Wie start in jan met 1e of nieuwe ivf/icsi poging?

Noa

Wie start in jan met 1e of nieuwe ivf/icsi poging?

Berichtdoor Noa » 08 jan 2008, 11:11

Hallo!
Op 27 januari start ik met Suprefact voor onze 1ste icsi poging. Als er mensen zijn die alles samen willen beleven, welkom!!

Aan iedereen een hééééél gelukkig en gezond 2008 gewenst en hopelijk wordt het een vruchtbaar jaar hé!

Liefs, Noa

WENDY

RE: Wie start in jan met 1e of nieuwe ivf/icsi poging?

Berichtdoor WENDY » 08 jan 2008, 11:25

hey ,

ik ben ook deze maand voor de eesrte keer begonnen mee icsi.
ben de zondag juist begonnen mee s'avonds 200 eenheden puregon te spuiten in mijne buik. en nu vrijdag mag ik terug bloed laten trekken en ene echo laten nemen . wij zijn in behandeling in jette.
ben benieuwd , want ben bang dat er niet veel te zien zal zijn .

bij ons is het probleem dat mijne vriend geen goed zaad heeft , bij mij is alles oké . ik heb bij mijn vorige relatie 2 kinderen .en nu willen wij doodgraag 1 kind van ons samen hebben.

en ook aan iedereen een heeeel gelukkig 2008 gewenst !!!!!!!!!!

Nitje

Berichtdoor Nitje » 08 jan 2008, 12:22

Hoi,
ik ben gisteren begonnen met suprefact te puffen en als alles goed is mag ik vanaf de 18de beginnen met menopur spuiten.
Voor mij is dit niet de eerste poging. Wij hebben al een prachtige dochter van onze eerste IVF-poging en zij is ondertussen al 21mnd! Voor een hopelijk tweede kleintje zijn we in mei terug naar de fertiliteit gestapt en hebben nu al drie IVF pogingen achter de rug. De laatste poging hadden ze 2 8-cellige teruggeplaatst en ik ben ook heel eventjes zwanger geweest ma da is vrij vroeg misgelopen. Ik mocht gelukkig meteen terug met de pil beginnen en nu gaan we dus voor de vierde (en hopelijk laatste) poging.
Voila, da was het in het kort, gaan we een lijstje maken zodat we elkaar wa kunnen opvolgen? Ik zet het fertiliteitscentra ook bij, de behandelingen van centra tot centra verschillen erg en zo kunnen we een beetje beter volgen ;)

Bij ons weten ze trouwens niet echt wat er scheelt alleen is het duidelijk dat ik meestal niet superveel eicellen heb en dat de kwaliteit van de embryo's niet zo denderend zijn. Bij deze behandeling gaan ze trouwens ook embryoglue gebruiken.

Wendy, ?jr, 3ste kindje, 1ste ICSI ( ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1
Nitje, 32jr, 2de kindje, 4de IVF (UZA), start suprefact 7/1, stimulatie vanaf 18/1
Noa, ?jr, 1ste? kindje, 1ste ICSI ( ), start suprefact 27/1

Noa

Berichtdoor Noa » 08 jan 2008, 13:25

Hey Wendy en Nitje!
Wij zijn in behandeling in AZ St.-Jan te Brugge en gaan voor ons eerste kindje. Nu zijn we een dikke 2 jaar aan het proberen maar hebben pas recent ontdekt dat het probleem bij mijn ventje ligt (na mijn pilstop kreeg ik nl. mijn menstruatie niet meer en ben dan gestart met clomid/pregnyl. Na 6 mnd even pauze genomen en hoera, ik kreeg mijn cyclus terug. We dachten nu wel snel zwanger te zijn, maar helaas... in november mijn ventje laten testen en aantal en beweeglijkheid bleek heel slecht => icsi).
Ik kijk erg uit naar de behandeling, hoewel ik niet te veel hoop wil vestigen op de eerste keren. Maja, ik ken mezelf... ik zal weer vanalles voelen tijdens de wachtweken. Ik kan het aantal keren niet noemen dat ik er van overtuigd geweest ben dat ik zwanger was! En dan telkens die grote teleurstelling. Enfin, jullie zullen wel hééééééééééél goed weten wat ik bedoel!

Wendy: ik duim dat jullie snel een kindje van jullie beiden kunnen verwelkomen! En Nitje: hopelijk is jullie 4de poging de goeie! Hoe heet jullie dochtertje trouwens?

Liefs, Noa.

Ik pas nog even het lijstje aan:

Wendy, ?jr, 3ste kindje, 1ste ICSI ( ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1
Nitje, 32jr, 2de kindje, 4de IVF (UZA), start suprefact 7/1, stimulatie vanaf 18/1
Noa, 26jr, 1ste kindje, 1ste ICSI (AZ Brugge), start suprefact 27/1

Noa

Berichtdoor Noa » 08 jan 2008, 13:29

@Nitje: wat is embryologue eigenlijk? Mss een domme vraag hoor, maar heb er nog nooit van gehoord!

WENDY

Berichtdoor WENDY » 08 jan 2008, 13:48

hey,

ja ik had ook nooit gedacht dat ik isci zou moeten doen .
mijn eerste relatie was ik binnen de 3 maand zwanger nooit problemen gehad.
ik heb een dochter van bijna 12 jaar (in de mei) melissa en heb een zoontje van 6 jaar milan.

nu ik een nieuwe ralatie heb ( alle nu reeds 2 jaar ) zijn we begonnen in november 2006 .na een half jaar proberen zijn we naar de gyno gegaan en toen hebben ze mijne vriend zijn sperma gecontroleerd en daar kregen we te horen dat het maar 1 procent zou zijn om spontaan zwanger te geraken .
de reden zou zijn omdat hij op 12 jaar een operatie had aan zijn teelballen , eerst hebben we 3 x kunstmatige insiminatie gedaan maar dat kwam nooit tot een zwangerschap ,
dan zijn we in oktober naar jette gegaan daar terug een onderzoek gedaan en idd mijne vriend zijn sperma was de beweegelijkheid slecht en ook de hoeveelheid was niet zo goed , daar kregen we te horen dat het isci zou worden. En ook dat het een korte behandeling zou zijn . de 2 dag van mijn regels puregon 200 eenheden spuiten s'avonds en dan op de 7 de dag bloed plus ene echo laten doen en dan ook vanaf de 7 de dag s'morgens Orgalutran spuiten . en dan afwachten hoe groot de eicellen worden dan de pick-up.
en dan 3 dagen na de bevruchting de terug plaatsing .
maar dan hoor ik van sommige dat ze eerst de pil moeten nemen en dan iets snuifen ,wat ik niet moet doen .Dan denk van zou die korte behandeling wel goed zijn , zou het wel lukken zo .

nitje en noa ik hoop voor jullie dat het ook snel zal lukken en dat we het jaar vruchtbaar kunnen in zetten ;-)
ik pas het lijstje ook even aan :

groetjes wendy

Wendy, 32jr, 3ste kindje, 1ste ICSI (jette ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1

Nitje

Berichtdoor Nitje » 08 jan 2008, 14:01

Noa, ons dochtertje heet Myrthe, 't is echt een kapoentje maar we genieten zo hard van haar hé, op haar hebben we trouwens bijna 3jr gewacht. Omda ze nie echt iets vonden hebben we eerst de gewone onderzoeken doorstaan, dan 6x IUI en uiteindelijk overgestapt naar IVF wat toen gelukkig meteen goed was! Embryoglue is trouwens een nieuw middel, ze brengen de embryo altijd in een druppeltje vloeistof bij je in, deze nieuwe vloeistof werkt als een soort 'lijm' en zou daardoor meer resultaat op innestelling geven. Aangezien we nu toch een aantal mislukte pogingen achter de rug hebben, stellen ze voor om dit te proberen. Donderdag ga ik er een beetje meer uitleg over krijgen (ga dan op gesprek).

Wendy, ik hoor dikwijls dat Jette begint met het korte schema, ik vermoed dat dat iets met de lange wachtrijen te maken heeft. Ik heb al gehoord da als het met het korte schema niet lukt men in Jette toch ook overstapt naar het lange schema. Nu da wil nie zeggen da het korte schema niet voor je kan werken hé, uiteindelijk is er met jou niets mis en dus is de kans toch wel groot dat het lukt hé!

Ik hoop in ieder geval ook dat dit jaar een zeer vruchtbaar jaar mag zijn, voor ons allemaal natuurlijk!!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 15:42

hier nog eentje

al zes iui, 1 icsi, 1 cryo zonder tp (ontdooiing niet overleefd), 2e icsi en sta nu voor een eventuele cryo en dan daarna op naar poging 3

't is voor een eerste kindje

heb al twee maal een kort schema gehad maar omdat de dokter geen medisch probleem vindt wil hij nu overschakelen naar een lang (eerst drie weken om de drie uur snuiven, pff kijk ik echt tegenop)

nat

Berichtdoor nat » 08 jan 2008, 16:33

Hoi hoi,

heb zondag een pu (niet vaginaal, maar via de buikwand) achter de rug (4 follikels want heb maar één eierstok over) in Jette, vrijdag TP. Heb al een zoontje van 18 maanden (Emil) en probeer dus nu voor een tweede wonderke.

Mijn vorige poging (zoontje)beperkte zich maar tot één keer want 1e IVF zwanger!!!

Maar ik sta met mijn beide voeten op de grond hoor: de kans is klein dat deze poging ook van de eerste keer lukt!
Maar potverdorie, moest ik spontaan zwanger kunnen worden, was ik -denk ik -een échte baby machine :o). Ik hield zo van mijn zwangerschap en na de bevalling (spoedkeizersnede) mistte ik echt die buik, joh! Dus wil ik dit graag nog eens meemaken, dat uitkijken naar, het gevoel enz. Trouwens ik ben (natuurlijk) echt gek op mijn zoontje: hij is het mooiste wat mij overkomen is, ondanks alles zo moeilijk ging!!!

Groetjes,

Nat

Noa

Berichtdoor Noa » 09 jan 2008, 09:15

Goh Wendy, die korte kuur kan even goed werken hoor, het hangt van persoon tot persoon af. Ik ken iemand die zo direct zwanger was, voor anderen schakelt men over naar het lange protocol. Ik duim dat het zo lukt voor jou, dan zou het wel eens heel snel kunnen gaan!!

Nitje, Myrthe staat op mijn lijstje voor meisjesnamen! In die twee jaar dat we proberen zijn al heel wat namen gesneuveld en zijn er al heel wat bijgekomen, maar Myrthe is een blijvertje!
Bij jullie is dus geen duidelijke oorzaak van onvruchtbaarheid gevonden? Dat is ook vervelend zeg... Langs de ene kant was ik erg geschrokken toen ik het hoorde van mijn ventje, maar ergens was het ook een enorme opluchting. Zo van: ok, ze hebben de boosdoener gevonden en ze zullen nu eindelijk eens het zwaar geschut bovenhalen. Ik was eigenlijk wel blij dat IUI geen optie was, de slaagkansen liggen toch beduidend lager dan ivf/icsi. En veel succes met jouw gesprek morgen ivm embryologue! Laat maar weten hoe het gegaan is, ben er wel benieuwd naar!

Welkom Natje! Ook al een positief ivf-verhaal met jouw zoontje Emil! Hopelijk weer snel een zaaaaaaaaaaalige zwangerschap voor jou! Er zit blijkbaar heel wat tijd tussen jouw PU en TP, is daar een specifieke reden voor?

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 09:18

Nat, als je het ok vindt, voeg ik je toe aan het lijstje.

Wendy, 32jr, 3ste kindje, 1ste ICSI (jette ), start stimulatie 6/1, 1ste FM 11/1
Nat, .....jr, 2de kindje, 1ste IVF (Jette), PU 6/1

nat

Berichtdoor nat » 09 jan 2008, 09:49

Hoi Noa,
Dank je voor je wens!Natuurlijk wens ik jullie allen een mooi babietje toe om te koesteren en te knuffelen!!!

Tja, ik heb er geen idee van hoe het komt dat er zoveel tijd tussen is (5 dagen)...Vorige keer had ik na 3 dagen TP (was wel in een ander ziekenhuis).

Nu heb ik ook een andere hormonenkuur (vorige keer was het menopur en suprefact, lange versie. Maar zat op het einde aan 6 ampullen menopur!!!Reageerde er niet goed op. Maar 3 follikels kunnen prikken waarvan 2 gedeeld, 1 teruggeplaatst de andere vernietigd) nu zat ik aan de puregon en orgalutran (kort programma duurt maar 2 weken en ook 'gebruiksvriendelijker' met die pen en voorgemaakte spuitjes) en heb nu 4 follikels.

groetjes!

Nat

Nitje

Berichtdoor Nitje » 09 jan 2008, 10:31

hoi hoi, hier zijn we weer!

Nat wat raar een punctie langs de buikwand, nog nooit van gehoord. Is daar een speciale reden voor? En is dat dan met plaatselijke verdoving ook?
Jij was van je vorige ook van de eerste keer zwanger, ik ook, nu ben ik daar ontzettend blij om hoor, als ik de eerste keer zoveel pogingen had moeten doen weet ik niet of ik het volgehouden zou hebben.

Noa, als je zo een tijdje bezig bent, heb je veel tijd om over namen te denken hé. Ik moet zeggen tijdens de zwangerschap stond Myrthe al heel lang vast, voor een jongetje hebben we tot het einde tussen twee namen zitten twijfelen. Ma mijn ventje was er van overtuigd da het een meisje was, al bij de TP kwamen we buiten en zij hij, het is een meisje, hij had echt een sterk gevoel dat het gelukt was. Da sterk gevoel heeft hij tot hiertoe nog niet gehad, dus misschien is er iets van waar hé.
En over da onverklaarbaar onvruchtbaar, daar had ik echt wel problemen mee toen we nog geen kinderen hadden, anderen wisten waarom en kregen inderdaad aangepaste behandelingen en wij moesten gewoon alles doorlopen. Nu heb ik er me meer bij neergelegd ma toch steekt het da je nie weet waarom het niet lukt en zeker nu we al 3 mislukte pogingen achter de rug hebben. Ma we weten dat het kan en we doen dus met frisse moed verder!!

groetjes
nitje

Riet

Berichtdoor Riet » 09 jan 2008, 16:26

Hallo dames,

Kan ik er ook nog bij?
Even korte situatieschets...Wij zijn aangewezen op ICSI- PGD omwille van een genetishe aandoening. Wij hebben al twee stimulatiekuren achter de rug jammergenoeg zonder PU owv slechte reactie op de stimulatie (=niet genoeg follikels)
Morgen starten we met een nieuw schema: Suprefact neusspray en 300E Puregon.
di eerste FM en bloedafname.

Heel veel succes en goed emoed aan iedereen!

Riet

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 16:30

Riet, 27j, 1e kindjes, ICSI PGD Jette, start 10/1 (suprefact en puregon), 1e FM 16/1

nat

Berichtdoor nat » 09 jan 2008, 17:54

Hey Nitje,

Ik had een pu onder volledige anesthesie. De buikwand (gewoon met fijne naalden opgehaald) omdat het vaginaal te riskant is aangezien het gevaar bestaat dat er een bloedvat (zit in de weg) doorprikt zou worden. Ik heb ook last van littekenweefsel in de buik door verschillende darmoperaties als klein babietje dus sowieso zien ze het bos niet door de bomen ;o) en mijn enig overblijvende eierstok bevindt zich net onder de huid.
Mijn eerste pu was ook zo en dat ging prima, dus...
Ik ben nu inderdaad wel rustiger om aan een tweede poging te beginnen wat ik heb sowieso al een fantastisch kind waar ik (de goden?) héél dankbaar om ben!
groetjes,

Nat

petra

Berichtdoor petra » 10 jan 2008, 07:37

hallo,

eerst en vooral allemaal succes gewenst!
Ik moet zondag(de 13) bloed laten nemen en dan telefoon afwachten om met suprefact te beginnen.
Ik heb al een dochter van 9 en een zoontje van 13 maand(dochter op natuurlijke wijze zoon via ivf)
Mijn droom is 4 eigen kindjes hopelijk word mijn droom werkelijkheid.
Ik heb ook pleegkindjes in huis maar toch blijf ik van die 4 eigen kindjes dromen!
Dit zal nu mijn derde ivf worden(eerste nooit pick up doorgegaan want ik was blijkbaar 8 weken zwanger dag voor pu!!!!!)
In augustus wilden we een cryo terug plaatsen maar geen van de 9 had het ontdooi proces overleefd.
Ons probleem is dat ik geen eilijders meer heb (2 buitenbz), zwanger raken was geen probleem maar het op de juiste plaats hebben en het houden dat lukte niet.
Aja we zijn in jette in behandeling en ik ben 27.
groetjes

Noa

Berichtdoor Noa » 10 jan 2008, 08:46

Heyhey!
Eerst en vooral: welkom Riet en Petra!
Riet, hopelijk geldt voor jou "3de keer is scheepsrecht"! En Petra, duim duim voor jouw 4 eigen wondertjes!

Ik heb nog een vraagje ivm suprefact. Die legt dus jouw cyclus stil, maar speelt het dan geen enkele rol waar je op dat moment in jouw cyclus zit? Ik heb altijd zeeeeer lange cycli, en op dag 21 (wanneer ik moet starten met puffen) zit mijn eisprong er normaalgezien pas aan te komen, terwijl bij de meeste die dan al een week achter de rug is. Enfin, het zal er wel niet toe doen zeker, aangezien er velen op een andere dag in de cyclus moeten starten met snuiven. Ik veronderstel dat de bloeding die de meesten nog krijgen tijdens het puffen, gewoon een doorbraakbloeding is die eigenlijk niets met menstruatie te maken heeft?
(Het "ik -wil- alles- weten- voor- ik- rust- heb-beestje" is weer actief!).

Noa.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 08:52

Riet, 27j, 1e kindjes, ICSI PGD (Jette), start 10/1 (suprefact en puregon), 1e FM 16/1
Petra, 27 jr, 1ste kindje, 3de IVF (Jette), bloedafname 13/1

nat

Berichtdoor nat » 11 jan 2008, 10:24

Hoi allemaal,

daarstraks telefoon gehad en heb tp om 13u30. Allez, het is al tof dat we kunnen teruggaan en dan wachten maar hé...Ik ben wel van plan om toch een zwangerschapstestje aan te kopen om thuis ff te testen: heb ik vorige keer ook gedaan de avond voor het 'verdict'.
Ik hou jullie op de hoogte!!
Hoe gaat het met jullie trouwens? Ik hoor namelijk niets meer: geen nieuws, goed nieuws?
oh ja, ben nu 32 jaar oud.

Groetjes,

Nat

@ Noa

Berichtdoor @ Noa » 11 jan 2008, 10:30

ik moet volgende cyclus ook beginnen met suprefact.

moet jij dan ook eerst op dag 21 bloed gaan laten trekken en de resultaten afwachten vooraleer je begint te snuiven?

moet je voordien ook nog eens bloed laten trekken?

de twee vorige pogingen had ik een kort schema, gewoon een weekje moeten spuiten en dat was het.

ik kijk echt op tegen drie weken snuiven!!! en dan nog beginnen spuiten daarna + blijven snuiven.

WENDY

Berichtdoor WENDY » 11 jan 2008, 12:34

hallo allemaal ,

ik ben juist terug van jette voor bloedafname en ene echo.
ik heb deze morgen ook voor het eerst de spuit orgalutran moeten nemen , ben vandaag op dag 7.
ik vond dat die een klein beetje meer pijn doet dan die andere spuit.
maar voor de rest viel het wel mee .
ik deze morgen vertrokken hier thuis(turnhout) bij mij om 7.00 u om zeker voor 9 uur daar te zijn ,maar ik heb me voor niks zo gereden want je kan ook bloed laten nemen bij de echo zelf .is wat ik nu ook weet :-)
de echo was ik op 5 min buiten ,er zatten 5 eicellen links en 3 rechts gereed.
in totaal van 8 eicellen , is dat normaal op dag 7 ? ik heb daar totaal geen flauw idee van .
ik vroeg het aan die persoon maar ze zegde alleen dat ze nu nog aan de kleine kant waren ( ik dacht zo ik kon zien dat het 15 was).
straks tussen 15.00u en 17.00 u gingen ze me bellen , ben benieuwd wat ze ons gaan zeggen . want toch ben ik een beetje bang dat het al voor niks geweest is .of dat er iets mee het bloed is.
afwachten zeker.

en hoe is bij jullie ?
en nat is de tp goed verlopen ?

ik hoop dat het voor iedereen mag mee zitten !!!

groetjes wendy

Noa

Berichtdoor Noa » 11 jan 2008, 15:48

Nat, hopelijk is de TP feilloos verlopen! Hebben ze er 1tje of 2 teruggeplaatst? Nu nog die lastige wachtweken doorkomen... Ik duim hoor!

Nitje, hoe was het gesprek ivm embryologue? Verder niet teveel last van de suprefact?

Wendy, hopelijk was het bloedresultaat goed! En 8 follikeltjes is niet slecht hé! Dat ze nog vlug wat mogen doorgroeien. De PU komt al in zicht!

Aan wie vroeg of ik nog bloed moet laten nemen voor ik start met de suprefact op dag 21, ik moet dat niet doen. Ik mag gewoon beginnen puffen, zonder voorafgaande bloedcontrole. Ik heb er gisteren nog eens voor gebeld, omdat ik er mee inzat dat ik dan net rond mijn eisprong zal zitten. Dat was geen enkel probleem, ze houden geen rekening met individuele cycli. Na 2 weken puffen staat een echo en bloedcontrole gepland, en als alles dan rustig is mag ik beginnen met stimuleren (gonal f), zoniet nog wat verder puffen.
Raar hoe het overal toch anders gaat hé! Het heeft ook veel te maken met het inplannen in hun eigen agenda naar het schijnt. Eigenlijk speelt het geen rol hé, zolang we met zijn allen maar hetzelfde resultaat halen!

Iedereen een heel fijn weekend gewenst!!
Liefs, Noa.

Riet, 27j, 1e kindjes, ICSI PGD (Jette), start 10/1 (suprefact en puregon), 1e FM 16/1
Nat, 32jr, 2de kindje, 1ste IVF (Jette), PU 6/1, TP 11/1
Petra, 27 jr, 1ste kindje, 3de IVF (Jette), bloedafname 13/1

WENDY

Berichtdoor WENDY » 11 jan 2008, 17:18

hallo,

ik heb rond half 4 telefoon gekregen van jette dat ik gewoon mag verder doen hoe ik bezig ben.('s avonds 200 eenheden Puregon spuiten en s'morgens de Orgalutran

ik had 7 grotere eitjes tussen de 11- 15 mm en 3 kleinere .
mag maandag terug komen voor bloed en terug echo laten nemen .
dus hier bij mij afwachten tot de maandag .
groetjes wendy

nat

Berichtdoor nat » 11 jan 2008, 20:09

Hoi allemaal,
pu achter de rug en verliep feilloos. De embryologe heeft me verteld dat ik 4 eitjes had, waarvan 2 mooie embryootjes. Ze dacht de mooiste eruitgepikt te hebben en de andere wordt ingevrozen! Een ander embryootje gaf ze wat meer tijd vooralleer (eventueel) in te vriezen want het deelde te traag. Moest maar een uurtje blijven liggen maar heb er anderhalf van gemaakt (vorige keer 3 uur!) en ben na mijn utrogestan op te steken ook nog eens een tiental minuutjes gaan liggen. Wel imposant hoor, die TP kamer: het lijkt net of er een folterstoel staat te wachten!!! In mijn vorige kliniek werd alles in een gwoon ok gedaan, vandaar.
Nu natuurlijk bang afwachten hé en net als iedereen probeer ik zo weinig mogelijk te plassen en de grote boodschap uit te stellen uit vrees om dat schattig embryooke te verliezen ;.)

@ Wendy: inderdaad, die naald van die orgalutran is dikker en kan verdomd pijn doen!Mijn buik zag er echt blauw van op die plek!! Maar eenmaal je hiermee begonnen bent schat ik nog een weekje ofzo: ik begon op zat met orgalutran en zondag (week erop) dus TP. Je bent dus halverwege!!!

Dames, nog lekker spuiten en snuiven de volgende dagen en bedankt voor jullie goeie vibes!!!

groetjes,

Nat

Terug naar “Vruchtbaarheid”