embryoglue

Nitje

embryoglue

Berichtdoor Nitje » 08 jan 2008, 10:31

Hoi dames,
Even een vraagje aan diegene die al langer in de mm zitten, voor mijn 4de IVF poging hebben ze me opgeschreven om mee te doen aan een studie over embryoglue. Als ik mee aan die studie doe dan heb ik geen extra kosten maar dan kan het ook zijn dat er met een placebo gewerkt wordt ipv met de echte glue. Nu wilde ik horen of er hier al dames zijn waarbij die glue gebruikt is en wat het resultaat was. Ik ga donderdag nl op gesprek over het verloop van deze behandeling en weet niet of ik aan de studie mee doe of da ik gewoon ga vragen of ze die glue zowiezo willen gebruiken. Dan moeten we wel 125¿ betalen maar zijn we zeker da ze de glue gebruiken, alleen aangezien hier rond nog studies lopen weet ik niet of het daadwerkelijk extra kansen geeft of niet.
Dus dames, wie heeft er al glue gehad en is er al iemand zwanger door geworden?
Groetjes
nitje

Gast

RE: embryoglue

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 11:08

4de poging dus nog drie kansen...

als het financiaal gaat dan zou ik kiezen voor niet-deelname aan de studie en dan de volle pot betalen + 125 euro extra voor een "gewone" poging.

zo ben je tenminste zeker dat die glue gebruikt wordt.

ik veronderstel maar ik weet het niet dat ze toch geen glue gaan voorstellen als dat geen extra kansen geeft.

Nitje

Berichtdoor Nitje » 08 jan 2008, 12:01

Heb al dochtertje van de eerste gelukte IVF (oef) ma had nu dus nog maar 5 pogingen meer, had gedacht dat dit geen probleem ging zijn en geloof er nog altijd in, maar het einde komt toch al meer in zicht hé.
Ik ga eens horen wat ze me donderdag in het ziekenhuis voorstellen.

Iemand anders al ervaring met die glue?

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 09:50

voor de rest iemand ervaring met de glue?

Neel

Berichtdoor Neel » 10 jan 2008, 10:45

Wel, Nitje, ik dacht dat hier al eerder iemand geschreven had dat ze met embryoglue is zwanger geworden, en ik dacht dat dit in het UZA (Antwerpen).

Zelf ben ik na mijn derde IVF-poging zwanger geraakt met een 'speciaal' programma, met cardio-asperine, extra pregnyl, een hoge dosis cortisone, en nog iets, maar ik ben het vergeten. Dit ook in het UZA

Ik heb eindelijk een dochterke gekregen na 12 IUI's, en 3 IVF's.

Misschien moet je via de zoekfunctie hier eens kijken naar de glue?

Groetjes en succes.

Nitje

Berichtdoor Nitje » 10 jan 2008, 11:01

Hoi Neel, een dikke proficiat met je dochtertje, amai 12 IUI, je hebt nogal geduld gehad moet ik zeggen! Voor mijn eerste heb ik 6 IUI's gedaan en daarna zijn we naar IVF overgeschakeld.
Ik ga trouwens ook in het UZA, het schema waar jij over spreekt is het MAPA schema niet? Dat gingen ze me normaal voorstellen bij de laatste poging. Ik weet het niet goed, het is al zo eens gelukt bij ons, ik hoop nog altijd dat we nu gewoon veel pech hebben.

Neel

Berichtdoor Neel » 11 jan 2008, 19:52

Dag Nitje,

inderdaad, het is het MAPA schema, dat ik zwanger ben geraakt. Na de 12de IUI was ik ook eindelijk zwanger, maar het is toen misgelopen op 7 weken.
Ga je nu van start gaan met de glue of begin je met het MAPA schema?

Moesten wij beslissen om voor een tweede te gaan, zal het - denk ik - terug met het MAPA schema zijn, alhoewel mijn partner daar niet zo voor te vinden is omdat ik slecht reageerde op de cortisone.
Misschien is het het beste dat je de raad van het UZA eventueel opvolgt? Ik heb dat ook gedaan, en buiten het feit dat 12 IUI's wel veel zijn geweest en ik had gehoopt op een snellere overschakeling naar IUI, ben ik tevreden over het UZA.
Ik heb er 3 jaar gezeten, en gewacht, gewacht, gewacht.

Hou je me op de hoogte? Zelf kan ik niet zoveel meer komen kijken op Zappy, want ik ben terug ah werk, en nu is het heel druk natuurlijk hè? Maar ik probeer dit weekend nog eens te komen kijken!

Goeie moed!!
Neel

Nitje

Berichtdoor Nitje » 14 jan 2008, 09:03

Hoi Neel, ikzelf kan juist enkel op mijn werk een kijkje nemen, dus heb je dit weekend waarschijnlijk gemist.
Ik ben ook heel tevreden over het UZA hoor, bij ons hadden ze van in begin voorgesteld van maar 6 IUI's te doen en dan over te schakelen, op den duur vroegen de artsen ook aan me of ik een abonement had ;)
Ik heb donderdag de bespreking toch niet gehad, Dr. Stevens had me gebeld om voor te stellen van dit gewoon nu donderdag te doen, dan moet ik toch langs voor de uitgangsecho. Ik denk da MAPA nu nog niet ter sprake ga komen maar ik ga toch vragen of ze die glue niet zowiezo kunnen doen, onafhankelijk van de studie, da kost me wel wa meer maar als we daarmee een volgende poging kunnen uitsparen komt het toch beter uit hé. Ik wil da ze zowiezo nu ook iets doen en met die studie heb je evenveel kans dat het niet de glue is ma een placebo hé.
Ik wacht wel af tot donderdag en dan zien we wel weer hé. Wat ik me ook afvraag is da je nog steeds twee embryo's moogt laten terugplaatsen als ze iets 'extra' doen. Aangezien er nooit geen ingevrozen kunnen worden willen we liever zoveel mogelijk een kans geven.

groetjes
nitje

Seg, als jij er zo lang gezeten heb, dan ben ik je misschien al wel eens tegen gekomen, mijn eerste behandeling liep van okt 2004 tot augustus 2005 en nu ben ik er al van mei - juni 2007 bezig.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 09:17

Hoi,
ik ben ook in uza geweest en bij de start van onze 4de poging hebben ze de glue ook voorgesteld. Mijn gyn was er zeer positief over. Het ging toen om 50%-50%, dus idd als je je liet opschrijven had je daarom nog geen zekerheid dat ze bij jou de lijm gingen gebruiken. Een gewone opleg voor het gebruik met zekerheid hebben ze me niet voorgesteld toen. Wij zaten er toen ok een beetje door en we vonden het heel belangrijk dat er toen iets anders geprobeerd werd, onze gyn steunde ons daarin en heeft toen MAPA voorgesteld. En jaja! Zwanger!

Neel

Berichtdoor Neel » 14 jan 2008, 11:40

@ 10.17: dikke proficiat!

@ Nitje: Ik ben toch eens benieuwd voor je hoe het donderdag gaat zijn! Of het nu de glue of MAPA gaat zijn. Het kan je alleen nog maar verder helpen he.Maar ik zou toch ook positief staan tegenover die studie.
Zelf ben ik er ook nog niet aan uit of ik voor een tweede ga, mijn eerste is ondertussen 6 maanden, maar ik ben ook al 36 jaar, dus als we er voor gaan,zal het niet meer lang op zich laten wachten. Ik ben er wat bang voor, want ik heb nog 3x IVF terugbetaald en dan is het gedaan.
Met MAPA hebben ze vorig jaar bij mij een TP gedaan van 2 embryo's. Ik had er maar 3 die keer, weinig he. Dus ik was als de dood dat de TP eerst niet ging doorgaan. Stress was dat, amai.

We hebben onze eerste stappen gezet in het UZA in november 2003, en na een verplichte wachttijd, en na een gesprek met de psycholoog (wij hebben KID gedaan, ik heb nl. een vriendin) ben ik in september 2004 gestart en ben er tot in december 2006 geweest. Dus waarschijnlijk heb ik je misschien wel eens gezien, ja.

Enfin, veel succes de donderdag, hou je me op de hoogte?

Groetjes!
Neel

Nitje

Berichtdoor Nitje » 14 jan 2008, 12:55

@ 10u17, een dikke proficiat hoor, als ik het dan goed voor heb, heb je dus nu MAPA gehad en dus geen glue? Ga er donderdag toch achter horen hoor, wil ook dat er echt iets gebeurd en dus geen 50% kans dat het product gebruikt wordt.

Neel, ik heb die stress voorgehad met onze tweede poging, had maar 5 follikels waarvan maar twee echt grote uiteindelijk bleef er eentje over om terug te plaatsen, da was dus niets geworden en heb gezegd da ik da nie meer wil een IVF als er maar zo weinig follikels zijn, dan moeten ze maar een gewone inseminatie doen.
Goh, is niet makkelijk om te beslissen wanneer voor een tweede te gaan, ik heb mijn leeftijd nog een beetje mee (32jr) ma toch. Wij zijn er aan begonnen als ons eerste er 7mnd was ofzo, ma gewoon eerst terug op ons eigen. Een half jaar daarna zijn we terug naar het UZA gegaan. We hadden eigenlijk erop gerekend da we nog voor het einde van 2007 zwanger gingen zijn ma da is spijtig genoeg nie het geval, ma je kan da nooit inschatten hé, wie weet ben jij de volgende keer gewoon van de eerste keer zwanger.

Ik laat je in ieder geval weten hoe het was donderdag. Seg voor da MAPA schema moet je dan al iets speciaals innemen voor je met de menopur begint of moet je al vroeger beginnen met de asprine enzo? Kwestie om te weten of MAPA voor deze poging nog een optie is of niet.

gr
nitje

ik van 10u17

Berichtdoor ik van 10u17 » 14 jan 2008, 13:11

Onze gyn was zeer positief over de glue! Goede resultate zei ze, ik geloof zelfs meer dan MAPA (vraag het zeker zelf eens na). Maar die 50/50 speelde te sterk door mijn hoofd. Moest ik idd de keuze hebben gehad om glue te begruiken mits opleg had ik dat misschien gekozen hoor, omwille van het positivisme van mijn gyn. Maar idd, mapa is het geweest voor ons en daar zijn we nu héél blij om!!!

Ik wens jullie véél succes!

Neel

Berichtdoor Neel » 14 jan 2008, 18:19

Nitje,

ivm het MAPA schema, ik denk dat ik een paar dagen eerder met asperine ben moeten beginnen. en ook een dag na de TP moest ik pregnyl spuiten.
Ik geloof ook dat ik toen gestimuleerd werd door Gonal F, omdat daar ook een studie rond was en toen kreeg ik die pennen. Ik was er niet rouwig om, ik was al een bom geld kwijt met 12 KID's.
Maar van die Medrol, amai, daar heb ik vanaf gezien, ik kon niet meer slapen. Het is ook een hele hoge dosis dat je 5 dagen moet nemen, ik ben toen 2 dagen van het werk thuisgebleven, ik was op van de stress. Erg he.

Heb jij voor je IVF het lange of het korte schema gevolgd? Ik moest gedurende 2 weken puffen, en de eerste IVF was toen een week of 6. Maar omdat ik ook goed reageerde op de korte periode hebben ze dat gedaan.

Heb jij iets speciaals van vitaminen genomen om 'vruchtbaarder' te worden?

Groetjes,
Neel

Nitje

Berichtdoor Nitje » 15 jan 2008, 07:18

Neel, nee ben niet speciaals iets aan het nemen, voor mijn eerste had ik vanalles geprobeerd maar tegen da ik IVF deed nam ik ook niets speciaals meer. Wat ik wel doe is naar de osteopaath, daar ga ik al heen voor mijn bekken en die maakt het nestje altijd nog speciaal klaar voor een embieke te ontvangen ;)
Ik heb trouwens altijd het lange schema, als ik eens over die andere medicatie begon, zei Delbeke me dat dat allemaal propaganda was van die fabrikanten en dat de beste resultaten nog altijd gehaald worden met het lange schema en menopur. Ik wilde vooral van die pil af, daar zie ik soms toch van af en is een vreselijke rem op mijn libido.
Ik zal donderdag wel horen, waarschijnlijk ga ik naar de glue vragen en hou de mapa voor de volgende keer, maar ik wil wel proberen da ze de glue zowiezo geven dus buiten de studie. De verpleegster zei me toch da ik voor de laatste poging opstond voor mapa of glue zelf te kiezen ma de volle pot te betalen, dan kan da in deze poging ook al hé.

dank jullie van te reageren hé, is tof om de andere ervaringen te lezen
groetjes
nitje

Terug naar “Vruchtbaarheid”