitje

Berichtdoor Nitje » 15 jan 2008, 07:24

Nat, als je die symptomen echt herkent van de vorige keer dan zou het inderdaad wel eens raak kunnen zijn. Ik weet da ik met mijn vorige poging ik ook al dingen begon te voelen een week voor de BN, ik was eerst vermoeid en na een paar dagen begon ook de misselijkheid, ma echt elke ochten braakneigingen enz. Spijtig genoeg is het bij mij toen inderdaad vroeg misgelopen en draaide het uit op een vroeg miskraam ma wa ik voelde zat dus niet in mijn hoofd alleen en da was al een geruststelling.

Noa, jij moet inderdaad nog een tijd wachten hé, maar eens je bezig bent dan gaat het vooruit hoor, veel succes nog met het wachten!!

Petra vreselijk hé als je net verkouden ben, als je dan moet puffen dan heb je ook zo van die vieze (snot)geluiden, ik schaam me soms dood ;)

groetjes
nitje

Noa

Berichtdoor Noa » 15 jan 2008, 08:47

Sien, jij zal blijkbaar een beetje na mij starten met snuiven, mijn regels zijn net voorbij en ik start op 27 januari. Hopelijk hoef ik maar 2 weken snuiven, maar ik vrees dat het wat langer zal worden. Maar hopelijk geen 6 weken zoals bij Petra eens het geval was!

Nat, spannend zeg! Fingers crossed!!! Het zou wel leuk zijn mocht er al eentje van ons zwanger zijn, kwestie van het jaar goed in te zetten en ons een duwtje in de rug te geven!

Ja Nitje, voor mij is het nog even afwachten, maar ik denk dat we allemaal in ons "zwanger willen worden geschiedenis" getoond hebben dat we vééééééél geduld hebben, hoewel het er bij momenten echt tegen kan zitten en je alles en iedereen de boom in wenst hé...

Liefs, Noa.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 08:48

Wendy, 32jr, 3de kindje, 1ste ICSI (jette ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1
Nitje, 32jr, 2de kindje, 4de IVF (UZA), start suprefact 7/1, stimulatie vanaf 18/1
Riet, 27j, 1e kindjes, ICSI PGD (Jette), start 10/1 (suprefact en puregon), 1e FM 16/1
Sien, 33jr, 1ste kindje, 3de ICSI (Jette), start suprefact dag 21

WENDY

Berichtdoor WENDY » 15 jan 2008, 11:17

hallo allemaal ...

ik ben gisteren( maandag 14 jan) terug geweest voor ene echo en er zaten er 8 follikes die goed waren van grote. ze hebben ook slijm gemeten en dat was ook heel goed.
heb dan gisteren middag telefoon gehad en ik heb gisteren avond om half 10 de pregnyl gehad en morgen (woensdag 16 jan ) om half 10 s'morgens gaat de pu gebeuren .
nu hopen dat de bevruchting plaats zal nemen en dat ik dan 3 dagen later de terug plaatsing zal krijgen .beetje bang maar dat zal waarschijnlijk wel normaal zijn .
ik wil zeker iedereen succes wensen .
groetjes wendy

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:18

Wendy, 32jr, 3de kindje, 1ste ICSI (jette ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1, pu 16/1
Sien, 33jr, 1ste kindje, 3de ICSI (Jette), start suprefact dag 21

sien

Berichtdoor sien » 15 jan 2008, 11:52

bedankt voor de antwoorden!

ja, het wachten duurt lang.

en ik probeer dan altijd te zeggen - tot ik echt met de poging begin probeer ik me op iets anders te concentreren (want het duurt nog een dikke drie weken vooraleer ik mag beginnen snuiven) maar dat lukt niet - kijk, 't is middagpauze en ik zit alweer op zappy ;-)

en dan hoor je sommigen doodleuk zeggen: je moet er zoveel niet mee bezig zijn en dan komt het vanzelf!

het emotionele vind ik het moeilijkste aan de behandeling, niet de hormonen, niet het over en weergeloop naar het ziekenhuis.

enfin, smakelijk!

Terug naar “Vruchtbaarheid”